Şimdi Ara

Piyasadaki araçlarda benzinin yüzde 94'ü çöpe gidiyor (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
1.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • örnek verdiğin moleküllerin barındırdığı bir adet oksijen atomu zaten o maddelerin yanmasında kullanılır. yani yanma odası için oksijen sağlamak yerine ekstra oksijen ihtiyacı doğururlar. yanma veriminin söylediğin şekilde artması için kullanılan maddenin oksijen içeren ancak yanıcı olmayan bir madde olması gerekir. mesela örnek olarak butanal vermişsin. 1 butanal molekülü 1 adet oksijen atomu içeriyor ancak yanması için 16 adet oksijen atomuna ihtiyaç duyuyor.
    bence zaten yanma odasındaki yanma ilevi şuan ulaşılabilicek en yüksek verimlerde oluyor. birisi yazmış karbüratörlü aaçlarda bile %95 yanma verimi alınır demiş. siz bu %95 i %100 e çıkartsanız bile içten yanmalı motorlar yaklaşık %40 verimle çalıştığı için sizin yanma işleminden elde ediceğiniz %5 lik verim tekerleklere ancak %2 lik bir verim olarak yansıyacaktır.
    açıkcası ben yakıtı değiştirerek veya yakıta eklemeler yaparak çok büyük bir verim artışı elde edilebiliceğini düşünmüyorum.
    mesela alkol benzinden daha verimli bir yakıt olabiliyor ancak motorun dayanma sınırlarını zorladığı için kullanılamıyor.




  • ayrıca kırmızı oksijenlere dikkat bunlar apolar maddeler demişsin ancak o oksijenli kısımlar polar özellik taşır.
    hattao polarlık yanma verimini bile düşürebilir.
  • Hocam üniversiteyi bitireli 5 sene oluyor. Keşke okadar genç olabilsek



    quote:

    Orjinalden alıntı: depresif


    quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    Ya aracın ön tarafı yere doğru sivri arka tarafı yüksek. bi çocuk bile bu sayede rüzgarın aracı yere doğru iteceğini bilir. O spor arabalar çok daha fazla yere yapışsın diye spoiler konuyor. Uçak değil bu alltan rüzgar vurdukça havalansın :) viyadüklerde yandan darbeler geliyor alttan darbe gelse bile fazla etkisi olmaz.

    virajlardada yana savrulma olayında aracın ağırlığının (kütlesinin) ile bi alakası yoktur. Fizik formülleri ile bilimsel olarak hesaplayalım :

    F : Kuvvet,
    M: Kütle,
    V: Hız, V2: Hızın Karesi
    R : Dönüş yarıçapı
    G :yerçekimi ivmesi
    K : Yolun sürtünme katsayısı
    A ise virajda araca uygulanan merkezkaç kuvveti olsun.

    Arac dönüşlerde yana savuran kuvvet Fa = M x (V2 /R)

    Aracın yere turunmasını sağlayan kuvvet Fb=M x G x K

    Burada aravın savrulmaması için yere tutan kuvvetin savrulma kuvvetinden büyük olması lazım dimi.

    ozaman Fb > Fa olmalı.
    Yani; M x G x K > M x (V2 /R)

    Buradan zaten M ler karşılıklı olarak yok edilir. dolayısıyşla arkadaşlar aracın yol tutusu sadece Yerçekimi ve Lastiklerin yol tutuğu ile ilgili oluyo. Ağırlık (kütle) ile değil.

    Gene Fren yaparkende aynı şekilde aracın ağırlığı ile bi ilgisi olmadığını bilimsel olarak kanıtlarız. Bunun üstüne lütfen bilimsel olmayan kafadan sallama verilerle yorum yapmayalım arkadaşlar. Nekada hafif araba o kadar az enerji sarfiyatı





    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    quote:

    Orjinalden alıntı: sevketmehmet

    dostum araç giderken aerodinamik yapıdan dolayı zaten hava yastığından yola yapışıyo. ne kadar hızlı gidersen o kadar yola yapışır. aracın ağır olması benzin ve enerji masrafından başka bişi değildir. gideceğin yere yüksüz gitmek var, birde sırtında yüzlerce kilo taşla gitmek var. Kiloca ağır araba ya oturaklı araba diyen zatlar benzine bolcana para döksünler...




    quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy


    quote:

    Orjinalden alıntı: Rouvax

    hafifliği anladıkta, peki yolda nasıl tutacaz aleti ?



    Tam Cevapla dedim senin postunu gordum.
    Ağzına saglık





    sen hic vuyadukden gecmedinsanirim..

    mercedes E serisini bile saLLiyan bir ruzgar oLuyor buyuk viyaduklerde bu arac ne olur bilmem..

    ucurtma misali ucmasinda

    (klavyem ingilizce noktali harfleri yazamiyorum)






    lise 2 desin galiba? bizim zamnımızda 2. sınıftaydı bu konular..





  • ben bu yeni yakıt katkısının testlerinde gönüllüyüm. gönderin bi de ben test edeyim... bakalım cidden %50 civarı ekonomi sağlıyor mu? eğer cidden öyleyse var yaaaa, sizi el üstünde taşırım... her türlü desteği de veririm. yazılı ve görsel basın yoluyla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 1 Ekim 2005, 21:36:46 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.