Şimdi Ara

Pistonların bu hali (bu renk) fakir karışım sebebi mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
5.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Resimler başka bir ilde bir arkadaşımdan geldi.
    Araç 16 valf Lada Vega, daha 100binde. Arkadaşım her zaman az yaktığı ile gurur duyuyordu, benim yaktığımın nerdeyse yarısı. Bende bu şekilde arabaya zarar verirsin ne yap et yol ayarı yaptır diyordum. Nitekim en sonunda gaza basınca yutkunma şikayetleri sonucu tavsiyem üzerine kompresyon testi yapılmış ve motorun açılmasına karar verilmiş.
    Pistonların bu kavrulmuş gibi halini ben fakir karışıma yoruyorum sizce de öyle mi? Birde 2. gözde pistonda ve kapakta bişey çarpmış izi var acaba o nedir?

    Pistonların bu hali (bu renk) fakir karışım sebebi mi?

    Pistonların bu hali (bu renk) fakir karışım sebebi mi?
    @nacker @msansertekin konuya bekleniyorsunuz 😊

    Yeni resim geldi piston çatlamış

    Pistonların bu hali (bu renk) fakir karışım sebebi mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 13 Mart 2018; 20:34:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Pek çok yanıt bence de makul. Senaryolar çeşitli olabilir.

    Bu motor uzun zaman zenginde çalışmış. Çok rolanti çevirmiş olabilir, soğuk iklimde çalışmış olabilir, kötü yakıt olabilir, kötü bujiyle çalışmış olabilir, yakıt eşit dağıtılamamış olabilir, filtreler tıkalı olabilir...

    Sebebi her ne ise, sonra katkılı yakıt görmüş veya LPG de benzer davranır. Ortadaki silindirler benzinde bile detonasyon yaptıracak kadar kurumlu. Sıcak çalışan LPG ile detonasyonla çalışmış ve sonunda pistonlardan birisi çatlamış. Ekonomiye gelirsek, hacim azdı, kompresyon yüksekti, erken ateşleme yapıyordu (yüksek avans).. son ikisi verimi artırır.

    Metalde yüksek ısı rengi görmedim. Geçmişinde yüksek ısı olabilir ama pistonlarda belirtisini farkedemedim. Bence detonasyona sebep verecek ısıyı görmüş. Düzenli şekilde yüksek ısı görse zaten o kadar kurum birikmez, yakıp atılır.
  • Egzoz sisteminde(kat) veya sogutma da sorun veya fakir karışım nedeniyle olabilir, bu arac kac km de piston erime baslangici. Motor bir nedenle cok sicak yanma yapiyor-calisiyor.

    edit:fakir/zengin ucurumu :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 13 Mart 2018; 19:14:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam çok sıcak yanma fakir karışımdan değil miydi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • https://store.donanimhaber.com/de/84/04/de84042d82967ea4078ea505ecb3f8aa.gif



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 13 Mart 2018; 19:20:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bana daha çok zengin karışım gibi geldi, motorun heryeri kurum bağlamış 3 pistonda egzoz çıkışında sübaplarda sorun var gibi egzantirik miline felan baktınızmı detaylı ?
  • Araç fakirde piston eritir.
  • Arabası çok az yaktığına göre sebebi fakir karışımdır. Kağıt üzerinde az yakıyor gibi durur, sevinirsiniz ama aslında motora ciddi zararlar veriyorsunuzdur.
    Fakir karışımda silindir içi sıcaklıklar çok yükselir. Piston, piston segmanları, valfler, kapak contası kısacası her şey çok ısınır. Bu sıcaklık sübap erimesine, piston segmanlarına zarar vererek yağ yakmaya, kompresyon kaybına sebep olabilir. Aynı şekilde kapak contasına da hasar verip yağ-su karıştırma/yakmaya sebep olabilir.

    2. silindirin bujisine bakarsanız ciddi şekilde kararmış. Arabası az yaktığına göre fakir karışımda çalıştığından, kararmanın sebebi o silindire yağ girmesidir. Bunun sebebi de yine fakir karışımdır yukarıda saydığım sebeplerden ötürü.
    Çarpma izi ise buji değişimi sırasında içeriye metal bir şey düşürdülerse ondan dolayı oluşmuş olabilir. İlginç bir durum. Aklıma başka bir şey gelmiyor açıkçası.

    Arkadaşınıza üzüldüm açıkçası. Az yakıyor diye sevinirken aslında motora ciddi zarar verdi. Şimdi kâr ettiği yakıt parasının kat be kat fazlasını verecek.
    LPG kullanan/montajını yapan herkesin bu konuda bilgili olması şart. Hiç bir şey beleşe olmaz. Az yaksın istersen motorun ömründen çalarsın. Hızlı gitsin dersen yakıtı ve aşınmayı artırırsın. Böyle böyle gider bu




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fakir karisimda motor isisindan ziyade subaplarin isisi artar lakin aracta kurumda var demekki dusuk devirde arac uzun sure kullanilmis hizi arttirmak icin gaza basildiginda motora inanilmaz zarar verdiginin en iyi ornegi bu arac zorlanarak kullanilmis dusuk devirde besbelli ayriyetten fakir karisimda kurum olmaz beyler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motorun başına her ne geldiyse, ortadaki iki silindir nasibini almış. Sanki hava , silindirlere eş dağılmamış gibi.

    Silindir kapak contası da yanmış/çürümüş gibi duruyor. Motor muhtemelen haddinden fazla sıcak çalışmış.
  • lpgli mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zibidi gonzales

    lpgli mi ?

    Evet lpgli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Fakir karisimda motor isisindan ziyade subaplarin isisi artar lakin aracta kurumda var demekki dusuk devirde arac uzun sure kullanilmis hizi arttirmak icin gaza basildiginda motora inanilmaz zarar verdiginin en iyi ornegi bu arac zorlanarak kullanilmis dusuk devirde besbelli ayriyetten fakir karisimda kurum olmaz beyler

    O kadar kurum normal değil mi hocam? Aşağıdaki resimde benim aracım, lpg yol ayarıyla hafif zengine ayarlı, ama yukarıdaki resme bakarsak sanki pistonlar kavrulmuş gibi duruyor biraz.

    Pistonların bu hali (bu renk) fakir karışım sebebi mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle degil arac dusuk devirde kullanilmis ve bu devir bandinda ivmelenmesi beklenmis misal 1500 dd/dak giderken guc istendiginde gaza basmak pistonlarda harekete ters yonde bi kuvvet olusturur ve bu sebeple sicaklik artar yanmamis cig yakit egsozdan atilir ve segmanlarda gomlekte kisaca motorun her yerinde kurum olusturur yagin ozelligini yitirmesine sebep olur strok mesafesi uzun olmayan otto motorlarinda devir cevirmek zorundasiniz arkadaslar termal verim icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Kesinlikle degil arac dusuk devirde kullanilmis ve bu devir bandinda ivmelenmesi beklenmis misal 1500 dd/dak giderken guc istendiginde gaza basmak pistonlarda harekete ters yonde bi kuvvet olusturur ve bu sebeple sicaklik artar yanmamis cig yakit egsozdan atilir ve segmanlarda gomlekte kisaca motorun her yerinde kurum olusturur yagin ozelligini yitirmesine sebep olur strok mesafesi uzun olmayan otto motorlarinda devir cevirmek zorundasiniz arkadaslar termal verim icin

    Yani, ani gaz basamak mı gerekir? Zaman zaman bende yapıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg regulatörunun içinde biriken tortu pislik hiç tahliye edilmediği için kirli olarak yanma odalarina gitmiş. Muhtemelen bu pislik lpg enjektörlerinin tikanmasina yol açti. 2. ve 3. piston kararmasinin sebebi bu. Fakir karışım yuksek yanma sicakligı ve sonuç bu. Lpgli araçlarda 4.000 d/d geçmek motora eziyettir. Lpg yanma isisi benzinden fazla. 110 oktan lpg benzin 95 oktan. Birde Lada , Skoda gibi eski nesil araçlarin soğutma sistemi yetersiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Bu motorun başına her ne geldiyse, ortadaki iki silindir nasibini almış. Sanki hava , silindirlere eş dağılmamış gibi.

    Silindir kapak contası da yanmış/çürümüş gibi duruyor. Motor muhtemelen haddinden fazla sıcak çalışmış.

    Hocam şimdi benim araç 55binde. Agresif kullanıyorum. Benim silindirlerin, subapların durumu nedir? Nasıl anlarım. Kavruldu mu çatladı mı, illa başına bişey gelmesi mi lazım? Ne yapacağız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pek çok yanıt bence de makul. Senaryolar çeşitli olabilir.

    Bu motor uzun zaman zenginde çalışmış. Çok rolanti çevirmiş olabilir, soğuk iklimde çalışmış olabilir, kötü yakıt olabilir, kötü bujiyle çalışmış olabilir, yakıt eşit dağıtılamamış olabilir, filtreler tıkalı olabilir...

    Sebebi her ne ise, sonra katkılı yakıt görmüş veya LPG de benzer davranır. Ortadaki silindirler benzinde bile detonasyon yaptıracak kadar kurumlu. Sıcak çalışan LPG ile detonasyonla çalışmış ve sonunda pistonlardan birisi çatlamış. Ekonomiye gelirsek, hacim azdı, kompresyon yüksekti, erken ateşleme yapıyordu (yüksek avans).. son ikisi verimi artırır.

    Metalde yüksek ısı rengi görmedim. Geçmişinde yüksek ısı olabilir ama pistonlarda belirtisini farkedemedim. Bence detonasyona sebep verecek ısıyı görmüş. Düzenli şekilde yüksek ısı görse zaten o kadar kurum birikmez, yakıp atılır.




  • Fazla kurum nedeniyle detonasyona uğrayan silindir çatlamış.
    Kurum bağlamasının nedenleri ise bir çok olabilir. Zengin karışın, sübop yağ lastiklerinden sızan yağ v.s.
    ortadaki silindirlerde silindir kapak conta kaçağı gözükmüyor ancak başlardaki silindirlerde (1. ve 4.) hafif sızmalar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 14 Mart 2018; 7:58:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    bana daha çok zengin karışım gibi geldi, motorun heryeri kurum bağlamış 3 pistonda egzoz çıkışında sübaplarda sorun var gibi egzantirik miline felan baktınızmı detaylı ?

    Egzantrik millerinde sorun yokmuş, kapakta teste girmiş onda da (subaplarda falan) sorun yokmuş.

    Kapak yüzeyi taşlanıp, yataklar ve pistonlar değişecek(miş).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araç benim arkadaşlar 1 yıl önce lpg taklıldı fotoğrafta kızrmızı içine işaretlediğim yerlerde ezilme var bunun sebebini bulamadık
    ya lpg takarken parça düşürdüler yaada başka bişeyPistonların bu hali (bu renk) fakir karışım sebebi mi?Pistonların bu hali (bu renk) fakir karışım sebebi mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mariachi14 -- 14 Mart 2018; 9:29:24 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.