Şimdi Ara

Peugeot EAT6 mı, Opel AT6 mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
1
Favori
36.981
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peugeot'un kullandığı EAT6 ile Opel'in kullandığı AT6'yı (ikisi de tam otomatik, tork konvertorlu);
    sorunsuzluk, vites gecisleri, performans ve yakıt tüketimi açısından değerlendirirsek hangisi daha iyi?



  • İki sanzimanda aisin marka, opelin astrada kullandığı 2. Nesil insignia da kullanılan 3. nesil sanzimandir. Eat6 sanzimanlar ise tamamı 3.nesildir. Peugeot daha hafif olması ve dizel motorlarının verimliliği nedeniyle daha az yakıt tuketecektir. Diğer konularda birbirine yakın olacaktır diye düşünüyorum.
    dostum bu aisin meselesini önüne belge-bilgi koymamıza rağmen hala ısrarla kendi bildiğini okuyan bir kaç kişiye denk geldim şu forumda,deli taklidimi yapıorlar yoksa başka bişeymi var çözemedim,özellikle kullandıkları her arabanın şanzımanının aisin yapımı olduğunu sanan ciddi bir gm kullanıcı kitlesi var.
    bunlara tuhaf bir şekilde lafda geçmiyor,hem araştırmaktan aciz,hem konan bilgiyide kabul etmiyor...
    neyse haklısın,bırakıcan ne yaparsa yapsın millet,servisle akraba olsunlar,her gördüğüm cruze otomatik-focus otomatik-eski gm gurubu otomatik konularında insanları elimden geldiğince uyarmaya çalıştım,haklısın yanlış yapıyoruz,sildim diğer mesajı.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Peugeot EAT6 ve Opel AT6 Şanzımanları: Kapsamlı Bir Karşılaştırma

    Otomatik şanzımanlar sürüş deneyimini geliştirerek araç kullanımını kolaylaştırır. Peugeot EAT6 ve Opel AT6 şanzımanları, günümüzün en popüler otomatik şanzımanlarından ikisidir. Bu karşılaştırma, iki şanzımanın özelliklerini, performanslarını ve güvenilirliklerini inceleyecektir.

    AT6 Şanzıman Nedir?

    AT6 şanzımanları, altı ileri vitese sahip otomatik şanzımanlardır. Manuel şanzımanlara göre daha sorunsuz vites geçişleri ve daha iyi yakıt verimliliği sağlarlar.

    Peugeot EAT6 Şanzıman

    Peugeot EAT6 şanzımanı, EAT şanzıman ailesinin en yeni üyesidir. Gelişmiş bir tork konvertörü kullanarak pürüzsüz ve hızlı vites geçişleri sağlar. EAT6, Peugeot'nun birçok modelinde, özellikle de 308 ve 508'de bulunur.

    Opel AT6 Şanzıman

    Opel AT6 şanzımanı, General Motors tarafından geliştirilen altı ileri otomatik bir şanzımandır. Düşük devirlerde yakıt verimliliğini optimize etmek için bir kilitli tork konvertörü kullanır ve yüksek devirlerde daha iyi performans için serbest bırakır. Opel AT6, Astra ve Insignia gibi Opel modellerinde bulunur.

    Özellikler Karşılaştırması

    • Vites Sayısı: İki şanzıman da altı ileri vitese sahiptir.
    • Tork Konvertörü: EAT6 şanzımanı gelişmiş bir tork konvertörü kullanırken, AT6 şanzımanı kilitli bir tork konvertörü kullanır.
    • Vites Geçiş Hızı: EAT6 şanzımanı, daha hızlı vites geçişlerine izin veren daha modern bir tasarıma sahiptir.
    • Yakıt Verimliliği: İki şanzıman da benzer yakıt verimliliği oranlarına sahiptir.

    Güvenilirlik ve Dayanıklılık

    Hem EAT6 hem de AT6 şanzımanları, güvenilir ve dayanıklı otomatik şanzımanlar olarak bilinir. Bununla birlikte, herhangi bir mekanik bileşende olduğu gibi, düzenli bakım ve servis, ömürlerini uzatmak için çok önemlidir.

    Hangisi Daha İyi?

    Peugeot EAT6 ve Opel AT6 şanzımanları, farklı sürüş ihtiyaçları ve tercihlerine hitap eden iki mükemmel şanzımandır. EAT6 şanzımanı, daha hızlı vites geçişleri ve daha modern bir tasarım sunarken, AT6 şanzımanı kilitli tork konvertörü sayesinde daha iyi yakıt verimliliği sağlayabilir. Sonuçta, hangi şanzımanın senin için daha iyi olduğuna karar vermek, bireysel tercihlerine ve bütçene bağlıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İki sanzimanda aisin marka, opelin astrada kullandığı 2. Nesil insignia da kullanılan 3. nesil sanzimandir. Eat6 sanzimanlar ise tamamı 3.nesildir. Peugeot daha hafif olması ve dizel motorlarının verimliliği nedeniyle daha az yakıt tuketecektir. Diğer konularda birbirine yakın olacaktır diye düşünüyorum.
  • Laws81 L kullanıcısına yanıt
    Ben gm 6t45 şanzıman kullanılıyor diye biliyordum.



    Vites geçişleri yavaş ve hafif sarsıntılı.
  • Sadece şanzıman değil mootor+şanzıman uyumu olarak bakmak lazım.

    1.2 130bg/1.6 120bg + EAT6 uyumu gayet iyi.
  • AWTF-80 SC



    From Wikipedia, the free encyclopedia

    Jump to: navigation, search

    The Aisin AW TF-8# SC series is a 6 speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N·m (324.5 ft·lbf) of torque[citation needed]. It is built in Anjo, Japan.[1] It is also called the TF-80SC[2] (AWF21, AF40-6, AM6,[3] AW6A-EL) and TF-81SC (AF21).[4]



    The design team set out to create a 6 speed automatic that fits in the same space as a manual gearbox. It measures 358 mm (14.1 in) in length and weighs 90 kg (198 lb). Its combined use of a conventional 5-pinion planetary gearset and a compound Ravigneaux gearset makes it incredibly light and compact. This combination is known as a Lepelletier arrangement. The shifting of gears is managed by a sophisticated computer programme which oversees a clutch-to-clutch actuation. Gear changes are accomplished by one clutch engaging the instant the clutch from the previous gear disengages. The transmission control module (TCM) is located inside the transmission housing, instead of being located outside it. The advantage of this is to reduce external wiring as well as to provide a constant environment for TCM operation which encourages longevity. One aspect of the advanced nature of the electronics is at idle (along with required foot brake depression on e.g. Opel Astra), it automatically selects neutral gear to reduce internal temperatures and improve fuel economy.



    It utilises a special AW-1 transmission fluid which is labelled as being maintenance free.



    All wheel drive transfer cases can be fitted to the AWTF-80 SC, making it ideal for use in cross-over type SUVs.



    Contents



    1 Specifications

    2 Applications

    3 Notes

    4 References

    Specifications[edit]



    Gear Ratios:



    1 2 3 4 5 6 R Final Drive

    4.148 2.370 1.556 1.155 0.859 0.686 3.394 3.20

    Maximum Shift speeds:



    7000 rpm (up to 350 Nm)

    6500 rpm (350 Nm to 400 Nm)



    Torque Converter Diameter:



    260 mm (10.2 in)



    Applications[edit]



    BMW

    2014–present BMW i8

    Fiat Chrysler Automobiles

    Alfa Romeo

    2005–2011 Alfa Romeo 159[5][nb 1]

    2005–2010 Alfa Romeo Brera[5][nb 2]

    2006–2010 Alfa Romeo Spider[5][nb 3]

    Fiat

    2005–2011 Fiat Croma[nb 4]

    Lancia

    2008–2014 Lancia Delta [nb 5]

    Ford Motor Company

    Ford

    2005–2007 Ford Five Hundred

    2006–2012 Ford Fusion (US)[6][nb 6]

    2007–2014 Ford Mondeo MkIV 2.3 160 PS Petrol and 2.0 TDCi Diesel[7]

    2006–2014 Ford Galaxy 2.3 118kw / 160PS Petrol (as standard gearbox)

    Lincoln

    2005–2012 Lincoln Zephyr

    2005–2012 Lincoln MKZ

    Mercury

    2005–2010 Mercury Milan[6]

    2005–2007 Mercury Montego[6]

    General Motors

    Cadillac

    2005–2010 Cadillac BLS [nb 7]

    2009–2016 Cadillac SRX II[nb 8]

    Chevrolet

    2008–2016 Chevrolet Cruze[1][nb 9]

    Opel / Vauxhall

    Opel/Vauxhall Astra

    Opel/Vauxhall Vectra

    Opel/Vauxhall Signum

    Opel/Vauxhall Zafira

    2008–2017 Opel/Vauxhall Insignia

    2014–present Opel/Vauxhall Meriva

    Saab

    2003–present Saab 9-3 II[nb 10]

    2013–present Saab 9-3 III

    2010–2012 Saab 9-5 II

    Hyundai

    2006–2014 Hyundai Veracruz[5]

    Jaguar

    2007–2009 Jaguar X-type [nb 11]

    Land Rover

    2006–2014 Land Rover Freelander 2

    2011–present Land Rover Range Rover Evoque

    Luxgen

    2014–2015 Luxgen S5[nb 12] 2.0T

    2014–2015 Luxgen U6[8][nb 13] 2.0T

    Mahindra

    2015–present Mahindra XUV500

    Mazda

    2005–2008 Mazda 6 I

    2006–2012 Mazda CX-7

    2006–present Mazda CX-9

    2006–present Mazda MPV III

    2007–2012 Mazda 6 II

    PSA Peugeot Citroën

    Citroën

    Citroën C4

    Citroën C5

    Citroën C6

    Citroën DS4

    Citroën DS5

    Peugeot

    –2008 Peugeot 307

    2007– Peugeot 308

    2004–2007 Peugeot 407

    2010–present Peugeot 408

    2011–present Peugeot 508

    –2010 Peugeot 607

    2008– Peugeot 3008

    2009– Peugeot 5008

    Renault

    Renault Espace

    Renault Vel Satis

    Suzuki

    2014–present Suzuki Vitara (FWD & AWD)

    2015–present Suzuki Baleno

    Volvo

    2005–2014 Volvo XC90[6][9][10][11] (FWD & AWD) [nb 14]

    2006–2009 Volvo S60[9] (FWD & AWD) [nb 15]

    2006–2008 Volvo V70 II (FWD & AWD) [nb 16]

    2006–2008 Volvo XC70 (AWD)

    2007–2016 Volvo S80 II[10][13] (FWD & AWD) [nb 17]

    2008–2016 Volvo V70 III[14] (FWD & AWD) [nb 18]

    2008–2016 Volvo XC70 II[10] (FWD & AWD) [nb 19]

    2009–present Volvo XC60[10] (FWD & AWD) [nb 20]

    2011[10]–present Volvo S60 II (FWD & AWD) [nb 21]

    2011–present Volvo V60 (FWD & AWD) [nb 22]

    2011–2012 Volvo S40 II (FWD) [nb 23]

    2011–2012 Volvo V50[15] (FWD) [nb 24]

    2011–2013 Volvo C30 (FWD) [nb 25]

    2011–2013 Volvo C70 II (FWD)

    2012–2014 Volvo V40 II (FWD) [nb 26]





    Suzuki Vitara'da test etmiştim bu şanzımanı. Gerçekten hızlı, geçişleri hissettirmeyen bir şanzıman. Fakat düşük hız ve yüksek viteste giderken trafiğin akışına göre bir miktar hızlanmak istediğinizde vites düşmüyordu ve anlık yakıt tüketimi yüksek görünüyordu. Belki yazılım güncellemesi gerekiyordu bilemiyorum.




  • Eat6 kullandım gayet güzel bi şanzuman
  • Eat6 508 mi Insignia mi Astra mi desem? Benim icin onemli bir nokta suanda. Sanzimandan oturu yari otomatikleri eleyerek bu seceneklere geldim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werrol

    Eat6 508 mi Insignia mi Astra mi desem? Benim icin onemli bir nokta suanda. Sanzimandan oturu yari otomatikleri eleyerek bu seceneklere geldim.

    Ben 508 derim.
  • 508 güzel görünüyor bencede. Passat sayesinde ikinci el fiyatıda gayet alınası
  • AWTF-80SC yani EAT iyidir. Uzun dönem yağ bakımı ve değişimi tuzlu olacak sanırım ama o döneme kadar sıkıntı çıkarması düşük ihtimal. Geçişler pürüzsüz. Sadece ani hızlanmalarda motor kombinasyonuna göre değişmekle beraber kısa süreli yığılma/karasızlık olabiliyor. (S60 da denedim)
  • Yanitlar icin tesekkur ederim. En kisa surede 508 test edecegim.
  • Opel, astra 1.4t lerde kullandığı şanzımanı revize etmiş. 0 100 9 sn den 8. 8 sn yeye düşmüş. Acaba eat6 mı koymaya başladılar. Bilgisi olan paylaşırsa iyi olur.
  • Eat6 hem hızlı hem konforlu hemde sağlam bi şanzıman. Daha ne olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werrol

    Eat6 508 mi Insignia mi Astra mi desem? Benim icin onemli bir nokta suanda. Sanzimandan oturu yari otomatikleri eleyerek bu seceneklere geldim.

    Ben Insignia alırdım yeni kasa olduğu için şanzımanları aynı. Hatta eat8 var sanırım
  • Kağıt üzerinde, dizel otomatiklerde; Opel'in AT6'sı EAT6'ya göre 1-2 Lt daha çok yakıyor. Tabii ki bunda Opel'in (Astra, Mokka, İnsignia) 136 BG, Peugeot'un (308, 3008, 5008) 120 BG olması etkisi var sanırım.
  • Opel'in kullandığı AT6 şanzımanı Cruze'da kullanıyorum, araç 70.000km'de olmasına rağmen şanzıman pek de sorunsuz diyemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysuleymany

    Kağıt üzerinde, dizel otomatiklerde; Opel'in AT6'sı EAT6'ya göre 1-2 Lt daha çok yakıyor. Tabii ki bunda Opel'in (Astra, Mokka, İnsignia) 136 BG, Peugeot'un (308, 3008, 5008) 120 BG olması etkisi var sanırım.

    onla ilgili değil tam tersi aynı hacimdeki daha güçlü motor daha az yakar. opelin modelleri pejo ya kıyasla daha ağır olduğu için öyle
  • Opel Grandland X'te acaba hangi şanzıman kullanıldı?

    Teknik değerler, mevcut Astra'dan farklı: 120 BG, 300 Tork, 0-100 Hz: 12,2 sn, şehiriçi tüketim 5,1

    Peugeot EAT6 mı, Opel AT6 mı?


    Peugeot EAT6 mı, Opel AT6 mı?




  • ysuleymany kullanıcısına yanıt
    Hem motorlar hem de şanzıman Pug.
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla 6t45 opelin insignia da kullandığı sanziman. Astra da ise 2.nesil aisin awtf-80 sc sanziman kullanılıyor. Bu arada 6t45 yüksek tork güçüne dayanıklı büyük ihtimalle aisin de ki adı awf6f45 serisi olabilir. Yani gm deki adı ile aisin deki adı aynı değil aisin sanzimanin sadece 6 vitesli 10 adet sanzimanı varmış düşün artık bolluğu :)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.