Şimdi Ara

Peugeot 407 1.6 HDi 100 km'de sadece 3.68 lt.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
42.653
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.

    Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).

    407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!

    Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.


    Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı.







  • süper rakam bunlar, araç 1,6 hdi 110 hp sanırım
    bunları duydukça kafayı yememek elde değil
    205 1,9 gti km de 32 ykr yakıyorum :(
    arabamı çok sevdiğim için satmaya kıyamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EDITOR

    süper rakam bunlar, araç 1,6 hdi 110 hp sanırım
    bunları duydukça kafayı yememek elde değil
    205 1,9 gti km de 32 ykr yakıyorum :(
    arabamı çok sevdiğim için satmaya kıyamıyorum
    quote:

    Orjinalden alıntı: EDITOR

    süper rakam bunlar, araç 1,6 hdi 110 hp sanırım
    bunları duydukça kafayı yememek elde değil
    205 1,9 gti km de 32 ykr yakıyorum :(
    arabamı çok sevdiğim için satmaya kıyamıyorum


    Evet doğrudur 110 HP...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrkunLeo

    quote:

    Orjinalden alıntı: EDITOR

    süper rakam bunlar, araç 1,6 hdi 110 hp sanırım
    bunları duydukça kafayı yememek elde değil
    205 1,9 gti km de 32 ykr yakıyorum :(
    arabamı çok sevdiğim için satmaya kıyamıyorum


    Evet doğrudur 110 HP...

    Alıntıları Göster
    adamın peugeot.com.tr de püf noktaları war.okuyabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruk33

    adamın peugeot.com.tr de püf noktaları war.okuyabilirsiniz

    Alıntıları Göster
    bu sayede 407 1.6 HDI nin reklamı güzel yapıldı peugeot un önlem alıp stok yapmalı şimdiden
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    bu sayede 407 1.6 HDI nin reklamı güzel yapıldı peugeot un önlem alıp stok yapmalı şimdiden

    Alıntıları Göster
    pardon?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uruk33

    pardon?

    Alıntıları Göster
    Araç çok güzel de bizde para yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nouma35

    Araç çok güzel de bizde para yok

    Alıntıları Göster
    hevesinizi kesecekse söyleyeyim ankara göralda test ettim 407 1.6hdi ı... ve bugüne kadar kullandığım en hantal araçlardan biriydi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvasik

    hevesinizi kesecekse söyleyeyim ankara göralda test ettim 407 1.6hdi ı... ve bugüne kadar kullandığım en hantal araçlardan biriydi...

    Alıntıları Göster
    kişi beklentilerinin ve kullandığı araçların da etkisi var.yani hangi araçlarla kıyasladığı.normal bi kullanıcı için gayet ideal bi araba.hantal olduğunu sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    kişi beklentilerinin ve kullandığı araçların da etkisi var.yani hangi araçlarla kıyasladığı.normal bi kullanıcı için gayet ideal bi araba.hantal olduğunu sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    yok arkadaşım gerçekten bildiğin kağnı... bir arkadaşla beraber test etmiştik. o zaman bende benzinli 1.6v-tec civic vardı ve benim benzinli civicle 5. viteste çıktığım yokuşu(ankaralılar bilir gölbaşına giderken konya yolunda) vites küçülterek ancak çıktım arabada da 3 kişiyiz yani yüklü de değil öyle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvasik

    yok arkadaşım gerçekten bildiğin kağnı... bir arkadaşla beraber test etmiştik. o zaman bende benzinli 1.6v-tec civic vardı ve benim benzinli civicle 5. viteste çıktığım yokuşu(ankaralılar bilir gölbaşına giderken konya yolunda) vites küçülterek ancak çıktım arabada da 3 kişiyiz yani yüklü de değil öyle...

    Alıntıları Göster
    valla benim gibi kişiler pek problem etmeyeceği için sorun değil.dediğim gibi beklentiler farklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extremeenvy

    valla benim gibi kişiler pek problem etmeyeceği için sorun değil.dediğim gibi beklentiler farklı

    Alıntıları Göster
    Dizel motor için gerçekten süper... Duyunca mutlaka dizel almalıyım dedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvasik

    yok arkadaşım gerçekten bildiğin kağnı... bir arkadaşla beraber test etmiştik. o zaman bende benzinli 1.6v-tec civic vardı ve benim benzinli civicle 5. viteste çıktığım yokuşu(ankaralılar bilir gölbaşına giderken konya yolunda) vites küçülterek ancak çıktım arabada da 3 kişiyiz yani yüklü de değil öyle...

    Alıntıları Göster
    bende volvo s40 1.6 hdi var performansından çk memnunum

    daha önce dizel araç kullanmmamışsın sanırım

    260 nm lik torkunu tam anlamıyla kullanamamışsın o mis gibin motorun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvasik

    yok arkadaşım gerçekten bildiğin kağnı... bir arkadaşla beraber test etmiştik. o zaman bende benzinli 1.6v-tec civic vardı ve benim benzinli civicle 5. viteste çıktığım yokuşu(ankaralılar bilir gölbaşına giderken konya yolunda) vites küçülterek ancak çıktım arabada da 3 kişiyiz yani yüklü de değil öyle...

    Alıntıları Göster
    yok artık..ben bu dediğine sadece şu yorumu yapabilirim:sen hiç dizel araç kullanmamışsın.ben de bir 407hdi 1.6 executive kullanıcısıyım.ankarada yaşıyorum.o dediğin yokuşu da biliyorum.ben şu ana kadar o ve benzeri yokuşlarda vites küçültmek zorunda kalmadım.aksine motor adeta benzinli gibi performans gösteriyor belirli bir seviyeye ulaştıktan sonra.tabi ki benzinli 120hp bi araçla performansı aynı olamaz ama şu kesin ki 407 1.6hdi insana dizel araç olduğunu pek hissettirmiyor.senin kullanımından kaynaklı bir durum olsa gerek bu.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mvasik

    yok arkadaşım gerçekten bildiğin kağnı... bir arkadaşla beraber test etmiştik. o zaman bende benzinli 1.6v-tec civic vardı ve benim benzinli civicle 5. viteste çıktığım yokuşu(ankaralılar bilir gölbaşına giderken konya yolunda) vites küçülterek ancak çıktım arabada da 3 kişiyiz yani yüklü de değil öyle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xaulhan

    yok artık..ben bu dediğine sadece şu yorumu yapabilirim:sen hiç dizel araç kullanmamışsın.ben de bir 407hdi 1.6 executive kullanıcısıyım.ankarada yaşıyorum.o dediğin yokuşu da biliyorum.ben şu ana kadar o ve benzeri yokuşlarda vites küçültmek zorunda kalmadım.aksine motor adeta benzinli gibi performans gösteriyor belirli bir seviyeye ulaştıktan sonra.tabi ki benzinli 120hp bi araçla performansı aynı olamaz ama şu kesin ki 407 1.6hdi insana dizel araç olduğunu pek hissettirmiyor.senin kullanımından kaynaklı bir durum olsa gerek bu.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mvasik

    yok arkadaşım gerçekten bildiğin kağnı... bir arkadaşla beraber test etmiştik. o zaman bende benzinli 1.6v-tec civic vardı ve benim benzinli civicle 5. viteste çıktığım yokuşu(ankaralılar bilir gölbaşına giderken konya yolunda) vites küçülterek ancak çıktım arabada da 3 kişiyiz yani yüklü de değil öyle...


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar o zaman benim klullandığım test aracında bir yamukluk vardı... çünkü bu kadar insan bana benim kullandığım kağnıyı savunuyor olamaz. bugüne kadar birçok dizel araç kullandım,hatta aralarında aynı motorlu c-max de var ama c-max asfaltı kazıyarak gidiyor... yani zannedersin ki aralarında 300-400kg fark var... 100kg luk farkla bu performans açığı bana çok fazla geldi...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvasik

    arkadaşlar o zaman benim klullandığım test aracında bir yamukluk vardı... çünkü bu kadar insan bana benim kullandığım kağnıyı savunuyor olamaz. bugüne kadar birçok dizel araç kullandım,hatta aralarında aynı motorlu c-max de var ama c-max asfaltı kazıyarak gidiyor... yani zannedersin ki aralarında 300-400kg fark var... 100kg luk farkla bu performans açığı bana çok fazla geldi...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mvasik

    arkadaşlar o zaman benim klullandığım test aracında bir yamukluk vardı... çünkü bu kadar insan bana benim kullandığım kağnıyı savunuyor olamaz. bugüne kadar birçok dizel araç kullandım,hatta aralarında aynı motorlu c-max de var ama c-max asfaltı kazıyarak gidiyor... yani zannedersin ki aralarında 300-400kg fark var... 100kg luk farkla bu performans açığı bana çok fazla geldi...


    o test aracında bir sorun vardır. performans gercekten güzel cünkü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kondansatır

    quote:

    Orjinalden alıntı: mvasik

    arkadaşlar o zaman benim klullandığım test aracında bir yamukluk vardı... çünkü bu kadar insan bana benim kullandığım kağnıyı savunuyor olamaz. bugüne kadar birçok dizel araç kullandım,hatta aralarında aynı motorlu c-max de var ama c-max asfaltı kazıyarak gidiyor... yani zannedersin ki aralarında 300-400kg fark var... 100kg luk farkla bu performans açığı bana çok fazla geldi...


    o test aracında bir sorun vardır. performans gercekten güzel cünkü

    Alıntıları Göster
    C-max ile 407 arasındaki performans farkı, çok bariz bir şekilde C-max'in üstünlüğünde olması çok enteresandır. Aynı motor gücü, aynı tork olduğu halde, hatta ve hatta aerodinamizm bakımından 407 dıaşrıdan bakıldığında da net olarak görülebileceği halde bu kadar düşük olması hakikaten araştırılması gereken bir konu. Onno usta ya da buradaki chiptuninguzmanı rumuzlu arkadaşımız veya konuyla alakalı daha başka bir arkadaşimız konuyla ilgilenirse bizim için de çok faydalı olur...

    kondansatır arkadaşım; bu performans sizi üzecek kadar kötü olmayabilir, sizi memnun da edebilir. 80 hp gücündeki Megane dci'leri kullandınız mı bilmiyorum, ama performans bakımından ona yakın tepkiler alınıyor. Bu konu, hem otomobili test eden profesyonel kişiler, hem de son kullanıcılar tarafından ifade ediliyor. "O kadar da değil" diyebilirsiniz, testlerdeki 0-100 km/s hızlanmasının 14,5 sn olması da size normal gelebilir, gücü sizin için tatmin edici de olabilir, ama aşağıda vereceğim linklerde de görebileceğiniz gibi aynı özellikteki motora sahip C-max ile arasında 0-100 km/s hızlanmasındaki 3 sn'lik fark; anlaşılacak bir durum değildir.

    Yakıt tüketimine diyecek hiç bir şeyimiz yok. Modern görüntüsüne, yol tutuşuna da saygı duyuyoruz ancak, ilk hızlanmalarındaki hantallık, herhalde chip takviyesi haricinde telafi edilebilecek bir durum değil. Bu arada aynı testlerdeki 0-130 km/s hızlanmalarına da özellikle dikkatinizi çekmek isterim...


    ..................C-Max..............407
    0-100 km : 11,5 sn 14,5 sn
    0-130 km : 16,2 sn 25 sn.


    İşte testlerin linkleri...

    Ford Focus C-Max 1,6 TDCi : http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=97
    Peugeot 407 1,6 TDCİ :http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=249


    Lütfen bu konuyla ilgili, ciddi kişilerin yazması , bizlerin bilgilenmesi açısından çok yararlı olacaktır...





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lukunku -- 12 Temmuz 2007; 16:16:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lukunku

    C-max ile 407 arasındaki performans farkı, çok bariz bir şekilde C-max'in üstünlüğünde olması çok enteresandır. Aynı motor gücü, aynı tork olduğu halde, hatta ve hatta aerodinamizm bakımından 407 dıaşrıdan bakıldığında da net olarak görülebileceği halde bu kadar düşük olması hakikaten araştırılması gereken bir konu. Onno usta ya da buradaki chiptuninguzmanı rumuzlu arkadaşımız veya konuyla alakalı daha başka bir arkadaşimız konuyla ilgilenirse bizim için de çok faydalı olur...

    kondansatır arkadaşım; bu performans sizi üzecek kadar kötü olmayabilir, sizi memnun da edebilir. 80 hp gücündeki Megane dci'leri kullandınız mı bilmiyorum, ama performans bakımından ona yakın tepkiler alınıyor. Bu konu, hem otomobili test eden profesyonel kişiler, hem de son kullanıcılar tarafından ifade ediliyor. "O kadar da değil" diyebilirsiniz, testlerdeki 0-100 km/s hızlanmasının 14,5 sn olması da size normal gelebilir, gücü sizin için tatmin edici de olabilir, ama aşağıda vereceğim linklerde de görebileceğiniz gibi aynı özellikteki motora sahip C-max ile arasında 0-100 km/s hızlanmasındaki 3 sn'lik fark; anlaşılacak bir durum değildir.

    Yakıt tüketimine diyecek hiç bir şeyimiz yok. Modern görüntüsüne, yol tutuşuna da saygı duyuyoruz ancak, ilk hızlanmalarındaki hantallık, herhalde chip takviyesi haricinde telafi edilebilecek bir durum değil. Bu arada aynı testlerdeki 0-130 km/s hızlanmalarına da özellikle dikkatinizi çekmek isterim...


    ..................C-Max..............407
    0-100 km : 11,5 sn 14,5 sn
    0-130 km : 16,2 sn 25 sn.


    İşte testlerin linkleri...

    Ford Focus C-Max 1,6 TDCi : http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=97
    Peugeot 407 1,6 TDCİ :http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=249


    Lütfen bu konuyla ilgili, ciddi kişilerin yazması , bizlerin bilgilenmesi açısından çok yararlı olacaktır...




    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku



    C-max ile 407 arasındaki performans farkı, çok bariz bir şekilde C-max'in üstünlüğünde olması çok enteresandır. Aynı motor gücü, aynı tork olduğu halde, hatta ve hatta aerodinamizm bakımından 407 dıaşrıdan bakıldığında da net olarak görülebileceği halde bu kadar düşük olması hakikaten araştırılması gereken bir konu. Onno usta ya da buradaki chiptuninguzmanı rumuzlu arkadaşımız veya konuyla alakalı daha başka bir arkadaşimız konuyla ilgilenirse bizim için de çok faydalı olur...

    kondansatır arkadaşım; bu performans sizi üzecek kadar kötü olmayabilir, sizi memnun da edebilir. 80 hp gücündeki Megane dci'leri kullandınız mı bilmiyorum, ama performans bakımından ona yakın tepkiler alınıyor. Bu konu, hem otomobili test eden profesyonel kişiler, hem de son kullanıcılar tarafından ifade ediliyor. "O kadar da değil" diyebilirsiniz, testlerdeki 0-100 km/s hızlanmasının 14,5 sn olması da size normal gelebilir, gücü sizin için tatmin edici de olabilir, ama aşağıda vereceğim linklerde de görebileceğiniz gibi aynı özellikteki motora sahip C-max ile arasında 0-100 km/s hızlanmasındaki 3 sn'lik fark; anlaşılacak bir durum değildir.

    Yakıt tüketimine diyecek hiç bir şeyimiz yok. Modern görüntüsüne, yol tutuşuna da saygı duyuyoruz ancak, ilk hızlanmalarındaki hantallık, herhalde chip takviyesi haricinde telafi edilebilecek bir durum değil. Bu arada aynı testlerdeki 0-130 km/s hızlanmalarına da özellikle dikkatinizi çekmek isterim...


    C-Max 407
    0-100 km : 11,5 sn 14,5 sn
    0-130 km : 16,2 sn 25 sn.


    İşte testlerin linkleri...

    Ford Focus C-Max 1,6 TDCi : http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=97
    Peugeot 407 1,6 TDCİ :http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=249


    Lütfen bu konuyla ilgili, ciddi kişilerin yazması , bizlerin bilgilenmesi açısından çok yararlı olacaktır...








    Arkadaşım ancak bu kadar senkronize düşünebilrdik... Gerçekten helal olsun... Sapına kadar sana katılıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvasik

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lukunku



    C-max ile 407 arasındaki performans farkı, çok bariz bir şekilde C-max'in üstünlüğünde olması çok enteresandır. Aynı motor gücü, aynı tork olduğu halde, hatta ve hatta aerodinamizm bakımından 407 dıaşrıdan bakıldığında da net olarak görülebileceği halde bu kadar düşük olması hakikaten araştırılması gereken bir konu. Onno usta ya da buradaki chiptuninguzmanı rumuzlu arkadaşımız veya konuyla alakalı daha başka bir arkadaşimız konuyla ilgilenirse bizim için de çok faydalı olur...

    kondansatır arkadaşım; bu performans sizi üzecek kadar kötü olmayabilir, sizi memnun da edebilir. 80 hp gücündeki Megane dci'leri kullandınız mı bilmiyorum, ama performans bakımından ona yakın tepkiler alınıyor. Bu konu, hem otomobili test eden profesyonel kişiler, hem de son kullanıcılar tarafından ifade ediliyor. "O kadar da değil" diyebilirsiniz, testlerdeki 0-100 km/s hızlanmasının 14,5 sn olması da size normal gelebilir, gücü sizin için tatmin edici de olabilir, ama aşağıda vereceğim linklerde de görebileceğiniz gibi aynı özellikteki motora sahip C-max ile arasında 0-100 km/s hızlanmasındaki 3 sn'lik fark; anlaşılacak bir durum değildir.

    Yakıt tüketimine diyecek hiç bir şeyimiz yok. Modern görüntüsüne, yol tutuşuna da saygı duyuyoruz ancak, ilk hızlanmalarındaki hantallık, herhalde chip takviyesi haricinde telafi edilebilecek bir durum değil. Bu arada aynı testlerdeki 0-130 km/s hızlanmalarına da özellikle dikkatinizi çekmek isterim...


    C-Max 407
    0-100 km : 11,5 sn 14,5 sn
    0-130 km : 16,2 sn 25 sn.


    İşte testlerin linkleri...

    Ford Focus C-Max 1,6 TDCi : http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=97
    Peugeot 407 1,6 TDCİ :http://arabam.e-kolay.net/testDetay.aspx?id=249


    Lütfen bu konuyla ilgili, ciddi kişilerin yazması , bizlerin bilgilenmesi açısından çok yararlı olacaktır...








    Arkadaşım ancak bu kadar senkronize düşünebilrdik... Gerçekten helal olsun... Sapına kadar sana katılıyorum...

    Alıntıları Göster
    senkronize düşünmek ???
    af buyur...

    anlayamadım da ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lukunku

    senkronize düşünmek ???
    af buyur...

    anlayamadım da ...

    Alıntıları Göster
    aynı düşünceleri,görüşleri paylaşmak...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.