Şimdi Ara

Peugeot 106 - Klima Açınca Hararet Yükseliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (3 Mobil) - 3 Masaüstü3 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
3.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, iyi forumlar. Kısa bi süre önce pug 106 araç aldım, 1.4 75 hp xr donanım. Aracı aldıktan bi süre sonra hararet sorunu oluştu. Sorun şu, klima kapalı iken arabamın harareti normal düzeyde seyrediyor, her şey stabil, fakat klimayı açınca bi süre sonra hararet yükseliyor ve kırmızı çizginin altına kadar ilerleyip uyarı ışığı yakıyor, 1-2 dk içerisinde uyarı ışığını geri söndürüyor fakat o çizgiden de düşmüyor. Toplamda 2 tane fan var, fanlar da sürekli çalışır halde.Yalnız 2.fan kademesi devreye biraz geç giriyor gibi. Fotoğraftaki en üst beyaz çizgi ve kırmızı çizgi arasında giip geliyor. Çözümlerinizi bekliyorum arkadaşlar... Şu ana kadar yapılanlar:

    Radyatör değişti, havası alındı
    Antifriz konuldu
    Arabada termostat yokmuş, termostat takıldı
    Hararet ve fan müşiri değişti

    Toplamda 1200 liraya yakın para harcadım. Sorun beni deli ediyor.Peugeot 106 - Klima Açınca Hararet Yükseliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DECF0C154 -- 24 Ağustos 2020; 20:56:2 >







  • Devirdaim motoruna baktirdiniz mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende 1.4 fiesta vardı 10 dk kullandıktan sonra fan calışıyordu hiç basmadım sakin bir şekilde klimayı actığımda bu dahada şifdetli oluyordu mevsim sıcaklığı dedim ama bazı internette baktığım kadarıyla değilmiş kaputu actığımda su bidonunun(hararet) kaynamasını gördüm ertesi gün ustaya gittim aracımın bidonunda delik varmış hava aldığı için kaynayıp suyu ısıtıp motorun radyötör açıyordu bidonu değiştirdikten sonra bir sorun yaşamadım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hocam aynı sorun bende de vardı farklı araçta.

    Radyatör temizleme sıvısı mı ne varmış ondan aldım ustama verdim bir gün boyunca 10 kez falan o sıvıyla temizlendi.

    Motorun, boruların içindeki tüm pislik aktı.

    Yerine antifirizli su eklendi.

    Benim sorunum çözüldü ama ustam daha önceden antifiriz kullanılmadığı için borular sızdırabilir, üst kapağa kadar sıkıntı yaşayabiliriz dedi. Ben riski aldım değiştirdim herhangi bir sıkıntı olmadı.

    Radyatör değişti demişsiniz borularda kalan pislikler iyice temizlendi mi? Benim aracında 8. seferde bile hala ince ince pislik akıyordu. Eğer iyice temizlenmediyse motorda kalan pislikler soğutmayı engelliyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wanpo W kullanıcısına yanıt
    Problem devirdaimde olsa klima kapalıyken de hararet yükselmez miydi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Fan aciyor mu.? Aciyorsa üst kapak contasi kontrol edilmeli sen yinede devirdaim kontrolu sağla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç fan açıyor, takılan müşürler veya termostat üretim hatalı olabilir mi acaba

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Termostatin takili olduğu plastik parçada catlak vardir. Isininca aciliyor büyük ihtimal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Barracud@

    Termostatin takili olduğu plastik parçada catlak vardir. Isininca aciliyor büyük ihtimal.
    Plastik parçada çatlak olsa su akmaz mı? Arabayı test ettim su kaybı yok
  • sıvı dolaşım borular contalar vs bir yerde tıkanıklık var antifiriz dolaşıma giremiyor bence hızlı şekilde yükseliyorsa fan geç açılıyor o tarafa yönel yavaş yavaş tatlı tatlı yükseliyorsa fan geç devreye giriyor buda müşürlerine tekrar baktır derim şahsi düşüncem
  • peugeotturkey forumlarına git orada daha iyi bulursun. klima açınca iki fanda açılır zaten orada sıkıntı yok.
  • Su kaybı yoksa termostat arızalı olabilir. Devirdaim eskimiş olabilir. Hararet müşürü arızalı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Termostata veya borularda tıkanıklık olabilir hocam en yakın zamanda bilindik bir yere gösterin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzer bir sorun i20 de yaşadım. Su deposu normal seviyede görünüyordu ama hortumların içinde su kalmamıştı. Usta depo yanıltır hortumu kontrol et demişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fbfb42 -- 24 Ağustos 2020; 21:58:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arabanın ayrı bi su deposu yok, radyatör tarafından soğutma suyu koyuluyor. Sıcaklık belli seviyeye geldiğinde termostatın takılı hortumuna dokunduğumda sıcacık ve genleşmiş şekildeydi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Boruları temizledim, sorun devam ediyor...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • +

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Klima kapalı ve motor sıcak iken rolantide gaza 3-4 bin devir civarı uzun süre bastığınızda yükselme oluyor mu?Klima kapalı iken yükseltmeyi deneyin harareti takip ederek aynısını yapacak mı acaba
  • kızılötesi derece ölçer ile radyatör blok ve termostat tarafından ölçümler yapın. Klima kapalı iken motoru ısıtın güzelce sonra ölçün ve klimayı açtıktan sonra tekrar ölçümler yapın. Belki radyatör suyu o kadar da ısınmıyor olabilir? Ayrıca klima ısısı da ciddi bir ısı artışı sağlar. 60-70 dereceleri bulabiliyor klima radyatörü de. Klima radyatörünün aralarını da kontrol edin pis ise hava geçişine izin vermez ve ikisinin ısısını atamıyor olabilir. Ayrıca uzun yolda da bu şekilde ısı artışı görülüyor mu?
  • hayırlı olsun hocam. arabayı kaça aldınız?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.