< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrullahberat46 -- 5 Kasım 2016; 1:32:2 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrullahberat46 -- 5 Kasım 2016; 1:32:2 > |
Bu lastiği ilk çıktığında,az km.yapan evin ikinci aracına almıştım.Yıl 2014 veya 2015 ti.
Onca şüpheye karşın lastiği elime alıp yumuşaklığına,kauçuk dokusuna,baskı karşısında iskelet mukavemetine ve elbette beni en çok etkileyen desenine bakarak almıştım.Ve şu algı ile kendimi almaya ikna etmiştim.1/2 fiyatına senelik 5-6 Bin Bin Km bile yapmayan araca prime marka lastik alıp 5 sene sonra çatlamış doku nedeni ile yeniden değiştirmektense bu lastiği denemeye değerdi.Hemde Milli duygularla Yerli olması da etken olmuştu. Sonuçta, ilk sürüşte yanılıyor olabilirim biraz daha farklı yollarda sürdükten sonra karar vereyim dedirten düzeyde pozitif bir fark vardı bir önceki Conti.lere bakarak. Bu arada iş aracımda senelik 30-35 Bin Km yol yapıp, 3 yılda bir araç değişimi ve 2 senede lastik değişimi yapılan bir periyotta; piyasanının hemen hemen tüm prime lastiklerini deneyimleme şansı buldum.Ankara trafiği yoğun olarak. 15 yıllık bu yoğun yol deneyimi sonrası hayal kırklııklarım Pirelli ve Lassa nın kış lastikleri, "en"lerim ise Kışlıkta Conti,Yazlıkta Good Year Effi. Lerdi. Bir lastiğe iyi yada kötü derken ; en önemli etkenlerden birisinin, bir önceki çıkarttığımız eski lastikten ,yep yeni sertleşmemiş kauçuktan mamul yeni lastiğe geçerken,eski lastiğe haksızlık etme riski hep vardır.Bunu da göz önünde bulundurum hep. Şimdi dönelim asıl mevzumuz olan PETLAS VELOX lara. 5 yılını dolduran diş bakımından %60lar seviyesindeki yeni aracımdaki orj.Contileri değiştirme vakti geldi.Bir lastikte yanaktan yıpranma ve genel 5 yıl kuralından taviz vetmediğim için yeni lastik zamanı....Birde bu Conti.ler şansızlık mı demeliyim bilmiyorum ama yoldaki bütün çivileri içine aldı neredeyse desem abartı olmaz. F/P lastiği olduğundan endişe etmediğim Velox 205/50/17 ilk tercihim.Yüzbinlerce KM deneyim ile bu lastiğin bu fiyata piyada da alınabilrcek "En" olduğunu net şekilde söyleyebilirim. Komplekslerden kurtulma vaktidir dostlar.Herkesin en iyisi, Cebine,Deneyinimine,Dostlarla Etkileşime,Reklam etkisine ve hiç kimse kusura bakmasın bir miktarda Egosuna ve Yerli Malına bakışına bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Dikkat ederseniz EN İYİ LASTİK gibi bir ukalalıkta bulunmuyor ve F/P açısından son derece rantabl bir seçim olarak görüyorum bu lastiği. Serde bir miktar Milli olan her şeye destek olma duygusu da var.Aslında bu memleketin havasını soluyup,ekmeğini tüketiyorsak ;çocuklarımıza iş aramaya çıktığımız da hangi firmalar kapı açıyor, bir miktarda ona bakmamız gerektiğine inananlardanım. Herkese kazasız belasız,keyifli yolculuklar dostlar.Sağlıcakla ama mutlaka umutla kalın |
Anladığım kadarı ile siz de bmw kullanıyorsunuz, ben şahsen aracımın bakım ve onarımlarını Borusanda yaptırıyorum, aracım sanayiye girmez. Bahsettiğiniz nokian finlandiya üretimi olup premium bir marka değildir. Memleketimizde maalesef düzgün yerli araç yok diye lastik de yok değil, var. Dünyaca ünlü premium marka lastiklere verdiğiniz paranın birçoğu, firmaların reklam maliyetleri, ithalatı ve dövizle alakalıdır. Lastik tabiki önemlidir, neticede 4 tane balonun üzerinde seyahat ediyoruz. Ama premium bir lastik ile petlasın üst model bir lastiğinin arasında canınızı tehlikeye atacak kadar bir fark kesinlikle yok. En büyük yanlışımız malın kalitesi ile fiyatını kıyaslamak. Her zaman en kaliteli mal, en pahalı mal olmuyor. Petlas şu an ciddi bir şekilde ihracat yapmakta ve uluslararası platformlarda kullanıcılarından olumlu yönde puan alan bir lastik üreticisidir.
|
Yıllarca yaşadığım tecrübelerime istinaden, lastikçilerin yorumlarına çok da itibar edilmemesi gerektiğini öğrendim. Kim neyi satıyor, hangi markanın bayisi ise onu tavsiye ediyor. Bir de insanlar bilgisizlikten dolayı araçların orj ebatları dışında lastikler kullanıp hem lastikten performans alamıyor, hem de araçlarının alt takımlarına zarar veriyor.
Lastik seçiminde lastikçinin tavsiyeleri yerine elinizin altındaki internet üzerinden araştırma yaparak istediğiniz özellikte ve fiyatta lastik alabilirsiniz. Nokian lastiklerini uluslarası lastik platformlarında araştırır iseniz, bir kış ülkesi olan finlandiyada üretilen bu markanın kış lastiklerinde iyi puan aldığını görürsünüz. Ancak yaz lastiği konusunda aynı başarıyı elde edebilmiş bir marka olmadığını da göreceksiniz. Ben burada Petlas fanatikliği de yapmıyorum, yanlış anlaşılmasın. Ebatına göre michelin, pirelli, bridgestone gibi lastiklerin yarı fiyatına aldığım Petlas ultra performans lastiklerindeki kalite farkının tıpkı fiyatına oranla 2 katı olmadığını düşünüyorum. Ben daha önce kullandım ve çok memnun kalmıştım, şimdi tekrar aldım. Olumsuzluklarla karşılaşırsam eğer eleştirisini de gayet net ve objektif olarak yaparım. Netice itibariyle demek istediğim şey; lastikçim öyle dedi, şu bu böyle dedi diye marka karalamak veya yerli malını nasılsa beceremeyiz, yapamayız şeklinde beğenmemek yanlış. |
ben insignia aracımda kullanıyorum 245-45-18 ebatlarındaki modelini. Gayet güzel lastik ıslakta da kuruda da sorun yaratmadı bana. 4000 km falan oldu ses konusunda da gayet iyi. Önceki lastiklerim çok kötü bir markaydı ve V desenliydi ayrıca eski olmalarından ötürü çok fazla uğultu yapıyorlardı ama bu lastikler asimetrik desenli olduğu için ses yok. Tabi şu an daha yeni sayılırlar ileride ne olur bilemem ama şu anda memnunum. Fiyat olarak ta gayet iyiler. 1 takım lastik için conti-michelin-lassa-pirelli gibi markalar en az 2000 lira fiyat verirken ben 1000 liraya aldım.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi özbekli35 -- 26 Şubat 2017; 1:48:42 > |
|
|