Şimdi Ara

PERT ARAÇ SAYISI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
3.965
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam forumdaşlar. Bir kaç gündür pert kayıtlı araç sayısının 400 bine ulaştığı konusunda bir çok yerde habere denk geldim. Satılık araç konusunda en aktif site sizlerinde bildiği üzere sahibinden. Merak ettim girdim satılık araç sayısına baktım.

    Sitede toplam satılık araç sayısı: 466.645 Buna motor, kiralık, klasik ıvır zıvır hepsi dahil tabi.

    Otomobil + Arazi (SUV) Sayısı: 278.528 + 38.395 = 316.923 adet

    Siz siz olun araç alırken şase, plaka, sigorta bakkal vs nereden sorgulama yapılabiliyorsa herşeyi sorgulayın. İnsanların laflarına kesinlikle güvenmeyin. Arkadaşmış, eşmiş, dostmuş vs düşünmeyin, Yanlış anlamalarından korkmayın çaktırmadan da olsa kesinlikle sorgulayın. Lafa gelince temiz olsun 3-5 fazla veririm deyip öyle araba bulunca öldürmeye çalışmayın. Bir aracın fiyatı uygunsa şüphelenin arkadaşlar. Bu konuda spesifik örnekler olduğunu unutmayın. Hasar dosyalarının kapanmasının 6 aya kadar sürdüğünü unutmayın. Örneğin, aracı sorguladınız hasar kaydı yok. Halbuki ağır kaza yapmış ve hızlıca toplanmış. Siz aracı alıyosunuz hasar dosyası 3 ay sonra kapanıyor ve tramerine ağır hasar yazılıyor. Halbuki siz aldığınızda dosya kapanmadığından kayıt görünmüyordu. Dolayısıyla mevcut aracınızı satmadan önce kendinizde sorgulatın ve bir süprizle karşılaşmayın. Elinizde ağır hasarlı araç varsa insanları kandırmaya çalışmayın dürüstçe söyleyin.

    Hepinize hayırlı alışverişler dilerim.







  • Pert araç satışının yasaklanması milli servete doğrudan, ülkenin cari açığına dolaylı yoldan zarar verir.

    Nokta hasarlı ama air bag açmış lüks araçların çoğuna astarı yüzü muhabbetinden dolayı pert veriliyor. Yetkili servislerin burada etkisi büyük. En ufak klipse bile komik rakamlar yazıyorlar ki faturada olan kar oranı mantıklı gözüksün. Bütün karı işçiliğe yıktıklarında şişik bir rakam çıkıyor çünkü.

    Bir çok sigorta şirketi de bunun farkında olduğundan artık bazı özel servislerle anlaşarak hasar onarımını özel serviste yaptırıyor. Bunun da bir eksi yanı var bizzat şahit olduğum bir durum. Orijinal parça parasını sigortadan alıp yan sanayi far takılan bir araca denk gelmiştim. İtirazlar sonucunda bu araca zaten bu marka far üretiyor sadece üzerinde araç markasının ismi yok arada yarı yarıya fark var gibi bir şey söylemişlerdi.


    Özetle satışı yasaklamak yerine pertten satışı alınan araca devlet aracılığıyla belirlenen onaylı yerlerde onarım yapılması ( Bir çeşit TSE yetki belgesi gibi ) ve ilgili ilin makine mühendisleri odasından alınacak olur raporu şartı koşulması aynı zamanda şase numarasının başına P veya PRT gibi eklemeler yapılarak tekrar trafiğe çıkarılmalıdır.
  • Çözümü basit, Hazine Müsteşarlığı Sigorta şirketlerinin PERT ARAÇ Satışını yani Ağır hasarlı ( AĞIR HASAR KAYITLI ) araç satışını yasaklasa mesele kökünden çözülecek.

    Yani sorunun kaynağı Sigorta şirketleri
  • Hazine Müsteşarlığı dediğiniz gibi bir yasak getirdiği takdirde şuan elinde pert araç olan 100 binlerce kişi mağdur olacak, bunun yanında kasko fiyatları aşırı yükselecek ve kazalı araçları ayağa kaldıran sanayi esnaflarının işi azalacak. Bence hiç bir kurum, böylesine büyük bir kitleyi karşısına almayı göze alamaz. Diğer yandan pert araçların nasıl ve ne şartlarda toplandığı muallak. Güvenli midir değil midir bilinmez. Belki pat diye değilde kademeli bir geçiş yapılabilir. Atıyorum 2023 itibariyle sigortaların pert araç satışı yasaklanır. 2029 itibariyle kullanıcılarında pert araç satması yasaklanır vs herkesin zaman içerisinde önlemini alması gereken bir orta vadeli plan konulabilir.
  • Hakkında Pert kararı alınmış araçların tamir edilip tekrar dan muayneden geçip trafiğe çıkarılmasını yasaklayacaksın yada öyle maliyetli koşullar getirteceksin ki aracı tamir edip satmak karlı olamayacak işte o zaman bu sorun çözülür...

    Zaten bu işi yapanlar sıradan vatandaşlar değil. Galericiler,Tamirciler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 30 Ekim 2019; 13:32:54 >
  • Ben anlamadim araba gidiyormu gidiyor frenleri tutuyormu tutuyor ve butun yukumluluklerini yerine getiriyormu ? getiriyor .Muayneden geciyor...

    Bu pert araclardan ve agir hasarli araclardan niye bu kadar nefret ediyorsunuz anlamiyorum?
  • Pert araç satışının yasaklanması milli servete doğrudan, ülkenin cari açığına dolaylı yoldan zarar verir.

    Nokta hasarlı ama air bag açmış lüks araçların çoğuna astarı yüzü muhabbetinden dolayı pert veriliyor. Yetkili servislerin burada etkisi büyük. En ufak klipse bile komik rakamlar yazıyorlar ki faturada olan kar oranı mantıklı gözüksün. Bütün karı işçiliğe yıktıklarında şişik bir rakam çıkıyor çünkü.

    Bir çok sigorta şirketi de bunun farkında olduğundan artık bazı özel servislerle anlaşarak hasar onarımını özel serviste yaptırıyor. Bunun da bir eksi yanı var bizzat şahit olduğum bir durum. Orijinal parça parasını sigortadan alıp yan sanayi far takılan bir araca denk gelmiştim. İtirazlar sonucunda bu araca zaten bu marka far üretiyor sadece üzerinde araç markasının ismi yok arada yarı yarıya fark var gibi bir şey söylemişlerdi.


    Özetle satışı yasaklamak yerine pertten satışı alınan araca devlet aracılığıyla belirlenen onaylı yerlerde onarım yapılması ( Bir çeşit TSE yetki belgesi gibi ) ve ilgili ilin makine mühendisleri odasından alınacak olur raporu şartı koşulması aynı zamanda şase numarasının başına P veya PRT gibi eklemeler yapılarak tekrar trafiğe çıkarılmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizhan66

    Ben anlamadim araba gidiyormu gidiyor frenleri tutuyormu tutuyor ve butun yukumluluklerini yerine getiriyormu ? getiriyor .Muayneden geciyor...

    Bu pert araclardan ve agir hasarli araclardan niye bu kadar nefret ediyorsunuz anlamiyorum?
    Araba sadece Frenden mi ibaret ?

    Ben, ABS beyni bozuk ve çok pahalı olduğu için ABS Lambasını LPG lambasına Bağlayıp söndürenini gördüm

    Hava yastıklarını kontrol ediyorlar mı muayenede ?

    Arabanın tavanına mı bakıyorlar taklalı mı diye yoksa şasesine mi bakıyorlar ?

    Kaç kişi hakkıyla pert araç onarımı yapıyor , en dandik yan sanayi markalar ile çer çöp çıkma parçalar ile araç onarımı yapılıyor.
    (500 bin pert aracın içinde 1.000 adet hakkıyla adam gibi onarılmış araç ya vardır ya yoktur. )

    Kaç tane hava yastığı patlamış aracın hava yastığının yenisi ile veya sağlamı ile değiştirildiğini gördün ?

    Ben sanayinin göbeğinde bu işleri yapanların içindeyim,

    bu işi yapan 1 kişi hariç hava yastığını - torpidoyu yenisi veya sağlamı ile değiştireni görmedim
    Hava yastığı tamir , torpido kaplama - tamir tak gitsin yapıyor hepsi.

    O Tamir ettirmeden değişim yapana da SALAK diyorlar kendi aralarında ( Bunu Airbag'çiden duydum )

    Nasıl nefret etmeyelim.




  • Bazı araçlara pert kaydı verilmesi tamamen sigorta-kasko şirketinin nane yemesi.

    Değişmesi gereken parçalar aracın kasko bedelinden fazla veya beklenen tutardan yüksek çıkınca yetkili serviste, kasko şirketi sahibine kasko bedelini veriyor, arabayı satışa çıkarıp satıyor, zararını minimize ediyor.

    Sonra alan kişi ya tanıdık usta vasıtasıyla ucuza toplayıp 2-3bin lira tramerle satıyor ya da parça parça satıyor, geri kalanı da prese yollayıp kg başına para alıyor.

    Şu otomobil piyasasında pirana olmayan taraf yok yani anlayacağınız.

    Bunun tek yolu insanları tanıdık sigortacı, usta, yetkili servis çalışanına muhtaç etmeden bu tür arabaların ruhsatına özel( pert) durumunun işlenmesi.Ama ben sanmıyorum böyle birşey olacağını.Bu durum bu çarktaki hiçbir pirananın işine gelmez.Yoksa onlarda biliyor çözümün ne olduğunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Araba sadece Frenden mi ibaret ?

    Ben, ABS beyni bozuk ve çok pahalı olduğu için ABS Lambasını LPG lambasına Bağlayıp söndürenini gördüm

    Hava yastıklarını kontrol ediyorlar mı muayenede ?

    Arabanın tavanına mı bakıyorlar taklalı mı diye yoksa şasesine mi bakıyorlar ?

    Kaç kişi hakkıyla pert araç onarımı yapıyor , en dandik yan sanayi markalar ile çer çöp çıkma parçalar ile araç onarımı yapılıyor.
    (500 bin pert aracın içinde 1.000 adet hakkıyla adam gibi onarılmış araç ya vardır ya yoktur. )

    Kaç tane hava yastığı patlamış aracın hava yastığının yenisi ile veya sağlamı ile değiştirildiğini gördün ?

    Ben sanayinin göbeğinde bu işleri yapanların içindeyim,

    bu işi yapan 1 kişi hariç hava yastığını - torpidoyu yenisi veya sağlamı ile değiştireni görmedim
    Hava yastığı tamir , torpido kaplama - tamir tak gitsin yapıyor hepsi.

    O Tamir ettirmeden değişim yapana da SALAK diyorlar kendi aralarında ( Bunu Airbag'çiden duydum )

    Nasıl nefret etmeyelim.

    Alıntıları Göster
    Air-bag sök tak yada göğüs sök-tak işlemlerini elektrikçiler yapıyor.

    Birebir orijinal parçayla sök tak yapılırsa adam işsiz kalacak o yüzden salak diyor.

    Air-bag'çi çok biliyorsa madem gitsin mühendis olun yada x bir otomobil fabrikasında çalışsın :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: StByErdeM

    Hazine Müsteşarlığı dediğiniz gibi bir yasak getirdiği takdirde şuan elinde pert araç olan 100 binlerce kişi mağdur olacak, bunun yanında kasko fiyatları aşırı yükselecek ve kazalı araçları ayağa kaldıran sanayi esnaflarının işi azalacak. Bence hiç bir kurum, böylesine büyük bir kitleyi karşısına almayı göze alamaz. Diğer yandan pert araçların nasıl ve ne şartlarda toplandığı muallak. Güvenli midir değil midir bilinmez. Belki pat diye değilde kademeli bir geçiş yapılabilir. Atıyorum 2023 itibariyle sigortaların pert araç satışı yasaklanır. 2029 itibariyle kullanıcılarında pert araç satması yasaklanır vs herkesin zaman içerisinde önlemini alması gereken bir orta vadeli plan konulabilir.
    Elinde pert araç olan yüzbinlerce kişi mağdur olacak demişsiniz... bu mantıkla 5000 yılında halen pert araçlarla devam edeceğiz... Kesinlikle pert araç yasaklanmalı, ne zaman yazaklarsanız yasaklayın, ağlayanlar ve mağdur olanlar çıkacaktır... mağdur olanlara bir süreliğine yeni araç için teşvik falan verirsiniz, ama onlar mağdur olacak diye sonsuza kadar bu düzen sürmemesi lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malik the Mafia

    Pert araç satışının yasaklanması milli servete doğrudan, ülkenin cari açığına dolaylı yoldan zarar verir.

    Nokta hasarlı ama air bag açmış lüks araçların çoğuna astarı yüzü muhabbetinden dolayı pert veriliyor. Yetkili servislerin burada etkisi büyük. En ufak klipse bile komik rakamlar yazıyorlar ki faturada olan kar oranı mantıklı gözüksün. Bütün karı işçiliğe yıktıklarında şişik bir rakam çıkıyor çünkü.

    Bir çok sigorta şirketi de bunun farkında olduğundan artık bazı özel servislerle anlaşarak hasar onarımını özel serviste yaptırıyor. Bunun da bir eksi yanı var bizzat şahit olduğum bir durum. Orijinal parça parasını sigortadan alıp yan sanayi far takılan bir araca denk gelmiştim. İtirazlar sonucunda bu araca zaten bu marka far üretiyor sadece üzerinde araç markasının ismi yok arada yarı yarıya fark var gibi bir şey söylemişlerdi.


    Özetle satışı yasaklamak yerine pertten satışı alınan araca devlet aracılığıyla belirlenen onaylı yerlerde onarım yapılması ( Bir çeşit TSE yetki belgesi gibi ) ve ilgili ilin makine mühendisleri odasından alınacak olur raporu şartı koşulması aynı zamanda şase numarasının başına P veya PRT gibi eklemeler yapılarak tekrar trafiğe çıkarılmalıdır.
    Cari açık artacak diye insanlar tekerlekli tabutlara mı binsinler ?

    Yetkili Servis ne yapsın kardeşim ?

    Yedek parça tarlada mı yetişiyor sanıyorsunuz , parçanın kendisi pahalı mecburen pahalıya alıp pahalıya satıyor.

    Özel servisler de aslında tamir olmaması gereken parçaya '' ver çeciki ver macunu '' şeklinde tamir edip işçilikten kazanıp sigorta şirketine daha az fatura çıkartıyor.

    Araç gerçekten ağır hasar aldıysa ( pert olduysa ) araç direk hurdaya gitmeli , Piyasaya dönememeli

    Pert'in anlamı o zaten , '' Ekonomik olarak onarımı mantıklı olmayan araç ''

    Dediğin gibi TSE onaylı bir yer olaması formaliteden öteye geçmez , çünkü adam gibi onarım yapacaksa mantıken maliyeti kurtarmayacak !

    Bir aracı adam gibi onarmak ekonomik olarak mantıklı ise zaten araç pert olmuyor , Sigorta şirketi tarafından onarılıp araç sahibine veriliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malik the Mafia

    Air-bag sök tak yada göğüs sök-tak işlemlerini elektrikçiler yapıyor.

    Birebir orijinal parçayla sök tak yapılırsa adam işsiz kalacak o yüzden salak diyor.

    Air-bag'çi çok biliyorsa madem gitsin mühendis olun yada x bir otomobil fabrikasında çalışsın :)

    Alıntıları Göster
    Bu işin ticaretini yapanlar da , Airbag değiştirirsek para kazanamayız ondan tamir ettiriyoruz diyorlar .

    - X kişi airbag tamir ettirmiyor, patlamamış ile değiştiriyor dediğimde.

    Salak - Para kazanmaz - Ne gerek var ? Gibi laflar duyuyorum.

    O arkadaşa da sormuştum bu durumu

    - Abi millet 1.000 TL'ye tamir ettiriyor ben 4.000 Tl ye patlamamış sistem takıyorum , araç satışa çıktığında alıcılar '' o da hasar kayıtlı bu da hasar kayıtlı '' diyolar dedi !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: StByErdeM

    Hazine Müsteşarlığı dediğiniz gibi bir yasak getirdiği takdirde şuan elinde pert araç olan 100 binlerce kişi mağdur olacak, bunun yanında kasko fiyatları aşırı yükselecek ve kazalı araçları ayağa kaldıran sanayi esnaflarının işi azalacak. Bence hiç bir kurum, böylesine büyük bir kitleyi karşısına almayı göze alamaz. Diğer yandan pert araçların nasıl ve ne şartlarda toplandığı muallak. Güvenli midir değil midir bilinmez. Belki pat diye değilde kademeli bir geçiş yapılabilir. Atıyorum 2023 itibariyle sigortaların pert araç satışı yasaklanır. 2029 itibariyle kullanıcılarında pert araç satması yasaklanır vs herkesin zaman içerisinde önlemini alması gereken bir orta vadeli plan konulabilir.
    Bundan sonra mağdur olacak 100 binlerce kişinin önüne geçilmiş olur.

    Zaten bu sürdürülebilir bir sistem değil , sonsuza kadar bu devran böyle gitmez.

    Sigorta şikeleri normalde bu araçları Hurdaya satmaları lazım ama o zaman daha çok zarar edecekler diye hurdaya satmıyorlar!

    Ayrı bi olayda demek ki buna talep var ki bu piyasa dönüyor.

    vatandaş almasın bakalım kime satacak sigortalar pert araçları ?

    Kimse kusura bakmasında ama nerede bizim millette o feraset, işin ucunda para kazanmak var diye bırak pert aracı almayı bırakmayı babasını bile satar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    Araba sadece Frenden mi ibaret ?

    Ben, ABS beyni bozuk ve çok pahalı olduğu için ABS Lambasını LPG lambasına Bağlayıp söndürenini gördüm

    Hava yastıklarını kontrol ediyorlar mı muayenede ?

    Arabanın tavanına mı bakıyorlar taklalı mı diye yoksa şasesine mi bakıyorlar ?

    Kaç kişi hakkıyla pert araç onarımı yapıyor , en dandik yan sanayi markalar ile çer çöp çıkma parçalar ile araç onarımı yapılıyor.
    (500 bin pert aracın içinde 1.000 adet hakkıyla adam gibi onarılmış araç ya vardır ya yoktur. )

    Kaç tane hava yastığı patlamış aracın hava yastığının yenisi ile veya sağlamı ile değiştirildiğini gördün ?

    Ben sanayinin göbeğinde bu işleri yapanların içindeyim,

    bu işi yapan 1 kişi hariç hava yastığını - torpidoyu yenisi veya sağlamı ile değiştireni görmedim
    Hava yastığı tamir , torpido kaplama - tamir tak gitsin yapıyor hepsi.

    O Tamir ettirmeden değişim yapana da SALAK diyorlar kendi aralarında ( Bunu Airbag'çiden duydum )

    Nasıl nefret etmeyelim.

    Alıntıları Göster
    Hava yastigini degil emliyet kemerine bakiyorlar zaten emliyet kemersiz araba surmek trafik kuralina aykiridir.

    Tavana bakmazlar ama sassesine bakiyolar.

    Hakkiyla yaptiranda var en uyduruk kar amacli yaptiranda var bu isi.

    Golfte bile hava yastigini kapatma tusu koymuslar ve suruculerde geneli hava yastigini kapatiyor sirf su olay yuzunden.Mantiklida ama sonradan aklima su geliyor madem hava yastigini kapatiracam ve emliyet kemeri harici guvenlik kulanmicam o zaman neye yariyor bu hava yastigi???

    Simdi asil olay su bu pert arac satiliyomu satiliyo ve alicisi bunu alip onbinlerce km yapiyormu yapiyor ve arac gorevini yerine getiriyor.Yani trafikten men edilmesi gerektircek bi durum yok ortada

    sirf pert olmus ve yapilmis diye bunu 10-20bin ucuza alip hurda olana kadar kulanan insanlar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizhan66

    Hava yastigini degil emliyet kemerine bakiyorlar zaten emliyet kemersiz araba surmek trafik kuralina aykiridir.

    Tavana bakmazlar ama sassesine bakiyolar.

    Hakkiyla yaptiranda var en uyduruk kar amacli yaptiranda var bu isi.

    Golfte bile hava yastigini kapatma tusu koymuslar ve suruculerde geneli hava yastigini kapatiyor sirf su olay yuzunden.Mantiklida ama sonradan aklima su geliyor madem hava yastigini kapatiracam ve emliyet kemeri harici guvenlik kulanmicam o zaman neye yariyor bu hava yastigi???

    Simdi asil olay su bu pert arac satiliyomu satiliyo ve alicisi bunu alip onbinlerce km yapiyormu yapiyor ve arac gorevini yerine getiriyor.Yani trafikten men edilmesi gerektircek bi durum yok ortada

    sirf pert olmus ve yapilmis diye bunu 10-20bin ucuza alip hurda olana kadar kulanan insanlar var.

    Alıntıları Göster
    Emniyet kemeri çalışıyor mu ? diye bakıyor hepsi o ..

    Emniyet kemerinin Aktif germe sistemi çalışıyor mu ? çalışmıyor mu ? bakıyorlar mı sanki ?

    Aktif germe sistemi'ne sahip bir araç kaza anında air bag patlatmadan önce Aktif germe sistemi ile emniyet kemerini gerip sizi kurtarır.
    Tek kullanımlık bu sistem airbag gibidir , patladığında çöpe atarsınız ,ama piyasada hiç emniyet kemeri alıp takanı görmedim.
    Meşur bir laf var DİRENÇLE KANDIRMIŞLAR , Tak direnci gönder, muaynede ki lise mezunu eleman da çekip bırakıyor kemer var mı var , bitti gitti bu mu kontrol ?

    Kaç tane şasisi ellenmiş araç muayeneden geçti gözümün önünde, Zaten muaynede çalışan elemanların da Arabadan ne kadar anladığını haftalarca tartışabiliriz

    Hakkıyla yapan da para kazanamadığı için bu işi bırakıyor çünkü , hakkıyla yapmayanlar ile rekabet edemiyor ( Arça onarırken araçtan Çalmadığı için )

    Sürücü hava yastığını kapatamazsınız , yolcu hava yastığı bazı araçlarda kapatılabilir.

    Evet araçlar satılıyor mu satılıyor ama yalan dolan satılıyor,

    Bakınız , Sigorta şişirmiş , Eksperle anlaşılmış para yedirilmiş falan filan say say bitmez.




  • cengizhan66 kullanıcısına yanıt
    Nick entry uyumu
  • Sizin dediğiniz gibi yapılsa ekonomik olarak daha kötü olur. Pert hasarlı olan arabaların plakası ve ruhsatı farklı renk olsun, sorun ortadan kalksın. Bu kadar basit aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Laazzz

    Sizin dediğiniz gibi yapılsa ekonomik olarak daha kötü olur. Pert hasarlı olan arabaların plakası ve ruhsatı farklı renk olsun, sorun ortadan kalksın. Bu kadar basit aslında.
    Pardon da sorun nasıl ortadan kalacak ?

    Burası Tükiye onunda yolunu bulurlar, adamlar çalıntı aracı bile kılıfına uyduruyorlar.
  • Araç pert olduktan sonra ruhsat yenilensin farklı ruhsat çıkartılsın ve ayrıca tüm araçların ruhsatlarının bilgileri ve görüntüleri elektronik ortama aktarılsın. Noterin işi ney sistemden baksın satış esnasında ruhsat aynı mı farklı mı diye zaten direk ortaya çıkar.

    Şimdi pert kayıtlı araca x gibi farklı bir ruhsat verildiğini varsayalım. Sisteme de bu x ruhsat görüntüleri ve bilgileri aktarıldı varsayıyorum. Siz x pert ruhsatını pert olmayan ruhsatla çakallık yapıp değiştirdiğinizde noter satış esnasında sizden ruhsatı isteyecek ve bakacak, elektronik ortamdan da bakacak ruhsata kardeşim diyecek bu araç pert ruhsatı farklı demeyecek mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Laazzz

    Araç pert olduktan sonra ruhsat yenilensin farklı ruhsat çıkartılsın ve ayrıca tüm araçların ruhsatlarının bilgileri ve görüntüleri elektronik ortama aktarılsın. Noterin işi ney sistemden baksın satış esnasında ruhsat aynı mı farklı mı diye zaten direk ortaya çıkar.

    Şimdi pert kayıtlı araca x gibi farklı bir ruhsat verildiğini varsayalım. Sisteme de bu x ruhsat görüntüleri ve bilgileri aktarıldı varsayıyorum. Siz x pert ruhsatını pert olmayan ruhsatla çakallık yapıp değiştirdiğinizde noter satış esnasında sizden ruhsatı isteyecek ve bakacak, elektronik ortamdan da bakacak ruhsata kardeşim diyecek bu araç pert ruhsatı farklı demeyecek mi?
    Evrak işini belki bu şekilde önledik ya araçlar üzerinde ki hileyi nasıl önleyeceğiz ?
    Yani adamlar çerden çöpten araba topluyorlar nasıl önüne geçelim ?

    Hem Vatandaş kendi canını hiçe sayıp pert araç alıyor olabilir bunlar trafikte aramızda dolanıyorlar ,

    ABS'yi iptal eden adam gördüm , gelip sana bana çarparsa senin benim şuçum ne ?




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.