Periyodik bakım triger kayışı değişimi
-
-
mazot filteresi iki bakımda bir değişir. triger 4 sene de bir değişir km sınırı renolarda nedir bilemiyorum triger için.
-
2017 araç normal o zaman emin olmak lazım tabi -
Renault Clio 1.5 dciler 80.000 km veya 4 yılda bir triger bakımı yapılır içeriği ( Triger kayışı (Servisteki adı : Egzantrik kayışı)-V kayışı (Servisteki adı : Aksesuar kayışı ) , Devirdaim , 3lt Antifriz , 2lt Safsu , Avare ve gergi bilyaları
-Her 2 yağ bakımında bir mazot filtresi değişir
-Triger bakımınız geçmiş mutlaka yaptırın dışarıda yaptırırsanız triger kayışı markası mutlaka MAİS olsun(Faturalı alın) ve faturalı işlem yaptırın
-
Gayet açıklayıcı teşekkürler -
Rica ederim renault port uygulamasından fiyat almaya çalışın renault port %20 indirim tanımlıyordu en son
-Servis geçmişi ve radyo kodu da gözüküyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4153B7648 -- 14 Ekim 2020; 13:57:51 > -
Benim Triger 10 senedir değişmedi. Araç 87bin de. İki yıl evvel sormuştum "Bu kilometrelerde değişimi ön görmüyoruz" dediler. O zaman 70bin bakımı için götürmüştüm. Dedim ki temsilciye "Araç kataloğunda 4 yılda bir ya da 90bin km. de bir" yazıyor 8 yıl oldu.. Eleman ın cevabı aynen şu oldu.. " O zaman servis politikası öyle idi şimdi değişti" dedi. Ben de değiştirmedim hala üzerine gidiyorum sanırım 90bin km. de değişimini ön görürler. Üzerine 20bin km. yapmış olacağım.. 70bin km. bir şey değil de 20bin az buz bir kilometre değil.
Ha neye dayanarak meşhur " servis politikası" değişti bilmiyorum ama arabayı ilk aldığımda 5w40 yağ koyuyorlardı 2 sene sonra 5w30 yağ koymaya başladılar. Tabi o da servis politikası :)
Edit : Aracım Vw .. Renault değil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 14 Ekim 2020; 14:7:32 > -
Hak veriyorum doğru yani bizim ülkemizde bu tip şeyler var.bi araba uğruna ömrünü bağlayanlardanız sonuçta.Ama mecbur yaptırıcaz toplamda hepsi içinde fren balatalarıda dahil 3800 tl araç 110 binde -
8 yıllık VW Polo araç sahibiyim. Triger için öngörülen 120.000 km de değişim. Sanayide hemen değişelim abi dediler :) Ama VW inatla hayır 120.000 de değişecek dedi.
-
Ağustos ayında triger değişimi için servisten aldığım fiyat teklifi. Sıfır araç alma ihtimalim var. Almazsam eğer değiştirmeyi düşünüyorum yıldan dolayı. Benim araç 2017 trafiğe çıkışlı. 4 yılını dolduruyor ama km daha 27bin. Aralık sonuna kadar tahmini 30bin km olur.
4 yaş üzeri araçlar için parçada %20, işçilikte %30 indirim var 2020 sonuna kadar.
-
Sizin yerinizde olsam en az 1 sene daha trigeri degismezdim.quote:
Orijinalden alıntı: fractal designAğustos ayında triger değişimi için servisten aldığım fiyat teklifi. Sıfır araç alma ihtimalim var. Almazsam eğer değiştirmeyi düşünüyorum yıldan dolayı. Benim araç 2017 trafiğe çıkışlı. 4 yılını dolduruyor ama km daha 27bin. Aralık sonuna kadar tahmini 30bin km olur.
4 yaş üzeri araçlar için parçada %20, işçilikte %30 indirim var 2020 sonuna kadar.
-
Aslında niyetim öyle ama fiyat biraz cazip geldiği için arada kalıyorum.
Triger gibi önemli bir parçayı dışarıda değiştirmek istemiyorum. Hem kafam rahat olur hem yarın aracı satarken de artısı olur.
-
İndirim olayı biraz kurtarıyor gibi yarın sabah gideyim artık bundan kaçış yok -
quote:
Orijinalden alıntı: müMKÜNsüzBenim Triger 10 senedir değişmedi. Araç 87bin de. İki yıl evvel sormuştum "Bu kilometrelerde değişimi ön görmüyoruz" dediler. O zaman 70bin bakımı için götürmüştüm. Dedim ki temsilciye "Araç kataloğunda 4 yılda bir ya da 90bin km. de bir" yazıyor 8 yıl oldu.. Eleman ın cevabı aynen şu oldu.. " O zaman servis politikası öyle idi şimdi değişti" dedi. Ben de değiştirmedim hala üzerine gidiyorum sanırım 90bin km. de değişimini ön görürler. Üzerine 20bin km. yapmış olacağım.. 70bin km. bir şey değil de 20bin az buz bir kilometre değil.
Ha neye dayanarak meşhur " servis politikası" değişti bilmiyorum ama arabayı ilk aldığımda 5w40 yağ koyuyorlardı 2 sene sonra 5w30 yağ koymaya başladılar. Tabi o da servis politikası :)
Edit : Aracım Vw .. Renault değil
Aynen oyle hocam.. Servis politikası yani servis gecirme pozisyonunun degismesi aslinda.. Arabamin kitapciginda 30 bin yada 2 yilda bir servis bakimi diyor.. Ama bizim servisler yilda bir yada 15 binde bir yapiyor.. Niye gecirecek cunku.. Neymis yol sartlariymis vs.. Degistikleri hava filtresi tertemizdi.. Neyse arac 2015 model benim zaten servise felan gitmicem artik.. Bakimida 2 yilda bir yapacam.. Onceki aracimda da trigeri 165 binde degismistim hala sapasaglamdi..
-
Araç neydi hocam.Çok kararsız kaldım aslında 1500 tl az değil şimdi -
2011 b6 kasa passatti.. Servisler tam bir para tuzagi ve adice hareketleri var.. Servis araca long life dedigimiz Yagi koyuyor güya ama görmüyoruz tabi bidondan dolduruyolar.. Ee long life denen yag 2 sene gidio niye ben yilda bir geliyorum.. Heee gecirmeye bahanee, yok cok yok kisa mesafe kullanıyorsun, yok yol sartlari, yok su yok bu.. Aracin arka balatalarini 500 liraya değişiyolar.. Disarda 250 lira misal.. Ama bizim milletimizde de var sıkıntı kusura bakmasin kimse.. Servis bakimli olunca rahat satiliyor araba.. Ben simdiki aracıma en az 4 5 sene daha binerim, hatta ömürlük binerim diyorum o yüzden daha gitmem servise felan..
-
Reno grubunda 80 bin km de bir kayış değişir 120 bin km'den sonra riskli bölgeye giriyorsunuz yani daha gidebilir de gitmeye bilir de. Devirdaim değişmiyor gerek yok, aracı antifiriz ile kullanırsanız kolay kolay arıza yapmıyor.
Triger ile birlikte V kayışı da değişiyor ama aracın garantisi bitti sanırım V kayış için ustanın bakmasını isteyebilirsiniz, eğer değişmesine gerek yok ise değiştirmek şart değil. Dişleri aşınıncaya kadar kullanabilirsiniz, aksesuar kayışı denilen malzeme yani.
-
Rutin bakım serviste bir hayli pahalı. Ben orijinal filtreleri ve en kalitelisinden yağımı alıp işçilik vererek yağ bayisinde değiştiriyorum. Bu sene hava yağ polen filtreleri 235TL tuttu. Servis 300TL diyordu bu parçalar için. Yağı Liqui Moly Toptec 4400 5w30 5L RN0720 onay kodlu aldım. 50 TL de işçilik verdim yaptım bakımını. Hem servisin koyduğu Castrol GTX 5w30'dan daha kaliteli bir yağ kullandım hem de yarı fiyatına yapmış oldum bakımı.
Ben sadece triger değişimini serviste yaptırmayı düşünüyorum. Yağ bakımına denk getirip bir de oradan öpülmek istemiyorum. Triger önemli bir parça. Yarın öbür gün arıza ihtimalinde büyük meblağlar çıkartabilecek işlem. O yüzden servis garantisi bu konuda beni servise yönlendiriyor. Dışarıda hiç bir usta motoru kucağına alınca sorumluluk kabul etmez ama servis gereken neyse onu yapar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X