Şimdi Ara

PERFORMANS ODAKLI F/P ARACI TAVSİYESİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
1.465
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Aracımı değiştirmeyi düşünüyorum. 2014 model 1.2 VTİ 82 HP 308 kullanıcısıyım. Yaklaşık 20 ay oldu alalı. Severek,zevkle ve memnuniyetle kullanıyorum. Forumda da belirtmişimdir. Konfor,kalite,düşük yakıt tüketimi,bakım ve parça maliyetlerinin makul olması,muadil araçlara göre daha dolu olması ve düşük MTV gibi daha bir çok avantajı sayesinde her açıdan F/P aracı olduğu için tercih etmiştim. İyi ki de etmişim 20 ay oldu aldığıma hiç pişman olmadım. Peki madem bu kadar memnunsun niye satmayı düşünüyorsun diyecek olursanız; Birinci ve en önemli nedeni BEDELLİ. Satmayıp kredi çeker bedelliyi öyle yaparım diye düşündüm ama 21 günlük askerlik bu planımı suya düşürdü.Aracımı zaten krediyle aldım hala ödüyorum. Bir kredi daha ödeyemem. Üstelik askere gidilecek olan ay zaten maaş filan yok hiç toparlayamam. Zaten kredi faizleri de yüksek.İkinci nedeni ise yakıt tüketimi çok iyi olsa da performansı artık yeterli gelmiyor. Açık söylemek gerekirse 250 NM Torklu TiDiAy A3,Golf,Jetta,Leon ve Passatlar başta olmak üzere ortalama 110-115 HP lik 1.6 dizeller tarafından geçilmek çok fena canımı sıkıyor. Hadi dizellerin hem torku hem hp si yüksek yetişmem mümkün değil eyvallah ama eski model 1.6 Benzin+Lpg li Megane 2 ve Astra G tarafından geçilmek canımı çok sıkmıştı. Velhasıl u kelam 105 HP lik 1.6 Megane 2 ve 103 HP lik 1.6 Twinport Astra G nin yokuşta beni sollaması benim için bardağı taşıran son damla oldu. Bu yüzden artık performansı yüksek bir araca geçmek istiyorum. Zaten bu aracı acemiliğimi üzerimden atmak için aldım. Bu araçtan sonra performanslı bir araca geçerim düşüncesindeydim.

    Aracımı sattıktan sonra ne alacağıma henüz karar veremedim. Bu yüzden konu açmayı uygun gördüm. Fikirlerizi değerli buluyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Kafamda iki senaryo var. Aracımı bedelli parasını çıkarınca geriye 40.000 TL civarı bir miktar kalıyor. Bu fiyata ne önerirsiniz? İkinci senaryo ise aracı satıp kredimi erken kapatıp sınırları zorlayarak tekrar kredi çekip 70-80.000 TL ye kadara hem performanslı hemde güzel tasarıma sahip bir araç almak. Sizce hangisi daha mantıklı? 308 i almamda ki sebep hem ekonomi hem de güzel bir tasarıma sahip olmasıydı. 2 seneyi böyle geçirdim. Üniversitedeki son senemi performanslı bir arabayla geçirmek istiyorum.

    Bütçeme göre alabileceğim araçları listeledim. Nasıl bir araç istediğime gelince;

    -En az 160-170 HP
    -En az 240 Nm Tork
    -Öncelik Hatchback. Olmadı Sedan. Değecekse Coupe.
    -Kasa ağır olmasın. Hatchback max 1300 kg,Sedan 1400 civarı,Coupe 1200 civarı
    -Basınca gitsin. Basmayınca makul yakıt tüketimi olsun.
    -Parasına değsin.
    -Arızaya meyilli olmasın. Olası bir arıza can yakmasın.Parçası ustası zor bulunmasın.
    -Dizel düşünmüyorum. LPG uyumlu olması iyi olur.
    -Manuel-Otomatik farketmez. Hangisi daha iyi performans sunuyorsa.
    -Parça bulunabilirliği,bakım maliyeti ve MTV de önemli benim için
    -Piyasa arabası olsun derdinde değilim ama satması zor olmasın.

    Aracımı aldığımdan beri çoğunlukla şehir dışında kullandım. İlçeden merkeze git gel şeklinde. Haftada ortalama 250 km den 190 km şehir dışı 50-60 km şehir içi.Genelde tek başıma bindim araca. Bunları göz önünde bulundurarak aşağıdaki listede eleme yaparsak iyi olur. Şimdiki aracımı alırken foruma danışmadan almıştım. Bu sefer danışmak istedim.Yorumlarınızı bekliyorum.Teşekkürler.






    HACİM GÜÇ TORK 0-100 Ağırlk

    1)ALFA ROMEO GİULİETTA 1.4 MULTİAİR (2010-2016): 1368 CM3,170 HP,250 NM,MPİ,7.7 SN,1365-1290 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 124,54 HP-131,782
    2)AUDİ A3 2.0 TFSİ (2005-2008): 1984 CM3,200 HP,280 NM,Dİ,7.2-7.1 SN,1360-1335 KG,
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 148,148 HP
    AUDİ A3 1.8 TFSİ (2007-2013): 1798 CM3,160 HP,250 NM,Dİ,8.2-7.9,1345-1420 KG GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 116,575 HP
    4)AUDİ A4 2.0 TFSİ(2007-2008): 1984 CM3,211 HP,350 NM,Dİ,6,9 SN, 1435 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 147,03 HP
    AUDİ A4 1.8 TFSİ(2007-2011): 1798 CM3,160-170 HP,250-320 NM,8.6-8.1 SN,1410-1430 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 113,475-118,88 HP
    6)BMW 118İ (2011-2015):1598 CM3,170 HP,250 NM,7.4 SN,1295 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 131,274 HP
    7)BMW 320D (MAX 2008):1995 CM3,177-184 HP,350-380 NM,7.9-7.5 SN,1430-1420 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 123,77-129,57 HP
    9)FORD FOCUS 1.6 ECOBOOST: 1596 CM3,182 HP,240 NM,7.9 SN, 1333 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 136,53 HP
    10)HYUNDAİ İ30 1.6 T-GDİ(2015-2016): 1591 CM3,186 HP,265 NM, 8.0 SN,1292-1394 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 138,495 HP
    11)KİA PRO CEED 1.6 T-GDİ(2015-2016): 1591 CM3,204 HP,265 NM, 7.7 SN,1448 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 140,88 HP
    12)MERCEDES-BENZ C200 (2006-2013): 1796 CM3,184-204 HP,250-310 NM,8.7 -7.2 SN,1490-1505 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 123,489-135,548 HP
    13)OPEL CORSA D 1.6 OPC : 1598 CM3,192 HP,230 NM,MPİ,7.2 SN,1130 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 169,91 HP
    14) OPEL CORSA E 1.6 OPC : 1598 CM3,207 HP,245 NM,MPİ,7.2 SN,1218 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 169,95 HP
    15)OPEL ASTRA J 1.6T (2010-2016): 1598 CM3,180 HP,230 NM,MPİ,8,3-8,5 SN,1298-1503 KG GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 138,674-131,09 HP
    16)PEUGEOT 208 1.6 THP: 1598 CM3 ,200-208 HP,275-300 NM, 6,8-6,5 SN,1160 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 172,413-179,31 HP
    17)PEUGEOT RCZ 1.6 THP: 1598 CM3 ,200 HP,275 NM,7.6,7.5 SN,1297 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 154,202 HP
    18)VOLKSWAGEN POLO 1.4 TSİ GTİ:1398 CM3,180 HP,250 NM,6.9 SN,1269 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 141,843 HP
    19)FİAT BRAVO 1.4 MULTİAİR : 1368 CC,140 HP,230 NM,8.9 SN,1275 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 109,80 HP
    20)Alfa Romeo 156 2.0 JTS: 1970 CC,165 HP,206 NM,8.2 SN,1285 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 128,404 HP
    21)Peugeot 207 1.6 THP: 1598 CC,175 HP, 240 NM,7.1 SN,1281 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 136,612 HP
    22)Opel Vectra C 2.0T: 1998 CC,175 HP,265 NM,9.1 SN,1395 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 125,448 HP
    23)Volkswagen Golf 5 1.4 TSİ: 1390 CC,170 HP,240 NM,7.7 SN,1293 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 131,477 HP
    24)Volvo S40 I 1.9 T4: 1855 CC,200 HP,300 NM,7.3 SN,1288 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI:155,279 HP
    Volvo S40 I 2.0T: 1948 CC,160-165 HP,220-30-40 NM,1230-50-1310 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 130,08-128-125,95 HP
    25)Mercedes-Benz C230(W203 Kasa)Kompressor: 1796 CC,192 HP,260 NM,1435-1490 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 133,797-128,859 HP
    26)Volkswagen Golf 6 1.4 TSİ: 1390 CC,160 HP,240 NM,1286 KG
    GÜÇ/AĞIRLIK ORANI: 124,416 HP

    NOT: MPİ(Multi Point İnjection)Çok Noktalı Enjeksiyon: Lpg ile uyumlu
    Dİ(Direct İnjection) Direkt Enjeksiyon: Lpg uyumu sıkıntı. Uydurulsa bile fiyat tuzlu.
    MPİ olanları özellikle yazdım.Yanında MPİ veya Dİ yazmıyorsa Dİ dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 1 Ağustos 2018; 18:14:21 >







  • Bu saydığınız araçlardan ekonomik olan , ikinci eli kuvvetli olan bir model pek göremedim. Zorlandiginizda satıp paraya dönüştürme şansınız yok. Haa benzinle binerim performansı da iyi olsun derseniz hepside olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 3.20D olacaksa 177 lik bile zor bulabilirsin yanlış bilmiyorsam 177 olanlar da 2008 sonunda falan gelmişti. 184 lük zaten 2011 yılında.

    F20 kasa 1 serisi alacaksan 170 lik olan 70 bin TL'ye seni üzmeyecek bulacağını sanmıyorum ben de baktım çoğu apaçi arabası olmuş artık km de 100 binleri aşmış.


    Tek kapı derdin yoksa Ibiza Cupra veya 208 GTI öneririm.
  • Giluetta diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf tabiki, hala niye böyle konular açılıyorsa...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sitede bir tane 2.0 tfsi otomatik A3 var 90 bin TL.Bence bulunmaz fırsat çok alınasi bir araç..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emindoner09

    Bu saydığınız araçlardan ekonomik olan , ikinci eli kuvvetli olan bir model pek göremedim. Zorlandiginizda satıp paraya dönüştürme şansınız yok. Haa benzinle binerim performansı da iyi olsun derseniz hepside olur.
    Hocam öncelik ekonomi değil. Ekonomik aracı kullanıyorum şu an. Performanslı araca geçmeyi düşünüyorum. Bekarım Sağlık Memuruyum işten atılma gibi bir durum olmazsa zorlanma veya paraya sıkışma gibi bir durum olmaz. Dolayısıyla para ihtiyacım için araç satma gibi bir teşebbüsüm olmaz. Yani Allah kaza bela bişey vermezse veya ani bir evlilik gibi bişey olmazsa aracımı satmayı düşünmem. Al satçı mantığıyla bakmıyorum. Benzinde olur kullanırım ama şehir içi 15 litre şehir dışı 9-10 litre yakan benzinliye de binilmez tahmin edersiniz ki. Listede piyasası olan 2 araç var. Golf 5 ve 6. Golfler satılıyor. Tabi 1.4 TSİ 160-170 Hp de durum nasıl bilmiyorum. Focusta var ama 1.6 Ecoboostlar pek tercih edilmiyor gördüğüm kadarıyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    2008 3.20D olacaksa 177 lik bile zor bulabilirsin yanlış bilmiyorsam 177 olanlar da 2008 sonunda falan gelmişti. 184 lük zaten 2011 yılında.

    F20 kasa 1 serisi alacaksan 170 lik olan 70 bin TL'ye seni üzmeyecek bulacağını sanmıyorum ben de baktım çoğu apaçi arabası olmuş artık km de 100 binleri aşmış.


    Tek kapı derdin yoksa Ibiza Cupra veya 208 GTI öneririm.
    Evet 3.20 D ler genelde 163 HP. Ve ekranda yok çoğunda. Ve ne yazık ki apaçiye düşmüş çoğu. Oynanmamış F20 1 serisine razıyım açıkçası. Yeni kasa olduğu için henüz tam anlamıyla apaçiye düşmedi.



    Tek kapı derdim var maalesef. İbiza tipten kaybediyor. 300 HP olsa 100 KM de 5 LT benzin yaksa bile almam. 208 Gti en mantıklı seçenek olsa da 2 kapıya razı olamıyorum bir türlü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Giluetta diyorum.
    Bende öyle düşünüyordum. Ta ki bu konu açılıncaya kadar.
    https://forum.donanimhaber.com/giuiletta-almamak-icin-10-sebep--133537131#mess_133537189



    Beni çok soğuttular.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 1 Ağustos 2018; 18:12:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam en mantıklısı 1.6 thp C4 veya 308 olur.Onlar olmazsa 1.6 Ecoboost Focus 3 derim ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Evet 3.20 D ler genelde 163 HP. Ve ekranda yok çoğunda. Ve ne yazık ki apaçiye düşmüş çoğu. Oynanmamış F20 1 serisine razıyım açıkçası. Yeni kasa olduğu için henüz tam anlamıyla apaçiye düşmedi.



    Tek kapı derdim var maalesef. İbiza tipten kaybediyor. 300 HP olsa 100 KM de 5 LT benzin yaksa bile almam. 208 Gti en mantıklı seçenek olsa da 2 kapıya razı olamıyorum bir türlü.

    Alıntıları Göster
    Aileyle binmek biraz zor oluyor yaşlılarsa hele hiç bulaşma tek kapıya. Tasarım görecelidir ama ben Ibiza'yı tipi yüzünden seçmiştim Polo Gti'ya göre bence daha asi duruyor ama göreceli tabii ki.

    F20 lere ben de baktım ama 70 bine hep aynı araçların ilanları dönüyor farklı galerilerde falan artık ezberlemiştim bir ara. Kendi aracımı satıp 90-100 bin kmde boyalı değişenli araca geçmek de mantıklı gelmemişti bir de farklı renk takıntım var biraz beyaz almak istemiyorum.


    4 kapılı GTİ veya Giulietta tercih ederdim ben madem tek kapı da olmayacak. Ayrıca BMW Mercedes Audi işine de pek sıcak bakmıyorum bu bütçe ile yine de sana kalmış tabii ki son karar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 1 Ağustos 2018; 18:16:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Aileyle binmek biraz zor oluyor yaşlılarsa hele hiç bulaşma tek kapıya. Tasarım görecelidir ama ben Ibiza'yı tipi yüzünden seçmiştim Polo Gti'ya göre bence daha asi duruyor ama göreceli tabii ki.

    F20 lere ben de baktım ama 70 bine hep aynı araçların ilanları dönüyor farklı galerilerde falan artık ezberlemiştim bir ara. Kendi aracımı satıp 90-100 bin kmde boyalı değişenli araca geçmek de mantıklı gelmemişti bir de farklı renk takıntım var biraz beyaz almak istemiyorum.


    4 kapılı GTİ veya Giulietta tercih ederdim ben madem tek kapı da olmayacak. Ayrıca BMW Mercedes Audi işine de pek sıcak bakmıyorum bu bütçe ile yine de sana kalmış tabii ki son karar .

    Alıntıları Göster
    Polo GTİ ın yağ yakma problemi olmasa alırdım. B sınıfına sıcak bakmasam da Polo Gti 4 kapısı ve mercekli Led farlarıyla beni çekiyordu. Ama ciddi manada yağ eksiltme problemi varmış. Bu yüzden fiyatları uygun zaten. 25 inci sıradaki Mercedes W203 ler mantıklı gelmişti bana. Kasa ağırlığı dışında bir eksisi yok benim için. Tabi model yılına göre fıyatı da biraz yüksek. C serileri olmaz mı acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam en mantıklısı 1.6 thp C4 veya 308 olur.Onlar olmazsa 1.6 Ecoboost Focus 3 derim ben.
    C4 tasarım olarak bana hitap etmiyor.Ama DS4 ü düşünebilirim. Benim 308 inde 1.6 THP olanı var. Beygiri 156 olmasa kesin düşünürdüm.
  • Ford Fiesta ST
    197 horsepower
    240 N⋅m
    1.6L
    EcoBoost® I-4
    https://www.ford.com/cars/fiesta/models/fiesta-st/

    Bu araba senin işini kesin görür.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Al mis gibi her işini görecek bir araç:

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volvo-acil-satilik-2006-volvo-195000-de-degisensiz-591809950/detay
    Güzel araba ama onun kardeşi var S40 o daha mantıklı. 1.9 T4 S40 I 200 HP ve 300 Nm tork var. Üstelik 1300 kg civarı. S80 1500 küsür kilo 2,5 motor olmasına rağmen 210 Hp ve 320 torku var. Ama S40 I tipten kaybediyor işte. Ne olurdu şu motoru S40 II ye koysalardı. Hiç düşünmeden alırdım. S40 II nin dışı güzel fakat iç tasarımını hiç beğenmiyorum ama bu motor için kesinlikle katlanırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kill Em With Kidness

    Ford Fiesta ST
    197 horsepower
    240 N⋅m
    1.6L
    EcoBoost® I-4
    https://www.ford.com/cars/fiesta/models/fiesta-st/

    Bu araba senin işini kesin görür.
    Piyasada sadece 1 tane var ve o da 129.000 TL'cik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Farfaraway21

    Güzel araba ama onun kardeşi var S40 o daha mantıklı. 1.9 T4 S40 I 200 HP ve 300 Nm tork var. Üstelik 1300 kg civarı. S80 1500 küsür kilo 2,5 motor olmasına rağmen 210 Hp ve 320 torku var. Ama S40 I tipten kaybediyor işte. Ne olurdu şu motoru S40 II ye koysalardı. Hiç düşünmeden alırdım. S40 II nin dışı güzel fakat iç tasarımını hiç beğenmiyorum ama bu motor için kesinlikle katlanırdım.

    Alıntıları Göster
    4x4 olması da büyük bir artı,bunu da göz ardı etme,güçlendirilmiş fren sistemi var ek olarak. Ayrıca herşeye teorisel bg/tork olarak bakma. Süspansiyon sistemi,şanzuman karakteri,direksiyon karakteri gibi tamamlayıcı unsurlar ile genel olarak bir araçtan tad alır ya da almazsın.

    Ayrıca turbo vs atmosferik tipte motorlar kişiye göre değişken zevkler taşır,ben atmosferik tercih ederim ayrı mesele.Bunda da eğilimini belirlersen daha kolay seçim yaparsın.

    Yoksa kağıt üstünde belli seviyenin üstünde her araçta karnın doyar,ama hem lezzet alıp hem karın doyurmak paha biçilmez olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faho -- 1 Ağustos 2018; 19:3:48 >




  • 30-40bin kredi çekme bence altından kalkamazsan kötü olur...



    Şu an faizler 1.75 ve üstü bence yüksek 35.000tl fln çeksen 4 yıllığına 55-60 bin tl ödemek demek arabayı 90-100 bin tl ye mal edersin yaklaşık,





    40-45 bine Cruze 2.0D 160bg , Bravo 1.4 Turbo 120bg vs bak bütcene göre bişey al...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    O konuyu gördüm, çoğuna katılmıyorum. Her aracın olumsuz yanları var.



    170hp otomatik giu parasına Manuel daha donanımsız 1.2tsi golf ancak alabiliyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.