Şimdi Ara

Pavilion G6/G7 Değiştirilebilir Grafik'in değiştiği nasıl kontrol edilir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
10.637
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Pavilion G7 serisi dizüstü kullanıyorum. Değiştirilebilir grafik özelliği var, Intel ve ATI 6470M ekran kartları var. Masaüstünde sağ tıklayıp "Değiştirilebilir Grafikleri Yapılandır" dedikten sonra bazı uygulamalar için "Yüksek Performans" seçsem de ATI 6470M ekran kartının devreye girmediğini düşünüyorum.

    İnternette biraz araştırınca, anladığım kadarıyla DV6/DV7 serileri için çıkan Bios'ta "Fixed Mode" seçilip, sadece ATI ekran kartı kullanılabiliyor. Fakat Pavilion G6/G7 serisi kullanıcıları, grafik kartını değiştiremediklerinden ve sürekli Intel on-board (paylaşımlı, her neyse) ekran kartını kullanmak zorunda kaldıklarından şikayet ediyorlar.

    Ben de şimdi Bios update yaptım ve yine Bios'ta değiştirilebilir grafik ile ilgili herhangi bir ayar yok.

    HP'ye email göndereceğim de, daha bilgili soru sorabilmek için, herhangi bir programda ATI ekran kartının devreye girip girmediğini nasıl kontrol edebilirim ?

    Not 1 : Ben kendime göre devreye girmediğini şöyle anladığımı sanıyorum : Mesela Xilisoft Video Converter veya Splash Player için "yüksek performans" seçiyorum ama grafik hızlandırma aktif olmuyor. Bu nedenle sistemin Intel paylaşımlı ekran kartını kullandığını düşünüyorum.

    Not 2 : Aygıt Yöneticisi'nde Intel ekran kartını devreye dışı bıraktığım zaman, ATI ekran kartı için "sürücü yüklenemedi" gibi bir hata veriyor. Tabi ki ATI ekran kartı için de güncel HP sürücüsü yüklü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 29 Aralık 2011; 10:37:38 >







  • Geçtiğiniz zaman GPU-Z programında 2.GPU olarak ATI'nin görünmesi gerek.Geçmediği zaman sadece Intel çalışır durumda oluyor
    Bir de grafik kartı değişirken ekranın 1-2 saniyelik kararması gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanemre58

    Geçtiğiniz zaman GPU-Z programında 2.GPU olarak ATI'nin görünmesi gerek.Geçmediği zaman sadece Intel çalışır durumda oluyor
    Bir de grafik kartı değişirken ekranın 1-2 saniyelik kararması gerek

    Gpu-z ikisini de gösteriyor, ama benim sorunum zaten 2.ekran kartını görememek değil. Aygıt yöneticisinde de görebiliyorum, ama devreye girdiğini zannetmiyorum.

    Ayrıca hem "yüksek performans" olarak ayarladığım Splash Player programını çalıştırdığımda herhangi bir kararma olmuyor, hem de programın menülerinde donanımsal hızlandırma seçeneğinin yanında "Intel" yazıyor. Bu durumda ATI ekran kartının devreye girmediğini anlıyorum.

    Özellikle Pavilion G6/G7 kullanan ve bir şekilde ATI ekran kartını devreye almayı başaran varsa, nasıl yaptığını ve hangi programda yapabildiğini söyleyebilir mi ? İnternette okuduklarımdan sanki hiçbir programda devreye girmiyor gibi bir sonuca varıyorum. Acaba sadece DirectX destekleyen oyunlarda mı devreye giriyor ?




  • GPU-Z'te her iki ekran kartını da görüyorsan aktif olan 6470 demektir. Buna %100 eminim ve kart sürekli aktif. Herhangi birşey yapman gerekmiyor.

    Yalnız 3 ay g6 kullanmış birisi olarak 6470'e çok büyük misyonlar bindirmemek lazım.

    Eğer seçimi yapamıyorsan driver sorunudur ki bu cihazlarda önce Intel driverını kurmalısın. En mantıklısı HP'nin sitesinden en son driverı kurmak ki her iki kartıda aynı anda kuruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcopascha -- 28 Aralık 2011; 4:55:18 >
  • Arkadaşın dediği gibi ilk başta HP'nin sitesinde grafik sürücüsünü yükle üzerine AMD'nin sitesinde yeni çıkan Catalyst 12.1 sürümünü yükle.Dediğim gibi GPU-Z'de görünüyorsa kart çalışıyor demek.Sadece oyunlarda değil kart sürekli aktif çalışır.
  • Cevaplar için teşekkür ederim ama yerine oturmayan bazı taşlar var.

    Öncelikle şu bilgiyi vereyim. Bu sorundan sadece giriş seviyesi modeller olan Pavilion G serisi (G6, G7 vb) kullanıcıları şikayet ediyorlar. Aralık ayında HP forumlarında hala HP ilgilenmiyor diye şikayet eden G serisi kullanıcıları var. Fakat yanılmıyorsam HP Pavilion DV serisi (DV6, DV7 vb) için yeni BIOS çıkarmış ve ekran kartı için "fixed mode" seçilebiliyor.

    Benim durumuma dönersem, GPU-Z ilk çalıştığında Intel özelliklerini gösteriyor. 1.sekmede en altta 2.kart olarak ATI'yi görebiliyorum ve seçince özelliklerini gösteriyor.

    Sizin söylediklerinizden ya sadece Intel ya da sadece ATI devrede olabilir ve ikisi arasında geçiş yapıldığı zaman ekranın kararması ile bu anlaşılır gibi anlıyorum. Fakat masaüstünde sağ tıklayıp "değiştirilebilir grafikleri yapılandır" dediğim zaman, uygulama bazında "güç tasarrufu" ve "yüksek performans" seçilebiliyor. Örneğin Msn ve Firefox için "güç tasarrufu", yani Intel ekran kartını; Xilisoft Video Converter ve Splash Player için "yüksek performans", yani ATI ekran kartını seçebiliyorum.

    Bu durumda Firefox pencesinden Xilisoft Video Converter penceresine geçtiğimde her seferinde ekran kararması mı olacak ? Ekran kartları arasında geçiş bu şekilde sanki ekran kartı sökülmüş/takılmış gibi mi oluyor ? Arka planda kullanıcı farketmeden olması gerekmez mi ?

    Ayrıca ATI'nin web sitesinden ekran kartı modelini seçtim ve en güncel sürücü/Catalyst yüklemeye çalıştım, fakat hata veriyor, üreticiniz ile irtibata geçin bir açıklama yapıyor. HP'nin web sitesinde de ekran kartı için Intel, ATI ve Nvidia için farklı sürücüler var. Ben Intel ve ATI'yi ayrı ayrı indirip kurmuştum, ama hangisini daha önce kurduğumu hatırlamıyorum.

    Bu verdiğim bilgilere göre tekrar yorum yapabilir misiniz ? Eğer ATI ekran kartı devrede ise, Xilisoft donanımsal hızlandırmaya izin vermiyor ve Splash Player ise donanım hızlandırmayı Intel için aktif edebiliyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 28 Aralık 2011; 9:09:22 >




  • Çok karışmasın diye ayrı mesaj yazıyorum.

    Bazı ilave bilgiler ve ekran görüntüleri:

    HP forumlarından bir konu : link
    axilios isimli kullanıcı 2.sayfada 7 Aralık'ta gönderdiği mesajda, HP'nin anakart arızası tespit ettiğini ve para iadesi aldığını söylemiş.



    Xilisoft ayarlarında sadece Intel ekran kartı gözüküyor.

     Pavilion G6/G7 Değiştirilebilir Grafik'in değiştiği nasıl kontrol edilir ?





    Masaüstü'ne sağ tıklayıp "değiştirilebilir grafikleri yapılandır" seçerek, Xilisoft için "yüksek performans" seçtiğimi gösteriyor (vc.exe). Ayrıca Photoshop ve Dxdiag için "yüksek performans" seçip "uygula deyince bu ayarı kabul etmiyor, yine atanmamış yazıyor.


     Pavilion G6/G7 Değiştirilebilir Grafik'in değiştiği nasıl kontrol edilir ?




    Aygıt yöneticisinden Intel ekran kartını devre dışı bırakınca ATI ekran kartı ile ilgili aldığım hata. Yukarıda yazdığım gibi, ATI'nin web sitesinden son Catalyst sürümünü de yüklememe izin vermiyor.

     Pavilion G6/G7 Değiştirilebilir Grafik'in değiştiği nasıl kontrol edilir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 28 Aralık 2011; 9:22:34 >




  • Merhabalar..

    g serisi cihazlarda bulunan dynamic sistem ekran kartlarında arkadasların dediği gibi kart geçişlerinde ekranda bir kararma olmamaktadır. hangi ekran kartını kullandığınızı anlamanın yolunu bende bilmiyorum ama şunu biliyorum.. intel ekran kartının uygulamaya gücü yetmediği anda direkt olarak ati ekran kartına geçişi mevcut. bu özellik oyun oynayanlar için sorun cıkarabilir.. nedeni ise opengl ile çalışan oyun ve uygulamalarda ekran kartınız geçiş yapmayabilir. mesela bildiğim kadarıyla autocad açtığınızda sadece inteli kullanabiliyorsunuz.. kendiniz manuel olarak ekran kartı secmenize imkan tanımadığı için sistem bazı uygulamalarda zorluk yaşayabilirsiniz. kişisel görüşüm ise bu hybrid sistem bence coğu kullanıcılara yaramamısa benziyor.. mesela hp nin amd işlemcili bilgisayarlarında durum daha farklı.. apu denilen teknoloji ile işlemci üzerindeki görüntü bağdaştırıcı ile harici görüntü kartı crossfire şeklinde çalışıyor. yani yüksek güc gerektiren uygulamalarda işlemci üzerindeki cpu görüntünün temelini işlerken harici kartta görüntüyü işleyerek daha performanslı çalışmasını sağlıyor. ama intelde böle değil.. umarım yardımcı olabilmişimdir.. sorularınız var ise elimden geldiğince cevaplamaya çalısırım..




  • @GrounD_ZerO

    Merhaba,

    Detaylı cevap için teşekkürler. Durumu özetlemişsiniz. Yabancı forumlarda yazan kullanıcılar da değiştirilebilir grafiklerin G serisinde aslında çalıştığını, ama kullanıcı seçim yapamadığı ve tamamen otomatik devreye girdiği için, pek de ATI ekran kartından istifade edemediklerinden şikayet ediyorlar.

    DV serileri için bu şikayetlerden sonra HP Bios güncellemesi yapmış ve Fixed Mode seçilmesi mümkün. Fakat G serisi, DV serisine göre daha ekonomik bir alt seri olduğu için muhtemelen HP bu sorunun çözülmesi için yatırım yapmıyor, uğraşmıyor. Bir ihtimal de kullanılan donanım izin vermiyor olabilir, ama HP böyle söyleyemez herhalde çünkü birçok kullanıcı HP'nin hatasını kabul ettiğini söyleyip iade yapmak isteyebilir.

    Bu durumda ne yapabiliriz ? Şimdi HP'ye yazsam, bir de tüketici serisi olduğu için ticari seri ürünler gibi destek vermeyeceklerdir, klasik Türk yaklaşımı ile "sorun yok, özellik olması gerektiği gibi çalışıyor" diyeceklerini düşünüyorum. Ama cihazın özelliğinden istifade edememiş oluyoruz.

    Bir de fandan ıslık sesi gelmesi problemi var. Bu nedenle ikinci gün cihaz değişimi de yapmıştım ama yeni verilen cihazda da birebir aynı ses var. O zaman iade de edebilirdim ama 17" bu fiyatlara alternatif bulamadığım içiin G7 almıştım, şimdi HP servise versem bir türlü vermesem bir türlü...




  • Bu tarz uygulamalar arasında geçişin dinamik olacağını açıkçası ben sanmıyorum. Yani aktif olan hangi kartsa o kart işlem görecektir. Yanılıyor da olabilirim.

    Bu arada fandan gelen ıslık sesinden dolayı laptop'ı 4 kez servise gönderiyorum ben. Forumda bu sorunla karşılaşanları örgütlemeyi düşünüyorum.

    Birçok yabancı forumda da aynı problemle karşılaşıldığını gördüm. Bu forumda da birçok arkadaşlar yazışıyoruz. HP sorunu kabul etmiyor. Bize genel genel bir arıza yok deyip geçiştiriyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marcopascha

    Bu tarz uygulamalar arasında geçişin dinamik olacağını açıkçası ben sanmıyorum. Yani aktif olan hangi kartsa o kart işlem görecektir. Yanılıyor da olabilirim.

    Bu arada fandan gelen ıslık sesinden dolayı laptop'ı 4 kez servise gönderiyorum ben. Forumda bu sorunla karşılaşanları örgütlemeyi düşünüyorum.

    Birçok yabancı forumda da aynı problemle karşılaşıldığını gördüm. Bu forumda da birçok arkadaşlar yazışıyoruz. HP sorunu kabul etmiyor. Bize genel genel bir arıza yok deyip geçiştiriyorlar.

    Evet geçiş dinamik oluyor, keşke olmasaydı ama malesef G serisinde öyle ve bu yüzden cihaz kullanıcıya seçim izni vermiyor ve çoğu durumda ATI ekran kartını kullanmıyor. Hatta kullanıcılardan "bana ATI ekran kartı kullanan tek bir uygulama söyler misiniz deneyeyim" diyenler var.

    Islık sesi için ben de servise göndermeyi düşünüyorum. Siz 4.kere gönderiyorum demişsiniz, önceki 3 seferde de "evet ıslık sesi var, ama bu normal" mi dediler, yoksa "ıslık sesi duyulmadı, sorun yok" mu dediler ?

    Ayrıca evet, yabancı forumlarda da bu sorunu yaşayanlar, ses kaydı yapıp link verenler bile var. Benim duyduğum ses onlarla aynı.




  • Dostum normal olarak kabul etmiyorlar. Uğraşıp gönderiyorlar işte. Benim anakart, hard disk, fan ve speaker değişti. Yine fanın değişmesini istiyorum.

    Kanuni hakkımı elde edebilmek açısından 4. kez gönderiyorum. Normalde ben tüketici hakem heyetine vermiştim dosyayı para iadesi için de garanti belgesindeki adresten taşındıkları için ihtarname dosyası geri döndü. Ben de uğraşmayayım, satarım nasılsa dedim. Eşe dosta söyledim. Bu sesten bahsettiğim an insanlar aaaaa o zaman olmaz deyip vazgeçiyorlar.

    dv6 sorunuyla ilgili bu forumda çok mesajlar döndü. Sonuçta insanlar sorunlarından kurtuldular. Birkaç dakika sonra ben de bu sorunla ilgili başlık oluşturacağım. Sen de varsa tanıdıklarında destek olun bu sorunun giderilmesi için HP'ye baskı kuralım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marcopascha
    Dostum normal olarak kabul etmiyorlar. Uğraşıp gönderiyorlar işte. Benim anakart, hard disk, fan ve speaker değişti. Yine fanın değişmesini istiyorum.

    Kanuni hakkımı elde edebilmek açısından 4. kez gönderiyorum. Normalde ben tüketici hakem heyetine vermiştim dosyayı para iadesi için de garanti belgesindeki adresten taşındıkları için ihtarname dosyası geri döndü. Ben de uğraşmayayım, satarım nasılsa dedim. Eşe dosta söyledim. Bu sesten bahsettiğim an insanlar aaaaa o zaman olmaz deyip vazgeçiyorlar.

    Sizin cihazınız hangi seri ve ne kadar süredir kullanıyorsunuz ? Bu parça değişimleri, hep aynı (ıslık sesi) şikayeti sonrası mı yapıldı ?

    Eğer aynı şikayet ile servise gittiyse, farklı parça değişimleri de yapılmış olsa 12 ay içinde aynı arıza 2 kezden fazla olunca iade/değişim hakkı kazanmanız gerekiyor.

    Ben 2003 - 2009 arasında Hp'ye 3 defa 2 yıl arayla notebook iade ettim paramı geri aldım. Sonunda 2009'da ticari seri bir ürün aldım ve 2 yıl adaptör harici sorun yaşamadım. Şimdi yine tüketici serisi aldım, bunu da iade mi edeceğim Aslında tüketici serisi almazdım da, Sandy Bridge işlemcili 17" ticari seri yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi signore -- 29 Aralık 2011; 0:10:30 >




  • Nisan ayında değişen kanuna göre 1 yıl içerisinde aynı arızadan 4 kez servise gitmesi gerekiyor. O yüzden elim kolum bağlı. Tüm değişimler ses yüzünden yapıldı bu arada evet. g6-1000et benim laptop sadece 15 gün kullanabildim ben bu zamana kadar. Baktım zaman ilerliyor ve ben çalışamıyorum. Geceleri programlama yaptığım için dv6 serisi yeni bir laptop aldım. Sonuç itibarıyle yıllardan beri HP kullanıcısıyım. Elektronik ürünlerde sorun olması doğaldır.

    Burada sorun maalesef daha önceleri çok beğendiğim servisin yaklaşımı. Yokmuş gibi yapmanın alemi yok. Sessiz bir fan ile değiştireceksin olacak bitecek.

    Ancak durum üretim hatası ise o zaman Callback (geri çağırma) yapacaksın alternatifin yok. İnsanlar para veriyorlar. Çakıl taşı değil.

    http://forum.donanimhaber.com/m_56059554/mpage_1/f_/key_//tm.htm buradan sen de destek verebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marcopascha -- 29 Aralık 2011; 0:28:10 >




  • Ben de akşamları çalışıyorum ve düzensiz ıslık sesi rahatsız ediyor. Ama benim durumum biraz sıkıntılı. Bilgisayardan ayrı kalmam bir sıkıntı ise, servise göndermem üç sıkıntı. O kadar veriyi kopyala, hdd'yi özel metod ile sil vs. vs. Bir de 4 kere parça değişimi gerekiyorsa evlere şenlik.

    HP'nin ticari seri ürünleri de servisi de bariz şekilde daha kaliteli. Eğer distribütörler 17" olarak bu yıl 4730S getirmiş olsalardı, kesinlikle Pavilion almazdım. Ama 17" olarak geçen yılın 4720S modeli vardı sadece. Gerçi 2011 ticari serilerde parlak ekran yok, hep mat ekran. Bu saatten sonra 17" den ufak ekran da kullanamam, 15.6" lar bile çok küçük geliyor gözüme.

    Şimdi yine baktım 17" modeller birkaç ay öncesinin aynısı. Elimdekini iade etsem yerine alacağım model de yok, sıkıntılı bir durum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: signore

    @GrounD_ZerO

    Merhaba,

    Detaylı cevap için teşekkürler. Durumu özetlemişsiniz. Yabancı forumlarda yazan kullanıcılar da değiştirilebilir grafiklerin G serisinde aslında çalıştığını, ama kullanıcı seçim yapamadığı ve tamamen otomatik devreye girdiği için, pek de ATI ekran kartından istifade edemediklerinden şikayet ediyorlar.

    DV serileri için bu şikayetlerden sonra HP Bios güncellemesi yapmış ve Fixed Mode seçilmesi mümkün. Fakat G serisi, DV serisine göre daha ekonomik bir alt seri olduğu için muhtemelen HP bu sorunun çözülmesi için yatırım yapmıyor, uğraşmıyor. Bir ihtimal de kullanılan donanım izin vermiyor olabilir, ama HP böyle söyleyemez herhalde çünkü birçok kullanıcı HP'nin hatasını kabul ettiğini söyleyip iade yapmak isteyebilir.

    Bu durumda ne yapabiliriz ? Şimdi HP'ye yazsam, bir de tüketici serisi olduğu için ticari seri ürünler gibi destek vermeyeceklerdir, klasik Türk yaklaşımı ile "sorun yok, özellik olması gerektiği gibi çalışıyor" diyeceklerini düşünüyorum. Ama cihazın özelliğinden istifade edememiş oluyoruz.

    Bir de fandan ıslık sesi gelmesi problemi var. Bu nedenle ikinci gün cihaz değişimi de yapmıştım ama yeni verilen cihazda da birebir aynı ses var. O zaman iade de edebilirdim ama 17" bu fiyatlara alternatif bulamadığım içiin G7 almıştım, şimdi HP servise versem bir türlü vermesem bir türlü...


    Tekrar Selam..

    Hp ile bir yazışın konu ile ilgili olarak size ne cevap verirler bilmiyorum.. konuyu en azından yurtdışına ileteceklerdir diye düşünüyorum. "sorun yok, özellik olması gerektiği gibi çalışıyor" bu cümleyi ise sanırım cihazım arızalı derseniz duyabilirsiniz.. ama sizin cihazınız arızalı değil sadece sizin istemiş olduğunuz bir özelliği belirteceğiniz için muhtemelen yurtdışı ile görüşme gerçekleşecektir. Ticari servis ile Tüketici servisin arasındaki tek fark ticaride grupa göre parça gönderimi ve yerinde servis hizmetinin olmasıdır.. Onun dışında pek fark yok.. bence işinizin cabuk çözümlenmesi için cihazınızı garantiye göndermelisiniz.. yoksa ileride oluşacak sorunlar hakkında hak iddaa edemezsiniz.. cihazınızın hdd sine hard format atmanıza gerek yok.. serviste hp nin cok önemsediği bilgi güvenliği maddesi var.. Ama siz daha iyi bilirsiniz tabiki..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GrounD_ZerO
    Tekrar Selam..

    Hp ile bir yazışın konu ile ilgili olarak size ne cevap verirler bilmiyorum.. konuyu en azından yurtdışına ileteceklerdir diye düşünüyorum. "sorun yok, özellik olması gerektiği gibi çalışıyor" bu cümleyi ise sanırım cihazım arızalı derseniz duyabilirsiniz.. ama sizin cihazınız arızalı değil sadece sizin istemiş olduğunuz bir özelliği belirteceğiniz için muhtemelen yurtdışı ile görüşme gerçekleşecektir. Ticari servis ile Tüketici servisin arasındaki tek fark ticaride grupa göre parça gönderimi ve yerinde servis hizmetinin olmasıdır.. Onun dışında pek fark yok.. bence işinizin cabuk çözümlenmesi için cihazınızı garantiye göndermelisiniz.. yoksa ileride oluşacak sorunlar hakkında hak iddaa edemezsiniz.. cihazınızın hdd sine hard format atmanıza gerek yok.. serviste hp nin cok önemsediği bilgi güvenliği maddesi var.. Ama siz daha iyi bilirsiniz tabiki..

    Tekrar merhaba,

    Ticari servis tüm modellere yerinde servis veriyor mu ? Parça gönderdiklerini biliyorum da, bunu bilmiyordum. Bence ticari ve tüketici servisler arasındaki fark daha belirgin. Belki bana öyle geliyor ama, bireysel ve kurumsal ayrımı olan firmalarda müşteri temsilcilerinin seviyesi, konuşması bile farklı oluyor. Mesela HP'nin ilk seferde telefona çıkmayan, kayıt takibi yapan Müşteri İlişkileri Koordinatörlerinin de bir üst seviye olduğu belli oluyor.

    Şimdi ben HP'ye bu durumu bir talep olarak belirtsem, talebimi cevaplayacak teknik personele bağlı olarak, muhtemelen "modelinizde o özellik bulunmuyor" diyeceklerdir. Tüketici servisi bu tür taleplere daha rahat "yok, olmaz, birşey yapamayız" diyebiliyor. Tam olarak bir arıza değil doğru, fakat eksik bir özellik. Ekran kartının değiştirilebilir olduğu söyleniyor, ama değiştirilemiyor. Eğer bunun önüne donanımsal bir engel varsa lafım yok, ucuz modeldir olmayabilir. Ama benim anladığım donanımsal değil, yazılımsal. HP'de artık ilgili kişi kimse "bunu yapın" demesi gerekiyor.

    HP'nin bilgi güvenliği formu benim bildiğim veri kayıplarına karşı kendilerini korumak için. Ama eğer müşterinin bilgi gizliliğine önem vermek için bile olsa, ben verilerimi hiç kontrolüm olmayan bir ortamda o verilere erişebilecek bir teknisyenin ellerine öyle çıplak şekilde veremem. %99 ihtimalle hiçbir verime bakmayacaktır ama sonuçta şirket bilgileri olduğu için bir başkasına hediye paketi yapar gibi de veremem :) Bu nedenle geçmişte hep HDD'yi sökerek cihazları servise gönderdim. Ayrıca benim için sadece veri güvenliği problem eğil, benim 300GB civarında veriyi geçici olarak kullanacağım dizüstü'ne aktarmam gerekiyor. Ayrıca tüm program ayarlarım da aynı şekilde olması gerektiği için, imaj alıp kurulum yapıyorum genelde.

    Neyse, bir önceki dizüstümü henüz satmamıştım, dolayısıyla G7'yi servise gönderebilirim ama hem çoook uzun bir süreç olacak hem de yarın bile iade kabul etseler, yerine alacağım 17" laptop bulamıyorum. Ben çok grafik kartında değilim, oyun solitaire bile oynamam, ama ıslık sesine dayanamazsam servise gönderebilirim.




  • merhaba aynı sorunun bende de olduğunu düşünüyorum oyunlarda takılmalar oluyor. Ayrıca bazzı oyunlar açmadan önce ekran kartı seçimi bölümü oluyor orda sadece intel görünüyor. Eğer sorununuza çözüm bulduysanız bana da anlatırsanız sevinirim Şimdiden teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korsan12345

    merhaba aynı sorunun bende de olduğunu düşünüyorum oyunlarda takılmalar oluyor. Ayrıca bazzı oyunlar açmadan önce ekran kartı seçimi bölümü oluyor orda sadece intel görünüyor. Eğer sorununuza çözüm bulduysanız bana da anlatırsanız sevinirim Şimdiden teşekkürler.

    Benim oyun amaçlı kullanmadığım için bu konuyu daha fazla araştırmadım, dolayısıyla bende güncel bilgi yok.

    Eğer HP bios güncellemesi yaptıysa sorunu gidermiş olabilir ama bu seriler alt seri olduğu için fazla kaynak ayırmıyorlar.
  • tamam teşekkürler ben bir daha garantiye götüreyim bilgisayarı eğer bir sonuca ulaşabilirsem yazarım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.