Şimdi Ara

Passat 1.4 TSI 122 Hp nin 2.0 motor diğer araçlardan farkı ? (Tablo hazırladım) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
107
Cevap
1
Favori
7.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.6 132ps avensis in 0-100 ünü koysana. 10,4 sn.

    konuyu açan arkadaş cvt şanzıman özelliklerini bilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 12 Aralık 2011; 16:57:02 >
  • Doğuş maalesef insanımızın zaafını kullanıp 1.4 TSI motoru 2.0 motorlu araçlarla aynı fiyata satıyor. Donanım olarak zaten diğer Japon araçlarla aynı donanıma sahip. Vites de otomatik hepsinde.

    Honda, Toyota, Mazda'nın yerinde olsam sırf gıcıklığına 1.3 Çift Turbo bir motor yaparım. Türkiye'ye en alt vergi diliminden sokarım. 150 beygir civarı/300nm torklu.

    55.000'e de satarım. Milleti sıraya sokarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: obt

    Bu araçları alan sürekli 100-180 yapıyor zaten.

    Merak eden arkadaşlara söylüyorum passat yüksek hızlarda 1000 km her türlü yapıyor.. 5 kişiylede klimaylada..

    Neden kabul etmek istemiyorsunuz Türkiye şartlarında f/p ve 2. el açısından en iyi otomobil passat.

    Mtv Ötv petrol fiyatları ucuz olsa zaten 2.0 arabaya bile dönüp bakmam bineceğim araba en az 3.0 olur.

    passatın maliyetimi fazla yoksa vw nin kazığının ucumu daha sivri.

    karşımıza ikiside 85 bin tl olarakl çıkıyor diyelim . ötv kdv öncesi fiyat olarak baktığımızda .vergisiz yani.

    passat 53.000 tl

    accord 40.000 tl



    şimdi ben size soruyorum.


    40bine accord sıfırmı 53 bine passat sıfırmı. aradaki tüketim farkı kapatmanız ortalama 5 yıl sürer.normal bir kullanıcı için.


    1.4 tsi motora aslında 13.000 tl fark veriyoruz sağolsun devletin vergi sistemi sayesinde.

    doğuşta bu açığı görüp ver ediyor kazığı tabi diğer markalarında aşağı kalır yanı yok.

    Passat 1.4 TSI Trendline Bluemotion duz vites Almanya fiyati = 25.175 Euro. Bugunun kuru ile yaklasik 62.000 TL.
    Aracin Turkiye fiyati = 60.300 lira

    Passat 1.4 TSI Comfortline DSG Bluemotion Almanya fiyati = 29.525 Euro. Bugunun kuru ile yaklasik 72.000 TL.
    Aracin Turkiye fiyati = 72.100 TL.

    Passat 1.4 TSI Highline DSG Bluemotion Almanya fiyati = 31.875 Euro. Bugunun kuru ile yaklasik 78.000 TL.
    Aracin Turkiye fiyati = 84.900 TL.

    Sonuc: Avrupa ile fiyat makasi donanim arttikca artiyor. Onun da muhtemel sebebi bizim donanimda da ayrica OTV + KDV odememiz. Bu OTV'nin KDV'si olayi zaten basli basina bir olay. Ama gene de Turkiye fiyatlari abartili degil. VW her zaman, hemen her modelinde, dunyanin hemen her yerinde orta sinifin pahalisidir. Piyasa konumu boyle. Hak eder, etmez, o baska mesele.

    2.0 benzinli motor + tork konvektorlu otomatik vites kombinasyonuna gelince: Eski teknoloji. Eski teknoloji her zaman ucuzdur. Arastirma + pazarlama + ilk yatirim giderini coktan cikarmistir. Tedarik zinciri oturmustur. Uretim asamasinda ayrica egitim gerektirmez. En etkin uretim bicimi coktan ogrenilmistir vs vs. O yuzden masrafi yeni teknolojiden azdir. O yuzden ucuza satilabilir.

    Bu beyaz esyadan elektronige her sektorde boyle. Misal, DVD oynaticilar ne kadardi, ne kadara dustu? 2.0 benzinli motor ve klasik otomatik sanziman da o hesap...

    Vergi derdi olmasa iyi bir LPG ile Accord alinip binilmez mi? Pasalar gibi binilir. Ozellikle ikinci elde su an cok cekici...




  • 122 Hp lik Passat lar gayet iyi gidiyor. Neredeyse 140 hp dizel kadar gidiyor. Hemde 180 e kadar.
    Diğer Japon araçlarının tablosu ise normal geldi bana. Atmosferik Japon araçlarının genel durumu bu zaten.
  • mazda 6 ,accord ve passat kullandım yeni avensis i kullanmadım ,eger bunlarda bir sıralama yaparsak accord>mazda6>passat , bos bos kimse cıkısmasıb eger hepsini kullanmıs adam varsa gelsin tartısalım haa taploya gelelim biri turbo beslemeli digerleri atmosferik bir aracı 0-100 belirlemez ve accord a binen adam passatını yakar(tabi bu işin espiri kısmı )ve avensis ise bir önceki kasayı kullandım bence japon rakipleri nin ve passattan daha kötü bir secenek malesef...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witchking34 -- 12 Aralık 2011; 18:05:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    Örneğin Accord modeli için soruyorum,

    Bu modelde direksiyondan manuel vites değiştirme özelliğini kullanarak 0 - 100 yaparsak tablodaki değerden farklı bir sonuç alırmıyız yoksa çok farklı olmayan bir sonuç mu alırız.



    Fren gaz yaparak 0.5 snye kazanilabilir. Bu araclarin performansi yaklasik aynidir bana gore passatin tek artisi vergisi.
  • ülkemize özgü bir durum olan 2.0 vergi olayını , dezantajlarını kenara koyarsak belirtilen 2.0 araçların sahipleri 1.4 tsi passatın yüzüne bile bakmaz.

    imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_patriot -- 12 Aralık 2011; 18:39:09 >
  • şu passatın fiyatına bakın hele 1.4 arabaya 85 milyar demek , accord alsan en azından 2litre arabaya biniyorum dersin
    yıllık MTV dezavantajını bir kenara koyarsak 2litre atmosferik motor pek keyif vermese de her açıdan tsi motordan daha sağlıklı ve performanslı olur bence..
    passat kasasında da 122 bg turbo motorun nasıl bir performansı, ivmelenmesi vardır bilemiyorum ama heralde 1.2 jetta falan gibi bişeydir kasa ağırlığına göre
  • millet 2.0 motordan bahsediyor yani 2.0 motoru olupda 100 km hızı geçen varmı da 1.4 motoru laf söylüyorsunuz zaten yakıt ucuz olsa kimse şu motor az yakıyor bu motor az yakıyor demez herkes bu sefer benim araç niye 200 km geçmiyo diye tartışır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chillout

    şu passatın fiyatına bakın hele 1.4 arabaya 85 milyar demek , accord alsan en azından 2litre arabaya biniyorum dersin
    yıllık MTV dezavantajını bir kenara koyarsak 2litre atmosferik motor pek keyif vermese de her açıdan tsi motordan daha sağlıklı ve performanslı olur bence..
    passat kasasında da 122 bg turbo motorun nasıl bir performansı, ivmelenmesi vardır bilemiyorum ama heralde 1.2 jetta falan gibi bişeydir kasa ağırlığına göre

    2.0 motorlar kadar zevk vermiyor, ama 1.2 Jetta gibi de değil kesinlikle Bir VW kullanıcısı olarak her türlü Accord'u yeğlerim ancak vergi sistemi bizi VW'e mahkum ediyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue rondo

    quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: obt

    Bu araçları alan sürekli 100-180 yapıyor zaten.

    Merak eden arkadaşlara söylüyorum passat yüksek hızlarda 1000 km her türlü yapıyor.. 5 kişiylede klimaylada..

    Neden kabul etmek istemiyorsunuz Türkiye şartlarında f/p ve 2. el açısından en iyi otomobil passat.

    Mtv Ötv petrol fiyatları ucuz olsa zaten 2.0 arabaya bile dönüp bakmam bineceğim araba en az 3.0 olur.

    passatın maliyetimi fazla yoksa vw nin kazığının ucumu daha sivri.

    karşımıza ikiside 85 bin tl olarakl çıkıyor diyelim . ötv kdv öncesi fiyat olarak baktığımızda .vergisiz yani.

    passat 53.000 tl

    accord 40.000 tl



    şimdi ben size soruyorum.


    40bine accord sıfırmı 53 bine passat sıfırmı. aradaki tüketim farkı kapatmanız ortalama 5 yıl sürer.normal bir kullanıcı için.


    1.4 tsi motora aslında 13.000 tl fark veriyoruz sağolsun devletin vergi sistemi sayesinde.

    doğuşta bu açığı görüp ver ediyor kazığı tabi diğer markalarında aşağı kalır yanı yok.

    Passat 1.4 TSI Trendline Bluemotion duz vites Almanya fiyati = 25.175 Euro. Bugunun kuru ile yaklasik 62.000 TL.
    Aracin Turkiye fiyati = 60.300 lira

    Passat 1.4 TSI Comfortline DSG Bluemotion Almanya fiyati = 29.525 Euro. Bugunun kuru ile yaklasik 72.000 TL.
    Aracin Turkiye fiyati = 72.100 TL.

    Passat 1.4 TSI Highline DSG Bluemotion Almanya fiyati = 31.875 Euro. Bugunun kuru ile yaklasik 78.000 TL.
    Aracin Turkiye fiyati = 84.900 TL.

    Sonuc: Avrupa ile fiyat makasi donanim arttikca artiyor. Onun da muhtemel sebebi bizim donanimda da ayrica OTV + KDV odememiz. Bu OTV'nin KDV'si olayi zaten basli basina bir olay. Ama gene de Turkiye fiyatlari abartili degil. VW her zaman, hemen her modelinde, dunyanin hemen her yerinde orta sinifin pahalisidir. Piyasa konumu boyle. Hak eder, etmez, o baska mesele.

    2.0 benzinli motor + tork konvektorlu otomatik vites kombinasyonuna gelince: Eski teknoloji. Eski teknoloji her zaman ucuzdur. Arastirma + pazarlama + ilk yatirim giderini coktan cikarmistir. Tedarik zinciri oturmustur. Uretim asamasinda ayrica egitim gerektirmez. En etkin uretim bicimi coktan ogrenilmistir vs vs. O yuzden masrafi yeni teknolojiden azdir. O yuzden ucuza satilabilir.

    Bu beyaz esyadan elektronige her sektorde boyle. Misal, DVD oynaticilar ne kadardi, ne kadara dustu? 2.0 benzinli motor ve klasik otomatik sanziman da o hesap...

    Vergi derdi olmasa iyi bir LPG ile Accord alinip binilmez mi? Pasalar gibi binilir. Ozellikle ikinci elde su an cok cekici...





    ben vergisiz fiyatını yazdım en üst donanımdan .dolayısı ile ötv kdv dahil fiyatlar ikisininde.




    doğuş bariz kazıklıyor.sırtımızdn geçiniyorlar.

    mail attim sizin bayilerde araç yok galerilerde internet sitelerinde yüzlerce araç var dedim .bayi ile görüşün demişler.

    aslında rekabet kurumuna şikayet edeceksin bunları bilerek yapiyorlar.bayi ve galeriler ortak çalışıyor sanırım.piyasaya mal sürmeyerek fiyatın şişmesini sağlıyorlar.bir tür karaborsacılık.




  • Herşey maksimum güç demek değil.Tork güç eğrisine de bakmak lazım.1000 devirden maksimum devire kadar bu eğrinin altında kalanı hesaplayıp iki motoru karşılaştırmak gerekir.Turbo sayesinde TSI motor düşük devirde daha yüksek tork ve güç üretir.Yüksek devirde ise bu tam tersine döner.

    Kısacası TSI motorun başarısı düşük devirde yüksek tork ve beygir gücüdür.

    Kullanım zevki açısından giderek artan koltuğa yapıştırma hissi ve atmosferik sesiyle 2.0 motor öndedir.Çoğu da LPG uyumlu.
    Konfor ve sessizlik açısından TSI motor düşük devirde daha az yakıt tüketerek daha fazla iş yapar bu açıdan daha öndedir.

    Eminim ki 2.0 155PS ile 1.4 TSI 122PS aynı fiyata satılsa aynı vergiye tabi olsa kimse TSI motorun yüzüne bakmaz.

    İşin içine hızlanma falan girerse şanzıman oranları şanzıman lastik ağırlık dağılımı gibi konulara da bakmak gerekeceğinden motor karşılaştırıyorsak tork-güç-devir eğrisi yeterli.




  • Gene en iyisi passat bence

    Bu arabalarin 2000 motor benzinlilerinin son sahibi olursun yasi dusene kadar

    Hele mazdayi kimseye satamazsin ve cokda deger kaybeder

    Burda alincak diger arac accord bence
    Ama hicbirine senede 2000 kusur tl vergi vermem 700 tl veririm aradaki farka benzin alirim ::)))
  • 3. viteste 100-140 km/h hızlanmasında üzülen taraf buradaki her araca karşı Passat olur.

    3. viteste ve bu süratlerde 2.0 L hacmindeki diğer 3 aracın kullanacağı ortalama beygir, Passat'ın bu devir aralığında kullanacağı ortalama beygirden daha fazla.

    0-100 sürelerinin benzer olmasının sebebi de Passat'ın 1. viteste çok iyi kullandığı alt devir canlılığı ve şanzıman.
  • Hep japonlarla kıyaslanmış :)

    O tabloya bı de 0-140 hızlanma degerlerı eklense nasıl olur
  • performans olarak otomatikte eşit, manuelde 2.0lar 1.4 tsi'yı yer bitirir.

    fark nerede diye sorulmuş, birini orası patladı, burası zırtladı her gün acabalarla kullanır, garantisi bitince satarsın,

    diğerlerinin yağını suyunu koyar 250 bin km arkana bakmazsın.

    hangisi Türkiye gerçeklerine uygun diye sorulursa tabii ki passat.
  • Bir de olaya motor ömrü ve sorunsuzluk olarak baksak hangisi ön plana çikar?

    2 litre atmosferik mi yoksa 1.4 turbo mu?
    İbre passat'dan diğer tarafa dönmeye başlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 12 Aralık 2011; 20:14:21 >
  • "1.4 motor, o kasayı çekmez" diyip bombayı atıyorum
    aslında 1.6tdilara boy atarken 1.4tsi rampada bile yalan ediyor beni; hemi de yeni kasa resmi siyah passattı
  • Eskiden benim 100 hp focus un performansından hiç memnun değildim, Peder Bey de :" o zaman 2.0 alacaksın, başka çare yok" diyordu. 2.0 ın yakıtı ve vergisi de malum.
    3000 devirden sonra değil de , Düşük devirlerde de seri - çok yakmayan - vergisi düşük bir otomobil neden yapmıyorlar diyordum .
  • 70 ile 80 bin arası hangi arabayı tercih edersiniz arkadaşlar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.