Bildirim
Partikül Filtresi ( DPD - DPF ), EGR, EGR Soğutucusu Temizliği (2. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
2013 model 2 adet Ford transitim var. Son 1 haftadır araçların çekişi aşırı düşük ve 100 km hızı geçemiyorum. Obd üzerinden ELM327 ile sorguladığımda P2463, P246C ve P24A4 hatalarını veriyor. Sanırım DPF ile ilgili bir sıkıntı. Servis tek biri için 4700 lira dedi. Ne yapmamı önerirsiniz? -
Konuyu azcık hortlatiyorum
Partikül filtrem doluydu sürekli motor arıza ışığı yanıp sönerdi Geçen gün söktürüp temizlettim ışık söndü o an. Ama bugün gene yandı
Sorunum ne olabilir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracınızın marka model km bilgisi ve temizlemenin nasıl yapıldığı bilgilerini paylaşırsanız. DPF ışığı var mı aracınızda var ise o hiç yanmadan mı arıza ışığını yakıyor? -
quote:
Orijinalden alıntı: sabitkale
Aracınızın marka model km bilgisi ve temizlemenin nasıl yapıldığı bilgilerini paylaşırsanız. DPF ışığı var mı aracınızda var ise o hiç yanmadan mı arıza ışığını yakıyor?
Aracım chevrolet epica 150.000 km de.
Partikül filtresi sökülerek işlem yapıldı
Araci ne zaman sakin kullansam bir müddet sonra motor arıza işıgi yaniyo. Ama bir süre 2 bin devir üstü kullaninca sönüyor işik. Mesela bugün sıkıştirdim arabayi söndü. Benim araba partikül flitresinde bisey oldugunda motor arıza işigi yakiyo. Başka bisey yok bilgisayara bağlattigimdada partikül cikiyor.Partikül ışığıda mevcut Ama daha gecenlerde temizlettigim partikül neden hayla ariza lambası yaktırır aklim almiyo. Acaba iyi temizlenmedi mi ? Veya başka bişey mi var. Iptal etme yollarini arastirdim ama bu seferde muayeneden gecmiyomuş araba
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __GeneraL__ -- 17 Haziran 2016; 18:17:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Filtreniz iyi temizlenmemiş yada iyi temizlenememiştir. 150.000 li km de bu sorun ile karşılaştığınıza göre sizdeki tıkanma kül tıkanması değil, kurum tıkanması, bunuda yani kurumu da iyi bir kimyasal kullanarak ara ara (10 dk aralar ile ) yedire yedire, tabiri caiz ise uğraşarak temizlenmesi gerekir. ve en son da cihaz kullanılarak araca temizleme işlemi el ile manuel olarak yaptırılmalıdır. işlem öncesi ve sonrası tıkanıklık seviyesi kontrol edilip temizleme işleminde ne derece başarılı olunduğu cihaz ile de takip edilebilir.
sizin temizlik muhtemelen sadece hava ve su kullanılarak yapılmış olmalı oda %80 tıkanıklığı ancak %60-70 seviyesine indirir, yani geçici çözümdür.
aracınızın filtre yapısını bilmiyorum ama muhtemelen katalitik konvertör ile beraber yani susturucu tipinde tek parça olabilir, temizleme kimyasalı sensör deliğinden içeri uygulanan tip te olabilir. kimyasal uygulamadan önce sakın su ile temizlemeye çalışılmasın öncesinde filtrenin ters istikametinden sadece basınçlı hava ile kaba temizlik yapılmalı sonrada kimsal tatbik edilmelidir.
-
Konuyu hortlatıyorum :)
2015 model Focus tdci aracım 22binde. Bakımını yaptırdım eve giderken bi baktım araba gaz yemiyor. En son da motor arıza lambası yaktı. Yanan arıza lambası dpf değil ama. Normal motor arızası verdi. Geri döndüm. Araç stop edip çalıştırınca sorun yok sonra birden devirden düşüyor. Partikül filtresi dediler bi 20 dk bilgisayar ile temizleme yaptılar. Aldım arabayı yine aynı. Otobanda 3bin devirde yaklaşık 10 dk. 4binde 2-3 dakika gittim. Tekrar yapmadı. Sizce bu km de aracın dpf arızası gibi bir arızası olma ihtimali nedir? Bu arada aracı sakin kullanırım özellikle uzun yol için kullanıyorum ve hız sabitleyici hep açıktır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
22 binde partikül filtre arızası imkansız gibi birşey. ancak doğu ve güneydoğudaki kaçak mazotlardan alırsanız olur.
bakımdan sonra oldu dediğinize göre acaba yakıt filtresini değiştirdiniz mi değiştirdiyseniz orjinal olmadığı için sıkıntı çıkartmış olabilir. yada değiştirmediyseniz ve üzerinde 2015 den beri orjinal filtresi var ise yine sıkıntı çıkartmış olabilir.
Yetkili serviste bakım yaptırmıyorsanız mutlaka koyduracağınız yağın C3 sınıfı yağ olduğundan emin olun. -
Yetkili serviste bakım yaptırdım. Mazot filtresi değişti. Sanırım mazot filtresi arabaya alışana kadar problem oldu. Şimdilik birşey yok. Uzun yola gideceğim. Umarım yolda birşey çıkarmaz. Bende servise ben size sağlam teslim ettim siz bana gitmeyen araba veriyorsunuz dedim. Bu arada opetten yakıt alıyordum hep. Şu anda shell den almaya başladım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracım mokka x
Çok sık kullanmıyorum ve çokta devirli kullanmam.
İlk aldığımda po dan yakıt aldım.Oldukça sıklıkta kendisini temizliyordu.Lanet etmeye başladımki:Shell in nitro suna geçtim.O gün bu gün 1 defa yaptı.Muhtemelen kalan po yakıtı ile ilgiliydi oda.
Po nun yakıtı kötüdür demiyorum aldığım po nun kesin kötü idi.
Shell içinde ii dir demiyorum ama aldığım yerin kesin ii dir.
Bence kullanımla alakası vardır ama o kadar değildir.İlk etepta kesinlikle yakıtla alakalıdır diyorum ben.
Başımdan geçen tecrübem bu yönde -
partikül filtresi sökülmüş veya iptal edilmiş araç nasıl anlaşılır acaba? -
Egsozun içerisine parmak sokarak
Dpf si hiç olmayan, yada sökülmüş olan yada iptal edilen içinin seramik kısmı boşaltılan vs. bir aracın egsoz borusunun içi soba borusu gibi siyahtır.
Dpf si olan aracın ve filtresi düzgün çalışan aracın egsoz çıkışında siyah is yoktur olmaz. olursada açık kahve rengi yada bej rengine benzer çok hafif kül bulunur. -
20bin km de golf 7 manuel aracım var. Yaklaşık 1 aydır arabayla 3 bin deviri geçtiğim zaman ışık yanıp sönüyor. Servise sorduğum da uzun yola çıkmıyorsunuz sanırım dediler. Otobanda 15-20 dk 2 bin devir üstü kullanın geçer dediler. 2 kez bu bu dediklerini yaptım ama sönmedi ışık. Sizce ne yapmalıyım?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
spectrace bir kere eğer sürekli aynı istasyondan yakıt alıyorsan o istasyonu değiştir. o istasyon sahibi pek iyi mal satmıyor.
eğer sürekli kısa mesafede (15 km yi geçmeyen) kullanıyorsan araÇ kendisini temizleyemediği için servisin dediği doğrudur.
bunun için motor ısındıktan sonra 2500-3000 dd arası aracını 15-20 dk kullanır isen rejenerasyon işlemin tamamlanacaktır.
bunu yapmadan önce eğer bulabilir isen tunap 184 diye bir ürün var bunu almanı tavsiye ederim mazot deposuna koyuyorsun bunun için deponun dolu da olması gerekmiyor istersen çeyrek depoya bile bu küçük kutu ürünü koyabilirsin.urun.gittigidiyor.comSayfa Bulunamadı - Gittigidiyorhttp://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/tunap-mp184-dizel-partikul-filtre-etken-maddesi-284637568
yüksek devirde kullanmanı gerektiren durum dpf filtresinde yani egsozun 250 derece sıcaklığa ulaşması için gereken ısı değeridir (normal sakin kullanımda bu 150-200 derece gibidir) bu sıcaklığa ulaşmadan temizleme işlemi başlamıyor. bu katkı bunu kolaylaştırmak içindir, ama kullanmasanda olur tabii.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabitkale -- 8 Temmuz 2017; 9:58:48 >
-
Araçla 3bin devri geçtikten 20-30 saniye sonra ışık yanıyor ve araç 3bin devri geçmiyor. Dediğiniz işlemi ışık yandıktan sonra 15km civarı boyunca 2-3 bin devir arasında kullandım üstelik bunu 2 kez yaptım ancak ışık sönmedi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Az önce yoldan geldim. Otobanda 3bin deviri geçtikten 3-5 saniye sonra ışık yanıp sönmeye başladı. Sonrasında 95km boyunca aracı 3. Vites 80-90km hız arası 2800-3000 devir arasında kullandım ve ışık sönmedi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sizinkisi normal bir durum değil servise götürün araca bilgisayar bağlayıp bi baksınlar hatta bilgisayar ile bi rejenerasyon (temizleme) yapsınlar. egsoz veya yanma sıcaklığını ölçen ısı sensörlerinden birisi çalışmıyor yada yanlış ölçüm de yapıyor olabilir. ama fazla vakit kaybetmeyin çünki eğer araç rejenerasyona başlayamıyorsa tıkanma iyice artıp içinden çıkılamaz ve dpf filtresini kurtarılamayacak hale gelmesin. -
egzosun içi simsiyah ve azıcık bile gaza dokunsam çok hafif siyah, zorlarsam hafif siyah duman atıyor
motor sesi de eski karbüratörlüler gibi ama kül hiç yok
b.ihtimal benimki söküldü -
merhaba; benim aracımın egzozu da bahsettiğiniz soba boru kıvamında simsiyah fakat DPF aralıklarla rejenerasyon yapıyor. Bunu -5 derecede fan açmasından ve egzozdan çiğ mazot tarzı kokulu yüksek açık renkte hava çıkışından anlıyorum. Eğer bunu yapmasa önceki sahibi tarafından (85bin kmde araç) DPF iptal edilmiş diyeceğim ama şuan kafam karıştı. -
Sayın brainwasher
DPF li bir aracın egsozunun içinde siyah kurum olmaz, zira DPF nin amacı zaten bu siyah kurumların egsozdan atılmasını önlemek içindir. Bu siyah kurumlar biriktiğinde (yani tıkanma olduğunda) rejenerasyon dediğimiz kurum yakma işlemini yapmaktadır ve kurumlar toprak rengi, kum rengi, bej rengimsi bir renkte küle dönüşüp egsozdan atılmaktadır.
DPF filtresi 1 mm kare çapında binlerce küçük delikten oluşan seramik bir filitredir.
Araç bu seramik filitrenin hemen önünde ve arkasında bulunan basınç sensörleri sayesinde filitrede tıkanıklık olup olmadığını algılamakta ve gerekir ise rejenerasyon işlemini başlatmaktadır.
Bazı kullanıcıların bu basınç fark sensörünü kandırıp tıkanıklık algılamaması için yarım santim (5mm) gibi matkap ile deldiğini duymuştum.
Sizin araçta sanki böyle gibi, çünki yazılım müdahalesi olmadığı için araç yine rejenerasyona başlıyor, DPF de delik olduğu için egsoz zamanlamasında enjektörlerin gönderdiği mazot DPF de yanamadan atılıyor ve sizde bu kokuyu duyuyor olabilirsiniz.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X