Şimdi Ara

Partikül Filtresi ( DPD - DPF ), EGR, EGR Soğutucusu Temizliği (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
4
Favori
19.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Egr ve dpf de deneyimli bi arkadaşınız olarak yazıyorum.. Egr eger motorunda sorun yoksa sokulup tunap yada selulozik tiner ile iyice mekanizması temizlendiginde degisim gerektirmez mis gibi kullanirsiniz..
    Dpf de ise olay kesinlikle once yakitta baslar.. Bulunduğum ilde tum istasyonlari denedim.. Opet bpet bp shell vs vs..
    Kesinlikle shell cok daha az kirletiyor dpfyi bunu rejenerasyon sikligindan anlıyorum..
    Asil olay dpf rejenerasyona başladığında baslio.. Eger siz bu sirada arabayi stop ederseniz o zaman kurum dpf içinde kalio ve iyice yapisio dpfye.. Devir ibresinden arabanin rejenerasyona girdiğini anliyorum.. Motor sesi dahi degisio. Arabayi stop etmeden rejenerasyon bitene kadar 2500 devirde 2. 3. Vites geziyorum.. Bolece filtreyi temiz halde birakiyorum..
    Bu sekilde bilincli kullanimla hic dpf problemi çekmedim..
    Ama arkadasim her stop ettiğinde fan calisio yaa deyip aglio.. Soleyincede ne alakası var dio.. Gelde anlat.. En son lamba yakmaya basladi servis de benim solediklerimi soleyince hee oleymis dio.. Is isten gecti simdi kendi derdine yansin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • VW grubunda EGR soğutucusu kronik bir arıza.

    Su yolu çatlıyor ve sensörler su alıyor. Su alan sensör arızalanıyor ve ECU ya sağlıklı bilgi gönderemediği için motor arıza lambası yanıyor.

    1.2 TDI, 1.6 TDI ve 2.0 TDI motorlarda bu sorun var. Ben 1.2 TDI Polo aracımda 120.000 km de değiştirmiştim. Tıkanma vs bir sorunu yoktu. Araçta gidiş,çekiş problemi de yoktu. Sadece su eksiltiyordu ve motor arıza lambası yanıyordu.

    Sensörler arızalanınca ya iptal ettireceksiniz ya değiştireceksiniz.

    Tıkanma olayı başıma gelmediği için bu konuda bir yorum yapamayacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 2 Haziran 2020; 11:58:27 >
  • Maalesef sensör sorunsuz çıktı tesisatta da problem yok ama beyin gitmiş 1500 lira ha?ırt girdi... Can sağlığı olsun napalim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her aracın kullandığı EGR farklı olduğundan;

    EGR sorunu yaşayanlar eski tip olanalar genelde temizleme ile işi kurtarabilirsiniz.

    Eski yeni nasıl anlarım derseniz, EGR ye gelen kablo soketini çıkartın ve içindeki pin sayısına bakın yada gelen kablo demetinde kaç kablo geldiğine bakın 3 ise eski temizleme iş yapabilir, ama 4 veya daha fazla ise hiç vakit kaybı ile uğraşmayın temizlemenin fayda etmesi mucize gibi birşeydir.

    Eskiden kırsal motorin var iken 3 kablolu egr ler vardı. O yıllarda temizleme çok işe yarıyordu ustalarımızın ve o yıllarda çırak olan şimdiki ustalarımızın aklında kalan bu durumdur.

    Ancak günümüzde kırsal motorinin olmadığı, EGR lerin 4 ve daha fazla kablolu olduğu için arıza sayısı azaldı fakat temizleme işe yaramaz yenisi ile değişim gerektiren bir duruma geldik.
  • sulu sistem dedikleri EGR ler nedir nasıl,çalışır ? temizlenmeye, bakıma ihtiyaç duyarlar mı ?
  • 2012 model 1.2tdi bluemotion aracım var, 89bin km'de ve partikül filtresi problemi var(3.viteste 15dk sür önerisi vermeyin lütfen📷) denenecek her şey denendi fakat bilgisayardan rejenerasyon yapmamıza rağmen kısa bir süre sonra tekrar arıza ışıkları yanıyor. Usta pc'den kontrol ettiğinde, filtre içi seramiklerin durumunun kötü olduğunu, taşlaştığını ve temizlik yapmaya da uygun olmadığını belirtti, o sebeple iptal edelim diyor. Fakat ben de partiküllerin insan sağlığına zararını bildiğim için iptal etmek istemiyorum. Ne yapabilirim, bu işin bir çözümü yok mudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xholocoustx

    2012 model 1.2tdi bluemotion aracım var, 89bin km'de ve partikül filtresi problemi var(3.viteste 15dk sür önerisi vermeyin lütfen📷) denenecek her şey denendi fakat bilgisayardan rejenerasyon yapmamıza rağmen kısa bir süre sonra tekrar arıza ışıkları yanıyor. Usta pc'den kontrol ettiğinde, filtre içi seramiklerin durumunun kötü olduğunu, taşlaştığını ve temizlik yapmaya da uygun olmadığını belirtti, o sebeple iptal edelim diyor. Fakat ben de partiküllerin insan sağlığına zararını bildiğim için iptal etmek istemiyorum. Ne yapabilirim, bu işin bir çözümü yok mudur?
    hocam maşallah forumda ne kadar DPF konusu varsa hepsine yazmışsın. senin çözümün instagramdaki "Volkan egzoza" mesaj atmak
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.