Şimdi Ara

#Oyunlarda Hyper Threading Etkisi Kullanıcı Testleri# (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
4
Favori
5.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scutaro

    HT aynı anda birden fazla uygulama çalıştırıldığında maksimum verim almak için yapılmış bir özelllikdir, HT aktif olmazsa uygulama işlemleri sıraya alınır ve bu da bir miktar yavaşlamaya sebep olur. Oyun zaten kendi başına tek bir uygulamadır, HT açık iken fark olmaması bence normaldir.

    kısmen doğru çünkü gta4 de ht açık/kapalı konumdaki usage kısmına dikkat ederseniz daha iyi anlaşılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: B.M.W

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeireL

    İnceleme için teşekkürler.

    Bir sorum olucaktı bu sol üstte fps,sıcaklık vb değerleri hangi program gösteriyor?

    Msı afterburner dan ayarlar kısmında monitörü aktifleştirin.

    Settings'de monitoring var orada tam olarak neyi etkinleştiriyoruz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeireL

    quote:

    Orijinalden alıntı: B.M.W

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeireL

    İnceleme için teşekkürler.

    Bir sorum olucaktı bu sol üstte fps,sıcaklık vb değerleri hangi program gösteriyor?

    Msı afterburner dan ayarlar kısmında monitörü aktifleştirin.

    Settings'de monitoring var orada tam olarak neyi etkinleştiriyoruz?

    "show in on screen display"
  • Orijinalden alıntı: B.M.W

    "show in on screen display"

    Teşekkürler konuyuda dağıttığım için özür diliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Bu konu gözümden kaçmış. Eine sağlık B.M.W. Farklı bir inceleme olmuş.

    Aynen eline sağlık hocam, incelemelerin çok güzel oluyor
  • bu forumu bu yüzden seviyorum....al sana bize birşeyler daha öğreten sayfa...katkı sunan tüm kardeşlerimin BEYİNLERİNE SAĞLIK sayfa sahibi arkadaşa EXTRA sağlık
  • İnceleme için teşekkürler yalnız 4+4 şeklinde değilde 2+2 çekirdekte açık kapalı nasıl performans gösterdiğini test eden bir sayfa var mı ben çok aramama rağmen bulamadım?
  • HT ile artış olmaması normal HT yi 1- 2 -3 -4 - 5 - 6 -7 - 8 çekirdek mantığı ile düşünmeyin. 1-1-2-2-3-3-4-4 çekirdek başına 2 şeritli bir yol gibi düşünün.Mesela 2 çekirdek destekli 2 programın aynı anda iş yapması ht yi tetikleyecektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaR_LoRd

    İnceleme için teşekkürler yalnız 4+4 şeklinde değilde 2+2 çekirdekte açık kapalı nasıl performans gösterdiğini test eden bir sayfa var mı ben çok aramama rağmen bulamadım?

    http://en.inpai.com.cn/doc/enshowcont.asp?id=7986&pageid=8156

    HT'nin gerçek anlamda olumlu etkisi bi tek i3 de gözükür zaten. Onun dışında 4/4 vs. 4/8 farkını kolay kolay ortaya çıkartacak oyun yok. Ortalama FPS'ler kolay kolay değişmez, min. fps lerde bi miktar artış olur. 2/2 vs. 2/4 de getirisi ortada ama ortalama FPS olarak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaR_LoRd

    İnceleme için teşekkürler yalnız 4+4 şeklinde değilde 2+2 çekirdekte açık kapalı nasıl performans gösterdiğini test eden bir sayfa var mı ben çok aramama rağmen bulamadım?

    http://en.inpai.com.cn/doc/enshowcont.asp?id=7986&pageid=8156

    HT'nin gerçek anlamda olumlu etkisi bi tek i3 de gözükür zaten. Onun dışında 4/4 vs. 4/8 farkını kolay kolay ortaya çıkartacak oyun yok. Ortalama FPS'ler kolay kolay değişmez, min. fps lerde bi miktar artış olur. 2/2 vs. 2/4 de getirisi ortada ama ortalama FPS olarak.

    Teşekkür ederim bende i5-2430M olduğu için ht etkisini merak ediyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Titanyum Adayı -- 29 Haziran 2012; 12:36:12 >




  • Ben mobil 2/4 işlemcileri gözardı ettim tabi, onlar da mutlaka yüksek oranda faydalanırlar, özellikle de çözünürlüğün mecburi olarak daha düşük olduğu durumlarda.
  • Yuksek seviye islemcilerde fark olmamasi normal.Zaten oyunlarin cogu 4 gercek cekirdekli i5 2500k i7 2600k gibi ilsemciler full kullanadiklarindan fark cok cok az oluyor bu yuzden oyun icin i5ten fazlasi gereksizmoluyor suandamoyun icin artisi dusuk seviye islemcilerde islemci cok yuksek degerlere ulastiginda clu usagei biraz dusurmesi ve islemciyi rahatlatmak olacaktir ama dedigim gibi zaten i5 dekimgercek cekirdekleri bile kullanmiyor ki fark ortays ciksin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben eski sistem kullanıcısı olarak kendi sistemimde (4650 agp-p4 e 3ghz ht (478 pin ) prescott ) yaşadığım farkllığı size anlatayım.

    3dmark sonuçlarına az da olsa ht nin açık yada kapalı durumunda fark oluyor ;

    ancak yeni oyunlar genellikle minimum core duo2 çift çekirdek istiyor ; böyle bir oyunu (çoğunu) sizce p4 e 3ghz ht de nasıl oynatabiliyor sizce ? (gpu optimizasyonlu -yada cpu optimizasyonlu oyunlar farketmiyor.)

    eğer ht kapatılırsa tek çekirdek görünüyor ; ht açılırsa sanal çekirdeğimiz oluyor ; teoride minimum %10-30 arası sanal çekirdeğin faydasını görmeniz lazım.

    bu fayda oyunu oynatma açısından eski cpular için güncel oyunlarda görülüyor ; %10-%30 sanal çekirdek gerçek çekirdeğe yardım ediyor.

    yeni cpularda belki görmezsiniz ht performansını ; ama eski cpularda 3 ghz çift çekirdek varmış gibi oluyor ; ama tabiki sanal çekirdek ,gerçeğinin yerini tutmuyor.böylelikle 2 çekirdek istenen oyun 2 çekirdek varmış gibi görünce ; aha sistemde 3*2 ghz işlemci var ; core duo2 2*2 ghz istiyom ben ; sendeki benim istediğimden daha hızlı tarzında



    aslında size bununla ilgili oyunlarda fps farkını vermek isterdim ; 3dmarklarda az bir skor görmenizin nedeni 3dmark 2003-2005-2006 malesef tam olarak ht uyumlu olduğunu sanmıyorum.ancak cpu işlem (matematiksel hesaplama ) testlerinde bu farkı görmeniz lazım ; ve buda oyun demek ; oyun demek matematik demek ; hesaplama demek. fps 1-2 fps oynuyor gibi görünsede (ht açık-kapalı durumu) aslında sizler matematiksel hesaplama hızını oyunda göremiyorsunuz.fps hızı ekran kartı ile ilgili ; cpu hesaplama ile ilgili değil.

    ht uyumlu olmayan ölçüm programlarında ht açık kapalı testi yapmak yanlıştır ; görünüşte var yazar ; ancak malesef işin gerçeği bu olmayabiliyor.

    bu arada ht açıkken sistem açılış hızı yavaşlıyorsa sorun aslında bios yazılımındadır ; çok çekirdeği kontrol ediyor ; sadece açma kapama olayını yapıyorsunuz ; ancak iş açılışta çekirdekleri tahsis etme olayına gelince eksik bios rutini yüzünden ht açıldığında açılış zamanı uzuyor. yani ht açılması esnasında biosta ht performasını açılışa yansıtacak rutin malesef bulunmuyor.

    yani açılışta bios yüzünden ht uyumsuzluğu neden oluyor ; windows açılına kadar durum böyle.

    işin gerçeği bu arkadaşlar ; ht aç kapa ; yeni bioslarda başka extra ht ayarı var mı acaba ?




  • konuyu yenı okuma fırsatı buldum. nasıl atlamısım ben bu incelemeyi anlamadım. neyse.
    tesekkurler ınceleme ıcın.
    bende boyle oyunlarda farkları gorebılecek test sonucları arıyordum nette.
  • Faydalı konu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marinexx

    İşlemcinin Phsyx destekli oyunlarda fps/s açsından hala ne kadar büyük bir faktör oldğunun açık göstergesi:

    Eski i5 750 4.00 Ghz + gtx 680 ve mafia 2 tüm ayarlar maximumda arada iyisinden bir 15 fps fark var




    Bu videoda dakika 2:32 de farklı bir skor var ''videoyu durudurunca rahatça görülüyor'' video devam edince farklı bir skora bürünüyor ''editlenmiş video ama neden, merak ettim'' stok işlemci hızı ve 4ghz arasındaki farkmı vurgulanmak istenmiş yoksa başka bir durummudur ?




  • Forumun forum olduğu zamanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Maalesef
  • Aynen be yaa!
  • işlemciye ağır yük bindiren far cry 5 ve ac odyssey'de threadleri olan işlemcilerin daha iyi %1 low ve %0.1 low grafikleri çizdiğini gözlemlemek mümkün

    bu iki oyun bazında 4/8lik 4790k'nın 8600k ve 9600k'dan daha iyi min %1 ve 0.1 değerleri çıkardığını görüyoruz.

    gelgelelim bu iki oyunun ortak yanlarından biri Bugisoft tarafından yapılmış olmaları.

    ama yine de buradan çıkarılacak bir anlam var, o da daha fazla threadi olan işlemcilerin çok yük binen durumlarda daha sağlıklı performans sunmaları

    ama oyun optimizasyonu da önem taşıyor.



    oyun sorunlu olsa bile, işlemciye çok bindirse bile, i7 4790k'nın ek 2 threadinin bile %1 low bazında ne denli önem taşıdığını görebiliyoruz.

    elbette bunun temel sebebi ps4'ün de 8 threadli olması ve hem ps4e hem pc çıkaran firmaların ilk başta oyunu ps4e yani 8 threade göre optimize etmeleri. haliyle bu tür oyunların 8 threadden az işlemcilerde sıkıntı çıkardığını gözlemliyoruz.

    normal optimizesi yapılmış oyunlarda stock 3.8 ghz i5 8400, 3.7 ghz ryzen 2600'e göre genelde ortalama olarak daha çok fps veriyor. iki oyun hariç, far cry 5 ve ac odyssey/origins

    gelgelelim 2019 yılındayız. hyper threading gibi getirisi çok, maliyeti ucuz bir teknolojiyi artık i7 serisine bile çok gören intel işin tadını kaçırmış durumda

    benim korkum, dx12 ile beraber 8+ thread kullanmayı seven oyunların artacak olması. bu gerçekleştiğinde 6/6 işlemcilerin düşeceği durum az çok tablodan anlaşılıyor. 4/4 işlemcileri hayal bile etmek istemiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi veliayhangizemiseviyor -- 8 Ocak 2019; 19:51:39 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.