Şimdi Ara

ÖTV motor büyüklüğüne göre değil segmente göre alınsın

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
0
Favori
2.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 63
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 18
  • Ortalama Mesaj Aralığı 37 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 23
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Caipirinha (18 mesaj) Arif (6 mesaj) soğutucu (6 mesaj) kesbi (5 mesaj) funkmaster (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (32 mesaj) Mobil (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Trafik ve Biz >> ÖTV motor büyüklüğüne göre değil segmente göre alınsın
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    O zaman bence çok daha adil olur.

    Örneğin

    B ve C Segment = %34 ÖTV

    D = %80

    E = %130

    gibi


    Böylece D ve E segmentinde 1.2, 1.4 gibi saçma motorları görmenin önüne geçilir diye düşünüyorum. Bu motor büyüklüğüne göre ÖTV koymak adil bir uyguluma değil, aracın kasası aynı, 1.6 koyunca %34 ÖTV, 2.1 motor koyunca %130 ötv, resmen saçmalık bu.

    Maliye bakanlığına dilekçe yazdım bu konuda umarım dikkate alırlar.



    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Konuyla alakasız ama segmentler neye göre belirleniyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3646 Mesaj
    daha kesin bi cozum var soktumunun coktu cokucek abnin basimiza sardigi otv hic alinmasin.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

    Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

    Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

    Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

    Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...

    Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

    Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.
  • Binbaşı
    1793 Mesaj
    segment objetkif bir ölçüt olmadığından böyle bir vergi ssitemi mümkün değil. misal devlet superb için e segmenti diyecek ama skoda hayır d segmenti diyecek.

    vergilendirme de motor hacmi de de salakça bir ölçüt çünkü 100.000 TL'lik 1.4 motorlu VW CC'nin vergisi ile 50.000 TL'lik Chevrolet 2.0 cruze'dan düşük!!!

    Araç fiyatı da vergi için iyi bir ölçüm değil. Misal 100.000 TL üstünün vergisi yüksek olsun dersin bu sefer tüm üretcikler donajımı kısıp fiyatı 100.000 altına çeker.

    Aslında bu işin doğrusu tüm segmentler için aynı verginin alınmasıdır. Normali de sadece %18 KDV almak hadi bir de %1 veya %2 oranında yoıl kullanım ya da çevre kirletme vergisi al etsin %20.

    Ama bizim devlet başka hiçbir ülkede olmayacak şekilde mtoro hacmine göre farklı vergi alıyor.




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

    Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

    Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

    S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

    Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!




  • Binbaşı
    1121 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

    Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

    Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...

    Bence D sınıfıdır Volvo S40 boyut olarak bakıldığı zaman bence de C sınıfı gibi durmakta ama onun muadiller Jaguar X-Type, Audi A4, BMW 3 vs. "BENCE"
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

    Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

    Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

    S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

    Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!

    Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

    Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

    Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.




  • Yarbay
    3907 Mesaj
    Çok şey söylemek istiyorum, söylemiyorum.
  • Yarbay
    12496 Mesaj
    Size belki ütopik geliyor ama ÖTV de kalkacak.
    90 senedir Cumhuriyet ÖTV ile yaşamadı, vergi toplanmaya başlayınca bunun da sonu gelecek.
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

    Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

    Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

    Şu an bizim B-sınıfı dediğimiz araçlardan bazılarının, bazı C-sınıfı araçlardan daha uzun dingil mesafesi olduğunu biliyor musunuz?

    O zaman "sınıfa göre vergi" değil, "dingil mesafesine göre vergi" diyeceksiniz.
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: ohara

    segment objetkif bir ölçüt olmadığından böyle bir vergi ssitemi mümkün değil. misal devlet superb için e segmenti diyecek ama skoda hayır d segmenti diyecek.

    vergilendirme de motor hacmi de de salakça bir ölçüt çünkü 100.000 TL'lik 1.4 motorlu VW CC'nin vergisi ile 50.000 TL'lik Chevrolet 2.0 cruze'dan düşük!!!

    Araç fiyatı da vergi için iyi bir ölçüm değil. Misal 100.000 TL üstünün vergisi yüksek olsun dersin bu sefer tüm üretcikler donajımı kısıp fiyatı 100.000 altına çeker.

    Aslında bu işin doğrusu tüm segmentler için aynı verginin alınmasıdır. Normali de sadece %18 KDV almak hadi bir de %1 veya %2 oranında yoıl kullanım ya da çevre kirletme vergisi al etsin %20.

    Ama bizim devlet başka hiçbir ülkede olmayacak şekilde mtoro hacmine göre farklı vergi alıyor.

    Avrupa birliğine girince kalkmak zorunda zaten AB araçları için.
    |
    |




  • Yarbay
    12496 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

    Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

    Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

    S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

    Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!

    Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

    Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

    Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

    Porsche, Ferrari gibi araçların dingil mesafesi pek uzun değil, vergiden yırtar namussuzlar.

    Benim için en mantıklı durum emisyon.




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

    Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

    Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

    Şu an bizim B-sınıfı dediğimiz araçlardan bazılarının, bazı C-sınıfı araçlardan daha uzun dingil mesafesi olduğunu biliyor musunuz?

    O zaman "sınıfa göre vergi" değil, "dingil mesafesine göre vergi" diyeceksiniz.

    Evet dingile göre vergi bu sistemden daha adil olur

    1.8 motor mitsubishi lancerin , 1.6 mercedes c klasse dan fazla ötv vermesinden her türlü daha mantıklı olur.
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Bence en mantıklısı araçların kasko değerleri üzerinden vergi alınması.(Tabi fiyatlar adam akıllı belirlenerek.)
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Bence en mantıklısı araçların kasko değerleri üzerinden vergi alınması.(Tabi fiyatlar adam akıllı belirlenerek.)

    Buda olabilir, yeterki kalksın bu saçma sistem ya, doğuşu ihya etmekten başka bir işe yaramıyor bu sistem.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    Size belki ütopik geliyor ama ÖTV de kalkacak.
    90 senedir Cumhuriyet ÖTV ile yaşamadı, vergi toplanmaya başlayınca bunun da sonu gelecek.


    Yanlış yeri alıntalımışım,

    AB ye girersek kalkar ancak avrupa üretimli araçlar için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 19 Şubat 2012; 9:37:10 >
  • Yarbay
    2735 Mesaj
    ÖTV hiç alınmasın diye uğraşacağımıza artık ötv neye göre alınsın diye tartışıyoruz.
    Ben bir adım daha ileri götürüp ÖTV neden alınsın ki diyorum?
    Zaten bir aracı alırken gerekli vergileri öderken ötv adı altında alınan bir nevi sömürü bedeli ne oluyor?
    Zaten kazancın her seviyesi vergilendiriliyor, bir de bu kadar yüksek vergiler resmen rezillik...
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

    Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

    Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

    S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

    Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!

    Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

    Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

    Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

    Porsche, Ferrari gibi araçların dingil mesafesi pek uzun değil, vergiden yırtar namussuzlar.

    Benim için en mantıklı durum emisyon.


    Emisyon da mantıklı değil, uzun vadede bütün araçlar aşağı yukarı aynı emisyon değerine ulaşır

    Çevrecilik değil zaten devletin bu uygulaması, zenginden alıp fakire destek olmak bir nevi

    Onun için segment en iyisi olur, yada aracın baz fiyatı baz alınıp ona görede uygulanabilir.
    |
    |




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant vp
valorant points
bankacılar
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,321
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.