Şimdi Ara

ÖTV motor büyüklüğüne göre değil segmente göre alınsın (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
2.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence olması gereken motor hacimlerine göre değilde emisyon değerlerine göre vergilendirilmesidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Linea da C segmenti, BMW 1.16 da. Aracın kasko değerine göre vergi en mantıklısı. LPG, dizel, motor hacmi vs. hiç gerek yok. Zenginle fakir aynı oranda vergi vermemeli.

    Çok saçma bir argüman olmuş.

    Zengin zaten her türlü daha fazla vergi veriyor.

    Ayrıca BMW 1.16 ya binenler zengin değil.

    Anlatmak istediğimi anladınız sanırım. BMW 1.16 sıfır alabilen bir adam bana göre zengindir. Değilse borç harç alıyorsa sonradan görmedir zaten. O konular ayrı. Ancak 30 bin liralık araç alanla 100bin liralık araç alan kişi aynı oranda vergi ödememeli bana göre. Motor hacmi aynıymış, emisyonu aynıymış banane. Alım gücüne göre vergi alınmalı. Ben de benzine %200 vergi ödüyorum, 12 silindirli mercedese binen adam da. Bu ülkede vergiyi hep alt gelir grubu ödüyor. Zenginler gider gösteriyor, şirket adına alıyor ... bi şekilde işlerini yürütüyorlar. 10 dönüm tarlasını sürmek için mazot alan ahmet amca ile 3 bin motor son model dizel araca binen şirket sahibi aynı oranda vergi ödüyor şuanda. Hiç adil değil. Hem araç, hem yakıt vergileri düzenlenmeli.

    12 silindirli mersedese binen adam senin aylık gelirinden daha fazla MTV ödüyor
    Aracı seninkinin en az 2.5 katı yakıyor

    Ayrıca BMW 1.16 orta sınıf arabasıdır, aynı yeni aveo gibi


    Bu arada vergi kesinlike aracın fiyatına göre alınmalı o konuda katılyorum.

    12 silindirli 500bin liralık arabaya binen iş adamı dediğiniz gibi ödüyor ancak 19bin dolarlık camaro ile aynı MTV'ni ödüyor. Yani hacme göre vergi olayı tamamen saçmalık. Benim aracın 2,5 katı yaksa bile o segmentin gereğidir ve o kadar çok tüketirse daha yüksek vergi de ödeyebilir. Az tüketenin ne suçu var? Ben de 8 bin motor eski amerikan jipi alıyım o zaman. 50de biri değerinde araçla aynı tüketir.

    Yeni aveo B sınıfının en ucuz araçlarından biriyken, 1.16 C sınıfının en pahalı araçlarından biridir. Yani lükstür. D sınıfı dolu bir araçtan daha pahalıdır.

    Sonuç itibariyle genelde aracın değeri çok büyüdüğünde motoru da büyür ve tüketimi artar. Pahalı araca binen genelde çok benzin yakar. Çok yakan da çok öder onda mutabıkız. Ancak 1.2 mercimek motora binmek zorunda kalıpta %200 vergiyi en alt gelirdeki insan olarak ödemek zoruma gidiyor. Ferrari kullananla ben aynı oranda yakıt vergisi ödüyoruz. O da ben de 1litre kendimize, 2 litre devlete ödüyoruz. Onlarınki artsın demiyorum ama en azından bizimki düşsün. Belli fiyatı geçen araçlar yakıt, MTV gibi vergileri yüksek ödemeliki lüks tüketim azalsın. Ancak normal veya ekonomik sınıftaki araçlarda indirim olmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 19 Şubat 2012; 15:19:49 >




  • % 130 vergiyi neye göre alırsan al haksızdır benim gözümde
  • Tek bir yüzde olsun otomotivin fiyatına göre alınsın.Böylece firmalar böyle uçuk fiyatlar yazamaz.
  • Dünyada durum nedir, bilgisi olan arkadaşlar var mi?
  • eski aracları trafıkten cıkarmak adına %lik bi sistem olsa yaş, silindir hacmi, yerli üretim gibi faktörler belli yuzdeler dahilinde vergi oranını olustursa daha sağlıklı olmaz mı?
  • vergide oranın değişmesi kadar büyük bir aptallık ancak bizim ülkemizde olur. Bütün araçlarda %30 vergi olsa 10 milyara araç alan adam 3 milyar vergi öder 100 milyara araç alan 30 milyar vergi öder, zengini daha çok yolmaktanda öteye çok yolalım mantığı var!!!
  • Piyasa o zaman 2.0 turbo benzinli c sınfıı araçlarla dolar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smg05

    Piyasa o zaman 2.0 turbo benzinli c sınfıı araçlarla dolar.

    Bence Cruze 2.0 dizel satış patlaması yapar.

    Insignia 2.0 cdti'yi de unutmamak lazım. ÖTV'si düşük olsa, 2.0 turbo dizel motor ve tork konvertörlü sorunsuz, konforlu otomatik şanzımanı ile mükemmel bir araç olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öklid

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

    Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

    Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...

    Bence D sınıfıdır Volvo S40 boyut olarak bakıldığı zaman bence de C sınıfı gibi durmakta ama onun muadiller Jaguar X-Type, Audi A4, BMW 3 vs. "BENCE"

    s40 c segmenti. A4 , 3 serisinin Volvo'daki karşılığı s60. Element uydurmayalım lütfen.




  • Yüzde 70li 130lu falan vergileri kabullenmiş millet neye göre alınacağını tartışıyor
    Ötv denen saçmalık kalksın diyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Plan-M -- 19 Şubat 2012; 18:35:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntquartex

    ÖTV hiç alınmasın diye uğraşacağımıza artık ötv neye göre alınsın diye tartışıyoruz.
    Ben bir adım daha ileri götürüp ÖTV neden alınsın ki diyorum?
    Zaten bir aracı alırken gerekli vergileri öderken ötv adı altında alınan bir nevi sömürü bedeli ne oluyor?
    Zaten kazancın her seviyesi vergilendiriliyor, bir de bu kadar yüksek vergiler resmen rezillik...

    bence de konunun özü bu olması gerekir.
  • Hacı bu iş forum köşelerinde atmakla olmaz...

    Sanayi ve ticaret bakanımızın katılacağı bir fuara 10.000 kişi giderük.

    Kornaya basaruk hep birden

    sonrada pankart açaruk...

    Kahrolsun ÖTV ve Akaryakıt vergi oranları diye

    Sonra bunu artan bir şekilde 15 20 yerde daha yaparuk...

    Ozaman belki hükümetimiz bir güzellik yapar (ki bu ekonomik şartlarda çok zor)

    Yani senin benim dememle olmuyor bu işler...
  • EE o zaman B segmenti araçlar bile en az 1.6-2.0 motorlu olur. C segmentler 2.0-3.5 arası olur. Herkes de B ve C segment alır. Öyle mantık mı olur?
  • bu hükümet ancak totalde daha fazla vergi alabilirse vergi sistemini değiştirir. hazırki sistemde gereğinden çok vergi alıyor. hükümet neden düşürsün vergiyi? maliye bakanı ve ekibi adalet için değil nasıl daha fazla vergi alabiliriz diye kafa yoruyorlar
  • Tamam hadi ötv değişti diyelim peki ya benzin, mazot fiyatları ? Dünyadaki en pahalı benzinlerden birini kullanıyoruz buna ne çözüm getireceğiz. Komşum ikinci el grand chreeoke almış benzin masrafına 2gün dayanamadı geliri iyi olmasına karşın hemen sattı gitti dizel araç aldı ondan da memnun değil
  • Şuanki teknolojide 2bin motor bir araç uzun yolda 1.2 araçtan az yakıyor. Herşey hacim değil. Küçücük pistonlarda yüksek basınç oluşturarak zorlama güçler çok sağlıklı değil. B sınıfı 20bin liralık arabada az yakıyorsa 5bin motor olsun ne varki bunda.

    Porsche cayenne 3 litre dizel ortalama 7.2 litre yakıt tüketiyor. Aracın hacminden dolayı rüzgar direnci, cüssesi ve ağırlığı vs. hesaba katıldığında herşeyin küçük hacim olmadığı ortaya çıkıyor. 0-100 ise 7.6 saniye. Bizi sırf MTV ve ÖTV yüzünden mercimek kadar motorlara mahkum edenlere koca koca



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesbi -- 19 Şubat 2012; 21:02:26 >
  • Bu kevan böyle gelmiş böyle gider C sınıfı araça biniyoruz D segmenti ile fiyatlarımız ve mtv yarısıyor anlamadığım mantıksız sistem türkiyenin X lerinden biri daha bilinmeyen denklem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nikobelic

    EE o zaman B segmenti araçlar bile en az 1.6-2.0 motorlu olur. C segmentler 2.0-3.5 arası olur. Herkes de B ve C segment alır. Öyle mantık mı olur?

    Bunun neresi kötü? ABD'de zaten bu şekilde satılıyorlar.
  • eski sistemi hatırlayanınız varmı araçların ağırlığına göre idi
    bence olması gereken
    çözüm
    0 - 5 yaş arası aracın ötv miktarının %20
    5-10 yaş arası ötvsinin %10
    10-15 arası ötv nin %5 i
    BOMBA BURADA 15 VE SONRASI İÇİN ARACIN ÖTVSİNİN %50 Sİ
    böylece eski arabalar piyasadan kalkar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.