Şimdi Ara

ÖTV motor büyüklüğüne göre değil segmente göre alınsın (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
0
Favori
2.996
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Linea da C segmenti, BMW 1.16 da. Aracın kasko değerine göre vergi en mantıklısı. LPG, dizel, motor hacmi vs. hiç gerek yok. Zenginle fakir aynı oranda vergi vermemeli.

    Çok saçma bir argüman olmuş.

    Zengin zaten her türlü daha fazla vergi veriyor.

    Ayrıca BMW 1.16 ya binenler zengin değil.

    Anlatmak istediğimi anladınız sanırım. BMW 1.16 sıfır alabilen bir adam bana göre zengindir. Değilse borç harç alıyorsa sonradan görmedir zaten. O konular ayrı. Ancak 30 bin liralık araç alanla 100bin liralık araç alan kişi aynı oranda vergi ödememeli bana göre. Motor hacmi aynıymış, emisyonu aynıymış banane. Alım gücüne göre vergi alınmalı. Ben de benzine %200 vergi ödüyorum, 12 silindirli mercedese binen adam da. Bu ülkede vergiyi hep alt gelir grubu ödüyor. Zenginler gider gösteriyor, şirket adına alıyor ... bi şekilde işlerini yürütüyorlar. 10 dönüm tarlasını sürmek için mazot alan ahmet amca ile 3 bin motor son model dizel araca binen şirket sahibi aynı oranda vergi ödüyor şuanda. Hiç adil değil. Hem araç, hem yakıt vergileri düzenlenmeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: kesbi

    Linea da C segmenti, BMW 1.16 da. Aracın kasko değerine göre vergi en mantıklısı. LPG, dizel, motor hacmi vs. hiç gerek yok. Zenginle fakir aynı oranda vergi vermemeli.

    Çok saçma bir argüman olmuş.

    Zengin zaten her türlü daha fazla vergi veriyor.

    Ayrıca BMW 1.16 ya binenler zengin değil.

    Anlatmak istediğimi anladınız sanırım. BMW 1.16 sıfır alabilen bir adam bana göre zengindir. Değilse borç harç alıyorsa sonradan görmedir zaten. O konular ayrı. Ancak 30 bin liralık araç alanla 100bin liralık araç alan kişi aynı oranda vergi ödememeli bana göre. Motor hacmi aynıymış, emisyonu aynıymış banane. Alım gücüne göre vergi alınmalı. Ben de benzine %200 vergi ödüyorum, 12 silindirli mercedese binen adam da. Bu ülkede vergiyi hep alt gelir grubu ödüyor. Zenginler gider gösteriyor, şirket adına alıyor ... bi şekilde işlerini yürütüyorlar. 10 dönüm tarlasını sürmek için mazot alan ahmet amca ile 3 bin motor son model dizel araca binen şirket sahibi aynı oranda vergi ödüyor şuanda. Hiç adil değil. Hem araç, hem yakıt vergileri düzenlenmeli.

    12 silindirli mersedese binen adam senin aylık gelirinden daha fazla MTV ödüyor
    Aracı seninkinin en az 2.5 katı yakıyor

    Ayrıca BMW 1.16 orta sınıf arabasıdır, aynı yeni aveo gibi


    Bu arada vergi kesinlike aracın fiyatına göre alınmalı o konuda katılyorum.




  • ötv var,kdv de var peki
    ama kdv yi ötv li fiyat üzerinden almanın mantığı ne?verginin vergisi alınıyor resmen
  • 2000 cc motör hacmine sahip passatı 60 bin teleye alabilsin bu millet vergiside yıllık 800 tl olsun.bu millet bundan sonra bari böyle araçlara binebilsin.
  • ÖTV alınmasın kardeşim , ne hakla , ne için ? ÖTV depremde çıktı,mağdur vatandaşların,devletin zararı giderilsin diye , 20 sene geçti hala ÖTV.

    İnsanlara artık ÖTV normal gelmeye başlamış ve artık ÖTV nin sınıflandırılması konuları tartışılıyor.İyice benimsetmişler canım Türkiyeme.İyi uykular.
  • Ötv yi tamamen kaldırsınlar.
    Yıllık vergileri artırsınlar hemde baya bi artırsınlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    O zaman bence çok daha adil olur.

    Örneğin

    B ve C Segment = %34 ÖTV

    D = %80

    E = %130

    gibi


    Böylece D ve E segmentinde 1.2, 1.4 gibi saçma motorları görmenin önüne geçilir diye düşünüyorum. Bu motor büyüklüğüne göre ÖTV koymak adil bir uyguluma değil, aracın kasası aynı, 1.6 koyunca %34 ÖTV, 2.1 motor koyunca %130 ötv, resmen saçmalık bu.

    Maliye bakanlığına dilekçe yazdım bu konuda umarım dikkate alırlar.

    arkadas ben seni anlayamiyorum kusura bakma.. diyorum bu adam bir tuhaf ukala, sonra bir kac mesajini okuyorum bakiyorum akilli akilli laflar.. diyorum heralde yanildim.. sonra bi bakiyorum "engelli park yeri gordum mu daliyorum hic affetmiyoruk diyorsun".. hah diyorum iste hammaddesi cikti ortaya.. sonra bakiyorum gene guzel guzel akilli laflar.. diyorum engelli muhabbeti bos anina geldi heralde, olabilir.. sonra bi bakiyorum maliyeye bununla ilgili dilekce verdim demissin..

    heralde seni anlayamadan gocup gidicem bu dunyadan..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Downsizing gibi sistemler çoğaldıkça küçük motor sınıfına daha çok vergi getirirler merak etmeyin.Gelecekte 3.5 v6 aracı çift turbo 2.0la aynı vergi oranına çekerler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CemUsUs


    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    O zaman bence çok daha adil olur.

    Örneğin

    B ve C Segment = %34 ÖTV

    D = %80

    E = %130

    gibi


    Böylece D ve E segmentinde 1.2, 1.4 gibi saçma motorları görmenin önüne geçilir diye düşünüyorum. Bu motor büyüklüğüne göre ÖTV koymak adil bir uyguluma değil, aracın kasası aynı, 1.6 koyunca %34 ÖTV, 2.1 motor koyunca %130 ötv, resmen saçmalık bu.

    Maliye bakanlığına dilekçe yazdım bu konuda umarım dikkate alırlar.

    arkadas ben seni anlayamiyorum kusura bakma.. diyorum bu adam bir tuhaf ukala, sonra bir kac mesajini okuyorum bakiyorum akilli akilli laflar.. diyorum heralde yanildim.. sonra bi bakiyorum "engelli park yeri gordum mu daliyorum hic affetmiyoruk diyorsun".. hah diyorum iste hammaddesi cikti ortaya.. sonra bakiyorum gene guzel guzel akilli laflar.. diyorum engelli muhabbeti bos anina geldi heralde, olabilir.. sonra bi bakiyorum maliyeye bununla ilgili dilekce verdim demissin..

    heralde seni anlayamadan gocup gidicem bu dunyadan..

    Dışişleri bakanlığına mı yazsaydım




  • şimdi bile otomobil satışları rekor kırarken ötv düşerse ne olur acaba? ayrıca lüks araçlarda sorun yok. zaten çoğu, aracı ve yakıtı vergiden düşüyor. olan hep orta gelirliye oluyor. fakir zaten sürünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tna

    Konuyla alakasız ama segmentler neye göre belirleniyor?

    http://forum.donanimhaber.com/m_48221046/tm.htm

    konuyu açan arkadaş önce segmentleri öğrense de keşke sonra konuyu açsaydı... bmw 3, mercedes c ve hyundai accent blue c segmentmiş

    segmentler öğrendildikten sonra bence teklif mantıklı
  • çok saçma 1cm aşşağısı alt segment yukarısı üst segment
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı.

    Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız.

    Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun...

    http://forum.donanimhaber.com/m_48221046/tm.htm

    gayet de c sınıfı... focus ve mazda 3'ten farkı olmayan bir araç... dizel motoru ve platformu focus'la aynı, daha donanımlı daha pahalı




  • b segmenti audi a1 1.4 60.000 lira
    b segmenti fiat palio 1.4 23.000 lira

    çok adaletli bir dağılım olmaz herhalde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha
    Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır.

    Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz.

    Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım.

    S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK.

    Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez!

    Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır.

    Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti.

    Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter.

    Gerçekten sizi anlamak çok güç, nasıl bir ruhsal yapıdır bu?

    Daha bu sabah mercedes c'ye bmw 3'e c segment, dün de accent blue'ya c segment diyen birisinden şok sözler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: tna

    Konuyla alakasız ama segmentler neye göre belirleniyor?

    http://forum.donanimhaber.com/m_48221046/tm.htm

    konuyu açan arkadaş önce segmentleri öğrense de keşke sonra konuyu açsaydı... bmw 3, mercedes c ve hyundai accent blue c segmentmiş

    segmentler öğrendildikten sonra bence teklif mantıklı

    BMW 3 C segmenttir

    Compact Executive diye geçiyor diyorum sana, arabanın sınıfının tanımı bu. Arka koltuğunda seyahat etmedin galiba hiç 3 serisinin. Dar bir araba.

    Yenisine daha binmedim ama E90 Premium C segmenttir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Caipirinha

    quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif

    quote:

    Orijinalden alıntı: tna

    Konuyla alakasız ama segmentler neye göre belirleniyor?

    http://forum.donanimhaber.com/m_48221046/tm.htm

    konuyu açan arkadaş önce segmentleri öğrense de keşke sonra konuyu açsaydı... bmw 3, mercedes c ve hyundai accent blue c segmentmiş

    segmentler öğrendildikten sonra bence teklif mantıklı

    BMW 3 C segmenttir

    Compact Executive diye geçiyor diyorum sana, arabanın sınıfının tanımı bu. Arka koltuğunda seyahat etmedin galiba hiç 3 serisinin. Dar bir araba.

    Yenisine daha binmedim ama E90 Premium C segmenttir





  • Yine "Otomobil Genel" bölümünde açılan saçma bir konu daha.. Azıcık bunun üzerinde düşünsen, yorum yapsan daha konuyu başlatmadan anlarsın çelişkili yönlerini.. Ayrıca koca VW Grubu o 1.2 motoru Jetta'ya, 1.4 motoru Passat'a, TC'de araçlar az ÖTV ve MTV ödesin diye uyumlu hale getirmiyor.

    Bu ÖTV konusu böyle beyin jimnastiği ile değil, detaylı analizler ve özellikle otomotiv sektörünün duayenleri ile bir aşamaya getirilebilir.
  • nekadar guzel ya canim ulkem otv yi bir zorunluluk olarak odemeyi kendine gorev bilmis afferin bize adamlar kimbilir daha neler yapacak biz hayir diyemecegiz adam hem kdv hemde otv aliyor bizim ulke vatandasi icin sorun nekadar alinsin oluyor harikayiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gizli bir el mesajları silmiş yine
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.