Bildirim
Otomobillerde aerodinamiğin önemi
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
araçlarda aerodinamiğin önemi uzun yıllardır bilinir. benim kafamı asıl kurcalayan, otobüs üreticileri. neoplan haricinde diğer üreticiler - mercedes de dahil olmak üzere - eskiden beri hatta şimdi de aerodinamiği yok sayarcasına otobüsler ürettiler. araçların önleri duvar gibi dimdik. sanki aracın hızlanmasını önlemek istercesine kasti yapıyorlar. halbuki otobüsler yolcu taşıyan ticari araçlardır ve aerodinamiğin yakıt sarfiyatı ile doğrudan ilişkisi eskiden beri bilinir. -
araç sehir halindeyken rüzgarın karşı direnci ne kadar düşük olursa aracın yakma oranıda düşük olur.günümüzde yakıt konusunda az yakan arabalar birbirleriyle yarış içinde.e tabi aerodinamik burada çok önem kazanıyor. -
Modern araçların çoğunun tipsiz olmasının baş nedeni; aerodinamik. -
modern araçların tipsiz olmasının nedeni aerodinamik demek komik olur,, çünkü o üründe aero kullanılacaksa tasarımı ona göre şekillendirmek gerekir ki, çok popüler bir örnek verecek olursak ferrari veya neoplan markaları olabilir.. -
Ferrarinin ilerki modelleri zaten tip olarak pekte güzel değil, mesela enzo. Ayrıca Bugattiye bak oda tipsiz biri araba sadece 1001 Hp. Aerodinamik az yada çok dikkate alınıyor tasarımlanırken araçlar. Ama geçmişteki araçlarda hiç dikkate alınmıyordu ve klasik araçlar tasarım olarak modern araçlara göre çok daha güzel, estetik hatta sanatsal. -
quote:
Orijinalden alıntı: C4
araçlarda aerodinamiğin önemi uzun yıllardır bilinir. benim kafamı asıl kurcalayan, otobüs üreticileri. neoplan haricinde diğer üreticiler - mercedes de dahil olmak üzere - eskiden beri hatta şimdi de aerodinamiği yok sayarcasına otobüsler ürettiler. araçların önleri duvar gibi dimdik. sanki aracın hızlanmasını önlemek istercesine kasti yapıyorlar. halbuki otobüsler yolcu taşıyan ticari araçlardır ve aerodinamiğin yakıt sarfiyatı ile doğrudan ilişkisi eskiden beri bilinir.
Haklısınız ama şöyle bir gerçek var, km başı neoplan otobüsler mercedeslere göre çok daha fazla yakar.Başka faktörleri göz önüne alarak mercedes yakıt tüketimini aşağı çekiyor. -
Otobüslerin önünün düz olması nedeni sanırım motorlarının arkada olması aynı şey yeni nesil tırlar içinde geçerli sonuçta uçak değil en fazla 90 yapması gerekiyor kanımca.
Sitede DH'nin çakması gibi görünüyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi winchester -- 25 Mayıs 2010; 1:14:28 > -
quote:
Orijinalden alıntı: winchester
Otobüslerin önünün düz olması nedeni sanırım motorlarının arkada olması aynı şey yeni nesil tırlar içinde geçerli sonuçta uçak değil en fazla 90 yapması gerekiyor kanımca.
Sitede DH'nin çakması gibi görünüyor
Aynen DHtan esinlenmiş heralde renk konusunda -
aerodinamiğe örnek vosvos kaplumbağalar
bu arada site konuyu açan arkadaşın zaten
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SpyWar -- 25 Mayıs 2010; 10:34:44 > -
Türk insanı yolculuk esnasında bir sürü eşya taşır. Özellikle Anadolu insanı çuval çuval eşya taşır. Sanırım Mercedes de bu etkenden dolayı bagaj bölümü büyük araçlar yapıyor bu da aracın yüksekliğini arttırıyor. Bu durumda aracın ön tarafını aerodinamik açıdan düzenlemek zor oluyor diye düşünüyorum. -
quote:
Orijinalden alıntı: KeepOut
quote:
Orijinalden alıntı: winchester
Otobüslerin önünün düz olması nedeni sanırım motorlarının arkada olması aynı şey yeni nesil tırlar içinde geçerli sonuçta uçak değil en fazla 90 yapması gerekiyor kanımca.
Sitede DH'nin çakması gibi görünüyor
Aynen DHtan esinlenmiş heralde renk konusunda
DH'de renk mi kaldı ki panayır alanı gibi sayfa
-
-
merhaba arkadaşlar konuyu önemli gördüğüm için açmıştım evet spywar arkadaşımın dediği gibi site nacizane benim DH'nin renklerini beğendiğim için aynı renk seçtim ilginize teşekkür ederim bir kaç tane hobi amaçlı sitem var ticari amacım yok..... -
Otobüslerde ön camın dik olması şoför için iyi. Camı açılı yerleştirmek otobüsün boyunun baya uzamasına neden olur bu da hem trafikte kullanımı zorlaştırır hem de dönüş çapını arttırır. Zaten camın kenarlarına doğru hafif kavis oluyor radyatör vs. derken max hızı 120 olan bir araç için makul.
F-1 araçlarında ise sürtünmesi en kötü bölge tekerleklerdir. Sadece sürtünmeyi azaltmak değil, aracın yol tutuşunu arttırmakda önemli tabi. Aracın yola dik kuvveti öyle yüksektir ki 100-200 km/h (ayara göre) den sonra araç tavanda gidebilir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ::cc:: -- 25 Mayıs 2010; 21:41:48 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X