Şimdi Ara

Otomatik vitesli + hız sabitlemeli araç kullanan forumdaşlarımının cevaplaması dileğiyle. :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
1.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Bugün bir Ankara-Afyon-Ankara yapıp geldim benim Megane EDC ile.

    Megane EDC'nin önceki aracım Bravo dualogic ile bir farkını daha keşfettim:

    Bravoda vitesi otomatik moddan manuel moda alınca hız sabitleme sistemi devreden çıkardı (diye hatırlıyorum).

    Megane'da bu işlem sırasında hız sabitleme devreden çıkmıyor. :)

    Hatta vitesleri manuel olarak büyütüp küçültürken de hız sabitleme devreden çıkmıyor.

    Bravoda vitese manuel olarak müdahale edince hız sabitleme devreden çıkıyordu (bundan eminim).


    Buna istinaden;

    a) tek kavramalı Auto6R, MCP, Easytronic, i-shift, Dualogic;

    b) çift kavramalı DSG, Powershift, TCT;

    c) CVT

    d) manuel moda sahip tam otomatik şanzımanlı

    aracı ve bu aracında hız sabitleme sistemi olan forumdaşlarıma soracaklarım şunlar:


    1. Aracınızla mesela 90'km hızla hız sabitlemede giderken vitesi manuele alınca (bazı araçlarda vitesteki S moduna karşılık geliyor bu) hız sabitleme devreden çıkıyor mu?

    2. Yukarıdaki soruya cevabınız evet ise manuel modda hız sabitleme ile belli bir viteste giderken vitesi büyütür ya da küçültürseniz hız sabitleme devreden çıkıyor mu?

    3. Aracınızın hız sabitleme sisteminin performansından memnun musunuz? Eksik bulduğunuz ve memnun bulduğunuz yönleri nelerdir?


    Bu vites türlerine sahip araçlarla Powershift hariç daha önce test sürüşü yapmıştım ama bu noktaya dikkat etmemişim.

    Vereceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler.







  • Yarın bir deneyip yazayım durum nedir.
  • Haluk abi ayda yılda bir soru sordun onunda cevabını bilmiyorum
    Dün açsaydın bu sabah passat tsi dsg test etmiştim incelerdim sırf senin için. Dur bakalım internetten araştırayım
  • dayımın octavia a5 1.6mpi elegance tipronik aracı ile 2000km uzun yol yaptım;

    1. 100e sabitledim hep; manuele alınca(vites kolunu sağa çekip) hız sabitleme devreden çıkmıyor..
    2. vites düşürüp-yükseltince yine devreden çıkmıyor..
    3. o araçta,o ağırlığa ve o motora rağmen 98i aşağı düşmedi; o da rampalarda kendiliğinden vites düşürürken ki gecikmelerden dolayı,memnun kaldım fazlasıyla..

    araç tork konvertörlü+6 ileri oranlı+ spor modlu+manuel kontrollü şanzımana sahipti.. ondan sonra benim 4 ileri civic at arabası gibi gelmişti..
  • 2003 primera da (cvt) manuele alinca devreden cikiyordu hatta esp kapaliyken devreye girmiyordu bile.O model o sinif aracta mukkemmel bir hiz sabitleme sistemi vardi.Onundeki infrared aliciyla ondeki aracin hizina gore gerektiginde fren yapabiliyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    2003 primera da (cvt) manuele alinca devreden cikiyordu hatta esp kapaliyken devreye girmiyordu bile.O model o sinif aracta mukkemmel bir hiz sabitleme sistemi vardi.Onundeki infrared aliciyla ondeki aracin hizina gore gerektiginde fren yapabiliyordu.

    artık bluetooth'a geçmişlerdir cidden o model bir araçta var mıydı; adaptif c.c?
  • Bmw 120d aracımda (6 ileri, tork konvertorlu, spor modlu otomatik)
    1- sistem devreden çıkmıyor.
    2- bu durumda bu sorunun cevabı da aynı.
    3- sistem çok güzel çalışıyor. Yalnız yokuş aşağı giderken bazen ayarladigim hızdan yaklaşık 5 km üste çıkıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 2. El almistik bizde bilmiyoduk bu ozelligini hatta sataninda bildigini sanmiyorum vefat eden babasinin aracini satiyordu.Bu ozellegini fark ettigimizde bizde cok sasirmistik.Araya koyacagi mesafeyi bile siz belirleyebiliyordunuz.Makyajsiz 2.0 teknalarda mevcut adaptif cc
  • haluk hocam ben de dikkat etmedim.manuele almadım.
  • Bizim araçlarda çıkmıyor abi. Ben uzun yolda çok denedim mesela 5. vitesde gitmesi için vites küçültmeden yokuşları çıksın diye. CC'den çıkmadan 5. viteste yokuşu tırmanmaya başlıyor gazı köklüyor ama araç bayılırsa 2000 devirin altına düşünce müdahele edip vitesi küçültüyor. Normal'de s modunda direksiyondaki kollara alınca kontrole pek karışmaz. Tabi araç boğulmadığı sürece.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 12 Şubat 2012; 0:18:47 >
  • 3.soruya sadece cevap verebilirim.

    Çok memnunum. Uygun her yolda kulanıyorum. Tüketime olumlu etkisi var. Direksiyon üstünde olduğu için çok pratik. Manuel olduğu için kafasına göre vites de düşürmüyor.
    Bazen 2.vites 6000 devirde sabitliyorum, keyifli oluyor. 3-4 dakika için.
    Ama genelde 4 ve 5. viteste sabitleme yapıyorum. Bunun sayesinde uzun yolda geçen Ramazan 4.3 litre tüketmişti araç.-
  • Peşinen teşekkür ettiğim için cevap verenlere bir daha teşekkür etmiyorum.

    Yarın daha çok cevap gelecek gibi :)


    O zaman bilgileri derlerim.


    Selamlar.
  • Abi simdi hiz sabitliyici devredeyken d yada s De iken vites manuele alinca triptonige yani hız sabitleyici devre disi kaliyor benim aracta

    Dogrumu anlamisim 😍



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 12 Şubat 2012; 1:04:55 >
  • 3. Soruya cevap vermek istiyorum

    simdi bu hiz sabitleme iyi hirsey ama 120 hizi sabitledin onune arac cikti hizi kestin tekrar ayarlamadan devreye girse super olur varmi boyle birsey bilmiyorum ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Abi simdi hiz sabitliyici devredeyken d yada s iken vites manuele alinca triptonige olhiz sabitliyici devre disi kaliyor benim aracta

    Dogrumu anlamisim 😍

    Yazdıklarını anlayabilsem doğru anlayıp anlamadığına dair bir fikir beyan edebilirdim Cihancım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    Abi simdi hiz sabitliyici devredeyken d yada s iken vites manuele alinca triptonige olhiz sabitliyici devre disi kaliyor benim aracta

    Dogrumu anlamisim 😍

    Yazdıklarını anlayabilsem doğru anlayıp anlamadığına dair bir fikir beyan edebilirdim Cihancım.

    Duzelttim abi 😍
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    3. Soruya cevap vermek istiyorum

    simdi bu hiz sabitleme iyi hirsey ama 120 hizi sabitledin onune arac cikti hizi kestin tekrar ayarlamadan devreye girse super olur varmi boyle birsey bilmiyorum ama

    Honda CR-V güvenlik paketi içinde mevcut adaptif hız sabitleme (ACC) tam bu dediğini yapıyor.

    Mesela sen 120 ile giderken önündeki araç yavaşlıyor ve 70'e kadar düşüyor sürati.


    ACC sistemindeki mevcut radar bu durumu algılayıp senin aracına fren yapıyor senin yerine ve aracın hızını öndeki aracın hızıyla eşitliyor otomatik olarak.


    Daha sonra öndeki araç hızlanınca, ya da sen şerit değiştirip boş bir şeride geçince radar önde bir engel kalmadığını algılıyor ve de senin aracının hızını otomatik olarak arttırıp tekrar 120'ye getiriyor.


    Tüm bu işlemler sırasında sen hiç frene ya da gaza dokunmuyorsun bile.


    İyi mi Cihancım :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    3. Soruya cevap vermek istiyorum

    simdi bu hiz sabitleme iyi hirsey ama 120 hizi sabitledin onune arac cikti hizi kestin tekrar ayarlamadan devreye girse super olur varmi boyle birsey bilmiyorum ama

    Honda CR-V güvenlik paketi içinde mevcut adaptif hız sabitleme (ACC) tam bu dediğini yapıyor.

    Mesela sen 120 ile giderken önündeki araç yavaşlıyor ve 70'e kadar düşüyor sürati.


    ACC sistemindeki mevcut radar bu durumu algılayıp senin aracına fren yapıyor senin yerine ve aracın hızını öndeki aracın hızıyla eşitliyor otomatik olarak.


    Daha sonra öndeki araç hızlanınca, ya da sen şerit değiştirip boş bir şeride geçince radar önde bir engel kalmadığını algılıyor ve de senin aracının hızını otomatik olarak arttırıp tekrar 120'ye getiriyor.


    Tüm bu işlemler sırasında sen hiç frene ya da gaza dokunmuyorsun bile.


    İyi mi Cihancım :)

    iyide lafmı abi şahane ya valla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    3. Soruya cevap vermek istiyorum

    simdi bu hiz sabitleme iyi hirsey ama 120 hizi sabitledin onune arac cikti hizi kestin tekrar ayarlamadan devreye girse super olur varmi boyle birsey bilmiyorum ama

    Honda CR-V güvenlik paketi içinde mevcut adaptif hız sabitleme (ACC) tam bu dediğini yapıyor.

    Mesela sen 120 ile giderken önündeki araç yavaşlıyor ve 70'e kadar düşüyor sürati.


    ACC sistemindeki mevcut radar bu durumu algılayıp senin aracına fren yapıyor senin yerine ve aracın hızını öndeki aracın hızıyla eşitliyor otomatik olarak.


    Daha sonra öndeki araç hızlanınca, ya da sen şerit değiştirip boş bir şeride geçince radar önde bir engel kalmadığını algılıyor ve de senin aracının hızını otomatik olarak arttırıp tekrar 120'ye getiriyor.


    Tüm bu işlemler sırasında sen hiç frene ya da gaza dokunmuyorsun bile.


    İyi mi Cihancım :)

    iyide lafmı abi şahane ya valla

    Ayrıca hız sabitleme sistemlerinde mevcut olan RES (resume) tuşu ile hız sabitleme ile giderken frene basıp yavaşlayınca hızımız düştükten sonra eski sabitlemiş olduğun hıza tekrardan çıkabiliyorsun.

    Tek yapman gereken RES tuşuna basmak.

    Neredeyse tüm sistemlerde mevcuttur bu Cihancım.




  • 1. Aracınızla mesela 90'km hızla hız sabitlemede giderken vitesi manuele alınca (bazı araçlarda vitesteki S moduna karşılık geliyor bu) hız sabitleme devreden çıkıyor mu?

    1. Hayır devreden çıkmıyor.

    2. Yukarıdaki soruya cevabınız evet ise manuel modda hız sabitleme ile belli bir viteste giderken vitesi büyütür ya da küçültürseniz hız sabitleme devreden çıkıyor mu?

    2. Yukarıdaki cevabım hayır ama, bu sorunun cevabı da hayır.

    3. Aracınızın hız sabitleme sisteminin performansından memnun musunuz? Eksik bulduğunuz ve memnun bulduğunuz yönleri nelerdir?

    3. Oldukça memnunum, hız sabitleme devre dışı kaldıktan sonra eski hızına ulaştırma işini vitesleri kendisi seçerek kısa sürede ve hızlı bir şekilde gerçekleştiriyor. O kadar kullanışlı ki uzun yolda gaza frene basmayı unuttum, cancel - resume yapa yapa sanki otobüs kullanır gibi gidiyorum. Sabitleme hızına ulaşması çok kolay oluyor, devre dışı bırakınca ise sanki retarder çalıştırmış gibi araç aniden yavaşlamaya başlıyor. Setra mübarek.

    Araç: Honda Civic Sedan A/T (FD6)




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.