Şimdi Ara

otomatik viteslerde 1-2-3 neyi ifade ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
4.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  otomatik viteslerde 1-2-3 neyi ifade ediyor

    resimde görüldüğü gibi D'nin altında 3-2-1 var
    orası manuel kullanım için mi yoksa bir görevi mi var?



  • 3. vitese kadar çık üstüne çıkma anlamında diye biliyorum. 1'e aldığında 1'den yukarı çıkmaz 'ye aldığında da 3'e aldığında da. Son vitese ulaşmaması için yani.
  • diyelim 1e aldık gaza sonuna kadar bastık
    1. vitesten yukarı çıkamayacağı için sorun olmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    3. vitese kadar çık üstüne çıkma anlamında diye biliyorum. 1'e aldığında 1'den yukarı çıkmaz 'ye aldığında da 3'e aldığında da. Son vitese ulaşmaması için yani.


    Evet doğru biliyorsunuz
  • Evet, 1-2-3 o anlama geliyor, 3. vitese kadar çık gerisine karışma diyor.

    Motor freni yaparken felan yada sollamalarda işe yarayabilir.
  • o zaten 3 ileri o yüzden en yüksek 3 yazılmış
    4 ileri olsaysı 4 yazacaktı
    peki deminde deiğim gibi
    diyelim 1e aldık gaza sonuna kadar bastık
    1. vitesten yukarı çıkamayacağı için sorun olmaz mı?
  •  otomatik viteslerde 1-2-3 neyi ifade ediyor

    burada olduğu gibi olduğunda ne oluyor triptronik oluyor heralde hem manuel hem otomatik
    d konumdayken artı eksiye basılıyor mu yoksa vites topuzu sağa doğru kaydırılıp öyle aşağı yukarı mı yapılıyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 Linea performansı bu mu?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • devir kesici olduğu için sorun olmaz sadece araç hararete meyilliyse düşük viteste yüksek devirde hararet yapar okadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    o zaten 3 ileri o yüzden en yüksek 3 yazılmış
    4 ileri olsaysı 4 yazacaktı
    peki deminde deiğim gibi
    diyelim 1e aldık gaza sonuna kadar bastık
    1. vitesten yukarı çıkamayacağı için sorun olmaz mı?

    redline da gider devir kesiciye girer takılırsınız öyle motor deliler gibi bagırır eski yüksek km li bir arabaysa uzun sure ayni şekilde giderseniz bir süre sonra hoşolmayan şeylerde olabilir. zaten o vitesin amacı normal yolda giderken 1 e getirip bagırtmak degildir.ancak tabiki redline da gitmek uzun surelerde saglıklı olmadigi gibi redline a gelince motor patlamadigi içinde korkulmadan cıkılabilir bu devirlere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    o zaten 3 ileri o yüzden en yüksek 3 yazılmış
    4 ileri olsaysı 4 yazacaktı
    peki deminde deiğim gibi
    diyelim 1e aldık gaza sonuna kadar bastık
    1. vitesten yukarı çıkamayacağı için sorun olmaz mı?


    4 ileri olsa 4 yazacaktı olur mu hiç.

    zaten geçebileceği en yüksek vites 4 olan şanzımanda neden low seçeneğini 4e alayım?zaten 4ten başka bi yere gidemeyecekki.

    herzaman en yüksek vites seçeneğinin bi altı olur.
  • resmi aldığım ilan sahibi aracının 3 ileri otomatik olduğunu yazmış bende orda 3ü görünce
    3se 3
    4se 4
    yazıyor dedim
  • ayrıca da sadece en yüksek o vitese çıkar diye birşey yok. evet 3te 1-2-3 arası gezinir. evet 1'de sadece 1de kalır.mesela çok dik yokuş çıkarken 2ye takıp yorulmasın diye. fakat 2ye getirirseniz 2de sabit kalır 1-2 yapmaz. buzda karda kalkmak amacı ile. tabi yeri gelirse motor freni için de olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    o zaten 3 ileri o yüzden en yüksek 3 yazılmış
    4 ileri olsaysı 4 yazacaktı
    peki deminde deiğim gibi
    diyelim 1e aldık gaza sonuna kadar bastık
    1. vitesten yukarı çıkamayacağı için sorun olmaz mı?


    4 ileri olsa 4 yazacaktı olur mu hiç.

    zaten geçebileceği en yüksek vites 4 olan şanzımanda neden low seçeneğini 4e alayım?zaten 4ten başka bi yere gidemeyecekki.

    herzaman en yüksek vites seçeneğinin bi altı olur.


    aynen..4 ileri ise 3 seri vardır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    o zaten 3 ileri o yüzden en yüksek 3 yazılmış
    4 ileri olsaysı 4 yazacaktı
    peki deminde deiğim gibi
    diyelim 1e aldık gaza sonuna kadar bastık
    1. vitesten yukarı çıkamayacağı için sorun olmaz mı?


    4 ileri olsa 4 yazacaktı olur mu hiç.

    zaten geçebileceği en yüksek vites 4 olan şanzımanda neden low seçeneğini 4e alayım?zaten 4ten başka bi yere gidemeyecekki.

    herzaman en yüksek vites seçeneğinin bi altı olur.

    Bizim Grand Cherokee'de 1-2 ve D seçeneği vardı.

    Ama şanzıman 5 ileri otomatikti, birde üzerinde overdrive butonu vardı. Sonradan öğrendimki aslında 2 tane overdrive varmış. 0.67 ve 1.00 olmak üzere. Ama birde anlamadığım, 2 tane 2 vites oranı vardı. Biri 1.50, diğeri 1.67. 1.67'yi şanzımanı yukarı atarken ( 0'dan kalkarken ), 1.50'yi ise normal yolda seyrederken kickdown yaparken atıyormuş.

     otomatik viteslerde 1-2-3 neyi ifade ediyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    o zaten 3 ileri o yüzden en yüksek 3 yazılmış
    4 ileri olsaysı 4 yazacaktı
    peki deminde deiğim gibi
    diyelim 1e aldık gaza sonuna kadar bastık
    1. vitesten yukarı çıkamayacağı için sorun olmaz mı?


    4 ileri olsa 4 yazacaktı olur mu hiç.

    zaten geçebileceği en yüksek vites 4 olan şanzımanda neden low seçeneğini 4e alayım?zaten 4ten başka bi yere gidemeyecekki.

    herzaman en yüksek vites seçeneğinin bi altı olur.

    Bizim Grand Cherokee'de 1-2 ve D seçeneği vardı.

    Ama şanzıman 5 ileri otomatikti, birde üzerinde overdrive butonu vardı. Sonradan öğrendimki aslında 2 tane overdrive varmış. 0.67 ve 1.00 olmak üzere. Ama birde anlamadığım, 2 tane 2 vites oranı vardı. Biri 1.50, diğeri 1.67. 1.67'yi şanzımanı yukarı atarken ( 0'dan kalkarken ), 1.50'yi ise normal yolda seyrederken kickdown yaparken atıyormuş.





    evet doğru söylüyorsun orada bir yanlışlık olmuş "herzaman en yüksek vites seçeneğinin bir altı olur" yerine "en fazla en yüksek vites seçeneğinin bir altı olur" demeliydim.


    bi de dikkat edersen iki tane o/d vardı diyorsun.o/dı devre dışı bıraktığında o viteslere geçmez yani son 2 vitese geçmemiş olacaktı.otomatikman şanzıman sanki 3 vitesmiş gibi hareket edecekti.e sen de vites koluyla low seçeneğini 2ye getirirsen gene dediğim şeye geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 13 Kasım 2010; 17:11:04 >




  • quote:



    evet doğru söylüyorsun orada bir yanlışlık olmuş "herzaman en yüksek vites seçeneğinin bir altı olur" yerine "en fazla en yüksek vites seçeneğinin bir altı olur" demeliydim.


    bi de dikkat edersen iki tane o/d vardı diyorsun.o/dı devre dışı bıraktığında o viteslere geçmez yani son 2 vitese geçmemiş olacaktı.otomatikman şanzıman sanki 3 vitesmiş gibi hareket edecekti.e sen de vites koluyla low seçeneğini 2ye getirirsen gene dediğim şeye geliyor.



    Doğru ama keşke Overdrive'ler arasındada seçim yapabilseydik...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

     otomatik viteslerde 1-2-3 neyi ifade ediyor

    burada olduğu gibi olduğunda ne oluyor triptronik oluyor heralde hem manuel hem otomatik
    d konumdayken artı eksiye basılıyor mu yoksa vites topuzu sağa doğru kaydırılıp öyle aşağı yukarı mı yapılıyor


    Aynen dediğin gibi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubinstein

    ayrıca da sadece en yüksek o vitese çıkar diye birşey yok. evet 3te 1-2-3 arası gezinir. evet 1'de sadece 1de kalır.mesela çok dik yokuş çıkarken 2ye takıp yorulmasın diye. fakat 2ye getirirseniz 2de sabit kalır 1-2 yapmaz. buzda karda kalkmak amacı ile. tabi yeri gelirse motor freni için de olabilir.

    eğer dediğiniz gibiyse
    3te 1-2-3 arası gezinecekse
    D konumu ile 3 konumunun hiçbir farkı yok
    doğru mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: rubinstein

    ayrıca da sadece en yüksek o vitese çıkar diye birşey yok. evet 3te 1-2-3 arası gezinir. evet 1'de sadece 1de kalır.mesela çok dik yokuş çıkarken 2ye takıp yorulmasın diye. fakat 2ye getirirseniz 2de sabit kalır 1-2 yapmaz. buzda karda kalkmak amacı ile. tabi yeri gelirse motor freni için de olabilir.

    eğer dediğiniz gibiyse
    3te 1-2-3 arası gezinecekse
    D konumu ile 3 konumunun hiçbir farkı yok
    doğru mu?


    rubinstein anlattığı gibi bir otomatik vitese daha hiç rastlamadım.

    1e alırsan birtek birde kalır.
    2ye alırsan 1le kalkar 2le devam eder ama 3e geçmez.yavaşladığında da gene 1e düşer.
    3e takarsan gene 1le kalkar 2 ve 3 le ilerlersin gene yavaşladığında kademeli olarak vites düşer.

    aksitaktirde araç stobederdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN


    quote:

    Orijinalden alıntı: rubinstein

    ayrıca da sadece en yüksek o vitese çıkar diye birşey yok. evet 3te 1-2-3 arası gezinir. evet 1'de sadece 1de kalır.mesela çok dik yokuş çıkarken 2ye takıp yorulmasın diye. fakat 2ye getirirseniz 2de sabit kalır 1-2 yapmaz. buzda karda kalkmak amacı ile. tabi yeri gelirse motor freni için de olabilir.

    eğer dediğiniz gibiyse
    3te 1-2-3 arası gezinecekse
    D konumu ile 3 konumunun hiçbir farkı yok
    doğru mu?


    4. vites ne işe yarayacak o zaman süs olsun diye mi koymuşlar onu oraya.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.