Şimdi Ara

Otomatik vitesi doğru kullanıyor muyum?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
1.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 19
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 7 saat 10 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • codeThoreau (7 mesaj) Hakan K. (5 mesaj) The Division Bell (4 mesaj) Angelica (3 mesaj) educationist (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (6 mesaj) Mobil (23 mesaj) Mini (8 mesaj) Uygulama (1 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    178 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhaba. 2014 model bir önceki kasa i20 aracım var. 4 ileri tam otomatik. Henüz 4 Bin km de. Araç sıfır alındı, pek kullanilmadı ve hep kapalı otoparkta yattı. Şimdi bende düzenli kullanmaya başladım. Ama pek otomatik tecrübem yok onun için danışmak istediğim şeyler var.
    -Araç km dolmamasina rağmen yıllık bakımlara yetkili serviste girdi. Şanzımana extra bakıma gerek var mı?
    - Her hareket öncesi vitesi N konumuna alip, 2 dk bekleyip aracı rölantide ısıtıyorum.
    - Araç hareket halindeyken asla boş vitese atmıyorum, yokuş aşağı yolda ayağımı gazdan çekiyorum.
    - ileri veya geri vitese atacağım zaman araç tamamen durmadan asla vites degistirmiyorum.
    - ışıklarda 15 sn den fazla beklersem vitesi n'ye alıyorum.
    -çok dik yokuşlarda vitesi l veya l2 ye alıyorum.
    -son olarak park etmeden önce vitesi n ye alıp el freni çekiyorum. Freni bırakıp tüm yükü el frenine veriyorum. Sonra kontağı kapatıp aracı P'ye alıyorum.
    Sizce yanlış yapılan bir uygulama var mi? Şunu sakın yapma yada şöyle yap dediğiniz bir şey varsa fikirlerinizi dinlemek isterim. Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |




  • Yarbay
    3403 Mesaj
    Her şeyi doğru yapıyorsun kardeşim, extra bir şeye gerek yok.Sadece ilerde 80.000 km de veya 5 yılı doldurunca şanzuman yağını ve filtresi değiştir, zaten Hyundai lerin 4 ileri tork konvektörlü şanzımanları ömürlüktür arıza nedir bilmez.
    |
    |
  • Yarbay
    5078 Mesaj
    Harfiyen doğru yaptıklarınız. Kazasız belasız günlerde kullanın inşallah.

    Arabasını seven, ilgilenen insanları hep sevmişimdir.
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    Napak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    9763 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    aLLyC


    quote:



    Merhaba. 2014 model bir önceki kasa i20 aracım var. 4 ileri tam otomatik. Henüz 4 Bin km de. Araç sıfır alındı, pek kullanilmadı ve hep kapalı otoparkta yattı. Şimdi bende düzenli kullanmaya başladım. Ama pek otomatik tecrübem yok onun için danışmak istediğim şeyler var.

    -Araç km dolmamasina rağmen yıllık bakımlara yetkili serviste girdi. Şanzımana extra bakıma gerek var mı?

    - Her hareket öncesi vitesi N konumuna alip, 2 dk bekleyip aracı rölantide ısıtıyorum.

    - Araç hareket halindeyken asla boş vitese atmıyorum, yokuş aşağı yolda ayağımı gazdan çekiyorum.

    - ileri veya geri vitese atacağım zaman araç tamamen durmadan asla vites degistirmiyorum.

    - ışıklarda 15 sn den fazla beklersem vitesi n'ye alıyorum.

    -çok dik yokuşlarda vitesi l veya l2 ye alıyorum.

    -son olarak park etmeden önce vitesi n ye alıp el freni çekiyorum. Freni bırakıp tüm yükü el frenine veriyorum. Sonra kontağı kapatıp aracı P'ye alıyorum.

    Sizce yanlış yapılan bir uygulama var mi? Şunu sakın yapma yada şöyle yap dediğiniz bir şey varsa fikirlerinizi dinlemek isterim. Teşekkür ederim













    Bunu yapma.



    Yağ bozulur, KM gelmese de Yıl için üreticinin ön gördüğü değişim aralığı ve litresine özelliklerine dikkat ederek değişimine bakın.



    Hidrolik sıvıları için ve motor sogutma sıvıları için de aynı konu var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Yarbay
    3789 Mesaj
    Hocam otomatik diye çok kasmayada gerek yok. Ben starta basıyorum d ye getirip yola çıkıyorum ineceğim zamanda stop edip iniyorum vitesi ellemiyorum. Tekrar binince yine d ye alıp devam inerken ellemiyorum. Dikkat etmiyorum yok d de yok r de diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    9763 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    aLLyC



    Aslında Klasik Tork Konvertor Otomatiklerde en doğru kullanım bu,



    her vites geçirdiğinizde bir tarz kasnak var ve hareket ediyor, Surekl, D-N yapmak hele ki 15sn gibi kısa bir süre için. Çok bir anlamı yok, Sizin Şanzımanınız zaten bahsettiğiniz kullanım için tasarlanmış.



    Otomatik yani :) çok elleyecek olsak yarı otomatik olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Augsburg kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    13396 Mesaj
    Bundan daha iyi kullanılamazdı.



    Seni otomatik şanzımanlardan sorumlu müsteşar yardımcısı yapıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2084 Mesaj
    Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi educationist -- 16 Ocak 2017; 18:7:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    13396 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.

    Önce el frenini çekin yükü el frenine bindirdikten sonra p ye alın. Yoksa duman olursunuz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2084 Mesaj

    Tabi önce frene mutlaka basıyorum sonra P ye alıyorum ama boşa alıp bekleme yapmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    The Division Bell kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    178 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Hepinize çok teşekkür ederim.
    @aLLyC hocam giderken değil ışıkta bekletiyorum. Ne yapmamı tavsiye edersiniz
  • Yüzbaşı
    338 Mesaj

    Uzun süreli durmalarda n ye almanız doğru. Boşuna şanzumana yük bindirmeye gerek yok aracın kasıldığını hissediyorsunuzdur zaten.
    |
    |
    Hakan K. kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2642 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.

    Önce el frenini çekin yükü el frenine bindirdikten sonra p ye alın. Yoksa duman olursunuz.

    Ne zararı var hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    13396 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Tabi önce frene mutlaka basıyorum sonra P ye alıyorum ama boşa alıp bekleme yapmıyorum

    Frene mi, el frenine mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    13396 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Respectformuslims


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: educationist

    Diğerlerini bende yapıyorum araba tam otomatik 4 vites, ama n de aracı ısıtmıyorum ayrıca durduğumda direk p ye alıp stop ediyorum. Çok önemlimidir bunlar.

    Önce el frenini çekin yükü el frenine bindirdikten sonra p ye alın. Yoksa duman olursunuz.

    Ne zararı var hocam

    Park edip aracı el freni ile sabitledikten sonra p ye almazsanız (özellikle eğimli yerlerde )aracın tüm yükünü şanzımana bindirirsiniz. Şanzıman ömrünü hatrı sayılır bir derece azaltan bir hatadır. P ye aldıktan sonra el frenini çekmeniz bir işe yaramaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    3789 Mesaj

    Yarı otomatik değil mi hocam benimki ? X-tronic vb. İsmi olan şanzımanlar yarı diye biliyordum ama emin değilim 7gtronic hakkında bilgim yok.

    Ek olarak aracı stop edince otomatik n konumuna geçiyor vites bende. P düğmesine hiç basmadım daha yanlış mı doğru mu yapıyorum bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    9763 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    aLLyC



    Şanzımana yük bindiği doğru ama bu istenilen ve tasarlanan bir yük.



    Ancak 15sn için Sürekli D-N yapmak O yükü ileten Kasnakların Sürekli gerilip bırakmasıyla beraber şanzımana motorun yükünü aracı ittirmek için ilk ilettiğinden çok daha az.



    15saniye de 1Litre/saat x 15/360(saniye) kadar yakıt tüketirsiniz bunun için Şanzımanı kasnaklarını eskitmenin anlamı yok, bu süre 120Saniye veya fazla ise yakıt tüketimini karşılayacağı için mantıklı olur.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Hakan K. kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    9763 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    aLLyC



    Ne kadar uzun süreli ? 15 saniye uzun süreli mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    e30 m3 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    338 Mesaj

    Üşenen insan için kısa süreli, üşenmeyen biriyseniz ideal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    aLLyC kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant points
vp satın al
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

MAIL
0,500
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.