Şimdi Ara

Otomatik düz vitesten daha mı az yakar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar.
    Aynı model ve motor olduğunu varsayalım.
    Hem uzun yol ve hem şehir içi karşılaştıracak olursak.
    Yakıt açısından hangisi daha avantajlıdır?



  • Manuel hertürlü yakıt açısından avantajlıdır.
    Çok agresif kullanılmıyorsa tabi
  • Yarıotomatikler hemen hemen manuel ile aynı yakıyor hatta daha az yakabilir 45 50 km hızlara çıkar cıkmaz 5.vitese geçiyor yüksek vites düşük devir.
  • Yarı otomatik değil ama tam otomatiğin şansı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Yarı otomatik değil ama tam otomatiğin şansı var.

    Tam tersi
  • Sabit 90 la gidilirse vites değiştirmeden fark pek yok otomatik araçlar olabildiğince yüksek vites düşük devirde tutar arabayı hızlanıp durup vites değiştirince manuel bariz az yakar
  • daçyaysa her türlü az yakar
  • cbascan kullanıcısına yanıt
    Yarı otomatiği düz viteste mi kullanıyorsun?
  • yeni nesil otomatikler hemen hemen aynı yakıyor, hatta çift kavramalılar daha da az yakıyor
  • Peugeot 308 yakıt olarak efsane Tam otomatikte..Manuel gibi yakıt tüketimi..Tabi aracın hafifliği de buna etken ancak Opel Astra'da tam otomatik ancak daha fazla yakıyor beygir gücü fazla diye..Beygir gücü Ne kadar fazla olursa o kadar fazla yakarmış..
  • Otomatikten kastın tork konvertörlü otomatik vites ise biraz daha fazla yakar.Uzun yolda yarım litre kadar. Otomatikleştirilmiş şanzımansa yakıta etkisi olmaz, hatta gaza çok basmazsanız daha ekonomik devirlerde vites değiştireceğinden az da yakabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    Peugeot 308 yakıt olarak efsane Tam otomatikte..Manuel gibi yakıt tüketimi..Tabi aracın hafifliği de buna etken ancak Opel Astra'da tam otomatik ancak daha fazla yakıyor beygir gücü fazla diye..Beygir gücü Ne kadar fazla olursa o kadar fazla yakarmış..

    pejo ların her modeli öyle . ben şu ana kadar fazla yakıyor denilen bir pejo duymadım.
  • Tamamen araç kullanıcısıyla alakalı. Araç kullanmayı bilmeyen, gereksiz yere yüksek ve çok düşük devirlerde gezen insanların yakıt harcaması otomatik vitese göre tabiki fazla olacaktır. Ancak araç kullanmayı bilen, gerekli yerde gerekli devirde kullanıp, motoru sıkıştırmayan bir şoför ise otomatik vitesten bile daha iyi vites geçişlerini bileceğinden yakıt tüketimi otomatiğe göre daha düşük olur.
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Dacia fanlarını pistten alalım
  • Cvt sanziman 1.2 atmosferik motorla bile 130 km de 3000 devir yapiyor, 100 km de 2000 devir civari, yani iyi bir motorunuz ve cvt sanzimaniniz varsa manuelden az yakabilirsiniz.



    Hayirli gunler
  • Geçmişte fark fazlaydı ancak şimdiki otomatiklerle manueller arasinda pek bir fark yok.
  • Manuel vitesin alt limiti tam otomatikten de, yarı otomatikten de düşüktür. Ama burda dikkate alınması gereken şu vites oranları şehir içine göre ayarlanmış 5 ileri bir manuel araç, 7-8 ileri bir çift kavrama otomatiğe göre biraz daha fazla yakabilir. Onun dışında manuel şanzımanlar, otomatiklere göre daha hafif oldukları için tüketimlerinin alt limitleri bir tık düşüktür.
  • Normalde aracın yakıtını etkileyen tek unsur şanzıman değildir elbette bir sürü faktör vardır.
    Aynı motor ve aynı model olduğunu varsayalım söylediğin gibi..
    Yani şanzıman haricinde her şeylerinin aynı olduğunu varsayalım.
    Bu sefer kullanıcı faktörü ortaya çıkıyor.
    Manuel araç kullanan "iyi bir sürücünün" yani uygun devirde vites değiştiren bir kullanıcının olduğu araç elbette otomatik vitesli araca göre daha az yakıt yakacaktır.
    İyi bir otomatik vites bile olsa bazı durumlarda şanzımanın beyni dönebiliyor.Vites küçültmesi gereken yerde küçültmüyor yada uygun devirde vites atmıyor.
    Kaldı ki otomatik vitesin şanzıman ağırlığı manuelden daha fazladır.Şanzıman dişli oranları ise daha değişkendir.
    Bu nedenle manuel yakıt açısından bir tık daha öndedir
    Özellikle eski model araçların tork konvertörlü otomatik şanzımanları ile manuelleri arasında inanılmaz yakıt farkları olabiliyor.
    Ancak son teknoloji ile üretilmiş otomatik araçlar ile manueller arasındaki yakıt farkı abartılacak kadar fazla değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel

    Yarı otomatiği düz viteste mi kullanıyorsun?

    Nasıl yani? Anlamadım bişey. Yarı otomatikler, düz viteslilerle aynı yakıyor işte. Tam otomatik fazla yakıyor.
  • cbascan kullanıcısına yanıt
    Belli ki sen pejonun yarı otomatiğini kullanmamışsın, o aracın o kafa karışıklığı ile manuelden de, tam otomatikten de az yakma şansı yok. Düz viteste kullanıldığında çok daha senin kontrolünde ve az yakıyor otomatiğe geçtiğinde ise robotize otomatikleştirilmiş şanzıman etkisi ile işler daha farklı bir boyut alıyor o nedenle ben bu konuda çok net konuşulması taraftarı değilim. Ortada bilimsel bir şeyler varsa bilemem tabii ona laf etmek bize düşmez
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.