Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES YOKUŞTA GERİ KAYMA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
40.460
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İmzamdaki araç 1 cm bile geri kaydırma yapmadan kalkıyor. Rampa yukarı araç P durumunda iken ayağınızı hem frenden hemde gazdan çekseniz dahi 1 cm geri kaçmıyor.Yokuşun meyil derecesine göre motor rölantisini kendi ayarlıyor ve olduğu yere yapışıyor. Gaz pedalına ayağınızın ucuyla dokunduğunuzda kalkışını yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasok -- 11 Temmuz 2007; 22:46:28 >
  • Genel olarak, gerçek otomatikler yokuşta kaydırmaz. Eğer yokuş çok dikse frenden çekip gaza basana kadar birkaç cm kaydırabilir ama bu kaydırma normal bir arabanın boşta kayması gibi şiddetli olmaz. Yani gerçek bir otomatik vitesli araçta yokuşta kaydırma kaygısı ve stresi yaşamazsın, yokuşlarda el freniyle kalkış yapmak zorunda kalmazsın.

    Yarı otomatik diye geçen araçlar yokuşta kaydırır. Hem de normal bir arabayı boşa alıp salmışsın gibi şiddetli kaydırır. O nedenle (özel hill holder donanımı yoksa) yokuşlarda mutlaka el freniyle kalkmak gerekir. Normal diklikteki yokuşlarda yaklaşık yarım araç boyu (2 metre) kadar geriye kaçabiliyor, dik yokuşlarda tahminim 1 araç boyu (4 metre) geriye kaydırabilir. El freni kullanmazsan trafikte arkada bekleyen araca vurmak kaçınılmaz. Bu kaydırmanın sürücü refleksiyle, yani ayağını frenden ne kadar hızlı çekip gaza bastığınla ilgisi yok. Corsa easytronic araçta "el pişirmece" oynuyormuş gibi hızlı biçimde frenden çekip gaza dibine kadar bastım, araç bocaladı, ne yapacağına karar veremedi ve yine yarım araç boyu geriye kaydırdı. Üstelik araç geri kayarken gaz tabana yapışmış paspası delip alttan çıkacak biçimde basılıydı, ama araba banamısın bile demeden geriye kaymaya devam etti. Yokuş ise çok ortalama bir yokuştu ve mesela bir Ihlamur yokuşu kadar bile dik değildi.

    Tiptronik lafını rafa kaldırıyorum, çünkü artık önüne gelen şanzımana tiptronik denir oldu. Tiptronik denen şanzımanlar arasında hem gerçek otomatik hem de yarı otomatik şanzımanlar var, o nedenle tiptronik denmesine aldırmamak lazım; çok kafa karıştırıyor.

    Yarı otomatik bir şanzımanı anlamanın birkaç yolu var,

    Birincisi tam otomatik arabalarda mutlaka P (park) konumu vardır, yarı otomatiklerde P olmuyor, aracı N'de (yani boşta) parketmek gerekiyor. Tam otomatiklerin vites dizilişleri önden arkaya doğru P, R, N, D sırasında olur ve tiptronik olanlarında D'nin sağında veya solunda + - bölümü olur. Diğer tam otomatiklerde ise yine P, R, N, D dizilişi olur ve D'den sonra 3, 2, L gibi özel vitesler devam eder.
    Yarı otomatiklerde ise R, N, D ve + - bölümleri olur. Bu dizilişler ise sıralı değil aracın dizaynına göre kimi sağda, kimi solda, kimi yukarıda, kimi de aşağıda olur. Vitesin P konumu ise yoktur.

    Anlamanın diğer yolu ise aracın marka ve modelini tam olarak söyleyip (Mesela "Bende 2004 corsa easytronic otomatik vitesli araba var..." şeklinde) servisine baskı balata ömrünün ne kadar olduğunu sormak. Eğer aracın otomatik vites olduğunu belirttiğiniz halde servis size belirli veya yaklaşık bir baskı balata ömründen bahsediyorsa veya size verdiği cevaptan aracın üzerinde bir baskı balata olduğu sonucu çıkıyorsa o araç yarı otomatiktir. Çünkü tam otomatiklerin baskı balatası yoktur ve değişimi sözkonusu değildir. Manuel ve yarı otomatik araçların baskı balatası olur.

    Örneğin bir Hyundai servisine telefon açıp "Bendeki 2004 otomatik vites Getz'in baskı balatasını hangi periyotlarla değiştirmem gerekir?" şeklinde bir soru yönelttiğinizde: "Otomatik vites, değil mi?.. O arabanın baskı balatası yoktur, beyefendi." Cevabını almanız gerekir. Çünkü Getz'ler tam otomatiktir ve baskı balatası bulunmamaktadır.

    Yokuşta kaydırmaktan yana kaygıların varsa mutlaka tam otomatik bir araç seçmeli ve yarı otomatiklerden uzak durmalısın.




  • bu mükemmel açıklamalarınız için çok teşekkürler....
  • Kısaca bir cevap vermek gerekirse; klasik otomatik şanzumanlar; yani torque converter bulunan araçlarda yokuşlarda geriye kayma olmaz. Çünkü aslında klaisk otomatik vitesli araçlarda araç çalışırken siz hiçbir şekilde aracı boşa alamazsınız. Çünü debriyaj yoktur. Bunun yerine bulunan tork konvertörü de vitesi motordan ayıramaz. Sadece , örneğin kırmızı ışıkta bekleme durumlarında tork konvertörü motordan gelen döndürme kuvvetinin çok küçük bir kısmını tekerlere iletir. Bu yüzdendir ki otomatik vitesli araçlar çalışırken frene basmassanız hareket eder. Yokuşlarda da geriye kayma mümkün değildir çünkü motor ve vites dişlileri arasındaki bağ hiçbirzaman kesilmemektedir ve vites dişli atlamadığı sürece araç geri kaymaz.
    Geriye kayma yapan otomatik vitesli sistemler; otomatikleştirilmiş düz viteslerdir. Piyasdan örnek vermek gerekirse Easytronic mesela.. Easytronic ve farklı isimlerdeki diğer sistemler; tamamen manuel bildiğimiz şanzumana sahiptirler ancak tek fark, araç vites değişimini bir hidrolik ya da elektrik yardımıyla debriyajı otomatik atarak vites değiştirir. Bu yüzden bu sistemlere otomatik debriyajlı sistemler de denir. Bu sistemlerin çalışma prensibi düz vitesten farksızdır ve yokuşta sizin ayak bileğiniz fren pedalından gaz pedalına gidene kadar kaydırabilir. Bu yüzden hillholder bu tip sistemlerde önerilir ve benim bildiğim Opel standart olarak easytronic viteslere hillholder koyuyor.
    Hillholder, yokuşlarda siz frenden ayağınızı çektiğinde belli bir süre boyunca ya da siz gaza dokunana kadar freni bırakmaz böylelikle araç geriye kaymamış olur.




  • valla 2006 cors avar easytornik yokuştu kaydırmasının sebebi bu yeni araçlar az yaksın diye zamanı gelmeden üst vitese atıyor kendisini ee tabi 3. vitestede yokuştam çıkamıyor araç geri geir kayıyor siz elinizle 2.vitese yada 1 e atmalısınız. tabi motor devriylede alakalı dediğim olay 1.2 lerde üst seviye..
  • Ben 407 2000 dizel otomatik kullanıyorum. araç 136ps, bu kayma olayının güç ile bi ilgisi yok bence. şöle bir kanıya vardım kendimce 1.5 senedir kullanımlarıma baglı olarak. yokuşta kırmızı ışıkta durduk mesela, frene basıyoruz benim aracımda eger durup 10sn içrisinde tekrar kalkarsam araç hiç kaymadan ilerlemeye başlıyor, fakat bu süre 30sn gibi uzun bi süre oldugunda araç frenden ayagımı çekince bi 10-15 cm kayıyor geriye. sanırım frene basılı tuttugunuz süreye göre, araç otomatik olarak durma anında gaz vermeyi kesiyor olabilir, bi nevi ekonomi amaçlı yada motoru zorlamamak amaçlı olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arda_27

    Arkadaşlar öncelikle merhabalar,
    2. el otomatik vitesli, benzinli bir araba almayı düşünüyorum, 14-18 milyar bütçe ayırabilirim, 2000 modelden sonrasını düşünüyorum, bir kaç sorum olacak sizlere, cevaplarsanız çok sevinirim.
    1- otomatik viteslilerinde yokuşta geriye kaydırdıklarını duydum, hangi markalar geriye kaydırmıyor, bu konuda doğrusu biraz sıkıntım var, benim almayı düşündüğüm araç muhtemelen hatcbach kasa olacak ama şart değil tabiki, hangi markalar kaydırmıyor siz hangi markaları tavsiye edersiniz, karşılaştırmalı yazarsanız daha bilgilenmiş olurum,
    2- benim yaşadığım yer de çok fazla kar oluyor, kışın sorun çıkarmaması için hangi markaları önerebilirsiniz
    3- bu tiptronik, smg, easytronik vs şanzımanlar otomatik değilmi, yada tam otomatikten rampada geri kaydırma yönünden farkları varmı, üstünlük yada dezavantaj olarak...
    herkese teşekkürler,
    selam ve saygıyla...


    kar fazla ise hatchback tavsiye edebileceğim araba suzuki swift 4x4 dür.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.