Şimdi Ara

Otomatik vites problemimi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
0
Favori
5.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dün aracımı kullanırken fark ettım.1 den 2. vites e geçiş aralığı baya baya kısalmıs yanı 2000 devirde vites atıyor.Eskiden 2500 devir i buluyordu(normal kullanımda)Gerçi test ettim aracın vites küçültmesinde filan bir problem yok. En son sabah bir problemle daha karsılastım. Normalde otomatık araclar yokusta kaymaz diye biliyorum. Ancak benim aracım hem R de yani geri viteste hemde D de kayma yaptı. Şanzımanda bir problem olabilirmi ?araç 2000 model 306



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcat81 -- 25 Mayıs 2007; 11:26:44 >



  • Arkadasım bizimde yeni corsa cmon yokuslarda geri kayma yapıyor, servise sorduk bu durumu ama sorun yok dediler,bende merak ediyodum acaba normalmı bu durum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alcat81

    Dün aracımı kullanırken fark ettım.1 den 2. vites e geçiş aralığı baya baya kısalmıs yanı 2000 devirde vites atıyor.Eskiden 2500 devir i buluyordu(normal kullanımda)Gerçi test ettim aracın vites küçültmesinde filan bir problem yok. En son sabah bir problemle daha karsılastım. Normalde otomatık araclar yokusta kaymaz diye biliyorum. Ancak benim aracım hem R de yani geri viteste hemde D de kayma yaptı. Şanzımanda bir problem olabilirmi ?araç 2000 model 306


    2000 model 406 ım vardı. İlk aldığımda hiç kayma yapmıodu araba yaşlandıkça kaymaya başladı. Sanırım pejo şanzımanları çabuk yıpranıyor. Sattım gitti geçen sene :)
  • Şehir içi rahat kullanımda o devirler normal gibi...Geri kaçırmaya gelince her otomatik araba biraz kaçırır, ha rolantisini biraz yüksek ayarlarsan o zaman kaçırmaz ama bu seferde sert kalkış yapabilir...Senin araban daha yeni şanzumanında problem olmaz kanımca...Yanlız şanzuman yağı ve filtresine bi baktır...
  • geri kayıyorsa azda frene basın kardeş 2 ayak kullanarak sonra hemen gaz verin aya çekerken normal araba gibi.bızde polo otomatik var 2006 model öle kayma yapmıyor yani ne gaza ne frene basın yokuşta geri kaydırıyor ama ayağınız frenden çekip gaza bastığınızda kayma olmuyor göze batacak kadar.Bunla ilgili bir sistem eklemek çok zahmetli acaba..... Poloda kayma yok sizin bahsetttiğiniz kadar
  • el frenide kullanabilirsin yokuşlarda geri kaçırıyorsa.çek el frenini az az gaz ver zaten ileri atılmasını hissedersın normal düzlerde olduğu gibi bunu hissetiğin an el freni çek güzel bir kalkış yap bölece aktarma organlarınada yokuş nedenıyle yük gelmemiş olur.Sanırım düz olsun otomatik olsun yokuşta en iyi kalkış el freni ile yapılandır bölece zorlama yapmamış olursunuz
  • şanzıman bakım isteyecek yakında demektir, şanzıman yağı değiştikten sonra bir sorun kalacağını sanmıyorum..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik vites problemi
    6 ay önce açıldı
    Astra G otomatik vites sorunu.
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: The Hasan

    Arkadasım bizimde yeni corsa cmon yokuslarda geri kayma yapıyor, servise sorduk bu durumu ama sorun yok dediler,bende merak ediyodum acaba normalmı bu durum...

    corsalardaki şanzıman otomatik değil; yarı otomatik.
    Yani yokuşlarda kaydırır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enforacle

    el frenide kullanabilirsin yokuşlarda geri kaçırıyorsa.çek el frenini az az gaz ver zaten ileri atılmasını hissedersın normal düzlerde olduğu gibi bunu hissetiğin an el freni çek güzel bir kalkış yap bölece aktarma organlarınada yokuş nedenıyle yük gelmemiş olur.Sanırım düz olsun otomatik olsun yokuşta en iyi kalkış el freni ile yapılandır bölece zorlama yapmamış olursunuz


    hocam problemim aracımın kayması ve ona ıstınaden kalkıslarımda yasadıgım zorluk dııl.Yıllardır ankarada düz vites kullandım. Sorunum otomatık vıtes bır aracın yokusta kayma yapması normal mi yoksa bi problem geliyorum mu diyor ?
    ama yinede ilgin ve yorumun için teşekkür ederim.
  • bildiğim kadarıyla eskiden otomatik vitesi her otomobil markası yapamıyordu.yani yapıyordu fakat başarılı olmuyordu.sadece mersedes ve bmw gibi üst düzey araçların otomatikleri tutuluyordu.bizde 77 model mersedes 280 e vardı problemsiz çalışıyordu.fakat şu an tüm firmalar otomatik konusunda oldukça iyi geri kaymalar veya vites geçiş aralıklarının uzunluğu o araca ait problemlerde olabilir.
  • "otomatik vitesli bir aracın yokuşta kayması normal mi dir??" sorusuna cevap vermek için kısaca klasik otomatik transmisyonun yapısını anlatmak gerekir..böylece kaydırma normal midir değilmidir çok rahat mantık yürütülerek sonuca gidilebilir...

     Otomatik vites problemimi ?


    sistem yukarıdaki resimdeki gibidir..görüldüğü üzere bir çok dişli mekanizması vardır..Dişli tertibatını oluşturan her dişli ile taşıyıcı sıra sabit tutularak altı değişik hareket sağlanır. Bu planet dişli gurubuna standart üç elemanlı dişli gurubu denile bilir. Bunlar planet dişlisi yörünge dişlisi ve güneş dişlidir. Değişik hareketlerin sağlanabilmesi için üç elemandan birinin sabit tutulması birinden hareket verilmesi serbest kalan diğerinden hareketin alınması gerekir. Tümü sabit tutulursa veya iki dişliye aynı anda hareket verilirse sistem kilitleneceği için direkt bir hareket alınır. Tümü serbest bırakılırsa sistemde hareket iletimi olmaz, boş viteste olduğu gibi.
    Sabitlemeler için ise frenleme bantları veya çok diskli kavramalar kullanılır.
    Hareket giriş milinden sisteme girer ve çok diskli kavramalar ile yörünge dişli döndürülmeye çalışılır. Hareket güneş dişliden diğer planet sistemine geçer.Bu durumda sağ sol hareketlerden birine izin veren frenleme bandı tatbik edilmiş durumdadır. Frenleme bandı taşıyıcıyı sabit tutar. Hareket yörünge dişlisinden çıkış miline iletilmiş olur.Kayıplar göz önüne alınmaz ise 1/1 oranında hareket iletimi olur.
    Yani hareket iletimi eğer tam olarak 1/1 oranında giriş-çıkış arasında oluşursa araç hiç geri kaymadan hareket eder..Fakat giriş mili ile çıkış mili arasında güç kayıpları veya güç iletim aksamaları varsa bu kayıp esnasında araç geri kaymaya başlar..olay kısaca bundan ibarettir..yani otomatik vites bir araç d konumunda iken yokuşta geri kayıyorsa şanzıman iletiminde bir problem var demektir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 25 Mayıs 2007; 20:32:35 >




  • @türbülans.
    Otomatik vites bir araç d konumunda iken yokuşta geri kayıyorsa şanzıman iletiminde bir problem var demektir..
    Bu söylediğinizde yanılıyor olabilirsiniz. Ben aracımı 0 km aldığımda daha 3-5 km yapmış bir araç olmasına rağmen dik rampada geri kayıyordu. Servise de sordum, aynı araçtan başka kullananlara da sordum, onlarınki de hep geri kaçırıyor. Bu normal bir durummuş yani. Aracım bir önceki kasa Civic. Fakat sabahları ilk çalıştırmada otm. jikleli olduğu için devir yüksek oluyor ve böylece ayağımızı frenden çektiğimiz andaki ilk ileri hareket de daha kuvvetli oluyor. Motor sıcakken geri kaçırdığı rampada, motor soğukken(jikle var tabi) geri kaçırmıyor. Kısaca, yokuşun dikliği aracın ilk hareketini kurtarıyorsa geri kaçmıyor, ama ilk hareketi yapamayacak kadar dikse ister istemez geri kaçıyor.
    Bildiğim kadarıyla da bazı araçlarda yokuşlarda geri kaçmaması için opsiyonel donanımlar var.
    Tuhafıma giden, arabamda 2. viteste şanzuman kilidi var. Ne kadar dik yokuşta olursa olsun, 2 konumuna aldığımda 1 gr bile geri kaymıyor. Tabi bu olay karlı zeminlerde özellikle yokuş yukarı kalkışlar için düşünülmüş. Keşke bu olayı D konumunda da yapsalardı.




  • Herkesin yorumu için teşekkür ederim. Konuyu baya araştırdım. Ankarada göral 'a sonsoy 'a ve fatih servise gittim.Aracın dik yokuşlarda motor sıcakken kayma yapması gayet normalmiş.Tonk arkadaşımızında dediği gibi motor soğukken araçta otomatik jigle olmasından kaynaklı kayma problemi olmuyor.Çünkü devir normalin üstünde.Servis istersen rolantini biraz yükseltiriz dedi.Şanzumana da baktırdım hiçbir problem yok.Anlayacağınız araç iyi durumdaymış.
  • bizde 1.4 clio var 2001 model otomatik, bana sanki bugünlerde eskisine nazaran daha yüksek devirlerde vites atlatmaya başladı gibi geliyor, sebebi ne olaki? araç 45000 km civarında.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    @türbülans.
    Otomatik vites bir araç d konumunda iken yokuşta geri kayıyorsa şanzıman iletiminde bir problem var demektir..
    Bu söylediğinizde yanılıyor olabilirsiniz. Ben aracımı 0 km aldığımda daha 3-5 km yapmış bir araç olmasına rağmen dik rampada geri kayıyordu. Servise de sordum, aynı araçtan başka kullananlara da sordum, onlarınki de hep geri kaçırıyor. Bu normal bir durummuş yani. Aracım bir önceki kasa Civic. Fakat sabahları ilk çalıştırmada otm. jikleli olduğu için devir yüksek oluyor ve böylece ayağımızı frenden çektiğimiz andaki ilk ileri hareket de daha kuvvetli oluyor. Motor sıcakken geri kaçırdığı rampada, motor soğukken(jikle var tabi) geri kaçırmıyor. Kısaca, yokuşun dikliği aracın ilk hareketini kurtarıyorsa geri kaçmıyor, ama ilk hareketi yapamayacak kadar dikse ister istemez geri kaçıyor.
    Bildiğim kadarıyla da bazı araçlarda yokuşlarda geri kaçmaması için opsiyonel donanımlar var.
    Tuhafıma giden, arabamda 2. viteste şanzuman kilidi var. Ne kadar dik yokuşta olursa olsun, 2 konumuna aldığımda 1 gr bile geri kaymıyor. Tabi bu olay karlı zeminlerde özellikle yokuş yukarı kalkışlar için düşünülmüş. Keşke bu olayı D konumunda da yapsalardı.


    Aracınız easytronic yani elektrikli debriyaj sistemi olmasın ? o zaman kaydırır...




  • otomatik vitesin yokuşta kaymayacağı yalan.
    Bazı markalarda kayar, bazılarında kaymaz. Benim kullandığım tüm otomatikler 4 farklı marka kullandım, yokuşta kayıyordu.
    Tabi yokuş dikleştikçe kayma artar. yokuş dik değilse kayma olmaz.

    Günümüzde bazı araçlarda yokuşta kalkış desteği var. Onlarda 3 saniye kaymaz sonra kayar.

    Bu arada yanılmıyorsan civic D2 konumunda dik yokuşta kaymıyor. Ben öyle hatırlıyorum. Yanılıyor olabilirim. bir deneyin...

    arz ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 1 Haziran 2007; 0:06:33 >
  • yokuşun eğimine de bağlı tabi
  • Benim bildiğim ise eski otomatiklerin kaydırmadığı. Yeni çıkan araçların bazılarında bu özellik opsiyonel olarak yada farklı bir şanzuman sistemi olarak veriliyor. Yani normalde kayıyor üste para verirsen kaymıyor.
    Bu arada benimkisi de kaymıyor. :)
  • 2 Tip otomatik sistem var , birinicisi yağ basınçlı geleneksel, benim aracımda da bulunan geriye kaydırmayan, diğeri de elektirkli debriyaj denen easytronik sistemler.

    Easytronik sistemler ilk çıktıklarında geriye kaydırma şikayetleri hat safhada idi , çok kısa sürede baskı sistemini yiyorlardı fren gaz aynı anda yüklendikleri için çünkü bu araçlarda debriyaj yok ama içerden elektirikli şekilde basılıyor, daha sonra Hill holder denen zamazingo yu taktılar bu da 3 sn kadar yokuşta aracı tutuyor...
  • ARKADAŞLAR BENDE HONDA CİVİC VAR 2000 MODEL İES HİÇ KAYMA YAPMIYOR.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.