Şimdi Ara

Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
4
Favori
169.578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar.

    Son 1 haftadır 2004 model 307 triptronik-lpg li aracımda soyle bir sorun meydana gelmeye başladı.

    Yola cıktıgım ilk zamanlarda otomatik vites arıza verıyor. 2-3 bip sesinden sonra vites konumunu gosteren kucuk ekranda D yerıne ( - , * , S ) işaretleri yanıp sonmeye baslıyor. Hemen sağa çekip, arabayı stop edip yeniden calıstırdıgımda aynı sorun bır daha olmuyor.
    Aracı 2 ay once aldım. Aldıgım kişi sanzıman yagını degıstırdıgını soylemıştı.
    Servise sordum " yagdan da olabilir dedi, bişiler daha soyledi ama anlamadan işçilikle beraber yıne sana 500 tl ye cıkar bu iş dedi."
    Aracın motorunda daha yenı işlemler yaptırdım ve masraftan cıktıgım ıcın , acıkcası servise baktırmaya korkuyorum :)

    Sizlerin görüşleri nedir acaba? Sorun nedir ?



  • forumun oncekı sayfalarında otomatık vıtesle ılgılı bır baslık vardı. oraya bakarsanız belkı cozum ureteblırsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorky_13

    forumun oncekı sayfalarında otomatık vıtesle ılgılı bır baslık vardı. oraya bakarsanız belkı cozum ureteblırsınız
    arkadaşım aynı sorun bende de vardı.başımdan geçenleri daha önce forumda bir konu açarak yazmıştım ama konu kapanmış.benim sana sorum lpg yi ne zaman taktırdın? ve taktırdıktan ne zaman sonra bu problemi yaşadın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    arkadaşım aynı sorun bende de vardı.başımdan geçenleri daha önce forumda bir konu açarak yazmıştım ama konu kapanmış.benim sana sorum lpg yi ne zaman taktırdın? ve taktırdıktan ne zaman sonra bu problemi yaşadın?

    Alıntıları Göster
    Ben aracı 22.10.2009 da aldım 2 .el olarak. Araca lpg cok once takılmış.

    Gerçi şu anda aracım servıste. Otomatik sanzımanda birşeyler dagıldı. Takıır tukur seslerden sonra yolda kaldı araba. Vitese gecıyor ama arac hareket etmıyor. Cekıcı ile servise gittim.
    Sorunun ne oldugunu servıs , yarın sanzımanı acınca anlıyacak.
    İnsallah cok masraf cıkmaz.. :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakguner

    Ben aracı 22.10.2009 da aldım 2 .el olarak. Araca lpg cok once takılmış.

    Gerçi şu anda aracım servıste. Otomatik sanzımanda birşeyler dagıldı. Takıır tukur seslerden sonra yolda kaldı araba. Vitese gecıyor ama arac hareket etmıyor. Cekıcı ile servise gittim.
    Sorunun ne oldugunu servıs , yarın sanzımanı acınca anlıyacak.
    İnsallah cok masraf cıkmaz.. :(

    Alıntıları Göster
    öncelikle geçmiş olsun diyorum.. inan senin başına gelenler aynen başıma geldi.. bende 9 şubatta aldım aracımı 2003 model 137000 km deydi ve 130 000 km de lpg takılmıştı.. 18 martta ankaraya gittim yoldu hiç bi sorunda yoktu gece parkettim ancak sabah araç yürümedi.. çekici ile göral a çektik.. yağ filtrem tıkandığı için yağı yakmış ve sistem dağılmış dediler.. ivedikte bi ustaya toplattık ve servise 2200 lira ödedim.. bu rakamlara hazır ol derim:. değişenlermi 14 balata 2 piston oringler yağ filtre tankı plastik ve yağ vs filan işte.. aracı c.tesi bıraktım çarşamba günü alabildim ancak :) onun üzerine 10 000 km yaptım saat gibi maşallah.. inşallah sende daha basit bi sorun çıkar.. hoşçakalın bu arada kaç km de aracınız.. bi resim koyarmısnız.. tşk ler

     Peugeot 307 Otomatik Vites Sorunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakguner

    Ben aracı 22.10.2009 da aldım 2 .el olarak. Araca lpg cok once takılmış.

    Gerçi şu anda aracım servıste. Otomatik sanzımanda birşeyler dagıldı. Takıır tukur seslerden sonra yolda kaldı araba. Vitese gecıyor ama arac hareket etmıyor. Cekıcı ile servise gittim.
    Sorunun ne oldugunu servıs , yarın sanzımanı acınca anlıyacak.
    İnsallah cok masraf cıkmaz.. :(

    Alıntıları Göster
    benim başımdan geçenleri kısaca yazayım: aracı 2. el aldım ve 1 ay içinde senin dediğin sorun oluştu. ilk hareketten sonra ditdit sesinden sonra araba vites küçültüyor, açıp kapayınca düzeliyordu.servis hidrolik bloğu değiştirdi. 1300 tl civarında. sonra ben arabaya lpg taktırdım ve lpg li kullanmaya başladım. 1 aysonra aynı sorun tekrarladı. bu sefer daha kötü oldu.arabayı kar moduna alıp öyle servise gidebildim. servis şanzımanı söküp istanbula gönderdi.oradan gelen fatura 3000 tl civarıydı. içinden birsürü parça değişti.servisin işçiliği yağı kdv si derken 4000 tlyi buldu. toplamda 5300 tl masraf yaptım.böyle olacağını bilseydim çıkma şanzıman alıp taktırırdım. ama dur daha bitmedi. tam oldu derken 2 ay sonra yine ilk arızayı vermeye başladı. servis yine hidrolik bloğu değişti ama bu sefer garantiden.aracı test edip aldım ve yola koyuldum.30 km sonra ne göreyim. automatik gear fault alarmı verdi araba.kenara çekip stop ettirip tekrar çalıştırdım.düzeldi gibi oldu. ama biraz ileride yine alarm verdi.ve araba gaz vermeme rağmen ilerlemedi. uygun biryere çekebildim son anda ve arabanın altına baktım. ne göreyim şanzıman yağı cıp cıp damlıyor.servisi aradım ve gelip arabayı çektiler. 1 hafta sonra teslim ettiler arabayı. sorun tork konventöründen kaynaklanıyormuş.bir parçası sıyırmış ve yağ aralıktan kaçak yapmış. nasıl oldu ustalar bile anlamadılar.bunun için de herhangi bir masraf ödemedim.arabayı teslim aldığımda çok güzel olmuştu vites geçişleri.ama 2 aydır kullanıyorum ve yine bozulmaya başladı.vites değişimlerinde sanki arabaya arkadan birisi küt diye çarpıyor.yakındır sevis yollarını aşındırmam.dediğim gibi keşke çıkma bir şanzıman bulup taktırsaydım. araba ilk arıza yaptığı zaman servisteki usta beni korkuttuğu için buna teşebbüs edemedim. çıkma şanzımanlar da uyum sağlamıyor dedi.sökme takma parasını alırım yine de dedi. uyum sağlamazsa verdiğin para boşa gider dedi. dedi de dedi . benimde gözüm korktu açıkçası.yaptırtmak zorunda kaldım. halen daha masrafların taksitlerini ödüyorum. ama yine de ben arabamı seviyorum. arada sırada küçük arızalar çıkarıyor ama uğraşması benim için zevkli oluyor.keşke bu kadar ağır bir arıza çıkarmasaydı. o zaman tadından yenmezdi inşallah senin araba fazla masraf çıkarmaz. şanzıman açıldı mı bir daha dikiş tutmuyor. (yazdıklarım pek kısa olmadı ama sütten ağzım değil heryerim yandı )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    benim başımdan geçenleri kısaca yazayım: aracı 2. el aldım ve 1 ay içinde senin dediğin sorun oluştu. ilk hareketten sonra ditdit sesinden sonra araba vites küçültüyor, açıp kapayınca düzeliyordu.servis hidrolik bloğu değiştirdi. 1300 tl civarında. sonra ben arabaya lpg taktırdım ve lpg li kullanmaya başladım. 1 aysonra aynı sorun tekrarladı. bu sefer daha kötü oldu.arabayı kar moduna alıp öyle servise gidebildim. servis şanzımanı söküp istanbula gönderdi.oradan gelen fatura 3000 tl civarıydı. içinden birsürü parça değişti.servisin işçiliği yağı kdv si derken 4000 tlyi buldu. toplamda 5300 tl masraf yaptım.böyle olacağını bilseydim çıkma şanzıman alıp taktırırdım. ama dur daha bitmedi. tam oldu derken 2 ay sonra yine ilk arızayı vermeye başladı. servis yine hidrolik bloğu değişti ama bu sefer garantiden.aracı test edip aldım ve yola koyuldum.30 km sonra ne göreyim. automatik gear fault alarmı verdi araba.kenara çekip stop ettirip tekrar çalıştırdım.düzeldi gibi oldu. ama biraz ileride yine alarm verdi.ve araba gaz vermeme rağmen ilerlemedi. uygun biryere çekebildim son anda ve arabanın altına baktım. ne göreyim şanzıman yağı cıp cıp damlıyor.servisi aradım ve gelip arabayı çektiler. 1 hafta sonra teslim ettiler arabayı. sorun tork konventöründen kaynaklanıyormuş.bir parçası sıyırmış ve yağ aralıktan kaçak yapmış. nasıl oldu ustalar bile anlamadılar.bunun için de herhangi bir masraf ödemedim.arabayı teslim aldığımda çok güzel olmuştu vites geçişleri.ama 2 aydır kullanıyorum ve yine bozulmaya başladı.vites değişimlerinde sanki arabaya arkadan birisi küt diye çarpıyor.yakındır sevis yollarını aşındırmam.dediğim gibi keşke çıkma bir şanzıman bulup taktırsaydım. araba ilk arıza yaptığı zaman servisteki usta beni korkuttuğu için buna teşebbüs edemedim. çıkma şanzımanlar da uyum sağlamıyor dedi.sökme takma parasını alırım yine de dedi. uyum sağlamazsa verdiğin para boşa gider dedi. dedi de dedi . benimde gözüm korktu açıkçası.yaptırtmak zorunda kaldım. halen daha masrafların taksitlerini ödüyorum. ama yine de ben arabamı seviyorum. arada sırada küçük arızalar çıkarıyor ama uğraşması benim için zevkli oluyor.keşke bu kadar ağır bir arıza çıkarmasaydı. o zaman tadından yenmezdi inşallah senin araba fazla masraf çıkarmaz. şanzıman açıldı mı bir daha dikiş tutmuyor. (yazdıklarım pek kısa olmadı ama sütten ağzım değil heryerim yandı )

    Alıntıları Göster
    Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

    1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
    2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin (Selonoid valf) yağ kaçırmasından kaynaklanır.
    3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
    4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

    Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
    İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
    Aşama aşama çözüm yolları,
    1.Erken teşhis yapılırsa radyatörü değiştir, yani makyajlı kasa radyatörü taktır.
    2.Sırasıyla keçeleri değiştir.
    3.1 ve 2 yi uygulamassan mekaniki arızalar çıkmaya başlar ve o zaman arabayı satmayı düşünebilirsiniz.
    Ayrıca periyodik (aylık) olarak arabayı bilgisayara bağlatıp, arıza kodu oluşup oluşmadığını kontrol ediniz.

    Vites arızalarına çok para vermemek için, servislerden önce iyi bir usta ile (izmitte çok iyi bir usta vardır) görüşmekte fayda vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luganis -- 20 Aralık 2009; 10:03:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: luganis

    Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

    1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
    2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin yağ kaçırmasından kaynaklanır.
    3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
    4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

    Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
    İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
    Aşama aşama çözüm yolları,
    1.Erken teşhis yapılırsa radyatörü değiştir, yani makyajlı kasa radyatörü taktır.
    2.Sırasıyla keçeleri değiştir.
    3.1 ve 2 yi uygulamassan mekaniki arızalar çıkmaya başlar ve o zaman arabayı satmayı düşünebilirsiniz.
    Ayrıca periyodik (aylık) olarak arabayı bilgisayara bağlatıp, arıza kodu oluşup oluşmadığını kontrol ediniz.

    Vites arızalarına çok para vermemek için, servislerden önce iyi bir usta ile (izmitte çok iyi bir usta vardır) görüşmekte fayda vardır.


    ben de bu arızaların çoğunun yağ eksikliğinden kaynaklandığını düşünüyordum.yazdıklarını okuyunca hak verdim sana. çünkü arabayı servisten aldıktan sonra bir müddet sorunsuz kullanıyorum ve 2 ay geçmiyor vites geçişleri sertleşiyor.daha önceki arızalar hep hararetin yüksek olduğu zamanlar olmuştu.10 km lik dik yokuşları tırmanarak köye gittiğim zamanlarda şanzıman arızası veriyordu.bu da senin 3. ve 4. maddelerinin haklılığını kanıtlıyor.tekrar yağ değiştirtip vites geçişlerine bakacağım. eğer düzelirse yağ eksikliğinden kaynaklanıyor demektir.senin dediğin işlemleri yaptırtsak acaba ne kadara malolur.bir bilgin var mı? yazında bahsettiğin radyatör şanzımanın üstünde bulunan yağ soğutmasından sorumlu olan radyatör değil mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    quote:

    Orijinalden alıntı: luganis

    Otomatik 307 lerde vites problemi kronik ama çözümü de bir o kadar kolaydır.

    1.Vites problemi şanzımandaki yağ basıncının gerektiği kadar sağlanamamasından kaynaklanır.
    2.Yağ basıncı problemi şanzıman içindeki keçelerin yağ kaçırmasından kaynaklanır.
    3.Keçeler görevini yağın aşırı ısınmasından dolayı özelliklerini kaybettikleri için yapamazlar.
    4.Yağ, radyatörün yeterince soğutma yapamamasından ısınır.

    Bu sorunu gidermek için makyajlı kasaların radyatörleri, makyajsızlarınkinden daha büyük hale getirildi.
    İlk anda yağın değiştirilmesi çok kısa vadeli bir çözümdür, yani çözüm değildir.
    Aşama aşama çözüm yolları,
    1.Erken teşhis yapılırsa radyatörü değiştir, yani makyajlı kasa radyatörü taktır.
    2.Sırasıyla keçeleri değiştir.
    3.1 ve 2 yi uygulamassan mekaniki arızalar çıkmaya başlar ve o zaman arabayı satmayı düşünebilirsiniz.
    Ayrıca periyodik (aylık) olarak arabayı bilgisayara bağlatıp, arıza kodu oluşup oluşmadığını kontrol ediniz.

    Vites arızalarına çok para vermemek için, servislerden önce iyi bir usta ile (izmitte çok iyi bir usta vardır) görüşmekte fayda vardır.


    ben de bu arızaların çoğunun yağ eksikliğinden kaynaklandığını düşünüyordum.yazdıklarını okuyunca hak verdim sana. çünkü arabayı servisten aldıktan sonra bir müddet sorunsuz kullanıyorum ve 2 ay geçmiyor vites geçişleri sertleşiyor.daha önceki arızalar hep hararetin yüksek olduğu zamanlar olmuştu.10 km lik dik yokuşları tırmanarak köye gittiğim zamanlarda şanzıman arızası veriyordu.bu da senin 3. ve 4. maddelerinin haklılığını kanıtlıyor.tekrar yağ değiştirtip vites geçişlerine bakacağım. eğer düzelirse yağ eksikliğinden kaynaklanıyor demektir.senin dediğin işlemleri yaptırtsak acaba ne kadara malolur.bir bilgin var mı? yazında bahsettiğin radyatör şanzımanın üstünde bulunan yağ soğutmasından sorumlu olan radyatör değil mi?

    Alıntıları Göster
    Anca bakalbildim foruma;

    Aracın serviste sanzımanı acılıp bakıldı. Sanzıman ıcınde bazı pullar var. 4-5 tane ust uste diyebilirim. ( adlarını bilmiyorum )
    Onlar kırılmış, Değiştirildi su anda mekanık sorun yok. 500 tl masraf oldu.

    Ancak otomatik vıtes arac sogukken arızaya gecmeye devam edıyor. Servis " Selonoid " denen parcalardandır dedi. Bu parcalar yag basıncını kontrol eden parcalarmıs. 2 tane oluyormuş Taneside 130 tl. Param olmadıgı ıcın değiştiremiyorum maalesef :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakguner

    Anca bakalbildim foruma;

    Aracın serviste sanzımanı acılıp bakıldı. Sanzıman ıcınde bazı pullar var. 4-5 tane ust uste diyebilirim. ( adlarını bilmiyorum )
    Onlar kırılmış, Değiştirildi su anda mekanık sorun yok. 500 tl masraf oldu.

    Ancak otomatik vıtes arac sogukken arızaya gecmeye devam edıyor. Servis " Selonoid " denen parcalardandır dedi. Bu parcalar yag basıncını kontrol eden parcalarmıs. 2 tane oluyormuş Taneside 130 tl. Param olmadıgı ıcın değiştiremiyorum maalesef :(

    Alıntıları Göster
    Bendede vites geçişleri net sertleşmişti hatta soğukta arabayı çalıştırırken vitesi P'den D'ye geçirrken pat diye vurma yapıyordu ancak şanzıman yağını değiştirdikten snra bu dediklerim bitti vites geçişleri yumuşadı tabi ilk günkü gibi olmadı ama eskiye göre baya iyileşti.




  • arkadaşlar bendede 307 triptonik xr var.araç çalışır durumda iken veya hareket halindeyken geçici olarak durduğumda vitesi park pozisyonuna getiriyorum bu arada aracı istop etmiyorum fakat vites kilitleniyor yani park pozisyonundan çıkamıyorum.istop edip tekrar çalıştırdığımda problem olmuyor.bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim.teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_55

    arkadaşlar bendede 307 triptonik xr var.araç çalışır durumda iken veya hareket halindeyken geçici olarak durduğumda vitesi park pozisyonuna getiriyorum bu arada aracı istop etmiyorum fakat vites kilitleniyor yani park pozisyonundan çıkamıyorum.istop edip tekrar çalıştırdığımda problem olmuyor.bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim.teşekkürler
    ayhan aynı sorun bendede oluyor bende kapatıp acıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_55

    arkadaşlar bendede 307 triptonik xr var.araç çalışır durumda iken veya hareket halindeyken geçici olarak durduğumda vitesi park pozisyonuna getiriyorum bu arada aracı istop etmiyorum fakat vites kilitleniyor yani park pozisyonundan çıkamıyorum.istop edip tekrar çalıştırdığımda problem olmuyor.bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim.teşekkürler


    Bu problem frene basıldığında otomatik vites kilidini açan yani P pozisyonundan herhangi bir pozisyona getirmenize izin veren küçük-ucuz ama çok önemli olan ve pedalların üzerinde yer alan parçanın görevini attık yeterince yapamamasından kaynaklanır, zaten P pozisyonunda frene bastığınızda duyulan klik sesi basar basmaz oluşmamaya başlar. fiyatı yaklaşık 50 tl civarında olması lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi luganis -- 20 Aralık 2009; 10:20:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakguner



    Selamlar.

    Son 1 haftadır 2004 model 307 triptronik-lpg li aracımda soyle bir sorun meydana gelmeye başladı.

    Yola cıktıgım ilk zamanlarda otomatik vites arıza verıyor. 2-3 bip sesinden sonra vites konumunu gosteren kucuk ekranda D yerıne ( - , * , S ) işaretleri yanıp sonmeye baslıyor. Hemen sağa çekip, arabayı stop edip yeniden calıstırdıgımda aynı sorun bır daha olmuyor.
    Aracı 2 ay once aldım. Aldıgım kişi sanzıman yagını degıstırdıgını soylemıştı.
    Servise sordum " yagdan da olabilir dedi, bişiler daha soyledi ama anlamadan işçilikle beraber yıne sana 500 tl ye cıkar bu iş dedi."
    Aracın motorunda daha yenı işlemler yaptırdım ve masraftan cıktıgım ıcın , acıkcası servise baktırmaya korkuyorum :)

    Sizlerin görüşleri nedir acaba? Sorun nedir ?

    dostum bu arıza ot. vites (AL4 TİPİ )pejolarda kronik hale geldi. bendede aynı arıza var sebebi şudur vites kutusunda selenoid adı verilen 2 adet parçanın görevini yerine getirememesinden kaynaklanıyor. değişmeleri lazım.şamzumanın komple indirilmesine gerek yoktur.tahmini masrafı herşey dahil sana 500 tl ye patlar. hepsiburada .comda bu parçalardan satılık vardı. fiyat konusunda bilgi edinmeni sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erolizma

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakguner



    Selamlar.

    Son 1 haftadır 2004 model 307 triptronik-lpg li aracımda soyle bir sorun meydana gelmeye başladı.

    Yola cıktıgım ilk zamanlarda otomatik vites arıza verıyor. 2-3 bip sesinden sonra vites konumunu gosteren kucuk ekranda D yerıne ( - , * , S ) işaretleri yanıp sonmeye baslıyor. Hemen sağa çekip, arabayı stop edip yeniden calıstırdıgımda aynı sorun bır daha olmuyor.
    Aracı 2 ay once aldım. Aldıgım kişi sanzıman yagını degıstırdıgını soylemıştı.
    Servise sordum " yagdan da olabilir dedi, bişiler daha soyledi ama anlamadan işçilikle beraber yıne sana 500 tl ye cıkar bu iş dedi."
    Aracın motorunda daha yenı işlemler yaptırdım ve masraftan cıktıgım ıcın , acıkcası servise baktırmaya korkuyorum :)

    Sizlerin görüşleri nedir acaba? Sorun nedir ?

    dostum bu arıza ot. vites (AL4 TİPİ )pejolarda kronik hale geldi. bendede aynı arıza var sebebi şudur vites kutusunda selenoid adı verilen 2 adet parçanın görevini yerine getirememesinden kaynaklanıyor. değişmeleri lazım.şamzumanın komple indirilmesine gerek yoktur.tahmini masrafı herşey dahil sana 500 tl ye patlar. hepsiburada .comda bu parçalardan satılık vardı. fiyat konusunda bilgi edinmeni sağlar.
    Evet banada 500 demişti özel servis. Ama henüz seninkinin zamanı tam gelmemiş. Tam bozulsun öyle yaparız demişti. Geçişlerde bazen sarsıntı oluyor fakat herhangi bir arıza vermedi aracım. Arıza verince yaparız demişti.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KamiLOwen

    Evet banada 500 demişti özel servis. Ama henüz seninkinin zamanı tam gelmemiş. Tam bozulsun öyle yaparız demişti. Geçişlerde bazen sarsıntı oluyor fakat herhangi bir arıza vermedi aracım. Arıza verince yaparız demişti.

    Alıntıları Göster
    otomatik 307 lerin kronik sorunu haline geldi bu selenoidlerin bozulması.acaba 150000 km sorunsuzca kullanabilen varmı bu tiptronik vitesi.otomatik vites kullanma inceliklerine uyan ve yağ değişimlerini atlamayan bir kullanıcı bu arabayı 200000 km sorunsuzca kullanabilmeli.bence bu hata kullanıcı hatası değil üretim hatasından kaynaklanıyor.pejonun da işine geliyor bu hata. değiştirip para kazanıyorlar.bu selenoidleri ücretsiz değiştirmeleri lazım.eğer dava açıp bu hatanın üretim hatasından kaynaklandığını bilirkişi ile kanıtlayabilirsek milletin cebinden artık para çıkmaz.bu davaların örnekleri var.üretim hatasını kanıtlayan birisi arabasını geri vermişti.bunun gibi pejoya açılan emsal göstereceğimiz dava olup olmadığını bilemiyorum.böyle bir dava olsaydı emsal gösterip bizde açardık.yoksa çok uzun süren bir maraton bu dava işleri.bu yüzden kimse cesaret edemiyor galiba.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    otomatik 307 lerin kronik sorunu haline geldi bu selenoidlerin bozulması.acaba 150000 km sorunsuzca kullanabilen varmı bu tiptronik vitesi.otomatik vites kullanma inceliklerine uyan ve yağ değişimlerini atlamayan bir kullanıcı bu arabayı 200000 km sorunsuzca kullanabilmeli.bence bu hata kullanıcı hatası değil üretim hatasından kaynaklanıyor.pejonun da işine geliyor bu hata. değiştirip para kazanıyorlar.bu selenoidleri ücretsiz değiştirmeleri lazım.eğer dava açıp bu hatanın üretim hatasından kaynaklandığını bilirkişi ile kanıtlayabilirsek milletin cebinden artık para çıkmaz.bu davaların örnekleri var.üretim hatasını kanıtlayan birisi arabasını geri vermişti.bunun gibi pejoya açılan emsal göstereceğimiz dava olup olmadığını bilemiyorum.böyle bir dava olsaydı emsal gösterip bizde açardık.yoksa çok uzun süren bir maraton bu dava işleri.bu yüzden kimse cesaret edemiyor galiba.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben de 2004 307 XT otomatik 58000 km de bir araca sahibim. Aracı sıfır aldım, 6 yıl bitti, 19 Aralık 2009 da 7. yıla girdim. Aracı genelde haftasonları ailemle kullanıyorum. Bu yüzden az km. yaptım. Araç mı bizi gezdirdi, biz mi aracı gezdirdik tartışılır.Araçta klima ve otomatik vites arızası yaşadım. Klima da pozisyon motorları ile ilgili sorun yaşadım, bir şekilde halletti servis (MEPA).

    Ama otomatik vites te sorun yaşadım, yaşıyorum. Yorumlarına baktığım arkadaşlardan Luganis işi tam olarak özetlemiş. Automatic Gear Fault aldığınızda , bu şekilde kesinlikle kullanmayın. Yağ basınç vanalarını değiştirerek devam edin ( ben öyle yapıyorum). Şanzman için revizyon isteniyor dendiği anda da tereddütsüz, satın. Yaptırdığınız revizyon çöpe attığınız para olacaktır.

    Maalesef AL4 şanzman çok berbat. 307 otomatik ( XR, XT , etc.) bence satılması farz bir araba , beni üzen hiç zorlamadığın, gözün gibi baktığın arabanın sürekli arıza veriyor olması.

    Peugeot ile de defalarca konuştum, çok ilgisizler. Onlara verilecek en iyi cevabım, bir daha hayatıma PEUGEOT sokmamak olacak.

    İnşallah bu satırları Peugeot tan yetkililer ( özellikle gn. md. ) okurda , gelecek yıllarda satış hedeflerinin hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini anlarlar.

    Haa , neden aracı satmadığımı sorarsanız, ev borcu ödüyorum. Borcum hafiflediği anda arabayı satacağım ve kısmet olursa Mercedes, BMW ya da Audı den birine geçeceğim.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: piolt
    Onlara verilecek en iyi cevabım, bir daha hayatıma PEUGEOT sokmamak olacak.

    İnşallah bu satırları Peugeot tan yetkililer ( özellikle gn. md. ) okurda , gelecek yıllarda satış hedeflerinin hiçbir zaman gerçekleşmeyeceğini anlarlar.




    Niye? Siz gelecek yılların tüm satışlarını kendi başınıza finanse mi edecektiniz ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    otomatik 307 lerin kronik sorunu haline geldi bu selenoidlerin bozulması.acaba 150000 km sorunsuzca kullanabilen varmı bu tiptronik vitesi.otomatik vites kullanma inceliklerine uyan ve yağ değişimlerini atlamayan bir kullanıcı bu arabayı 200000 km sorunsuzca kullanabilmeli.bence bu hata kullanıcı hatası değil üretim hatasından kaynaklanıyor.pejonun da işine geliyor bu hata. değiştirip para kazanıyorlar.bu selenoidleri ücretsiz değiştirmeleri lazım.eğer dava açıp bu hatanın üretim hatasından kaynaklandığını bilirkişi ile kanıtlayabilirsek milletin cebinden artık para çıkmaz.bu davaların örnekleri var.üretim hatasını kanıtlayan birisi arabasını geri vermişti.bunun gibi pejoya açılan emsal göstereceğimiz dava olup olmadığını bilemiyorum.böyle bir dava olsaydı emsal gösterip bizde açardık.yoksa çok uzun süren bir maraton bu dava işleri.bu yüzden kimse cesaret edemiyor galiba.



    *** benim araç 138000 km gitti revizyona soktuk şuan 155000 de maşallah diyin bi sorun yok şimdilik.. ama aracı aldığımda eksikleri vardı mesela alt muhafazası yoktu, 80 liraya orjinal metalini aldım. 150000 de bakıma soktum yağı suyu polen filtresini değiştik 130 liraya trigeri 105000 de değişmiş 180000 de bekleriz dediler servisten. yalnız lambalarda beklerken N konumunda araçta sarsıntı oluyo D konumunda beklerken olmuyor, bilgisi olan varmı acaba? Yinede aracımı çok seviyorum.. saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail RXT 2.0

    quote:

    Orijinalden alıntı: lamblia

    otomatik 307 lerin kronik sorunu haline geldi bu selenoidlerin bozulması.acaba 150000 km sorunsuzca kullanabilen varmı bu tiptronik vitesi.otomatik vites kullanma inceliklerine uyan ve yağ değişimlerini atlamayan bir kullanıcı bu arabayı 200000 km sorunsuzca kullanabilmeli.bence bu hata kullanıcı hatası değil üretim hatasından kaynaklanıyor.pejonun da işine geliyor bu hata. değiştirip para kazanıyorlar.bu selenoidleri ücretsiz değiştirmeleri lazım.eğer dava açıp bu hatanın üretim hatasından kaynaklandığını bilirkişi ile kanıtlayabilirsek milletin cebinden artık para çıkmaz.bu davaların örnekleri var.üretim hatasını kanıtlayan birisi arabasını geri vermişti.bunun gibi pejoya açılan emsal göstereceğimiz dava olup olmadığını bilemiyorum.böyle bir dava olsaydı emsal gösterip bizde açardık.yoksa çok uzun süren bir maraton bu dava işleri.bu yüzden kimse cesaret edemiyor galiba.



    *** benim araç 138000 km gitti revizyona soktuk şuan 155000 de maşallah diyin bi sorun yok şimdilik.. ama aracı aldığımda eksikleri vardı mesela alt muhafazası yoktu, 80 liraya orjinal metalini aldım. 150000 de bakıma soktum yağı suyu polen filtresini değiştik 130 liraya trigeri 105000 de değişmiş 180000 de bekleriz dediler servisten. yalnız lambalarda beklerken N konumunda araçta sarsıntı oluyo D konumunda beklerken olmuyor, bilgisi olan varmı acaba? Yinede aracımı çok seviyorum.. saygılar

    Alıntıları Göster
    Bu otomatik viteste ortaya çıkan sorunlar makyajlı premiumlarda da (2006 model) var mıdır?




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.