Şimdi Ara

otomatik vites nasıl kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
7.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi forumlar dilerim.
    Dizel tam otomatik bir araç satın aldım
    kullanmadan önce ısıtmak kullandıktan sonra turbo ve şanzıman sağlığı için
    yağlamak maksatlı aracı çalıştırmak gerekiyor
    Sorunsa P N D viteslerinden hangisinde bu beklemeleri yapmam gerektiği
    birçok yerde N de şanzıman yağlanmıyor diyor bazıları
    bazıları P de diyor o da şanzımanı kilitliyor
    D de ise balataları harcıyoruz doğrusunu bilen gerekçesi ile birlikte açıklaya bilirmi?
    Cevaplar için teşekkür ederim.



    _____________________________
  • D'ye aldığında mecbur frene basman gerekecek bu da balataları eskilebilir

    Tam bilmiyorum ama N'dir heralde
    _____________________________
  • Turbo yağlanmasının şanzımanla ilgisi var mı bilmiyorum ben atmosferik araç kullandım. İlk çalıştırmada motor ısınana kadar P'de bekletiyordum. N'de ise genelde uzun süreli ışıklarda bekletiliyor.
    _____________________________
  • aracı her zaman bekleme konumundayken p ye alıp el freni çekik halde kullanıyorum... aynı şekilde dediğiniz gibi ilk çalıştırmada ısınma ve diğer şeyler için beklemek içinde p ye alıp el frenini çekiyorum..

    p de olupda yokuş aşşağı bi konumda olursanız araç kayma eğilimine giriyo ve sanırım şanzımana yükleniyormuş... bu yüzden el freni çekik olmasında fayda var...

    N boş vites.. Benim çok ihtiyacımı görmüyor...

    Diğerleri malum...

    Birde eğer aracınız yarı otomatik veya triptonik dsg vs. vs.. ise kesinlikle otomatik mod dan başkasını tavsiye etmiyorum..

    Benim aracım tam otomatik f1 şanzıman.. f1 mod'unu bile kullanmıyorum..

    Nedenini sorucak olursanız otomatik vitesler çok kurcalamaya gelmiyor.. Biraz araştırırsanız otomatik viteslerin ne kadar hassas olduğunu anlarsınız.. Belki biliyorsunuzdur ama yinede belirtmek istedim..
    _____________________________
  • Sondan başlayayım, tam otomatik vites olduğuna eminseniz baskı-balata falan yok zaten, tork konvertörü var.
    P ve N arasında şanzımanın ve dişlilerin konumu açısından hiç bir fark yok, P de N'den farklı olarak sadece park kilidi devreye giriyor. Vites konumu her ikisinde de boştadır.
    Çalıştırırken ve stop ederken ~30sn kadar N'de veya P'de bekleyebilirsiniz.
    Ben ilk çalıştırmada 30sn kadar, yağlamanın başlaması, yeterli basınca ulaşması ve gece boyunca kartere süzülen yağın motorun üst noktalarına ulaşması için bekliyorum, araç zaten P'de, aynaları kontrol edip, kemerimi takıp, müziğimi ayarlayana kadar 30sn geçiyor, D'ye alıp gidiyorum. Stop ederken N'ye alıp, el frenini çekip, ayağımı fren pedalından çekip aracın yükünü el frenine verdikten sonra P'ye alıyorum, stop edip çıkıyorum, turbom yok atmosferiğin gözünü seveyim

    Genel kullanımda ise 1 dk.ya kadar sürelerde D'de bekliyorum, 1 dk.dan uzun beklemelerde N'ye veya P'ye alıyorum.

    Forumdaki diğer otomatik vites konularını okumanızı tavsiye ederim.
    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, güvenli sürüşler dilerim.
    _____________________________


    2010 Honda Civic HB 1.8 I-VTEC A/T Siyah




  • Kirmizi isiklarda n komumuna alin yeter.

    O kadar da kasmaniza gerek yok zaten hocam,araba geri geri giderken d konumuna alip gaza basmassaniz(veya tam tersi)sanzimaniniz onemli bir zarar gormez zaten.bu tur seyler sanzimanin sagligini onemli derecede etkileyen seyler degil yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Çok yakan araba yoktur.Benzinin pahalı olduğu ülke vardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Sondan başlayayım, tam otomatik vites olduğuna eminseniz baskı-balata falan yok zaten, tork konvertörü var.
    P ve N arasında şanzımanın ve dişlilerin konumu açısından hiç bir fark yok, P de N'den farklı olarak sadece park kilidi devreye giriyor. Vites konumu her ikisinde de boştadır.
    Çalıştırırken ve stop ederken ~30sn kadar N'de veya P'de bekleyebilirsiniz.
    Ben ilk çalıştırmada 30sn kadar, yağlamanın başlaması, yeterli basınca ulaşması ve gece boyunca kartere süzülen yağın motorun üst noktalarına ulaşması için bekliyorum, araç zaten P'de, aynaları kontrol edip, kemerimi takıp, müziğimi ayarlayana kadar 30sn geçiyor, D'ye alıp gidiyorum. Stop ederken N'ye alıp, el frenini çekip, ayağımı fren pedalından çekip aracın yükünü el frenine verdikten sonra P'ye alıyorum, stop edip çıkıyorum, turbom yok atmosferiğin gözünü seveyim

    Genel kullanımda ise 1 dk.ya kadar sürelerde D'de bekliyorum, 1 dk.dan uzun beklemelerde N'ye veya P'ye alıyorum.

    Forumdaki diğer otomatik vites konularını okumanızı tavsiye ederim.
    Aracınız hayırlı uğurlu olsun, güvenli sürüşler dilerim.

    Gayet güzel bir şekilde açıklamışsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • manuelin gözünü seveyim
    _____________________________
    Bir bakmışsın bir 10 sene daha yokum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    manuelin gözünü seveyim

    aynen bide manuele zor derler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Otomatikçiler baya stres yapıyorlar konfor için.

    Olmaz olsun öyle şanzıman
    _____________________________
  • Arkadaşım sen arabaya bin o sana degil bu kadar önemseme ışıkta N ye alabilirsin istersen almazsan o da onemli degil ben manuel arabaya binerkende aynı muameleyi yaptım otomatikede araca binip kemer radyo derken aracıncalısır durumda tutun inerkende esyalarınızı falan ayarlarsınız alcaklarınızı alırsınız o aradada calıssın yeterli

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    VW Tosba 1974 :D - Audi A3 2009 Stronic Ambition (Satıldı)
    Toyota Auris Comfort Plus 2011 (Satıldı) - Scirocco Sportline DSG 2012 (Satıldı) - Mini Cooper S Coupe 2012 (Satıldı)
    BMW 3.25ci e92 v6 (Satıldı)
    Range Rover Evoque Coupe (Satıldı)
    BMW 4.20d 2015
  • Yokuşlarda dikkat etmeniz gereken bir şeyi söyleyeyim zaten burada çok kez yazıldı ama. Önce N ye alıp sonra el frenini çekip sonra P ye atmak gerekiyormuş. Kullanma kılavuzunda da öyle yazıyor. Yani P ye alıp el frenini çekmeyin.
    _____________________________
    ASUS K56C
    İşlemci: i5 3317U, 1.7GHz Ram: 6gb 1600 MHz E. Kartı: 740M 2GB HDD: 750GB
    Volvo s60 For Life..
    Logitech Driving Force GT
  • Anahtarı cebinden çıkar.
    Düğmeye bas kapıyı ac.
    Otur içeri kemeri tak.
    Anahtarı kontaga tak çevir ikinci kademeye.
    Bekle bir kav ışık sönsün.
    Frene bas çatıştır aracı.
    Araç zaten p deydi çalışırken.
    Şimdi icin rahat olsun diye n de 30 sn bekle.
    Bu esnada ayağımız asla frenden ayrılmıyor.
    Hareket icin d veya r konumuma alıp fazlayabilirsin.
    Kırmızı ışıkta n de beklemek iyidir.
    Aracı sürdürüp stop etme durumuna geldiysek.
    Duralım. Vitesi p konumuna alalım ve el frenini çekelim 30 sn sonra stop edip ayağı frenden çekelim. Bu ilk secenekli ben ikincisini uguluyorum.
    Durdum vitesi p yerine n ye alır el frenini çeker freni bırakır (yükü el frenine transfer etmiş olurum) vitesi p konumuna alır stop ederim.
    Güvenli sürüşler. Aracınızı iyi günlerde kullanmanızı temenni ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umutsirvan -- 3 Şubat 2013; 0:52:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?
  • Aracı çalıştırmadan önce N veya P konumuna almanız gerekir. bazı araçlarda frene de basmanız gerekiyor. Yoksa tık demez araç. Noluyor diye 1-2sn tırsma sonrasında vitese bakmanız muhtemel

    Aracı hareket boyunca D konumunda bulundurun. iniş aşağı dahil...
    Aracınız ısınana kadar çok zorlamayın. Hem motor hem de şanzıman açısından hiç de sağlıklı bir şey değil...

    Kırmızı ışıklarda 20sn'den fazla ise bekleme süreniz; ışık yeni yanmışsa filan; veya bakkalden 1dk içinde bir şey alacak, birini bekliyor iseniz N konumuna almanız tavsiye ediliyor. Zira D konumunda iken tahrik etmeye devam ediyor bu da şanzımanı ısıtıyor. Araç hareket halinde olmadığı için N konumuna almanızda bir sakınca yok. yaglama kesilse de olur sonuçta dönmüyor...

    Park etmeden önce frene basıp durun. N konumuna alın. El frenini çekin ve ayağınızı frenden çekin. böylelikle aracın yükü direkt tekerlerde olur. en son işlem ise P konuma almak olacaktır. böylelikle şanzımana park halinde yük binmez. P konuma direkt alırsanız şanzıman üstüne yük binebilir ve zamanla sorun yaratabilir.

    Bunları zamanla yaparak alışırsınız zor bir yanı yok... Ben artık günlük hareket imiş gibi farkında olmadan yapıyorum... Bu arada kullanma kılavuzunda yazan bakım zamanlarını geçirmeyin. 6yıl/60bin KM gibi değerler olabilir. hangisi önce gelirse şanzıman yağı için yetkili servise gidin. Sanayide otomatik şanzımandan çok iyi anlayan insan bulmak zor. 6yılda 30bin km de yapsanız gidin değiştirin motor yağı gibi zamanla özelliğini kaybediyor. 2yılda da 55-60bin yaparsanız değiştirin... yine motor yağı gibi... 55bin KM'de değiştirdim. şanzımanda sorun yoktu ama değiştirince daha rahat, sarsıntısız vites atar oldu araç şu anda 60200km de 9yaşında. manuelleri rahata erdimiyor kick down ile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 3 Şubat 2013; 1:03:14 >
    _____________________________
    Life is too short to drive boring cars.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Anahtarı cebinden çıkar.
    Düğmeye bas kapıyı ac.
    Otur içeri kemeri tak.
    Anahtarı kontaga tak çevir ikinci kademeye.
    Bekle bir kav ışık sönsün.
    Frene bas çatıştır aracı.
    Araç zaten p deydi çalışırken.
    Şimdi icin rahat olsun diye n de 30 sn bekle.
    Bu esnada ayağımız asla frenden ayrılmıyor.
    Hareket icin d veya r konumuma alıp fazlayabilirsin.
    Kırmızı ışıkta n de beklemek iyidir.
    Aracı sürdürüp stop etme durumuna geldiysek.
    Duralım. Vitesi p konumuna alalım ve el frenini çekelim 30 sn sonra stop edip ayağı frenden çekelim. Bu ilk secenekli ben ikincisini uguluyorum.
    Durdum vitesi p yerine n ye alır el frenini çeker freni bırakır (yükü el frenine transfer etmiş olurum) vitesi p konumuna alır stop ederim.
    Güvenli sürüşler. Aracınızı iyi günlerde kullanmanızı temenni ederim.

    Çok karmaşık hocam.

    Manuel kullanmanın daha rahat olduğunu farkettim
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Anahtarı cebinden çıkar.
    Düğmeye bas kapıyı ac.
    Otur içeri kemeri tak.
    Anahtarı kontaga tak çevir ikinci kademeye.
    Bekle bir kav ışık sönsün.
    Frene bas çatıştır aracı.
    Araç zaten p deydi çalışırken.
    Şimdi icin rahat olsun diye n de 30 sn bekle.
    Bu esnada ayağımız asla frenden ayrılmıyor.
    Hareket icin d veya r konumuma alıp fazlayabilirsin.
    Kırmızı ışıkta n de beklemek iyidir.
    Aracı sürdürüp stop etme durumuna geldiysek.
    Duralım. Vitesi p konumuna alalım ve el frenini çekelim 30 sn sonra stop edip ayağı frenden çekelim. Bu ilk secenekli ben ikincisini uguluyorum.
    Durdum vitesi p yerine n ye alır el frenini çeker freni bırakır (yükü el frenine transfer etmiş olurum) vitesi p konumuna alır stop ederim.
    Güvenli sürüşler. Aracınızı iyi günlerde kullanmanızı temenni ederim.

    Çok karmaşık hocam.

    Manuel kullanmanın daha rahat olduğunu farkettim

    Hocam hemen bakalım manuel nasılmış.
    İlk bir kac maddeyi transit geçtim.
    Debriyaja ve frene aynı anda bastık
    Aracı bosa aldık.
    Anahtarı kontaga soktuk iki kademe çevirdik.
    Uşakların sönmesini bekledik.
    Mars'a bastık. Araç eski ise Mars süresi uzatılmazsa iyi olur bu arada.
    Araç 30 sn çalıştı ve
    Vitese taktik elfrenini indirdik ve egzotik gaz debriyaj kombinasyonunu yaptık ve yola devam.
    Yapamasak eyvah basa donduk ne yapıyorduk şimdi eyvah arkadan kırmalar daaat falan.
    Neyse bir sekilde yola devam ettik ve duruyoruz.
    Dururken frenlere beraber debriyaja basıldı.
    Vites bosa alınıp el freni çekildi.
    30 sn çalıştı ve stop ettik.
    Debriyaja basıp vitese taktik.

    Yorucu oldu baya bürde hergun istanbulda min 100 km günde yol yapıyorsun benim gibi.
    Manuel alıp sol bacağıma kramp geçirtmeye gerek yok hocam. Uzun yol diyorsan yine otm daha rahat. Ama uzun ömür dersen senle hem fikirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?




  • Paylaşımlar için teşekkürler. Dün otoparkta Jettayı ileri geri yapayım dedim. Manual vitesten sonra çok narin geldi
    Biraz alışmak lazım.
    _____________________________
    2013 Volkswagen POLO 1.6 TDI MAN. Comfortline Reflesk Gümüş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Anahtarı cebinden çıkar.
    Düğmeye bas kapıyı ac.
    Otur içeri kemeri tak.
    Anahtarı kontaga tak çevir ikinci kademeye.
    Bekle bir kav ışık sönsün.
    Frene bas çatıştır aracı.
    Araç zaten p deydi çalışırken.
    Şimdi icin rahat olsun diye n de 30 sn bekle.
    Bu esnada ayağımız asla frenden ayrılmıyor.
    Hareket icin d veya r konumuma alıp fazlayabilirsin.
    Kırmızı ışıkta n de beklemek iyidir.
    Aracı sürdürüp stop etme durumuna geldiysek.
    Duralım. Vitesi p konumuna alalım ve el frenini çekelim 30 sn sonra stop edip ayağı frenden çekelim. Bu ilk secenekli ben ikincisini uguluyorum.
    Durdum vitesi p yerine n ye alır el frenini çeker freni bırakır (yükü el frenine transfer etmiş olurum) vitesi p konumuna alır stop ederim.
    Güvenli sürüşler. Aracınızı iyi günlerde kullanmanızı temenni ederim.

    Çok karmaşık hocam.

    Manuel kullanmanın daha rahat olduğunu farkettim

    Hocam hemen bakalım manuel nasılmış.
    İlk bir kac maddeyi transit geçtim.
    Debriyaja ve frene aynı anda bastık
    Aracı bosa aldık.
    Anahtarı kontaga soktuk iki kademe çevirdik.
    Uşakların sönmesini bekledik.
    Mars'a bastık. Araç eski ise Mars süresi uzatılmazsa iyi olur bu arada.
    Araç 30 sn çalıştı ve
    Vitese taktik elfrenini indirdik ve egzotik gaz debriyaj kombinasyonunu yaptık ve yola devam.
    Yapamasak eyvah basa donduk ne yapıyorduk şimdi eyvah arkadan kırmalar daaat falan.
    Neyse bir sekilde yola devam ettik ve duruyoruz.
    Dururken frenlere beraber debriyaja basıldı.
    Vites bosa alınıp el freni çekildi.
    30 sn çalıştı ve stop ettik.
    Debriyaja basıp vitese taktik.

    Yorucu oldu baya bürde hergun istanbulda min 100 km günde yol yapıyorsun benim gibi.
    Manuel alıp sol bacağıma kramp geçirtmeye gerek yok hocam. Uzun yol diyorsan yine otm daha rahat. Ama uzun ömür dersen senle hem fikirim.


    o yazdıklarınızın hiç birini ben sürerken düşünmüyorum.. ama eminimki sizler her parkta d mi lan o yoksa n mi diye düşünüyorsunuz.. hatta yıllar geçer o d ve n yazısı silinir yada altındaki ışığın kuvveti azalır. sonra her parkta n mi yoksa p mi diye düşünür durursunuz..

    4 farklı otomatik araba sürdüm. biri corsa idi. o d n p l 1 2 ışıklarının altındaki sarı ışıklar yanmıyor gibiydi. p yemi attım n yemi attım belli değildi park ettiğimde. avensiz 2.0 otomatık kullandım ondada d n ler silinmişti..


    işin özü manuel erkek için yapılmıştır.. otomatik bilmiyorum...
    _____________________________
    Bir bakmışsın bir 10 sene daha yokum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Çok karmaşık hocam.

    Manuel kullanmanın daha rahat olduğunu farkettim

    Manuel'in tek sevmediğim yanı iki eliniz direksiyonda olacak şekilde aracı hızlı ve devirli kullanamamak.
    Direksiyon bir anlık sol elime geçtiği için.. ister istemez yola ve araca tam olarak hakim olamıyorum.

    Bence manuel vites kolu olsun fakat sadece R ve N olsun Aynı şekilde debriyajda olsun
    1-2-3-4-5 Direksiyon arkası kulakçıktan kontrol edilsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arian Galatian -- 3 Şubat 2013; 1:36:30 >
    _____________________________
    MEVZUBAHİS VATANSA GERİSİ TEFERRUATTIR.

    .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Çok karmaşık hocam.

    Manuel kullanmanın daha rahat olduğunu farkettim

    Manuel'in tek sevmediğim yanı iki eliniz direksiyonda olacak şekilde aracı hızlı ve devirli kullanamamak.
    Direksiyon bir anlık sol elime geçtiği için.. ister istemez yola ve araca tam olarak hakim olamıyorum.

    Bence manuel vites kolu olsun fakat sadece R ve N olsun Aynı şekilde debriyajda olsun
    1-2-3-4-5 Direksiyon arkası kulakçıktan kontrol edilsin




    Kesinlikle katılıyorum.

    Kulakçıktan kontrol manuellere gelse Allah derim

    Ben genelde tek elle kullanıyorum.Sol el direksiyonda sağ el viteste.

    O zaman daha rahat ediyorum.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.