Şimdi Ara

Otomatik vites ford focus....

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
4
Favori
138.364
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar :)

    Peder bey arabayı sedan focus ile takas etmeye karar verdi açıkcası sevindim sevinmedim değil :) Yeni kasa focus yani kim sevinmez...

    Da kararsız kaldığım tek nokta şu sanırım araba otomatik vitesmiş...

    Manuel vites'e alışmış biri olarak bi yandan istiyorum bi yandan istemiyorum

    Çünkü forumda yazılanları okudumda otomatik için hiç fena şeyler söylenmiyor...

    Şimdi hiç otomatik vites kullanmamış biri olarak sorum şu :D

    Otomatik vitesde ki

    P,R,N vs vs yani ordaki göstergeler nedir ? P = Park R= Geri olduğunu biliyorum da diğerlerini bilmiyorum

    Yani kısacası araba kaldırılırken hangi konumda olcak falan filan herşeyi anlatabilirmisiniz ?

    Ve tavsiyelerinizi alabilirmiyim

    Şimdiden teşekkürler







  • yeni kasa focuslarda;
    P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
    P:park
    R:geri
    N:boş
    D:drive

    otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

    fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
    otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

     Otomatik vites ford focus....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    yeni kasa focuslarda;
    P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
    P:park
    R:geri
    N:boş
    D:drive

    otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

    fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
    otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

     Otomatik vites ford focus....
    triptronic vites kullanmış bu resimdeki araç..
    tam otomatik var mı ford larda?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AXAPTA

    triptronic vites kullanmış bu resimdeki araç..
    tam otomatik var mı ford larda?

    Alıntıları Göster
    yukarıdaki araç 2008 model yeni kasa focus tur. Vitesi isterseniz ellede kumanda edebilirsiniz...

    quote:

    Orjinalden alıntı: enginu

    triptronic vites kullanmış bu resimdeki araç..
    tam otomatik var mı ford larda?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    yeni kasa focuslarda;
    P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
    P:park
    R:geri
    N:boş
    D:drive

    otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

    fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
    otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

     Otomatik vites ford focus....
    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier-down

    yeni kasa focuslarda;
    P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
    P:park
    R:geri
    N:boş
    D:drive

    otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

    fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
    otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

     Otomatik vites ford focus....



    Yardımların için teşekkür ederim aydınlatıcı bir cevap oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tengrielders

    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier-down

    yeni kasa focuslarda;
    P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
    P:park
    R:geri
    N:boş
    D:drive

    otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

    fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
    otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

     Otomatik vites ford focus....



    Yardımların için teşekkür ederim aydınlatıcı bir cevap oldu

    Alıntıları Göster
    yardımcı olabildiysem ne mutlu...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tengrielders


    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier-down

    yeni kasa focuslarda;
    P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
    P:park
    R:geri
    N:boş
    D:drive

    otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

    fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
    otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

     Otomatik vites ford focus....



    Yardımların için teşekkür ederim aydınlatıcı bir cevap oldu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    yardımcı olabildiysem ne mutlu...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tengrielders


    quote:

    Orjinalden alıntı: soldier-down

    yeni kasa focuslarda;
    P-R-N-D ve D nin sağ yan tarafında da + ve - vardır.
    P:park
    R:geri
    N:boş
    D:drive

    otomatik kullanmak istemezseniz vites d konumundayken yan tarafa çekiyorsunuz. + kısmında vites büyütüyor, - kısmında ise vites küçültüyorsunuz.

    fotoğrafta daha iyi anlarsınız.
    otomatiği kesinlikle tavsiye ederim. kullanımı çok rahattır. memnun kalacaksınız.

     Otomatik vites ford focus....



    Yardımların için teşekkür ederim aydınlatıcı bir cevap oldu


    Alıntıları Göster
    Focusun otomatiği 100 bg ve fazla yakıyor diye duydum (aslında duymaktan ziyade düşünüyorum da denilebilir, şehir içi fabrika verisi 10 litreden fazla)

    Sırf bu yüzden vazgeçtim ben, yoksa titanium otomatik 37000 civarıydı, iyi fiyat bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xolaires

    Focusun otomatiği 100 bg ve fazla yakıyor diye duydum (aslında duymaktan ziyade düşünüyorum da denilebilir, şehir içi fabrika verisi 10 litreden fazla)

    Sırf bu yüzden vazgeçtim ben, yoksa titanium otomatik 37000 civarıydı, iyi fiyat bence.

    Alıntıları Göster
    şimdilerde ford çift kavramalı powershift şanzıman üzerine çalışıyormuş. 2010 dan sonra üretime geçecekmiş. ölme eşeğim yaz gele..
    vw'de bilmem kaç yıldır kullanılıyor zaten çift kavramalı olanlar(bakınız: dsg).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khaydut

    şimdilerde ford çift kavramalı powershift şanzıman üzerine çalışıyormuş. 2010 dan sonra üretime geçecekmiş. ölme eşeğim yaz gele..
    vw'de bilmem kaç yıldır kullanılıyor zaten çift kavramalı olanlar(bakınız: dsg).

    Alıntıları Göster
    otomatik vites ford denince herkes bir çekince koyuyor..
    2. eli de iyi değil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    otomatik vites ford denince herkes bir çekince koyuyor..
    2. eli de iyi değil...

    Alıntıları Göster
    otomatik benzinli alacaksan civic tavsiye ederim. focusun otomatiği hakkında güzel şeyler pek duymadım. vw da bi seçenek tabi dsg sonuçta.

    ama otomatik focusun bence hiç şansı yok diğer seçenekler arasında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    otomatik benzinli alacaksan civic tavsiye ederim. focusun otomatiği hakkında güzel şeyler pek duymadım. vw da bi seçenek tabi dsg sonuçta.

    ama otomatik focusun bence hiç şansı yok diğer seçenekler arasında

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    otomatik benzinli alacaksan civic tavsiye ederim. focusun otomatiği hakkında güzel şeyler pek duymadım. vw da bi seçenek tabi dsg sonuçta.

    ama otomatik focusun bence hiç şansı yok diğer seçenekler arasında


    Dsg bence en iyisi,onun dışında Civic otm.

    Ama Focus a yapışan kara leke eski kasalardaki Cvt idi,yeni kasada tam otomatik tercih edildi,sorunsuz ama bu seferde 4 oranlı ve 100hp ile sunuluyor,sanırım dsg benzeri yeni şanzımanına ağırlık veriyor şu an..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orjinalden alıntı: desci

    otomatik benzinli alacaksan civic tavsiye ederim. focusun otomatiği hakkında güzel şeyler pek duymadım. vw da bi seçenek tabi dsg sonuçta.

    ama otomatik focusun bence hiç şansı yok diğer seçenekler arasında


    Dsg bence en iyisi,onun dışında Civic otm.

    Ama Focus a yapışan kara leke eski kasalardaki Cvt idi,yeni kasada tam otomatik tercih edildi,sorunsuz ama bu seferde 4 oranlı ve 100hp ile sunuluyor,sanırım dsg benzeri yeni şanzımanına ağırlık veriyor şu an..


    Alıntıları Göster
    Vw forumunda da sordum Golf VI çıkınca Golf V sıfırın fiyatı düştümü?
    Diğerlerinde makyaj olduğunda bile eskilerinin fiyatı düşüyor......

    edit: ek bilgi...

    şimdi baktım sitesine yeni kasadan yaklaşık 2000-2500 ytl düşük fiyatı..
    adamı keriz yerine koymak buna denir herhalde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medonk -- 23 Ocak 2009; 16:02:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medonk

    Vw forumunda da sordum Golf VI çıkınca Golf V sıfırın fiyatı düştümü?
    Diğerlerinde makyaj olduğunda bile eskilerinin fiyatı düşüyor......

    edit: ek bilgi...

    şimdi baktım sitesine yeni kasadan yaklaşık 2000-2500 ytl düşük fiyatı..
    adamı keriz yerine koymak buna denir herhalde...

    Alıntıları Göster
    DSG'de bile sıkışık trafikte kararsız kaldığına dair şikayetler var.

    Bununla birlikte yokuşta kalkış esnasında da sorun yaşanıyormuş, özellikle hillholderın etkisiyle aracın kalkamadığı yazıyordu VW forumlarında.

    Bir diğer nokta da vites değişimlerinin çok hızlı olduğu ancak değişim öncesi beynin biraz düşündüğü de yazılıydı. Yani karar verdikten sonra çok hızlı değiştiği şeklinde yorumlar yapılmış, bu konuda benim tavsiyem ne derseniz VW yeni 4 çekirdekli işlemcilerden kullansın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rahan35 -- 23 Ocak 2009; 17:59:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahan35

    DSG'de bile sıkışık trafikte kararsız kaldığına dair şikayetler var.

    Bununla birlikte yokuşta kalkış esnasında da sorun yaşanıyormuş, özellikle hillholderın etkisiyle aracın kalkamadığı yazıyordu VW forumlarında.

    Bir diğer nokta da vites değişimlerinin çok hızlı olduğu ancak değişim öncesi beynin biraz düşündüğü de yazılıydı. Yani karar verdikten sonra çok hızlı değiştiği şeklinde yorumlar yapılmış, bu konuda benim tavsiyem ne derseniz VW yeni 4 çekirdekli işlemcilerden kullansın

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar kulaktan dolma bilgilerle kesin kararlar vermeyelim.
    yaklaşık 3senedir otomatik vites araç kullanıyorum.
    2sene focus-1 otomatik ve son 1 senedir de yeni kasa otomatik vites kullanıyorum.
    focus-1 de çok iyi fiyata vermiştim.
    otomatik vitesin ilk başta; trafikte rahatlığı, kullanım kolaylığı, sürüş güvenliği insana güven veriyor.
    yakıt olarak ta memnunum. tabiki düz viteslere oranla biraz fazla yakıyor ama yukarıda saydığım artılar olunca bu fazlalığı çok büyütmüyorum.

    focus2 lerde cvt şanzıman dizel araçlarda vardı. ford, cvt firması ile anlaşamayınca dizel otomatik satmayı bıraktı. ford satılan araçlarda arıza çıkınca çok yüksek fiyatlar istediler. bu fordun bir yanlışıdır.

    benzinli otomatik fordlarda bir problem yoktur. bir çokta kullanıcısı vardır.

    gerek honda olsun, gerekse vw olsun bu firmaların otomatik vitesli araçlarının da iyi olacağını düşünüyorum. Kullanmadığım için pek fazla bir fikrim yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soldier-down -- 23 Ocak 2009; 21:52:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    arkadaşlar kulaktan dolma bilgilerle kesin kararlar vermeyelim.
    yaklaşık 3senedir otomatik vites araç kullanıyorum.
    2sene focus-1 otomatik ve son 1 senedir de yeni kasa otomatik vites kullanıyorum.
    focus-1 de çok iyi fiyata vermiştim.
    otomatik vitesin ilk başta; trafikte rahatlığı, kullanım kolaylığı, sürüş güvenliği insana güven veriyor.
    yakıt olarak ta memnunum. tabiki düz viteslere oranla biraz fazla yakıyor ama yukarıda saydığım artılar olunca bu fazlalığı çok büyütmüyorum.

    focus2 lerde cvt şanzıman dizel araçlarda vardı. ford, cvt firması ile anlaşamayınca dizel otomatik satmayı bıraktı. ford satılan araçlarda arıza çıkınca çok yüksek fiyatlar istediler. bu fordun bir yanlışıdır.

    benzinli otomatik fordlarda bir problem yoktur. bir çokta kullanıcısı vardır.

    gerek honda olsun, gerekse vw olsun bu firmaların otomatik vitesli araçlarının da iyi olacağını düşünüyorum. Kullanmadığım için pek fazla bir fikrim yok.

    Alıntıları Göster
    Bahsi geçen iki aracıda kullanan biri olarak izlenimlerim sizlere fikir verebilir. 2006'da Focus Dizel CVT otomatik(sıfır Km ) alarak 2 yıl kullanmıştım. Sürüş keyfi, aracın tokluğu ve dizelin ataklığı güzeldi. Ama Bu CVT vitesli araçlarda sorunları duyunca, hele fiyatını ve otosan'ın kullanıcı dostu olmayan yaklaşımlarını duyunca ben bu aracı satarım dedim ve sattım. Ek garantim olduğu halde satmaktan yana oldu davranışım.

    Bu CVT viteslere öyle uçuk fiyatlar istiyorlarki dudak uçuklatır (15-17 Bin TL).

    Geçtiğimiz nisan ayında bu aracı satarak dizelden benzinliye yeniden döndüm Honda Civic Elegance Otm. vites araç aldım. Son derece memnunum vitesinden. Honda'nın otomatik vites konusundaki şöhretini biliyordum, kulanırken bunun boş bir şöhret olmadığını anladım, hakkını veriyor.

    1.6 motor araçlarda bir çok marka yarı otomatik vites sunuyor. Bu yarı otomatik yada otomatik debriyajlı araçlardan uzak durmak gerekir kanımca. Bu sebeple Civic iyi bir tercih oldu benim için. Vites geçişleri ve motorla uyumu üst seviyede. 5 ileri olması ve F 1 tarzı manuel kullanım sunması ise bir başka artısı.

    Benim bu konudaki izlenimlerim bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vuralkan

    Bahsi geçen iki aracıda kullanan biri olarak izlenimlerim sizlere fikir verebilir. 2006'da Focus Dizel CVT otomatik(sıfır Km ) alarak 2 yıl kullanmıştım. Sürüş keyfi, aracın tokluğu ve dizelin ataklığı güzeldi. Ama Bu CVT vitesli araçlarda sorunları duyunca, hele fiyatını ve otosan'ın kullanıcı dostu olmayan yaklaşımlarını duyunca ben bu aracı satarım dedim ve sattım. Ek garantim olduğu halde satmaktan yana oldu davranışım.

    Bu CVT viteslere öyle uçuk fiyatlar istiyorlarki dudak uçuklatır (15-17 Bin TL).

    Geçtiğimiz nisan ayında bu aracı satarak dizelden benzinliye yeniden döndüm Honda Civic Elegance Otm. vites araç aldım. Son derece memnunum vitesinden. Honda'nın otomatik vites konusundaki şöhretini biliyordum, kulanırken bunun boş bir şöhret olmadığını anladım, hakkını veriyor.

    1.6 motor araçlarda bir çok marka yarı otomatik vites sunuyor. Bu yarı otomatik yada otomatik debriyajlı araçlardan uzak durmak gerekir kanımca. Bu sebeple Civic iyi bir tercih oldu benim için. Vites geçişleri ve motorla uyumu üst seviyede. 5 ileri olması ve F 1 tarzı manuel kullanım sunması ise bir başka artısı.

    Benim bu konudaki izlenimlerim bunlar.

    Alıntıları Göster
    4 ileri klasik şanzımanlı focuslar iyidir söylendiği binide çok yakmaz makul yakar uzun yolda 6 litreden az yakabilirsiniz şehir içinde de 8 litre yakabilirsiniz bu sizin sürüşünüze bağlı bizim arabada otomatik ortalama 8-9 litre yakıyor yerine göre (üst devirlerde kullanırsam)10 -11 litre lpg yakıyor öyleki aynı güzargahta 7 litrede yakmışımdır 9 litrede focus II ler tker ve ağırlıktan dolayı focus I e göre biraz hantal kalıyo ama onlarında manuelde kullanabilme olanağı var (+ - joystiği)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    4 ileri klasik şanzımanlı focuslar iyidir söylendiği binide çok yakmaz makul yakar uzun yolda 6 litreden az yakabilirsiniz şehir içinde de 8 litre yakabilirsiniz bu sizin sürüşünüze bağlı bizim arabada otomatik ortalama 8-9 litre yakıyor yerine göre (üst devirlerde kullanırsam)10 -11 litre lpg yakıyor öyleki aynı güzargahta 7 litrede yakmışımdır 9 litrede focus II ler tker ve ağırlıktan dolayı focus I e göre biraz hantal kalıyo ama onlarında manuelde kullanabilme olanağı var (+ - joystiği)

    Alıntıları Göster
    ağzınıza sağlık.
    otomatik vites benzinli focus sahibi olmayan veya uzun süre kullanmayan kişilerden yersiz suçlamalar gelince sinirleniyorum.

    benim yakıtımda sizinki gibidir. bu konuda çok memnunum.

    bazı arkadaşlarda yanlış bir bilgi var. bunu tekrar hatırlatmak istiyorum. cvt şanzıman dizel otomatik araçlarda kullanılmıştır. cvt firması ile fordun anlaşamaması sonucunda ford cvt şanzımanlı otomatik dizel araç üretimini durdurmuştur. olan bu arada dizel otomatik araç alan kullanıcılara olmuştur. satılan araçlarda çıkan arızalarda ise yüksek fiyatlar istemiştir.

    benzinli otomatiklerde herhangi bir ciddi problem yoktur. senelerden beri satılmaktadır. bir çok kullanıcısı vardır. gönül rahatlığıyla alabilirsiniz...


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    4 ileri klasik şanzımanlı focuslar iyidir söylendiği binide çok yakmaz makul yakar uzun yolda 6 litreden az yakabilirsiniz şehir içinde de 8 litre yakabilirsiniz bu sizin sürüşünüze bağlı bizim arabada otomatik ortalama 8-9 litre yakıyor yerine göre (üst devirlerde kullanırsam)10 -11 litre lpg yakıyor öyleki aynı güzargahta 7 litrede yakmışımdır 9 litrede focus II ler tker ve ağırlıktan dolayı focus I e göre biraz hantal kalıyo ama onlarında manuelde kullanabilme olanağı var (+ - joystiği)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier-down

    ağzınıza sağlık.
    otomatik vites benzinli focus sahibi olmayan veya uzun süre kullanmayan kişilerden yersiz suçlamalar gelince sinirleniyorum.

    benim yakıtımda sizinki gibidir. bu konuda çok memnunum.

    bazı arkadaşlarda yanlış bir bilgi var. bunu tekrar hatırlatmak istiyorum. cvt şanzıman dizel otomatik araçlarda kullanılmıştır. cvt firması ile fordun anlaşamaması sonucunda ford cvt şanzımanlı otomatik dizel araç üretimini durdurmuştur. olan bu arada dizel otomatik araç alan kullanıcılara olmuştur. satılan araçlarda çıkan arızalarda ise yüksek fiyatlar istemiştir.

    benzinli otomatiklerde herhangi bir ciddi problem yoktur. senelerden beri satılmaktadır. bir çok kullanıcısı vardır. gönül rahatlığıyla alabilirsiniz...


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    4 ileri klasik şanzımanlı focuslar iyidir söylendiği binide çok yakmaz makul yakar uzun yolda 6 litreden az yakabilirsiniz şehir içinde de 8 litre yakabilirsiniz bu sizin sürüşünüze bağlı bizim arabada otomatik ortalama 8-9 litre yakıyor yerine göre (üst devirlerde kullanırsam)10 -11 litre lpg yakıyor öyleki aynı güzargahta 7 litrede yakmışımdır 9 litrede focus II ler tker ve ağırlıktan dolayı focus I e göre biraz hantal kalıyo ama onlarında manuelde kullanabilme olanağı var (+ - joystiği)


    Alıntıları Göster
    7 yıldır Focus kullanıyorum, babamda da Yeni Focus var ikisini ortak kullanıyoruz gibi, artı 6 ay kadar da bir dizeli kullandım (CVT olanlardan).
    CVT için çok problem yazılır, onu bilemiyorum ama sürüş konforu açısından en iyi şanzıman oydu.

    Focus otomatik kullanıma dikkat ederseniz az yakar demiş bazı arkadaşlar ama ben buna şahit olamadım, başka kimseden de duymadım. Hatta aynı model manual sahibi olan bir arkadaşımla uzun yola gittiğimizde
    etmediği lafı bırakmadı
    Çok kez özellikle test ettim, ne kadar düzgün kullanırsanız kullanın şehir içinde 10 litre altına inmek mümkün değil (8 litre falan hayal, şehrin neresi olduğuna da bağlı ya), biraz dikkatsiz davranır gaza da basarsanız inanılmaz tüketim rakamları görebiliyorsunuz.

    Çoğu zaman manual gibi kullanıyorum, (Eski kasayı 1-2-D(O/D) yenisinde 4 manual var zaten ve hiç problem yaşamadım AMA birkaç servis ve arkadaşım otomatiği sürekli bu şekilde kullanmamam yönünde uyarıda bulundular.

    Otomatik vites'in rahatlığı için fazladan para ödemiş oluyorsunu o kadar. Tıpkı yeni arabada sırf konfor için peşin ödediğiniz aksesuarlar gibi, tek farkı satarken benzini satamıyorsunuz
    100 Km'de ortalama 2 lt fark ederse 100.000 km kullanımda 2000 lt benzin farkı vermiş olursunuz, benzin fiyatını ort 3.5 alırsak.
    100.000 km'de otomatik için 7000 TL fazla harcamanız olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shebumi

    7 yıldır Focus kullanıyorum, babamda da Yeni Focus var ikisini ortak kullanıyoruz gibi, artı 6 ay kadar da bir dizeli kullandım (CVT olanlardan).
    CVT için çok problem yazılır, onu bilemiyorum ama sürüş konforu açısından en iyi şanzıman oydu.

    Focus otomatik kullanıma dikkat ederseniz az yakar demiş bazı arkadaşlar ama ben buna şahit olamadım, başka kimseden de duymadım. Hatta aynı model manual sahibi olan bir arkadaşımla uzun yola gittiğimizde
    etmediği lafı bırakmadı
    Çok kez özellikle test ettim, ne kadar düzgün kullanırsanız kullanın şehir içinde 10 litre altına inmek mümkün değil (8 litre falan hayal, şehrin neresi olduğuna da bağlı ya), biraz dikkatsiz davranır gaza da basarsanız inanılmaz tüketim rakamları görebiliyorsunuz.

    Çoğu zaman manual gibi kullanıyorum, (Eski kasayı 1-2-D(O/D) yenisinde 4 manual var zaten ve hiç problem yaşamadım AMA birkaç servis ve arkadaşım otomatiği sürekli bu şekilde kullanmamam yönünde uyarıda bulundular.

    Otomatik vites'in rahatlığı için fazladan para ödemiş oluyorsunu o kadar. Tıpkı yeni arabada sırf konfor için peşin ödediğiniz aksesuarlar gibi, tek farkı satarken benzini satamıyorsunuz
    100 Km'de ortalama 2 lt fark ederse 100.000 km kullanımda 2000 lt benzin farkı vermiş olursunuz, benzin fiyatını ort 3.5 alırsak.
    100.000 km'de otomatik için 7000 TL fazla harcamanız olur.

    Alıntıları Göster
    şehir içinde eğer dur kalk trafiginde gaza basmadan gitmesini bilirsek düz vitesten hem konforlu olabilir hemde ekonomik (tabi usta sürücü düz viteste az yakar ama normal sürücü otomatikten az yakamaz ) sebebi izmit şehir merkezinde hiç gaza basmadan 4 km yol gittiğimi bilirim sıkışık trafikte düz viteste her dur kalkta verilen gaz ve balatanın aşınması işin ekonomik yönü konfor yönüde sol ayağın yorulmaması hele dizin bileğinde sorun olanlar için ideal sonra aracın vitesini 1-2 ve d şekilnde kullanmak erken vites değişimi yada geç değişime sebeb olur ama d durumunda gaza çok narin basıldığında araç zaten en ideal anda vitesi büyültür ve küçültür şunu söyleyeyim eğer vites geçişlerinin yumuşak ve değişimdeki o ara gaz nedeniyle boşa giden yakıtı kurtarmak sitiyorsak vitein değişeceği hızlar genelde bellidir o hıza gelindiğinde ayağımızı gazdan ufak bir miktar çekersek aracın vitesini geçmesini sağlarız buda ekonomik sürüşe etki eder
    şehir içinde misal bizim araç eğer yol düzse 1800 ile 1900 devir arası vites büyütüyor buda 1 vitesin yaklaşık 20 kmph 2 vitestin 30 kmph ve 3 vitesin 45 kmph hızda sonlandığını görüyoruz
    şehir içinden şehir içine fark vardır kalabalaık ve bol ışıklı şehirlerde doğal olarak yakıt sarfiyatı artar ama uygun sürüş tarzı bunu minimize eder
    zaten focus I ghia otomatik şehir içi fabraiak verisi 11.2 ama bizim gittiğimiz yollar genelde şehir içi ağırlıklı ama ortlama değerler kocaeli körfezden izmit merkeze gidip izmit merkezin sıkışık trafiğine girip aynı yolu tekara döndüğümde 7.2 lpg ortalama yapabiliyorum ama kendimi kasmam gerekiyo eğer normal kullanırsam bu 8.3 olabiliyo biraz seri ve agresif kullanımda 10 litreye varabiliyo

    http://www.ford.com.tr/focus/focus_teknik.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    şehir içinde eğer dur kalk trafiginde gaza basmadan gitmesini bilirsek düz vitesten hem konforlu olabilir hemde ekonomik (tabi usta sürücü düz viteste az yakar ama normal sürücü otomatikten az yakamaz ) sebebi izmit şehir merkezinde hiç gaza basmadan 4 km yol gittiğimi bilirim sıkışık trafikte düz viteste her dur kalkta verilen gaz ve balatanın aşınması işin ekonomik yönü konfor yönüde sol ayağın yorulmaması hele dizin bileğinde sorun olanlar için ideal sonra aracın vitesini 1-2 ve d şekilnde kullanmak erken vites değişimi yada geç değişime sebeb olur ama d durumunda gaza çok narin basıldığında araç zaten en ideal anda vitesi büyültür ve küçültür şunu söyleyeyim eğer vites geçişlerinin yumuşak ve değişimdeki o ara gaz nedeniyle boşa giden yakıtı kurtarmak sitiyorsak vitein değişeceği hızlar genelde bellidir o hıza gelindiğinde ayağımızı gazdan ufak bir miktar çekersek aracın vitesini geçmesini sağlarız buda ekonomik sürüşe etki eder
    şehir içinde misal bizim araç eğer yol düzse 1800 ile 1900 devir arası vites büyütüyor buda 1 vitesin yaklaşık 20 kmph 2 vitestin 30 kmph ve 3 vitesin 45 kmph hızda sonlandığını görüyoruz
    şehir içinden şehir içine fark vardır kalabalaık ve bol ışıklı şehirlerde doğal olarak yakıt sarfiyatı artar ama uygun sürüş tarzı bunu minimize eder
    zaten focus I ghia otomatik şehir içi fabraiak verisi 11.2 ama bizim gittiğimiz yollar genelde şehir içi ağırlıklı ama ortlama değerler kocaeli körfezden izmit merkeze gidip izmit merkezin sıkışık trafiğine girip aynı yolu tekara döndüğümde 7.2 lpg ortalama yapabiliyorum ama kendimi kasmam gerekiyo eğer normal kullanırsam bu 8.3 olabiliyo biraz seri ve agresif kullanımda 10 litreye varabiliyo

    http://www.ford.com.tr/focus/focus_teknik.htm

    Alıntıları Göster
    bu arada arabam.com da focus otomatikin test sürüşü vardı orada şöyle deniliyordu
    focus otomatik öyleki düz vites rakiplerinden bile az yakabiliyor
    test kaldırıldı bulsaydım eklerdim
    oradaki testte (ki 0-100 60-100 gibi performans testleride yapılmış) ortalama 8.8 yakıt tüketimi vardı




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.