Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (163. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.596
Cevap
244
Favori
1.190.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 161162163164165
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşim hava akış mertreyı değiştır düzelir iyi günler
  • iyi forumlar arkadaşlar.
    1.4 klasik otomatik opel corsa aracım var.
    Bu aralar sıkıntı çıkarıyor başıma ve Pc ye bağlattığımda şanzıman hatası çıktı.
    .
    Durumu tasvir etmem gerekirse; Sabahleyin araca binip aracı çalıştırıyorum. Araç tek marşta ve hemen çalışıyor. Arabaya park halinde iken gaz verip çektiğim zaman, devir yükseldikten sonra azalırken sanki stop edecek gibi oluyor. Devir saati çubuğu sanki takılarak düşüyor gibi oluyor. Park ettiğim yerden geri geri çıkıp D ye alıp ilk gazı verince de bu teklemeyi aynen yapıyor araç önce gaz yemiyor sonra kendine gelip gidiyor. Motor ısınınca bu ortadan kalkıyor.
    Bu şekilde soğuk motorla dik yokuş çıkmam gerekirse,araç yokuş çıkmaya başlayınca devir saati yavaşca düşmeye başladığı zaman vites düşmesi gerekeceği yerde gazı yemeyip yığılıyor ve aptallaşıyor.Öyle olunca da arıza ışığı yakıyor. Bu arıza ışığınada serviste şanzıman diye çıktı. Sadece dik yokuşlarda arıza ışığını yakıyor. Sonra kendiliğinden de arıza ışığı sönüyor

    sorun şanzımanda olsa boşta iken bu teklemeyi yapmaması gerek diye düşünüyorum. Sizce sorun neden olabilir? Yardımlarınızı bekliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aceryeni

    iyi forumlar arkadaşlar.
    1.4 klasik otomatik opel corsa aracım var.
    Bu aralar sıkıntı çıkarıyor başıma ve Pc ye bağlattığımda şanzıman hatası çıktı.
    .
    Durumu tasvir etmem gerekirse; Sabahleyin araca binip aracı çalıştırıyorum. Araç tek marşta ve hemen çalışıyor. Arabaya park halinde iken gaz verip çektiğim zaman, devir yükseldikten sonra azalırken sanki stop edecek gibi oluyor. Devir saati çubuğu sanki takılarak düşüyor gibi oluyor. Park ettiğim yerden geri geri çıkıp D ye alıp ilk gazı verince de bu teklemeyi aynen yapıyor araç önce gaz yemiyor sonra kendine gelip gidiyor. Motor ısınınca bu ortadan kalkıyor.
    Bu şekilde soğuk motorla dik yokuş çıkmam gerekirse,araç yokuş çıkmaya başlayınca devir saati yavaşca düşmeye başladığı zaman vites düşmesi gerekeceği yerde gazı yemeyip yığılıyor ve aptallaşıyor.Öyle olunca da arıza ışığı yakıyor. Bu arıza ışığınada serviste şanzıman diye çıktı. Sadece dik yokuşlarda arıza ışığını yakıyor. Sonra kendiliğinden de arıza ışığı sönüyor

    sorun şanzımanda olsa boşta iken bu teklemeyi yapmaması gerek diye düşünüyorum. Sizce sorun neden olabilir? Yardımlarınızı bekliyorum
    Aynı şeyleri benzinde yapmıyorsa; Öncelikle lpg üzerine yoğunlaş bence, lpg bakım ve ayarlarına baktır, filtre değişim vakti geldiyse değiştir. Aynı şeyi benzinde de yapıyorsa, ateşleme sistemi üzerine yoğunlaş derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e-rose -- 5 Haziran 2018; 18:21:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Aynı şeyleri benzinde yapmıyorsa; Öncelikle lpg üzerine yoğunlaş bence, lpg bakım ve ayarlarına baktır, filtre değişim vakti geldiyse değiştir. Aynı şeyi benzinde de yapıyorsa, ateşleme sistemi üzerine yoğunlaş derim.

    Alıntıları Göster
    hocam benzinde yapıyor.bu hafta hem benzın hem lpg fitresini değiştirdim. Durum değişmedi.Bana da bobin ya da buji geliyor ama pc şanzıman deyince korktum. Vites geçişleri güzel herhangi bir sorunu yok. 6bin km önce de şanzıman yağını da servis özelliklerine uyarak değiştirmiştim. şanzıman olmasında bobin buji bir türlü halledilir. Boğaz kelebeği sizce yapablir mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aceryeni

    hocam benzinde yapıyor.bu hafta hem benzın hem lpg fitresini değiştirdim. Durum değişmedi.Bana da bobin ya da buji geliyor ama pc şanzıman deyince korktum. Vites geçişleri güzel herhangi bir sorunu yok. 6bin km önce de şanzıman yağını da servis özelliklerine uyarak değiştirmiştim. şanzıman olmasında bobin buji bir türlü halledilir. Boğaz kelebeği sizce yapablir mi

    Alıntıları Göster
    Boğaz kelebeği temizliği işe yarar mutlaka. Ama bu işlemlerin hepsinin birlikte yapılması gerekiyor ki, işe yarasın.Bobin, bujiler ve kabloları ile boğaz kelebeği temizliği çözüm olabilir. Ama bilgisayarın da şanzıman hatası vermesini göz ardı etmemek gerekiyor tabi.




  • Merhaba,

    Bu konuyu yeni gördüm , Aracımda şöyle bir sorun var linkte konu açmıştım

    https://forum.donanimhaber.com/nissan-navara-otomatik-vites-sorun-izmir-de-usta-araniyor--133262021
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kuafortr

    Merhaba,

    Bu konuyu yeni gördüm , Aracımda şöyle bir sorun var linkte konu açmıştım

    https://forum.donanimhaber.com/nissan-navara-otomatik-vites-sorun-izmir-de-usta-araniyor--133262021
    http://hydratest-turkiye.com/Otomatik-Sanziman-Izmir.aspx

    Konu içerisinde bu işyeri tavsiye edilmişti. Uğramakta fayda var.




  • -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaxRpm -- 20 Temmuz 2018; 23:41:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çözüm kamil usta

    merhaba arkadaşim hava akış mertreyı değiştır düzelir iyi günler
    2011 model Insignia var,110.000 km'de. Araçta zaman zaman sert, vuruntulu vites geçişleri oluyor. Genel olarak araç son derece problemsiz iken, bazı durumlarda kalkışta da sert bir vuruntu oluyor. Fark edebildiğim kadarıyla bu vuruntu genelde araç doluysa ve yokuşlu yollarda kullanıldıysa oluyor. Bu şanzımanlarda "eğim sensörü" gibi bir sensör var mı; ondan kaynaklanıyor olabilir mi?

    NOT : Yağ değişimini pek çok kez yaptırdım ama sanayi kafasıyla yapıldı, yeterli yağ var mı kontrol edilmedi.
  • Arkadaşlar merhaba,

    93 model bir totoya corona aracımız var. Bir süredir bir kaç derdimiz var. Aracımız LPG'li fakat aşağıdaki sorunlar benzindeyken de lpgdeyken de var.



    1. Aracımızı yeni çalıştırdığımızda veya ışıklarda felan durduğumuzda vites D'deyken çok zor hareket ediyor. Basmıyor, ama hızlandıran sonra problem yok. 80'e kadar.

    Fakat aynı ışıklarda, vitesi L'ye alınca araç standart otomatik vitesli araçlar gibi ileri doğru gidiyor fenden çekince ayağı, gaz verince de çok güzel hareket ediyor.

    Yani D de gitmeyen araba L de gidiyor kalkarken.



    2. O/D ışığı yanıp sönüyor(overdrive).



    3. 80'den sonra her gaza bastığımda motor titriyor. Bir şekilde çıktık diyelim 100'e, normal gazla güzel gidiyor. Hızlanması için fazla gaz verdiğinde titriyor.

    Bunu tam 80'de yapmaya başlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi günler, passat 1.8 98 model otomatik vites arabam var. Dün yolda giderken arabanın alttından bir ses geldi 500 metre kadar gittikten sonra bir benzinlikte durduk gaz aldık arabayı tekrar çalıştırmaya çalıştığımızda d de araba gitmemeye başladı 2 ye aldığımda tekleyerek araba yürümeye başladı bir 20 metre o şekilde gittim daha sonra stop ettim arabanın altından yağ akıtmış ve duman çıkmaktaydı tekrar denedim r ve d de araba hiç gitmiyor yalnız 2 ye aldığımda tekleyerek devam edip ilerde stop etmeye başladı şanzıman tamirini 3 hafta önce yaptırdım hafta başında uzun yol geldim arabadaki sorun şanzımandan mı kaynaklanmaktadır bilgisi olan var mı? Bu arada bir haftadır araba ilk çalışmada d ve r ye aldığımda araba tekleyip stop ediyordu araba gaza geçtikten sonra d ye aldığımda sorunsuz şekilde çalışmakta ama r de tekleyerek çalışmaktaydı.
  • Aracın gidişinde problem yok fakat D ışığı yanıp sönüyor ve N'den D'ye Veya R'ye aldığın anda arkadan sanki bi vuruntu yapıyor sebebi ne olabilir ?
  • Merhabalar 2011 Ford Kuga 2.0 TDCI sahibiyim araç powershift şanzımana sahip 2 gün önce 3. ve 4. viteste ufak bir ses geliyor diye şanlıurfa ford servisine götürdüm serviste ariza kodlarını öğrenmek için bilgisayara bağladılar ve araca güncelleme attılar orada ki usta güncelleme ile ses sıkıntısının düzeleceğini söyledi. Arac servisten çıktıktan sonra D konumuna ve R konumuna alınca kendinin ileri doğru atıyor ve bu durum araç yürür konuma gelene kadar devam ediyor. Öyle ki aracın bir yerleri kırılacak dökülecek gibi oluyor bu durumu tekrar servise bildirdiğimiz de adamların bizi bir dövmedikleri kaldı. Servisten çıkardıkları rapora göre C performans selenoidinin sıkıştığı yazıyor. Fakat sağlam şekilde servise soktuğumuz araba şu an yürüyemez durum ne gibi bir öneriniz olur teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir Rind kullanıcısına yanıt
    Aynı sıkıntı bende vardı. 3.viteste araç kendini korumaya alıyor. Vuruntu sensörleri değişti problem kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba ustam aracım 2006 model e 60 5 30 şanzıman yağ değişim maliyeti nedir ve hangi yağı kullanmalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerem Cenk -- 10 Temmuz 2018; 21:0:32 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • meteg M kullanıcısına yanıt
    meteg hocam merhaba sizin yüksek bilginizden yararlanmak istiyorum ben forumda çok yazınızı gördüm otomatik şamzımanla iligili.
    benim 2001 model ford focus mk1 aracım var 1.6l zetec-s otomatik vites 1si hangi marka şanzıman yağı ve hangi standartları desteklemesi lazım ben sanki şanzıman motora yük bindiriyo hissiyatına kapıldım şöyleki. diyelimki ayağımın ucuyla gaza dokunuyorum devir 1500 de vites 2 de 40 ile gidiyorum vitesi boşa getirince dfevir 5000 leri görüyor eski hyundai era aracımdadad bunu denerdim en fazla 2-2.5bin devire çıkardı bu aşırı yükseliyor burdada acaba şanzımana aşırı yükmü biniyor diye düşündüm. arabayı 3 ay önce aldim yağının 2 litresini değişebildik motul dextron 3 yağ koydum 2 litre alt hazneyi açmadan hortumdan boşaltıp yukardan koyduk ama şanzımanımda bide 1den 2 ye geçerken 2500 devir civarı silkeleme oluyor bide sabah ısınana kadar vites geçişleri yavaş oluyor ve aragaz verir gibi devir yükselip 1000 devir kadar yanı 2500 de değişecekse boşa alıp 3500e çıkıp oyle vites geçiyor çok nadir sıcakkende yapıyor bunu ne kadar erken cevap verirseniz o kadar mutlu olurum çünkü sizden gelen cevaba göre hareket edeceğim. şimdiden teşekkür ederim vereceğiniz cevap için.
    4




  • Selamun aleyküm

    Proton persona 418 otomatik şanzıman aracım var bı sıkıntı si var arabam hız yaptığı zaman yani 100km civarında giderken kendini birden yığma yapıyor yani vites düşürüyor sanırım motor devri yükseliyor şanzıman bağırmaya başlıyor falan sonra kalkışta zor bı kalkış yapıyor fakat vites değişmiyor yine bı gariplik oluyor stop Edip tekrar çalışınca düzeliyor ve devam ediyor ama belirsiz aralıklarla bu sıkıntıyı yapıyor sıkıntı ne olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi forumlar. C4 picasso 2009 1.6 hdi yarı otomatik aracım service hatası verdi. Haraket halindeyken yandı, kenara çekip stop ettim ama otomatik el frenini çekmedi. Obd cihazı ile bağlandım p1728 hatası verdi. Silmeye çalıştım ama silmedi. 3-4 defa kontağı kapatıp açtığımda service logosu ekrandan kalktı ama Obd cihazı ile bağlandığımda p1728 kodu hala duruyordu. Bu durumu çok kafaya takmalımıyım yada nasıl bir yol izlemeliyim. Ustalarımın yardımına ihtiyacım var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SELAMIN ALEYKÜM,USTAM BENİM ARAÇ NİSSAN PATHFİNDER 2.5 YOKUŞTA GERİ ÇIKAMIYORUM, ZORLANMAYA GELMİYOR BİDE SİYAH DUMAN VERDİ Kİ EVERE ŞENLİK,BU ARADA SİYAH DUMANI SIKIŞTIRINCA VERİYOR HEP,NE YAPABİLİRİZ,

     OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ

    SEVGİLER,SAYGILAR USTA'M...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamın aleyküm ustam bende 92 civic 1.5 ex var araba 1. vitesten 2. vitese geçmiyor ayağımı gazdan çekince geçiyor diğer vites geçişlerinde sorun yok . birde birden ikiye geçince yokuşta araba çekmiyor vites hemen geri 1 e düşüyor devir 5 lere çıkıyor ne yapmam lazım
  • 
Sayfa: önceki 161162163164165
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.