Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (161. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 159160161162163
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. 2007 fiat sedici tam otomatik 140.000 km aracımın motoru lpg görmedi, performansı çok iyi. Fakat tork konvertörünün zayıfladığı ve yağda balata talaşı olduğu söylendi. Araç kalkışta ve 2. Vitese geçişte hissettirmiyor yumuşacık. Fakat 3. Vitesten 4e geçişte bekleme süresi uzuyor, kararsızlık yaşıyor ve geçerken hafif hissettiriyor vuruntuyla. Sadece 3-4 arası yaşanıyor bu. Ayrıca sabah motor soğukken 3. Viteste kalıp, 4 ve 5(overdrive) e atmıyor. Motor biraz ısınınca geçiyor. Komple revizyon mu gerekli? Yağı hiç değişmemiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albayman A kullanıcısına yanıt
    Hocam yagi degistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nickimsonikimsi kullanıcısına yanıt
    Hocam yağı 8lt sipariş verdim mobil atf 3309. Doldur boşalt ile mümkün olduğunca içinde eski yağ azaltarak değiştireceğim. Sabah soğukta 4e geçmiyor ve ısındıktan sonra 4e geçerken kararsızlık, sürede uzama ve hafif vuruntu kafamı kurcalıyor. Yoksa arabadan çok memnunum dinamik paket olmasına rağmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albayman A kullanıcısına yanıt
    Hocam sonucu paylasirsanız sevinirim
    Hocam bu arada ilk defa duymustum bj modeli biraz baktim gercekten cok guzel arac kisaca bahsedermisiniz kronik problem yakit ic hacim nasil hocam genis mi bagaj durumu sersis yedek parca maliyet vs durumlarindan.
    35-40 bin arasina temizi bulunursa cok guzel bir alternatif gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickimsonikimsi -- 4 Mayıs 2018; 23:34:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suzuki sx4 modelinin aynısı. Suzuki-Fiat ortak yapımı. Bunun üzerinde fiat yazıyor. Corsa fiesta gibi dar küçük değil, onlardan büyük C sınıfını hakediyor. Otomatik şanzımanı Aisin marka japon şanzımanı. Bizim milletimizin ihmali nedeniyle değiştirilmeyen yağı bu şanzımanın düşmanı. Aynı şanzımanı ford 2001 den 2011e kadar kullanmış. Hatta ben bunu Auris ve corollada gördüm karakteri aynı.

    Sedici ülkemizde tutulmayan ve kıymeti bilinmeyen arabalardan. En çok 40.000tl gördüm fiyatını, fakat ikizi Suzuki Sx4 45bin bandından başlıyor 58bin tl ye kadar gidiyor. Satışını düşünmezseniz iyi arabadır Sedici. Tavsiye ederim. Benzinde 6 litre yakar 90la sabit gidilirse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albayman A kullanıcısına yanıt
    Elinize saglik hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüm arkadaşlara iyi akşamlar diliyorum aracım 2012 model Nissan Qashqai 1.6 benzin lpg otomatik şanzıman



    1) Aracim ani hızlanmada ayni viteste kalıyor ve vites değiştirmiyor. Gaz pedalından ayağımı ceksemde yokuş asagi gitsemde araç vites attirmiyor kendi kendine bağırıyor. Ancak yol kenarına çekip boşa alıp tekrar hareket ettiğimde normale dönüyor.

    2) aracım uzun yokus çıkarken 10-15 km lik sanki vites küçültmesi gerekirken küçültmüyor ve sonucunda araç yokuşta hiç çekmemeye başlıyor. Yine yol kenarına çekip vitesi boşa alıp tekrar kalkış yaptığımda düzeliyor.

    3) Araç 130-140 dediği zaman devir 5000 e geliyor nerdeyse başka da gitmem diyor sanki.

    Bu oluşan durumların çaresi nedir bana ne kadara mal olur acaba cevaplarınız için tsk ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar öncelikle paylaştıgınız bilgiler için çok teşekkürler.
    sorunum şu şekilde 2 ay önce aldıgım 2003 model ibiza 1.4 benzin lpg 190.000km
    1- araç P yada N konumunda iken farklı bır huşurtu gibi ses yapıyor.
    2- Bazen r den d ye veya D konumunda ilerledikten sonra trafikte durunca ve geri yola devam etmek istedigimde vites boştaymış gibi yapıp bi anda vitese geciyor pat diye kalkıyor bunu uzun yoldada denedım 1 saat hic durmadan gittim ve durdugumda arac hala D konumunda iken ayagımı frenden cekınce araç yıne boştaymış gibi oluyor ben gaza basmadan vitese oturmuyor bunu fark edip ılk r ye alıyorum sonra d ye alıyorum yıne boştaymış gibi oluyor ama 1 kere kaltıktan sonra hemen tekrarlamıyor sorunu yani nadir yapıyor ama o bianda geçiş beni korkutuyor.
    3-Birde bu araç tam otomatık geri kaçırma ve ya r de iken ileri kaçırma yapması normal mi yokuş kalkış destegi filan olmadıgını biliyorum.

    Şimdiden teşekkür ederim vereceginiz bilgiler için.




  • Ynsbrc Y kullanıcısına yanıt
    Şanzıman kendini korumaya alıyor ve 3 ya da 4'üncü viteste takılı kalıyor. Yağ değişimi ile işe başlayın. Hatta serviste cihaza bağlatıp arıza kodlarına bakın ve ne anlama geldiğini öğrenin. Daha sağlıklı bir yorum yapmak arıza kodlarına göre daha kolay olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakan9363 H kullanıcısına yanıt
    Özellikle trafikte yapıyorsa yağ eskimiştir ve viskozitesini kaybetmiştir. Şanzıman yağı değişimi yapmak sorununuza çözüm sağlayabilir. Yokuş kalkış desteği yoksa %6 ve fazla eğimli bir yerde az da olsa kaçırması normaldir. Ama düz vitesin boşta olması gibi çok kaçırıyorsa farklı şeyler konuşuruz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    şanzıman yağını degisicem en yakın zamanda tavsiye edebiliceginiz bir yag varsa benım aracım ıcın tercihim o yönde olabilir
    aracın kaçırmasıda boştaymış gibi degil gitmek istiyor ama gücü yetmiyor gibi kacırıyor geri geri kaçırması çok fazla sorun olmuyor benim için önceligim bianda vitese oturmasında bu sorunu çözersem güzel olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan9363 -- 7 Mayıs 2018; 1:44:43 >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Hocam benim araçta p2770 Tork konvertör debriyaj valf devresi açık diye bi hata veriyor. Araçta ki sıkıntı da kendini 3.viteste korumaya alması sürekli. Şimdi bu araçta elektriksel mi sıkıntı var yoksa başka bişey mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakan9363 H kullanıcısına yanıt
    ATF 3 ya da Dextron 3G diye geçer. Fark etmez. Markası da fark etmez atf 3 olsun yeter ama bilindik markalar tabi ki tercih sebebidir. Şanzıman yağını değiştirirsiniz. Örneğin 3 litre değiştirilir ama konventörde halen eski yağ vardır. 1000 km sonra tekrar 3 litre değişim yaparsınız. Böylece eski yağ en aza yeni yağ da en fazla duruma gelmiş olur. Bu yaklaşık 1500-2000 kmlik süreçten sonra da aynı sorun devam ederse iyi bir şanzıman ustasının yanına uğramanız gerekebilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • cehili C kullanıcısına yanıt
    Valf devresini değiştirtmek sizin çözümünüz olacağa benziyor. Masrafı hakkında bilginiz var mı?
    Ayrıca valf devresini değiştirtirseniz şanzıman yağını da muhakkak değiştirin. Yağ değişimi şanzımanın olsun motorun olsun kan değişimi gibidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Valf devresini değiştirtmek sizin çözümünüz olacağa benziyor. Masrafı hakkında bilginiz var mı?
    Ayrıca valf devresini değiştirtirseniz şanzıman yağını da muhakkak değiştirin. Yağ değişimi şanzımanın olsun motorun olsun kan değişimi gibidir.
    Hocam bu valf devresi nasıl bi parça ? Neresinde ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Tamamdir tesekkur ederim ilginize

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cehili C kullanıcısına yanıt
    Şimdi nasıl açıklasam. Çok zor bir soru. Tork konventörünün kilitlenmesini sağlayan ya da vites geçişlerini sağlayan selenoid valfler vardır. İşte o valf ile ilgili bir arızanız var. O valf değişince muhtemelen sorununuz da çözülecek.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Şimdi nasıl açıklasam. Çok zor bir soru. Tork konventörünün kilitlenmesini sağlayan ya da vites geçişlerini sağlayan selenoid valfler vardır. İşte o valf ile ilgili bir arızanız var. O valf değişince muhtemelen sorununuz da çözülecek.

    Hocam tcc solenoid bahsettiğiniz ama bu parçanın çıkması 900 tl civarında. Zaten çoğu herkes bu parçayı değiştirme peşinde. İşcilikle beraber şanzıman yapı değişimi falan 1500 tl istiyorlar. Ama bence benim sorunum bu selonoid değil. Yabancı forumlarda araştırma yaptığımda elektriksel sorun diyorlar kesinlikle bu parçadan değil diyorlar. Ama tabi bizim ustalar işin direk kolayına ve fazla para kazanacağı işe yöneliyorlar. Hiç şanzıman üzerinde bulunan soketlere falan Bakmaya yanaşmıyorlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • cehili C kullanıcısına yanıt
    Ben o resmi örnek olarak koydum. Sizin sorununuz selenoidler değil. Tork konventörünün şanzımanın gücünü tekerleklere aktarmasını sağlayan valf ile ilgili. O valf tork konventörünü şanzımana kilitlemezse motorda müthiş bir güç kaybı hissedilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    Ben o resmi örnek olarak koydum. Sizin sorununuz selenoidler değil. Tork konventörünün şanzımanın gücünü tekerleklere aktarmasını sağlayan valf ile ilgili. O valf tork konventörünü şanzımana kilitlemezse motorda müthiş bir güç kaybı hissedilir.
    O valfin ismi ne ki acaba hocam. Ankara’da onu anlatabileceğim usta yok. Herkes direk benim dediğim selonoid değiştirme peşinde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 159160161162163
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.