Şimdi Ara

OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ (164. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
3.597
Cevap
244
Favori
1.190.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 162163164165166
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selâm aleyküm arkadaşlar bende de 2001 model Fiat Brava otomatik vites var araba d konumda giderken şanzıman yağı lambası yanıp sönüyor ve çekiş gücü düşüyor neden olabilir yardımcı olur musunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çözüm odaklı en son 5 Haziran'da yazılmış konuya. Herkes derdini anlatıyor ama cevap veren yok, kapatın konuyu gitsin o zaman.
  •  OTOMATİK VİTES ARIZALARI VE ÇÖZÜMLERİ

    Beyler araç golf 4.

    Düşük hızlarda sıkıntı var. Daha 6 ay önce devir sensörü vs değişmişti. Şimdide bu sorunlar peydah oldu. Benim merak ettiğim konu katalizör arızasının şanzımana bi etkisi olur mu? Yani onu hallettirsem acaba bu düşük hızlardaki sorun ivmelenme vs ortadan kalkar mı?

    Fotoğrf okunmuyorsa yazıyım. Araçta tork konvertör debriyaj selenoidi devresi, katalizör sisteminin verimi eşik değerinin altında ve oksijen sensörü gibi hatalar veriyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No_FeaR2266 -- 28 Temmuz 2018; 14:46:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Selamın aleyküm arkadaşlar.

    Aracım 1.6 cvt otomatik 2011 model Nissan juke 45.000km. Benzinli.

    sürekli devir dalgalanması var.

    yaklaşık 3000 deviri geçince ve araca biraz yüklenince devir sürekli olarak oynuyor gaz yemiyor gibi ileri geri sarsıntı oluşturuyor. Genelde yokuş inerken ve yokuş çıkarken gaz verince yapıyor ve genelde aşırı sıcaklarda yapıyor.

    Hatta bir kez motor arıza ışığı yandı ve hareket etmedi çekiciyle ustaya götürdüm(elektrikçi sadece bilgisayara bağlamış) selenoid valfi arıza vermiş arızayı silince ve şanzıman yağı soğuyunca normale döndü araç ama sorun tamamen çözülmedi yani o anlık bi çözüm olarak yaptılar.

    Bu dediğim olay 1 sene önce oldu ama hala araç aynı.

    Yokuş çıkarken gazı köklüyorum devir saati dalgalanıyor ve hem hızlanmıyor hızlanmadığı gibi de gittikçe yavaşlıyor.

    Kalkışlarda falan çok yavaş ve hantal gibi geliyor.

    Cvt olduğu için ben mi kullanmayı bilmiyorum. Gazdan çekip tekrar verirsin vites yükseltir diyolar ama bilemedim.

    Birde aracı çekiciyle götürdüğün zamanki arızasında sanki arabaya gaz verince gitmek istiyor ama önden bişeyler tutuyor gibi sallanıyodu araç. Vıcı vıcı diye önden de sürtme sesi geliyo ama gitmiyordu.

    Ne önerirsiniz ustalar ne olur yardım edin.

    Şanzıman yağı değişimi düzeltir mi acep durumu?

    Çünkü benden önceki sahibi bayanmış ve çok kullanmamış 2-3 ay yatmış kullanılmamış.

    Bu arada bende 2. Sahibiyim.

    Şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • italiano84 İ kullanıcısına yanıt
    Hemen şanzıman yağı değişimi yapın. Daha ciddi arızalara sebep olmadan kurtarma şansınız halen var. 1 yıl önce bu arızayı verdiğinde değiştirseydiniz büyük ihtimalle şu an sorunsuz biniyor olurdunuz. Umarım selenoidlere zarar vermemiştir şimdiye dek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • eneskutlu E kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağı viskozitesini kaybetmiş. Şanzıman yağını değiştirip bir süre kullanın. Bakalım düzelme gösterecek mi?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Çözüm odaklı en son 5 Haziran'da yazılmış konuya. Herkes derdini anlatıyor ama cevap veren yok, kapatın konuyu gitsin o zaman.

    Onlarca sayfa dolusu sorun ve sorun çözümlerine yönelik yazdık çizdik. Bıkmadan usanmadan sayfa sayfa yorumları okuyup hemen hemen her türlü soruna çözüm bulmak mümkün. İnanın aynı sorulara cevap vermekten bıktık. Armut piş ağzıma düş istemek sorun yaşayan kullanıcının sonuna kadar hakkıdır. Sonuçta bir sorunu var ve acilen çözüm bulmak istiyor. Lakin bizler de her daim fırsat bulamıyoruz. Oturup konudaki yorumları sayfa sayfa okuyan birisi sorununa dair %99 çözüm bulacaktır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • No_FeaR2266 N kullanıcısına yanıt
    Katalizör ve oksijen sensörü verimli yanmaya engel olduğu için hiçbir sorunu olmamasına rağmen şanzımanda arıza varmış gibi gösterebilir. Öncelik şanzımandaki arızalar değil de diğer arızaları çözmek olmalı bu araçta. Diğer arızalar çözüldükten sonra da şanzıman arızası devam ederse selenoid valflerine yönelik işlem yapılmalıdır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: now-amd

    meteg hocam merhaba sizin yüksek bilginizden yararlanmak istiyorum ben forumda çok yazınızı gördüm otomatik şamzımanla iligili.
    benim 2001 model ford focus mk1 aracım var 1.6l zetec-s otomatik vites 1si hangi marka şanzıman yağı ve hangi standartları desteklemesi lazım ben sanki şanzıman motora yük bindiriyo hissiyatına kapıldım şöyleki. diyelimki ayağımın ucuyla gaza dokunuyorum devir 1500 de vites 2 de 40 ile gidiyorum vitesi boşa getirince dfevir 5000 leri görüyor eski hyundai era aracımdadad bunu denerdim en fazla 2-2.5bin devire çıkardı bu aşırı yükseliyor burdada acaba şanzımana aşırı yükmü biniyor diye düşündüm. arabayı 3 ay önce aldim yağının 2 litresini değişebildik motul dextron 3 yağ koydum 2 litre alt hazneyi açmadan hortumdan boşaltıp yukardan koyduk ama şanzımanımda bide 1den 2 ye geçerken 2500 devir civarı silkeleme oluyor bide sabah ısınana kadar vites geçişleri yavaş oluyor ve aragaz verir gibi devir yükselip 1000 devir kadar yanı 2500 de değişecekse boşa alıp 3500e çıkıp oyle vites geçiyor çok nadir sıcakkende yapıyor bunu ne kadar erken cevap verirseniz o kadar mutlu olurum çünkü sizden gelen cevaba göre hareket edeceğim. şimdiden teşekkür ederim vereceğiniz cevap için.
    4

    Öncelikle meteg ustayı maalesef ki yaklaşık 3 yıl önce kaybettik.

    İlk sorunuzun cevabı: Dextron 3G ya da ATF III (3) şanzıman yağı olup bilindik markalardan birisinin olması kafidir.

    2 litre yağ değişimi sorununuzu çözmez. Her 1000 kmde olmak üzere 3-4 kere değişim yapacaksınız ki eski yağ en aza insin, yeni yağ ise en fazlaya çıksın.

    Şanzıman yağı eski olunca soğukken ya da aşırı trafikte aşırı ısınınca bahsettiğiniz sorunlarla karşılaşmanız kaçınılmaz oluyor. 2'den 3'e geçerken boşa düşüp vitese geçmesi iyi şeylerin habercisi değildir. Lakin şanzıman sizi yolda bırakana kadar onbinlerce km daha kullanabilirsiniz. Bu nedenle ayağınızı bu boşa düşüp vitese geçme hissiyatına alıştırabilirsiniz. Aksi takdirde ister şimdi ister şanzıman sizi yolda bırakınca revizyona gitmek zorundasınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MuratbanK

    quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    Çözüm odaklı en son 5 Haziran'da yazılmış konuya. Herkes derdini anlatıyor ama cevap veren yok, kapatın konuyu gitsin o zaman.

    Onlarca sayfa dolusu sorun ve sorun çözümlerine yönelik yazdık çizdik. Bıkmadan usanmadan sayfa sayfa yorumları okuyup hemen hemen her türlü soruna çözüm bulmak mümkün. İnanın aynı sorulara cevap vermekten bıktık. Armut piş ağzıma düş istemek sorun yaşayan kullanıcının sonuna kadar hakkıdır. Sonuçta bir sorunu var ve acilen çözüm bulmak istiyor. Lakin bizler de her daim fırsat bulamıyoruz. Oturup konudaki yorumları sayfa sayfa okuyan birisi sorununa dair %99 çözüm bulacaktır.

    Alıntıları Göster
    Olayın bu boyutunu düşünmemiştim, tamamen haklısın.




  • MuratbanK kullanıcısına yanıt
    Sağolun yanlız ben geçen sene değiştirmiştim şanzıman yağını bir senede özelliğini kaybeder mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bursa'da otomatik şanzıman tamircisi tavsiyeniz var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi I_tech -- 9 Ağustos 2018; 16:7:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eneskutlu

    Bursa'da otomatik şanzıman tamircisi tavsiyeniz var mı
    Sezginler otomatik şanzıman

    Bir kere gittim ismetti galiba ustanin adi senin sorun şanzumanda degil dedi test surusu yapti para mara almadi paragoz degil gbi gldi bana.

    Gitmeden evvel tavsiye edilmisti banada peugeotforum dan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickimsonikimsi -- 31 Temmuz 2018; 20:53:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eneskutlu

    Sağolun yanlız ben geçen sene değiştirmiştim şanzıman yağını bir senede özelliğini kaybeder mi



    1 yılda 50000 km civarı yapmışsanız ya da sürekli aşırı yoğun trafikte kullanıyorsanız evet 1 yılda da yağ özelliğini kaybedebilir. Ama bu şekilde değilse şanzıman elektrik aksamını bir kontrol ettirin. Eskimiş ya da temas sorunu olan bir kablo da olabilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arıza makinasına bağlattim şanzıman yağ basıncı düşük hatasiymis. Ne yapmam gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamın aleyküm ustam bende 92 civic 1.5 ex var araba 1. vitesten 2. vitese geçmiyor ayağımı gazdan çekince geçiyor diğer vites geçişlerinde sorun yok . birde birden ikiye geçince yokuşta araba çekmiyor vites hemen geri 1 e düşüyor devir 5 lere çıkıyor ne yapmam lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eneskutlu E kullanıcısına yanıt
    Selenoid valfler arızalı olabilir. Daha kötüsü yağ basınç subabı arızalı olabilir ki bu da şanzımanın ömrünü yavaş yavaş tamamladığını gösterir. Bu soruna da genelde zamanında değiştirilmeyen yağ sebep olur. Selenoidlerinizi bir kontrol ettirin. Gerekirse değiştirin. Yağ basınç subabına da bir baktırın. Yağ basınç subabında ciddi bir aşınma oluşmuşsa şanzımanı revizyondan geçirmek en sağlıklı olandır. Yalnız biraz külfetli olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar,

    2007 model Ford focus dizel otomatik aracım var. Uzun yoldan sonra otoparka geldim, aracı park etmek için vites konumunu R'ye alıp arabayı döndürdüm. Sonra park yerine girmek için tekrar D konumuna aldım ama ayağımı frenden çekince araç geri geri gitmeye başladı. Vitesi tekrar boşa alıp D ye aldım ama yine geri vitesden çıkmadı. Konsoldaki ekranda vites nereye alırsam alayım hep R gösteriyor. Sadece P ye alınca yine R gösteriyor ama P yanıp sönüyor.

    Motoru durdurup tekrar çalıştırayım dedim, stop ettikten sonra artık marş almamaya başladı. Ekranda da otomatik vites kutusu arızası yazıyor. Şu an araç vites hangi konumda olursa olsun marş almıyor.

    Bu olaydan sonra sanki vites kolu yumuşadı, eskiden konum değiştirmelerde vitesin geçtiğini hissediyordum ama artık sanki kol boşta hareket ediyor, hiçbir konum değişimi hissetmiyorum.

    Sorun ne olabilir? Vites kolunda sıkıntı olabilir mi? yoksa sorun şanzımanda mı?




  • controller_ kullanıcısına yanıt
    Vites kolundan olabilir. Elektrik aksamından olabilir. Aküden de olabilir. İlk önce bu üçünü kontrol ettirin. Sorun bunlarda değilse bilgisayara bağlatıp haya kodunu öğrenerek ne olduğunu öğrenip ona göre işlem yaptırın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 162163164165166
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.