Şimdi Ara

Oto aküsü ile motor çalıştırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
1.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 10
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 18
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 8 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 11
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • hazarcep (18 mesaj) NextMove (8 mesaj) commandx (3 mesaj) xxkowboyxx (2 mesaj) Alisilin07 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (7 mesaj) Mobil (29 mesaj) Mini (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba benim motorun aküsü 12v 15amper de

    acaba 12v 90 amper arabanın aküsünü söküp motora bağlasam çalışıyor mu diye kontrol için bir zararı olur mu amperi fazla ya oto aküsü o yüzden soruyorum voltlar aynı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • Bir şey olmaz.

  • 12 Volt olduktan sonra hiç bir şey olmaz. Orada yazan amper, amper/saat cinsindendir. Yani otomobilinizin aküsü 90 amperlik bir yükü 1 saat boyunca karşılayabilir demektir. Bir başka deyişle 45 amper yükü 2 saat karşılayabilir.

  • Çalıştırmak konusunda sorun yaşamazsın, AMA motosikletin akusunu bir kaç dakikadan fazla bağlı tutmamak gerekli.

    Arabanın Aküsü 90Amper, (ki büyük bir araba herhalde) normalde bir akü 2Amper ile şarj olur(motor) eğer siz 90Amper bir aküyü bağlarsanız motorun aküsü bir anda yüklenecektir.

    Aşırı isinabilir patlayabilir. Çok bağlı tutmamak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Çalıştırmak konusunda sorun yaşamazsın, AMA motosikletin akusunu bir kaç dakikadan fazla bağlı tutmamak gerekli.

    Arabanın Aküsü 90Amper, (ki büyük bir araba herhalde) normalde bir akü 2Amper ile şarj olur(motor) eğer siz 90Amper bir aküyü bağlarsanız motorun aküsü bir anda yüklenecektir.

    Aşırı isinabilir patlayabilir. Çok bağlı tutmamak gerek.

    toplam 3dk filan sürse sorun olmaz dimi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    Çok fazla yükleneceğini sanmıyorum hatta hiç sarj bile etmeyebilir çünkü sarj için voltaj düşük kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 13 Mayıs 2021; 11:53:18 >
  • hazarcep h kullanıcısına yanıt

    Olmaz Muhtemelen ama daha fazla tutmamaya çalışın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Olmaz Muhtemelen ama daha fazla tutmamaya çalışın.

    Yok abi aküm benim motorda takılı zaten

    sonra o araba aküsünü hemen aküme bağlayıp 1-2 dk içinde marş a basacağım motor eğer çalışır ise kapatcam ve sökcem amaç ım zaten aküm mü bozuk motor mu çözmek gibi bir şey toplasan sökmem takmam en fazla 4-5 dk takılacak herhalde ama teşekkür ederim bilgilendirmeler için iyi bayramlar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam olarak sorunun nedir? Mars basmıyor mu? Markasi modeli ne?

    Motorun yan ayakligi var mi? Calistirmayi denedin mi?

    Vitesliyse 2. Viteste vurdurup dene?

    Motordan anlarim yardimci olabilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, daha önce arabadan motoruma takviye yapmıştım sorun olmamıştı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Tam olarak sorunun nedir? Mars basmıyor mu? Markasi modeli ne?

    Motorun yan ayakligi var mi? Calistirmayi denedin mi?

    Vitesliyse 2. Viteste vurdurup dene?

    Motordan anlarim yardimci olabilirim.

    Motorumun yan ayaklığı var ama motorun yan marş basma yeri yok marş için ayak marşı yani

    motorum bmw f650gs olay söyle oldu

    temmuzda bakım yapıldı akü de yeni aldım 15amper 12 volt ama Aralık ayında aküyü söktüm motoru hiç çalıştırmadım şimdi aküyü şarj ettirdim voltaj 12.8 geliyor ama motor çalışmıyor

    benzin geliyor buji ateşliyor başka şeyleride kontrol ettim tek akü kaldı geriye o yüzden aküyü deneyeceğim

    vurdurmada işe yaramıyor benim motorda :( tek şans akü değiltirmek/takviye filan işte beyin 10 amper altını algılayıp çalıştırmıyormuş öyle bir şey duydum yabancı forumlarında o yüzden tek akü kaldı denemediğim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Merhaba, daha önce arabadan motoruma takviye yapmıştım sorun olmamıştı.

    Bende bugün akşam yapacağım motorun yanına 12v 90 amper bir araba aküsü götüreceğiz arabadan söküp takviye kablosu ile benim aküye bağlayıp deneyeceğim bakalım

    benim aküm şu an 12.65V a düşmüş 12.8 den marş deneye deneye marş çeviriyor ama çalışmıyor bizim amper olayı varmış

    acaba motorun aküsü 12.8v olupta amperi düşük kalmış olabilir mi ki


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hazarcep h kullanıcısına yanıt

    Benzin bozmuş olabilir karbüratör varsa tortu yapmıştır.


    BMW elektronikte hassas olur. Kitapçıga bakmayı unutmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Benzin bozmuş olabilir karbüratör varsa tortu yapmıştır.


    BMW elektronikte hassas olur. Kitapçıga bakmayı unutmayın.

    Benzin olayına da girdim abi

    benzin kapalı idi full depodan az biraz az idi 50km kadar gezmiştim en son şimdi motoru çalıştırmadan önce eski benzinin 10lt kadarını 2 5lt şişeye çektik pompa ile sonra yeni aldığım 5+2.5lt şişe benzin koymuştum yani benzin yeni + enjeksiyon lu motor karbüratör yok

    enjeksiyon için de söktük/çıkartık marş denemesi sırasında benzin püskürtme yaptı yani benzin geliyor ama çalışmıyor buji de ateşliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hazarcep h kullanıcısına yanıt

    Aklıma geriye bir tek akü ya da BMW'nin olası elektronik sensör hataları geldi. Ama akü değerleri düşükse de elektronik devreler hata verebilir.


    Izlediğiniz yol mantıklı geldi. Umarım sorununuz çözülür. ;)


    Bu arada 650GS bence 1200Gs adventure Dan daha fazla gerçek amacına hizmet eden benim BMW de dayanıklı olduğunu düşündüğüm motorlardandir. Keyifle sürmeniz dileğiyle..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Aklıma geriye bir tek akü ya da BMW'nin olası elektronik sensör hataları geldi. Ama akü değerleri düşükse de elektronik devreler hata verebilir.


    Izlediğiniz yol mantıklı geldi. Umarım sorununuz çözülür. ;)


    Bu arada 650GS bence 1200Gs adventure Dan daha fazla gerçek amacına hizmet eden benim BMW de dayanıklı olduğunu düşündüğüm motorlardandir. Keyifle sürmeniz dileğiyle..

    Maalesef yine çalışmadı bir tek akü idi denemediğim

    olay söyle oldu

    temmuz ortasında 2020 buji bobin vs çok ağır bakım oldu baskı balata filanda ama benzin tarafına enjeksiyon filitre pompa el sürülmedi

    neyse 2020 Aralık ayının başına kadar yine uzun yollarda çok güzel kullandım şehir içi de 13 bin filan gezdirdi beni Aralık 2020 de kaldırdım eve motoru aküyü de söktüm kenara koydum

    ara ara yeni sinyal almış idim onun içinde aküyü bağladım 10 sn filan çalıştırdım aküyü marş basmadan sonra hemen çektim kutupları en son nisan 23 de şarj ettirdim akümü ve motoruma taktım o tarihden beri çalışmıyor

    kontrol ettiklerin

    yeni benzin koymak

    enjeksiyon dan benzin püskürtmesi gelmesi

    bujilerin ateşlemesi

    sağ yan kapak açıp krank sensörü

    yan ayaklık müşürü (ayaklık açık vites boşta değil sanarsa çalışmıyor)

    en son başka akü takviye

    benim artık yapacağım bir şey kalmadı gerisi haftaya İstanbul’a gideceğiz minibüs ayarladım günü belli değil ama paravan bir şey malzeme götürecekmiş onla bırakacağım bakalım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Muhtemelen basit bir ariza ama iste cozulmeyince olmuyor.

    Vakti zamaninda Yamaha Ybr calismadi. Ne yaptiysam olmadi ki arizasiz basit ve taş gibi motordur.

    Ariza hic ummadigim biyerde cikti. Meger kontak arizaliymis. Wd 40 i boca edince calismisti.

    Mars bastigi halde bujiye elektrik geldigi halde calismiyordu. Megerse elektrik yetersiz geliyormus. Tabi biz elwktrik geliyo diyoduk.

    Bmw forumlarinda anlayan bi usta muhakkak cikar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • hazarcep h kullanıcısına yanıt

    Hocam geçmiş olsun.


    Öncelikle ateşleme geliyor evet ama güçlü mü zayıf mı? Marş çevirirken bujinin kafasına aynı evdeki aygazın bujisi gibi güçlü mü atıyor yoksa ölü mü?


    Hava filtresini söküp borunun içine balata spreyi gibi yanıcı bir sıvı sıkıp deneyin çalışır gibi oluyor mu?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    Hocam geçmiş olsun.


    Öncelikle ateşleme geliyor evet ama güçlü mü zayıf mı? Marş çevirirken bujinin kafasına aynı evdeki aygazın bujisi gibi güçlü mü atıyor yoksa ölü mü?


    Hava filtresini söküp borunun içine balata spreyi gibi yanıcı bir sıvı sıkıp deneyin çalışır gibi oluyor mu?

    Merhaba

    2 adet buji var ve bunlarda ateşleme görüldü

    fotoğraf ı var video durdurup almıştım ekliyorum

    son dediğiniz kelebek boğazı denen yere balata spreyi ile çalıştırma denemedim ether gibi spreyde sıkıyorlar biliyorum yanmayı güçlendirmek için onları denemeye cesaret edemedim yanlış bir şey olsun istemedim

    akü olayınıda eledim başka akü ile de aynı

    işin garip i benzin kokusu egzozdan geliyor

    benim tahminim adaptasyon ile ilgili bir sıkıntım olabilir uzun süre aküsüz kaldı ya motor herhalde tekrar g911 gibi cihazla filan bir adaptasyon yapıyorlar yada başka pc ye bağlayıp otb mi ne ile o şekil çözülecekmiş gibime geliyor haftaya İstanbul’a götüreceğim

    Oto aküsü ile motor çalıştırmak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Muhtemelen basit bir ariza ama iste cozulmeyince olmuyor.

    Vakti zamaninda Yamaha Ybr calismadi. Ne yaptiysam olmadi ki arizasiz basit ve taş gibi motordur.

    Ariza hic ummadigim biyerde cikti. Meger kontak arizaliymis. Wd 40 i boca edince calismisti.

    Mars bastigi halde bujiye elektrik geldigi halde calismiyordu. Megerse elektrik yetersiz geliyormus. Tabi biz elwktrik geliyo diyoduk.

    Bmw forumlarinda anlayan bi usta muhakkak cikar.

    Baya bir kişiye gruptan sordum enjeksiyon buji akü krank sensörü vs çok kontrol ettim ama olmadı ne yazıkki evet basit bir şey ise ne çok mahcup olacağım bende ama işte bilmiyorum neden böyle yapıyor işin gariplik yanı 4 senedir hiç böyle sıkıntılar çekmemiş idim çalışan motor idi sadece kış geldi diye dedemin giriş kat evi yer var diye odaların 1 ine koydum geçen sene de koymuştum ama akü sökmemiş arada çıkarmıştım motoru bu sene 5 ay hiç el sürmedik aküde sökük durdu ama şarj ettirdim şimdi gariplik ya çalışmıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.