Şimdi Ara

Opel insignia A2 - çözülemeyen buji arıza uyarısı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese merhaba arkadaşlar, yaklaşık 15 gündür hiçbir şekilde çözemediğim problemden bahsetmek istiyorum.


    aracım 2016 model insignia 1.6cdti, 77k km.


    araç yaklaşık 1 ay önce aşağıdaki şekilde uyarı vermeye başladı:


    Opel insignia A2 - çözülemeyen buji arıza uyarısı



    ancak normal OK tuşuna basınca gidiyor arıza, yani gösterge saatinde kalan cinsten bir arıza ışığı değil.

    neyse özel servise götürdüm aracı. bilgisayara bağladılar, dediler ki 1. Silindirdeki ısıtma bujisi kesmiş. ok dedim değiştirelim bujiyi değişitirdik arıza gitti.


    ertesi gün sabah tekrar aynı arızayı verdi. götürdüm yine bilgisayara bağladık, bu sefer 4. silindirdeki bujiden arıza veriyor dediler. ben de dedim ki madem öyle tüm seti değiştirelim zaten çok pahalı bir şey değil. tüm bujileri değiştirdim.


    mevzu tam burada başladı. ertesi gün oldu, yine aynı arıza. gittim yine bilgisayara bağladık, dedi yine 4. bujiden veriyor. yepyeni parça nasıl arıza veriyor dedim olabilir mekanik parça dediler, değiştirip yine yeni buji taktık.


    ve ne olsun arıza aynen devam ediyor. tek tek bujilere gelen tesisat kablolarını makineyle ölçtüler, elektrik geliyor bir sıkıntı yok. tüm bujileri dışarıya alıp elektrik verdiler, bujiler anında kızıyor bir sıkıntı yok. en son dedik ki madem 4. buji arıza veriyor ötekiler vermiyor, 1 ile 4 ün yerini değiştirelim. onları da değiştirdik yok. yine aynı yine aynı.



    şöyle ki arızayı sabah ilk çalıştırmada, bir de aracı stop ettikten sonra 2-3 saat araç soğuduktan sonraki çalıştırmada veriyor. yani her stop edip marşa bastığımda yok. ok deyip kapatınca da bi daha çıkmıyor.


    ısıtma rölesinde sorun olabilir dedi usta, en iyisi dedi sen normal yetkili servise götür aracı bırak.


    bugün götürdüm servise aracı, birebir yukarıda saydığım aynı durumlar geçerli. 4. bujinizde arıza var deyip gidip yenisini taktılar. dedim ki bakın bunu yaptık o buji sıfır takıldı arıza yok. dediler ki değiştirdikten sonra arıza vermiyor. tamam dedim ben de aracı bırakıyorum size almıyorum bugün, yarın ya da bi 2-3 saat sonra çalıştırın bakalım verecek mi vermeyecek mi.


    servisteki usta röleye baktı, elektrik tesisatına baktı diyor ki bunlarda bir şey yok çalışıyor.


    hiçbir şekilde içinden çıkamıyoruz, aracı bıraktım servise gerekirse tüm tesisatı sökün indirin bakın neredeyse çözülmesini istiyorum dedim. arabayı satmak istesem satamıyorum, kim arıza uyarısı veren aracı alır? ben de olsam almazdım, mide bulandırıyor.



    fikriniz var mıdır sizce nereye bakılabilir daha bunu tetikleyen ne olabilir?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falterubbix -- 12 Ağustos 2022; 13:7:9 >







  • İzmir'de ikamet ediyorsanız yardımcı olabilirim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • BPG2004 kullanıcısına yanıt
    Istanbul hocam, cok tesekkur ederim yine de.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Akü kutup başını söküp bekledikten sonra tekrar takmayı denediniz mi?

  • Kızdırma bujilerini orjinal değiştirdiğini düşünerek ve arıza devam ediyorsa sıkıntı sırayla enjektörlerde olabilir enjektör revize kodlama hala çözülmezse muhtemelen kompresyon kaybı olup olmadığını teste tabi tutup ölçtür mekanikcide muhtemelen silindirler sen birinde misfire var hala cozulmezse gözlerde sıkıntı var kapak açılır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • defiant82 kullanıcısına yanıt

    orjinal GM buji de taktık normal de, zaten usta diyor ki yüzlerce takıyoruz biz bunlardan elektronik değil mekanik bi parça bu görevi sadece kızmak, arıza yakması normalde mümkün değil. ben çözemeyince 4 tane GM buji set aldım yine aynı.


    ama dediğinizi tam anlamadım, enjektörler böyle bir arızayı tetikler mi? bu arada araba şu anda özel değil normal orjinal opel serviste. artık çözemeyince oraya bıraktım. ama oradakiler de şu an özel servisten ayrı bir şey yapabilmiş değiller.

  • falterubbix kullanıcısına yanıt

    Yani şöyle ozetleyeyim bujilerde sorun yoksa elektrik tesisat ve rolelerde de problem yoksa enjektörlerde arıza olabilir aklıma başka bişey gelmiyo


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • wolfien W kullanıcısına yanıt

    hocam böyle bir şey denemedik ama bu kadar basit olma şansı var mı ki sizce?

  • falterubbix kullanıcısına yanıt

    Hocam ben de Insignia kullanıcısıyım, 5-6 yıldır forumlarını takip ediyorum. Bu şekilde sorunu çözülen çok araç oldu, bir deneyin derim...


    NOT: Benim de makyajlı kasa aracımın multimedyası kapanıp açılıyordu, sanki biri fişini takıp çıkarmış gibi. Hiç kimse sorunu tespit edemedi, bütün ünite değişebilir falan demeye başladılar ki akü kutup başını söküp takınca sorun çözüldü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 12 Ağustos 2022; 15:17:41 >
  • wolfien W kullanıcısına yanıt

    valla abi gelmiş geçmiş en kolay çözüm olur eğer bu olursa, deneyelim kaybedecek hiçbir şey yok Opel insignia A2 - çözülemeyen buji arıza uyarısı 

  • Bana da gerçekten enjektör arızası gibi geliyor. Bir deneyin derim.

  • falterubbix kullanıcısına yanıt

    Hocam youtube'da nisa oto servis var hüseyin usta ona bir götürüp şansınızı deneyebilirsiniz. İstanbul'da o da


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DelirteJackson kullanıcısına yanıt
    Bakayim hocam serviste eger cozemezlerse ona da bakarim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Selam arkadaslar konu cozuldu

    Bujiye giden tesisat kablolari oksitlenmis. Bu da dengesiz akima ve kisa devreye sebebiyet veriyormus. Servis kablolari degistirip izole etti sorun kalmadi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Geçmiş olsun. Oksitlenmeye rağmen akım kaybı gözükmüyorsa ilginç bir durum olmuş.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.