Şimdi Ara

Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik Yakıt Tuketimi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
6.020
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik Yakıt Tuketimi

    Opel Insignia 1.6 Turbo Otomatik Yakıt Tuketimi

    8,3 olan uzun dönem karışık ortalamam. 6,8 ise dün yapılan yaklaşık 1000 kilometrelik uzun yol ortalaması. Kışın 11,9 olan şehiriçi ortalaması ise 10,9 oldu havaların ısınmasıyla.







  • İçtiği kadar yürüyor mu?
  • Vay be yakıtı kokliyi mübarek
  • Hemen hemen aynı değerlere sahibim ben de.



    Yalnız naçizane önerim; araçla ara ara uzun yola çıktığınızda motoru biraz tempolu kullanın.



    Bu motor ortalama bir süre ş.içinde kullanılınca rölantide daha sesli çalışıp gaz pedalına geç yanıt vermeye başlıyor, bu konuda bence biraz hassas.
  • B.Avcı B kullanıcısına yanıt
    Gidişi çok tatlı keratanın.
  • egelidost kullanıcısına yanıt
    O zaman hiç problem yok :)
  • Bana hiç te kokluyor gibi gelmedi. Afedersiniz ama daha ne yakıcaktı? 85 ortalama ile 7 litre, 50 ortalama ile 8,5 litre yakan araç 30 ortalamalı sehiriçinde 10 litre, 15 ortalamalı istanbul köprü trafiğinde en az 12 litre yakar.



    2000 cc atmosferik değerleri bunlar. Turbonun ne esprisi kalıyor o zaman?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellori Hazretleri

    Bana hiç te kokluyor gibi gelmedi. Afedersiniz ama daha ne yakıcaktı? 85 ortalama ile 7 litre, 50 ortalama ile 8,5 litre yakan araç 30 ortalamalı sehiriçinde 10 litre, 15 ortalamalı istanbul köprü trafiğinde en az 12 litre yakar.



    2000 cc atmosferik değerleri bunlar. Turbonun ne esprisi kalıyor o zaman?

    Eskiden kullanmış olduğum 2000cc hiçbir atmosferik motor rölanti düzeyinde 280Nm tork üretemiyordu ve Insignia nın yüklü şekilde 5-6. viteste çıkabileceği yokuşları o araçların vites küçğçültmeden çıkabilmesi mümkün değildi, vites küçültme ile de Insignia dan net olarak fazla yakıyorlardı.



    2000 lerin başında Mercedes-Bmw ve Ford Mondeo - Passat 2.0 araçlarımız vardı, bu araçlar düşük hızlarda yokuş - sollama vs anlarda Insignia dan çok yakıyordu kaldı ki dediğim araçların hepsi de Insignia dan hafif ve güçsüz araçlardı üstelik vergileri 1.600cc den epey yüksekti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 19 Haziran 2017; 0:52:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hellori Hazretleri

    Bana hiç te kokluyor gibi gelmedi. Afedersiniz ama daha ne yakıcaktı? 85 ortalama ile 7 litre, 50 ortalama ile 8,5 litre yakan araç 30 ortalamalı sehiriçinde 10 litre, 15 ortalamalı istanbul köprü trafiğinde en az 12 litre yakar.



    2000 cc atmosferik değerleri bunlar. Turbonun ne esprisi kalıyor o zaman?

    Eskiden kullanmış olduğum 2000cc hiçbir atmosferik motor rölanti düzeyinde 280Nm tork üretemiyordu ve Insignia nın yüklü şekilde 5-6. viteste çıkabileceği yokuşları o araçların vites küçğçültmeden çıkabilmesi mümkün değildi, vites küçültme ile de Insignia dan net olarak fazla yakıyorlardı.



    2000 lerin başında Mercedes-Bmw ve Ford Mondeo - Passat 2.0 araçlarımız vardı, bu araçlar düşük hızlarda yokuş - sollama vs anlarda Insignia dan çok yakıyordu kaldı ki dediğim araçların hepsi de Insignia dan hafif ve güçsüz araçlardı üstelik vergileri 1.600cc den epey yüksekti.


    Eyvallah haklısınız zaten dikkat ettiyseniz performansa birşey demedim. Ama 1600 cc turbo 170 hp bir araç için yakıt bana cidden fazla geldi. En azından 80 km ortalama hız ile 5 litrenin altında bir değer beklerdim. Zira 1.2 ve 1.4 tsi motorlar bu ortalamalar ile 3.x-4.x bantlarında geziniyor aracın agırlığına göre. Her ne kadar vag grup sevmesemde performans olarak çok da geride kalır bir tarafları yok..




  • Tork konvertörlü şanzımanın artısı konfor sorunsuzluk, eksisi 1 lt tüketim olur ki alan da bilerek almıştır.

    1.2 ve 1.4 tsi'ın 3-4 litre yaktığı şartlar laboratuar şartları olur ancak. Akıcı 80 kmh sabit ş.içinde 5-6 litre yakabilir. Hiç yokuşu olmayan yüksüz şartlarda 4 görebilir. Ama zannedersem insignia nın 7 litre yaktığı sürüş şartlarında 1.4 tsi 5.5-6 arası yakacaktır. Memlekette her yer eko sürüşe müsait değil malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkeril -- 19 Haziran 2017; 3:04:38 >
  • Güzel araba.Senede 10-15 bin km yapan için fiyatına göre biçilmiş kaftan.Bugün sıfır Focus 1.6 tdci manuel Titanium 114 bin TL.Bu araba 2.el de makul rakamlara alınabiliyor.
  • Senede 10-15 bin km yapan birisi Piyasada 70-80 bine satilan b-c segmentine bineceğine aynı paraya d segment konforlu yol tutusu iyi ve performanslı araca biner km de 15 kurus fazla yaksa bile senede 1.500 tl fazladan yakita verir ama adam gibi arabaya biner
  • 1.2tsi, 14tsi için 3.x tüketim iddiası.
  • Hellori Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Hocam Tsi dan ziyade Vw grubu mükemmel bir aktarma olan Dsg ile muntazam bir ekonomi/performans dengesi sunuyor, ben aynı anda Tsi motorlu Vw - Skoda ve turbo benzinli Opel modelleri kullandım, Vw grubu 1- ağırlık 2- aktarma ile büyük avantaja sahip ama sanıldığının aksine Tsi kendi türünün en ekonomi odaklı üretimleri değil bana göre.



    Misal Golf 7 122Hp manuel ve Insignia 1.6 170Hp otomatik araçlarımda sırasıyla şiçi 6 küsür ve 9 litre tüketimim varken aynı araçlarla 4km yolu 45dakikada aldığımız bir aşırı yoğunlukta enteresan biçimde Golf 14.7 litre, çok daha ağır ve güçlü Insignia 13.5 litre yakmıştı.



    Şuan Golf ün yerine Astra K 1.4 150Hp otm aldım ve forumda inanmayanlar çıksa da Astra nın +28Hp güç ve eski nesil şanzımana rağmen tüketimi şuan için Golf ile aynı. Tabi K Astra eski Opel ler gibi ağır değil orası ayrı.




  • 1.2 Tsi 110Hp Yeti aracımız da var.



    1.2 Tsi motor Golf teki 1.4 122Hp Tsi ye göre daha istekli devirleniyor, sesi daha güzel ancak Yeti karoseri altında Golf 7 122Hp ye göre daha müsrif.



    Farklı ve daha hafif/aerodinamik bir karoserde neler yapabilir bilemiyorum ama Yeti de çok ekonomik değil, iyi denilebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hellori Hazretleri

    Bana hiç te kokluyor gibi gelmedi. Afedersiniz ama daha ne yakıcaktı? 85 ortalama ile 7 litre, 50 ortalama ile 8,5 litre yakan araç 30 ortalamalı sehiriçinde 10 litre, 15 ortalamalı istanbul köprü trafiğinde en az 12 litre yakar.



    2000 cc atmosferik değerleri bunlar. Turbonun ne esprisi kalıyor o zaman?

    2016 rav4 2.0 atmosferik verdiğiniz değerlerden daha az yakıyor. Yakında fırsat bulursam konusunu açacağım.
  • Yol bilgisayarina gore 65 litre yakıt tüketmişsiniz. Ama aracın o seviyesinden yakit alsaniz 60 litre anca alir. Yol bilgisayarında hiç mi sapma olmuyor ki oluyordur
  • Paylaşım için teşekkürler hocam

    peki o 900 kimlik tüketimde pompa ölçümü yaptınız mı?
  • pompa ölçümü için +1 litre daha ekleyin.Opel deki şaşma az değil malum.İnsignia ortalama üstü yakan bir araç ha uzun yolda 90-100'e alırsanız o zmn bütün arabalar gibi yakmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 20 Haziran 2017; 6:23:22 >
  • 1500 kg ağırlığındaki arabadan 4.5-5 lt yakmasını beklemek ,ölüden qöt istemekle ayni şey bana göre. ama 80 -90 km lik sabit hızda dayanabilir sen az yakması endogal şeydir.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.