Şimdi Ara

Opel Corsa 2002 1.7 DTI Servis Işığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar ,
    Forumun genelinde ve internet üzerinde araştırdım ancak net bir şey bulamadım.

    Arabam 164bin civarında.Mazot,Yağ ve yağ filtresi ,Hava filtresi 161bin civarında değiştirdim. Otoyolda giderken 5. viteste ufak bi attırma yapıp ışık yanıyor ve yaklaşık 20-30 km sonra sönüyor. Hafif bir tepecik geçerken yine yanıyor ,çekiş gücü o anlık azaldığını gaz pedalından anlaşılıyor. Ancak hızlanmada sorun yaşamıyorum.
    Normalde marş vermeden önce diğer ışıklar gibi sönmesi gerekiyor ancak sönmüyor.
    Internette okuduklarımdan yola çıkarak, Isıtma bujileri bu tarz sorun yaratıyormuş. Aynı şekilde bilye balatalarda sorun yaşatıyormuş.Mesela tepecik çıkarken arabada pis koku oluşuyor (sürekli değil bazen)
    Mazottan olduğunu düşündüğüm için 600km yol yaptım , enjeksiyon temizleyicisi kullandım ancak bir değişiklik olmadı. Opetten Ultra Force aldım en son, genelde Eco Force kullanıyordum.
    Geçen yaz bu sorunu yapmaya başladı ara ara söndüğüde oluyor (3-4 ay) , Tatildeyken Muğla civarlarında ilk bu ışık yandığında ordaki sanayide bilgisayara bağladıklarında , arıza kodu vs çıkarmadı, ufak bir kablo veya boru gibi bir şeyi kesmişti( kısaltmıştı )
    İlk o zaman bu ışık sorunu yaşadım. Normalde bu ışık motor ışığı ile sönmesi gerekiyor ancak sönmüyor..
    Opel Corsa 2002 1.7 DTI Servis Işığı

    Resim bana ait değildir. ( internetten aldım )







  • ısıtma bujileri marş dışında çalışmaz.

    o ikaz lambası motor, şanzıman, sensör sorunlarından biri olabilir. mazot filtresi yan sanayi takılmış olabilir. obd cihazında hata kodu göstermesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    ısıtma bujileri marş dışında çalışmaz.

    o ikaz lambası motor, şanzıman, sensör sorunlarından biri olabilir. mazot filtresi yan sanayi takılmış olabilir. obd cihazında hata kodu göstermesi lazım.
    O zaman hata kodu göstermiyordu.Şimdi götürürsem belki gösterir.Ancak göstermezse sensör veya mazot filtresinden olabilir mi yani başka ne gibi arızalar olabilir ki?
    Motor sesinde değişiklik yok hissetmiyorum da , rampalarda arada gaz yememe gibi tepkiler veriyor. Bazende aynı rampayı hızla alabiliyor.
  • Tahminen aldigin flitre ve mazot kaynakli olabilir.Servise gidp orjinal flitre alip bp veya shell power maxot alip uzun yola cikip denemekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O ışık yandığında cihaza bağlatmadan müdahale etme, gereksiz masraf yaparsın sadece. Ayrıca ışık yandığı halde arıza kodu göstermiyor olamaz, bağlanan cihaz uyumsuzdur. Tech2 veya opcom ile arızayı kolaylıkla tesbit edebilirsin. Bujiden dolayı evet yakabilir ama bujiler çekişi etkilemez. Genelde 1.7'lerde motor üzerinde olan beyin fazla ısınmadan dolayı arıza veriyor. Sizin de böyle olması muhtemel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Josepth -- 7 Ağustos 2020; 0:46:10 >
  • Opet Ultra Force aldım. Işık yine söndü. Büyük bir sorun gözükmediği için ve ışık söndüğünden dolayı şimdilik servise veya ustaya göstermeyi erteliyorum. Yukarıda arkadaşın bahsettiği gibi mazottan olabilir düşüncesi mevcuttu ve tekrar mazot alışımda sönmesi bilemiyorum.

    Beyin diye bahsettiğiniz parça acaba motorun üzerinde duran bir parça mı?
    @Josepth

    Ayrıca arabayı fazla yüksek devirde kullanmıyorum. O yüzden bazen yakıt atarken yani pisliğini , enjektörler temizlenemiyor mu diye düşünüyorum
  • Merhaba;

    Sorun enjektörlerden veya turbodan kaynaklı gözüküyor. Yakıt değiştiğiniz zaman düzeliyorsa büyük ihtimal enjektörler sorun vermeye başlamıştır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Podgoritsa

    Merhaba;

    Sorun enjektörlerden veya turbodan kaynaklı gözüküyor. Yakıt değiştiğiniz zaman düzeliyorsa büyük ihtimal enjektörler sorun vermeye başlamıştır.
    Eğer turbo sorunluysa en iyi nasıl anlaşılır ?
    Enjektörler için , her 2bin km temizleyici kullansam götürür mü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Limonlu Kahve

    Eğer turbo sorunluysa en iyi nasıl anlaşılır ?
    Enjektörler için , her 2bin km temizleyici kullansam götürür mü

    Alıntıları Göster
    Enjektör temizleyiciler tıkanmış bir enjektörü açamazlar, şayet tıkanmayı açsalar dahi enjektör ayarı yapılması gerekir. Misal olarak tıkanan enjektörler makineye bağlanarak temizleme işlemi yapıldıktan sonra ayar yapılıp daha sonra aracınıza takılır.

    Benzinliklerde satılan enjektör temizleyiciler sadece düzenli kullanıldığında enjektörlerinizi temiz tutar ama tıkanmış bir enjektörü açma gibi bir gücü yoktur. Bu olsa bile binde bir ihtimaldir. Dolayısıyla enjektörleri söktürüp temizlettikten sonra yakıtı kaliteli bir yerden almanız daha mantıklı olacaktır.

    Turbo için aracı tanıyan bir ustaya gitmeniz şart, bu konuda ben servise gitmeniz taraftarıyım çünkü en başarılı sonuca orada ulaşabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sorun krank mili sensörü ( devir mili ) arızalanmış.Usta bilgisayara bağlayıp 2 sorun görüntüledi.1. krank mili sensörü 2. ise pompaymış.

    Pompa sorunu krank mili gerekli veriyi ulaştıramadığından yapmış olabilir dedi.

    Krank mili sensörünü değiştirdik. Uzun yol yaptım bir sıkıntı yaşamadım.

    İleride benzer sorunu yaşayanlar olursa diye güncelliyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.