Şimdi Ara

Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
3
Favori
22.492
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Opel Ampera Test Sürüşü ile alakalı gözlemlerim aşağıda belirtmeye çalıştım, sorularınız olursa cevaplayabilirim.

    10 Mayıs 2012’de Kemer Country’de gerçekleştirildi, Araçlar Alman plaka olduğundan trafiğe kapalı alan tercih edilmiş pist kısa ve bol virajlı idi!

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Araç 2012 yılın aracı seçilmiş, Araç %100 elektirik motora sahip ve bu motor 150beygir güç üretiyor, Tork değeri 370nm ( referans aldıkları tork değeri Porsche 400nm)

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Aracın üzerinde bulunan Elektirikli motora güç sağlayan piller 16 KWH ve 80km menzil sunmakta, Jenatör görevi gören 1.4 86hp’lik Ecotec motor Elektirik motoru araca 500km menzil sağlamakta, Araç üzerinde mevzuat sıkıntısı devam etmekte, Elektirikli araçların ÖTV’si %3 , ancak bu araç üzerinde 1.4 86hp’lik motorun jenaratör olduğunu ve aracın %100 elektrikli olduğunun incelenmesinin devam ettiğini ilettiler, aracın ÖTV’si %37 ve fiyatı 61,500€ (ÖTV %3 olur ise 42,000€ - Toyota Prius ile aynı fiyat)

    Araç jenaratörü çalışırken ilk 30sn ufak bir ses geliyor, sonra ses duyulmuyor, araç aşırı sessiz, lastik yuvarlanma sesi dışında hiçbirşey duyulmuyor, yapay ses çıkaran bir cihaz üzerinde çalışmalar sürüyor, bu konu ile alakalı Nissan LEAF (avrupa ve amerika’da 1 senedir kullanılıyor) bu araçta yapay ses yapan cihaz bulunmakta, Özellikle Audi e-Tron modelinde bulunan yapay ses gelecek yılları tema alan filmlerde kullanılan seslere çok benziyor. Bkzhttp://www.youtube.com/watch?v=HoEDLvQZg5I

    Araç Özel aerodinamik etkenler ile dizayn edilmiş, Özel difizör ve spoiler kullanılan araçta sürtünme katsayısı minimize edilmiş,

    Süspansiyonlar orta sertlikte ve araç üzerinde bulunan metaryellerin %80 Amperaya özel üretilmiş bu da General Motor’a ek arge ve maliyet yükü getirmiş ancak araç modelleri çoğaltılarak sanırım uzun vadede araç üretimlerini elektirik üzerine şekillendireceklerini belirttiler,

    Euro6 normu benzinli araçlar ile karşılamak mümkün (2014) ancak Euro7 normu için elektirik veya alternatif kaynak şart olacak, 2016 yılından itibaren dünya üzerinde üretim tamamen alternatif kaynaklar üzerine şekillenecek, Ampera 2012 yılında bu alternatifi şimdiden sunuyor.

    Aracın elektirik motoru 150hp güç üretiyor ancak elektirik motorlar yapı itibari ile benzinli motorun karakterinden çok uzak ve verimliler, araç 370nm torku sıfır devirden itibaren sağlıyor, gaza basıldığında araç bu yüksek torku ön tekerlere aktararak çok hızlı bir şekilde 160km’e hıza ulaşabiliyor, aracın frenleri özel dizayn edilmiş ve frenleme esnasında ortaya çıkan enerji ile piller şarj oluyor.

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Araç C-D segment arasına konumlandırılmış, Bagajı 300LT – Aracın en büyük avantajı şehir şebeke elektiriği ile şarj olacak olması, En yakın rakibi Renault Z.E modelleri 380V’a ihtiyaç duymakta,

    Araç standart şarj aleti ile 4 saatte şarj olurken, müstakil garajı olan kullanıcılara sağlanan sabit şarj cihazı pilleri 2 saatte doldurmakta,

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Piyasa çıkan elektirikli araçların maksimum 1501-80km arası menzil sunmakta, opel aracın içerisine yerleştirdiği jeneratör ile 500km ek menzil vaad etmekte

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Araç sadece elektikte kullanımında 100km ‘de 1.2LT’lik benzin tüketimine denk gelen elektirik tüketmekte, jenaratör ise 100km’de 5LT yakıta ihtiyaç duyuyor.

    Emisyon SIFIR, jeneratör çalıştığında 27g / km olarak ölçülmüş

    Araçlar üzerinde sağlanan bataryalar ile alakalı çoğu firma pil kirası talep etmekte, Ampera’da pil fiyata dahil ve 8 yıl / 160,000km garanti dahilinde

    Yukarıda yer alan tarifede jeneratör hesaba eklenmiş, her gün 80km sürüşü yeterli gören kullanıcı tutarı daha da aşağı çekebilir,

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Araç servis aralığı 30bin km’de bir veya 1 yılda bir olarak belirtilmiş, Özellikle filo için özel paketler oluşturabileceklerini ve özel fiyatları Kasım 2012 Auto Show sonrası bildirecekler.

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Araç içerisinde bulunan 2 adet 7inç boyutunda dokunmatik ekran aracılığı ile aracı mobil olarak kullanabiliyor ve şarj ihtiyacında 3 farklı tarife üzerinden zamanlayarak şarj edebiliyorsunuz, araç iphone arayüzü ile uzaktan kontrol edilebiliyor.

    Aracın iç tasarımınde Insignia ve Astra’dan tanıdık ensturmanlar var, ancak orta konsolda tüm düğmeler dokunmatik (futuristik)

    Aracın ön ekranında araç ile alakalı menzil, kaç km daha gidileceği, sürüş stili, yakıt tüketimi,navigasyon,vites,emniyet kemer uyarası gibi birçok özelliği görebiliyoruz,

    Orta ekranda DVD,Araç şarj akış göstergesi, Radyo, Bluetooth bağlantısı kontrol edilebiliyor.

    Orta konsolda bulunan YAPRAK şeklindeki düğme ise farklı elektirik modunu seçebilmemiz sağlıyor, Yaprak %100 elektirik GREEN ZONE ( *Cenevre ve LONDRA’da zorunlu alanlarda kullanılıyor)
    Bu ülkelerde Green Zone olarak belirlenen yerlere elektirikli araçlar dışında giriş yasak, Ampera’da bu tuşa basıldığında Jeneratör devre dışı kalıyor

    4 farklı sürüş modu var,Flex-Ride’ı amperaya uyarlamışlar

    Leaf ( Green zone)
    Standart ( Jeneratör + Pil)
    Mountain ( Araç Voltajı ayarlıyarak motor tam güç çalışıyor, Dağ tırmanış ve virajlı yollar için)
    Hold ( Sadece Jeneratör)

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    Araç hız limiti maksimum 161km olarak sınırlandırarak piyasa sürülecek, Araç Kasım 2012 Auto show fuarı sonrası Türkiye’de satışa sunulacak, tekrar belirteyim araç %100 elektirikli ancak jenaratörü sebebi ile (1.4 86hp ecotec ötv %37) fiyatı yüksek...şayet %3 ÖTV olur ise 320d seviyesinde %100 elektirikli bir araç alınabilecek! alınır mı derseniz ben kesinlikle alınır derim, 370nm tork ve 150hp ile gerçekten çok güzel iş çıkarmış

     Opel Ampera Test Sürüşü - %100 Elektrik - 150Beygir - 370NM Tork


    [DHTUBE=http://www.youtube.com/watch?v=EGomh3OA-dE&feature=player_embedded#!]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 13 Mayıs 2012; 20:55:42 >







  • Uzun bir zaman sonra konuya yorum yaziyorum ama soyle acikliyim size

    Araci 2 sene 60.000 km kullandim
    Arac denildigi gibi ilk 100 km 1,2 lt benzin yakiyor cunku 80 km lik normal pirizden sarj olmus halde yola cikiyrsunuz ve 20 km benzin kullanildigi icin 80 km pil 20 km jenaratorden uretilen elektrik (1.2lt benzin) = 100 km dir ve ikinci 100 km de 5.5 lt yakiyor ve tabiki ilk 100 km sonra yakit tuketimi hep ayni yani cok fazla ekonomik degil ve su da bir gercekki arac 4 kisilik arka koltugun arasinda pil oldugu icin standart 4 kisilik ve arac 120 km dé sonra cok ses yapiyor cunku aractaki jenerator cok ses yapiyor piller bittigi icin butun guc jeneratorden geliyor ve inanilmaz derecede rahatsiz ediyor
    Soyle soyliyim istanbul ankarayi bu aracla gittikten sonra bir kutu aspirin icersiniz !!!!
    Ama su bir gercek gunde 80 km gecmeyecekseniz ve sehir ici trafik te kullanacaksaniz bence ideal bir arac ama pahali :(
  • Eğer ülkemizde düzgün işleyecekse bu araçlar için altyapı oluşturulacaksa çok güzel olur diyorum
  • Saçmalığa bak.. 80 km menzil mi olur? Üstelik üzerinde birde benzin motoru var. Hibrid olmuş bu, %100 elektrik boş laf. 61,500 euroyu buna vermek ciddi ciddi salaklık benim gözümde. Dünyanın parasını verip, her ay da batarya kirası ödeyeceğim.. Bu kadar parası olan kim alır bunları ya?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    Saçmalığa bak.. 80 km menzil mi olur? Üstelik üzerinde birde benzin motoru var. Hibrid olmuş bu, %100 elektrik boş laf. 61,500 euroyu buna vermek ciddi ciddi salaklık benim gözümde. Dünyanın parasını verip, her ay da batarya kirası ödeyeceğim.. Bu kadar parası olan kim alır bunları ya?

    80km kullanım günlük olarak hesap edilmiş, pil kirası bu araçta yok, şayet uzun yol yapmak istersen jeneratör 500km ek menzil sunuyor elektirikli motora,

    hybrid sistemi benzine ortak çalışır, bunda sadece jenaratör görevi görüyor...evet ucuz değil ancak araç çok yeni ÖTV düzenlenmesi ile 40-45bin€ seviyeleri bence çok mantıklı
  • Herşeyden önce dizayn yok ki araçta..
  • Yazıyı okumadan sallayıp niye rezil olunur anlamam. Pil kirası yok diyor kardeşim!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Göya elektrikli işte giydir gitsin klasik opel. 1.4 86 hp'lik motor ne oluyor ? Tekerleklere güç iletmemesi bu aracı komple elektrikli bi araçmı yapıyor ?

    Ayrıca Prius elektrikli değil hybrid olarak geçiyor.

    http://www.toyota.com.tr/cars/new_cars/prius/index.aspx

    Yaptığımız en iyi araç bu deyip insignia'yı gösteren bi firmadan fazla birşey beklenmemeli. Bu araç abartıldığının %50'sini zor sunabilecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 13 Mayıs 2012; 1:30:46 >
  • paylaşım için teşekkürler, araç güzele benziyor fakat elektrikli araçlar için altyapı ve fiyatlandırma olarak işin daha başındayız yaygınlaşmaları için sanırım bir 10 sene lazım. benim merak ettiğim şu cümle ; 'Araç sadece elektikte kullanımında 100km ‘de 1.2LT’lik benzin tüketimine denk gelen elektirik tüketmekte, jenaratör ise 100km’de 5LT yakıta ihtiyaç duyuyor.' burada galiba araç sadece jeneratör ile hareket ettirildiğinde 5 litre benzin tüketir demek istiyorsunuz yoksa elektrik tüketiminin yanında 5 lt de benzin tüketmiyor öyle değil mi ? yoksa çok manasız olurdu. yani şöyle soralım; aracın pillerini şarj ettiğimiz halde benzin sarfiyatı oluyor mu ? yoksa şarj tamamen bittikten sonra pilleri yüklemek için jeneratör mü devreye giriyor? sorudan kasıt şu bu aracı (pillerini sürekli elektrikle doldurmak suretiyle) tamamen benzinden kurtarmak mümkün mü ? yoksa her halükarda benzine muhtaç mı?




  • Yazıyı okumadım, lakin rezil olunacak bir durum yok. Fiyatı görmem o yorumu yapmam için yeterli. 1400 cc 86 beygirlik babalar gibi benzinli motor var üzerinde. Bu motor araca tahrik verebiliyorsa o araç benzinli motor olarak değerlendirilir. Bildiğin hibrid bu. Ayrıca kimsenin kardeşi değilim!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burhan -- 13 Mayıs 2012; 1:32:12 >
  • Fiyatı ucuz olsa her türlü gideri var
  • Tanıtım için teşekkürler. İyi ama bu araba değil ki. Bu resmen uzay aracının yerde giden versiyonu gibi. Kokpit korkuttu beni. Tamamen anlıyana kadar araba eskir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirbilir81

    paylaşım için teşekkürler, araç güzele benziyor fakat elektrikli araçlar için altyapı ve fiyatlandırma olarak işin daha başındayız yaygınlaşmaları için sanırım bir 10 sene lazım. benim merak ettiğim şu cümle ; 'Araç sadece elektikte kullanımında 100km ‘de 1.2LT’lik benzin tüketimine denk gelen elektirik tüketmekte, jenaratör ise 100km’de 5LT yakıta ihtiyaç duyuyor.' burada galiba araç sadece jeneratör ile hareket ettirildiğinde 5 litre benzin tüketir demek istiyorsunuz yoksa elektrik tüketiminin yanında 5 lt de benzin tüketmiyor öyle değil mi ? yoksa çok manasız olurdu. yani şöyle soralım; aracın pillerini şarj ettiğimiz halde benzin sarfiyatı oluyor mu ? yoksa şarj tamamen bittikten sonra pilleri yüklemek için jeneratör mü devreye giriyor? sorudan kasıt şu bu aracı (pillerini sürekli elektrikle doldurmak suretiyle) tamamen benzinden kurtarmak mümkün mü ? yoksa her halükarda benzine muhtaç mı?

    hayır ek bir sarfiyat olmaz

    bana günde 80km yeter ben 80km 'de bir şarj ederim dersen benzin'i unut....80km^den fazla menzil için jenaratör devrede ve 100km'de 5LT tüketiyor bu güç ve tork için 5litre başarılı bir değer.




  • Konuyu açan arkadaşım civic hybrid sahisiniz. TÜketimlerinizi bizle paylaşırmısınız ?
  • şehir içi ortalama 6.2 - 6.7 tüketiyorum, uzun yolda 4-5LT arasında tüketimi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    şehir içi ortalama 6.2 - 6.7 tüketiyorum, uzun yolda 4-5LT arasında tüketimi var.

    Pil değişimi için verilen süre nedir ? ücretleri hakkında falan bilginiz var mı ?
  • Çirkin ve gereksiz. Normal otomobil masraflarının yanında elektrikli otomobil masraflarıda çıkacak insanın başına.

    edit:daha öz yazmaya çalıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AirDream -- 13 Mayıs 2012; 1:52:33 >
  • Araç çok tipsiz kaldı ki her yıl batarya parası verilmez.
  • 61,500€ veren biri pek düşünmez zaten benzinini mazotunu aşırı derecede yüksek fiyat elektrikli otomobiller için bence bi 4-5 sene daha var
  • 61.500euro derken,

    dalga geçiyorlar sanırım yok yok gerçekten şaka olmalı
  • böyle saçma bir araç olamaz. sözde elektrikli.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.