Şimdi Ara

Önemli bir sorun - dizel depoma su karışmış

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
22.812
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar önemli bir sorunum var

    2007 grande punto 1.3 multijet araç

    az önce arabayı çalıştırmak için aşağı indim kontağı yarım pozisyona getirince çıkçıkçıkçıkçıkçık diye ses çıkardı aralıksız, hemen gözüm göstergelerin altında ki ışıklara gitti 2 tane arıza bildiren ışık vardı. neyse marşa bastım araba çalışmadı.

    eve çıktım el kitabına baktım işaretleri buldum bir tanesi esp nin devreye girmediğini gösteriyormuş. öbürü ise çok daha vahim, depoya su karışmış diyor

    kitapçığın fotoğrafı:

     Önemli bir sorun - dizel depoma su karışmış

     Önemli bir sorun - dizel depoma su karışmış

    şuan ne yapmam gerekiyor? aklıma ilk gelen yarın çekici çağırıp servise götürmek.

    acaba bu su nerden karışmış olabilir? dünkü yağmurda herhangi bir çekilde motoruma girmiş olabilir mi ? dün mazot aldım ve mazot aldıktan sonra yaklaşık 2 km gittim ve aracı park ettim ilk defa şimdi çalıştırmayı denedim. ama mazotu aldığım yer senelerdir gittiğimiz akaryakıt istasyonu ve bizi tanıyorlar. her neyse yardımınızı bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cduman -- 25 Eylül 2010; 21:17:26 >







  • kapaktan falan girmiş olabilirmi, delik vs varsa....
    bişey olmazmış gibi geliyor bana ama..

    mazotu boşaltıp enjektöre giden suyu bir şekilde çıkarmak mı gerekiyor acaba,
  • yarın servisi arasam açık mıdır acaba arkadaşlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    yarın servisi arasam açık mıdır acaba arkadaşlar?



    Belki 1-2 tane açık bulunur
  • ilginç..
  • Yanlışlıkla benzin koymuş olmasınlar istasyonda ?
  • Mazot filtreniz tüp şeklindedir sanırım.
    (Fiorinoda aynı motor olmasına rağmen filtre tüp şeklinde)
    Bu filtrelerin alt kısmında bulunan ve içerisinde yakıttan gelen
    suyun depolanması sonucu ikaz ışığının yanmasını sağlayan elektriksel mekanizma mevcut.

    Bu durum ,yakıtınıza su karışmış anlamına geliyor.
    Yapılması gereken mazot filtresinin alt kısmında içerisindeki suyun
    tahliyesini sağlayan(Tabii varsa.Yine tüp filtre kullanan Conenectlerde vardı)
    vidayı gevşeterek suyu boşaltmanız lazım.
    Bunu yapabilirseniz ikaz ışığı sönecektir.
    Fakat yakıtınızdaki su miktarı fazlaysa bu ikaz tekrar belirecektir.
    Bu sefer de deponuzdaki yakıtı boşaltmanız gerekecektir.
  • elimde birde 7 eylüle ait servis fişi var yakıt filtresinin değiştiğine dair. neyse

    şimdi ben opeti arayıp durumu anlatsam (elimde her aldığım mazotu işlettiğim opet kart var ordan görürler) benim serviste oluşacak masrafımı karşılarlar mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    elimde birde 7 eylüle ait servis fişi var yakıt filtresinin değiştiğine dair. neyse

    şimdi ben opeti arayıp durumu anlatsam (elimde her aldığım mazotu işlettiğim opet kart var ordan görürler) benim serviste oluşacak masrafımı karşılarlar mı ?


    eğer aracın ilk alındığı günden beri opet ten alındıysa bıu sorunu halletmek zorundalar. önce opet i ara durumu anlat eğer elinde fiş vs. varsa sorunu halletmek zorundalar.

    geçen gün aracına mazot yerine benzin konan bir arkadaş vardı (tam terside olabilir benzin-mazot) onun sorununu akaryakıt istasyonu yetkili serviste halletmişti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fio48

    Mazot filtreniz tüp şeklindedir sanırım.
    (Fiorinoda aynı motor olmasına rağmen filtre tüp şeklinde)
    Bu filtrelerin alt kısmında bulunan ve içerisinde yakıttan gelen
    suyun depolanması sonucu ikaz ışığının yanmasını sağlayan elektriksel mekanizma mevcut.

    Bu durum ,yakıtınıza su karışmış anlamına geliyor.
    Yapılması gereken mazot filtresinin alt kısmında içerisindeki suyun
    tahliyesini sağlayan(Tabii varsa.Yine tüp filtre kullanan Conenectlerde vardı)
    vidayı gevşeterek suyu boşaltmanız lazım.
    Bunu yapabilirseniz ikaz ışığı sönecektir.
    Fakat yakıtınızdaki su miktarı fazlaysa bu ikaz tekrar belirecektir.
    Bu sefer de deponuzdaki yakıtı boşaltmanız gerekecektir.



    arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış."bardağı taşıran son damla"diye bir tekerleme var.siz mazotu alınca su tankı(filtrenin altında)hemen dolmadı.aldığınız motorinlerdeki su birike birike şimdiki duruma geldi.telaşa gerek yok suyu boşatın tapayı tekrar sıkmayı unutmayın.aracınız muhtemelen çalışacaktır.her zaman derim en iyi motorin dinlenmiş motorindir.geçmiş olsun.akaryakıt istasyonu ateşleme ve besleme sistemi arıza yaparsa devreye girer oda binbir meşakkatle.
    *******
    deponuzu mutlaka temizletin amma mutlaka...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 26 Eylül 2010; 12:45:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: fio48

    Mazot filtreniz tüp şeklindedir sanırım.
    (Fiorinoda aynı motor olmasına rağmen filtre tüp şeklinde)
    Bu filtrelerin alt kısmında bulunan ve içerisinde yakıttan gelen
    suyun depolanması sonucu ikaz ışığının yanmasını sağlayan elektriksel mekanizma mevcut.

    Bu durum ,yakıtınıza su karışmış anlamına geliyor.
    Yapılması gereken mazot filtresinin alt kısmında içerisindeki suyun
    tahliyesini sağlayan(Tabii varsa.Yine tüp filtre kullanan Conenectlerde vardı)
    vidayı gevşeterek suyu boşaltmanız lazım.
    Bunu yapabilirseniz ikaz ışığı sönecektir.
    Fakat yakıtınızdaki su miktarı fazlaysa bu ikaz tekrar belirecektir.
    Bu sefer de deponuzdaki yakıtı boşaltmanız gerekecektir.



    arkadaşımız gerekli açıklamayı yapmış."bardağı taşıran son damla"diye bir tekerleme var.siz mazotu alınca su tankı(filtrenin altında)hemen dolmadı.aldığınız motorinlerdeki su birike birike şimdiki duruma geldi.telaşa gerek yok suyu boşatın tapayı tekrar sıkmayı unutmayın.aracınız muhtemelen çalışacaktır.her zaman derim en iyi motorin dinlenmiş motorindir.geçmiş olsun.akaryakıt istasyonu ateşleme ve besleme sistemi arıza yaparsa devreye girer oda binbir meşakkatle.
    *******
    deponuzu mutlaka temizletin amma mutlaka...


    7 eylülde dizel filtresi değişti zaten, o günden beride 2 kere falan mazot aldım sanırım

    neyse herkese teşekkürler opeti arayıp durumu anlatayım bakalım ne diyecekler




  • bence öncelikle mazot aldığınızdan emin olun daha sonrada aracın depo kapağında boşluk olup olmadığını bi kontrol edin eğer doğru yakıtı aldıysanız ve yakıta bir şekilde su karışmış ise teleşlanmanıza gerek yok servis bu sorunu halleder ve araçtada hiç bir problem yaşanmaz sadece aldığınız yakıt boşa gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mutluozt

    bence öncelikle mazot aldığınızdan emin olun daha sonrada aracın depo kapağında boşluk olup olmadığını bi kontrol edin eğer doğru yakıtı aldıysanız ve yakıta bir şekilde su karışmış ise teleşlanmanıza gerek yok servis bu sorunu halleder ve araçtada hiç bir problem yaşanmaz sadece aldığınız yakıt boşa gider.


    peki aracı servise nasıl götüreceğim? çekici gerekecek sanırım..
  • çekici çağırcaksın mecburen başka alternatifin yok çalışsa kendin git derdim
  • arkadaşlar cevap veren herkese teşekkür ederim sorun dizel filtresinde değilmiş gökerin servisindeki bir tanıdığı aradım onun dediğine göre konjektördeymiş. neyse başka arabayla takviye yaptık ilk başta 5 dakika rölantide çalıştı sonra stop etti. o şekilde 3-4 km uzakta olan gökere 1 stop etmeyle gittik ama yolu çok kötü kitledim az önceki gop meydandaki sıkışıklığı merak eden varsa sebebi bendim

    gökerin bekçisine teslim ettik işte, artık konjektör varsa ellerinde yarın teslim alırım aracımı inşallah

    herkese tekrar teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cduman -- 26 Eylül 2010; 16:48:50 >




  • Sorunun çözülmesine sevindim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.