Merhaba arkadaşlar uzun süredir kafamda olan fakat vakit bulamadığım için ertelenen düşünceyi sonunda gerçekleştirdim ve sizinle paylaşmak istedim ,aracın ön yürüyen aksamini revize ettirmek genelde bozulunca yapılan şeyler fakat her parçanın ömrü ve kondisyonu belli bir yere kadar götürüyor ve uyumsuz oluyor biri yeni biri eski olunca , benim aractada artık gelen sesler artıp sürüş güvenliğini etkiler pozisyona gelince bende bir çılgınlık yapıp komple civatasina kadar ön yürüyen aksamı değiştiirdim bilneyenler vardır belki ama 2009 s40 1.6 dizel aracım
Yapılan işlemler sağ sol için:
Amortisörler Sachs marka Helezonlar Bilstein febi 2.4 s40 lar için olanını bulabildim Z rotlar ayd marka Salıncaklar ayd marka Amortisör takozlari orijinal Volvo focusla uyumlu oem üreticiler var fakat arada bariz kalite farkı ve tasarım farkı var
Öncelikle parçaları bulurken çok zorlandım focusla aynı platform diye Volvo parcacilarida focusun parçalarını veriyor geçiyor fakat işin aslı öyle değil bu araçların helezon yay amortisörleri ve amortisör takozlari farklı Salıncaklar 2.5 kasa focuslarla uyumlu 21 mm rotil çapı Z rotlar C1 ve P1 platformu için ortak ve bunlar 1.5 senede bir değişen parçalar olduğu için ve orjinal Volvo ve TRW ürünleri çok pahalı olduğu için ayd aldım
Helezonlari bulmak tam bir işkence ama bel vermesede yorulan parçalar olduğu için Helezonlari değiştirmek için yurdisindan f/p orani en yüksek olan Bilstein nin helezonlarini sipariş ettim fakat 1.6 dizel için helezon yay bulamayınca teknik dokumanlardan 2.4 s40 için olanı siparis ettim dizel s40 in helezon kalınlığı 13 mm 2.4 benzinlinin 12.75 mm sorun olmayacağını bildiğim için siparişini verdim s40 in helezon sikalasi çok geniş motor tipine göre 12.50 mm den başlayıp 13.75 mm e Kadar çıkabiliyor
Amortisörler focusla uyumlu görünüyor fakat focusta kullanılan dan daha yumuşak c oranina sahip öyle olunca 200 lira daha fazla verdim 2 amortisör için
Totalde parça maliyeti 2200 TL ustaya ise 300 lira işçilik verip yaptırdım ve araca inanamadim sürüşü gidişi yolu tutuşu yüksekliği bile değişti resmen 0 araç kondisyonu yakalamış oldum fakat helezon yaylar yüzünden araç eskisinden daha yumuşak konforlu olsada yol tutusundan taviz verdiğinin farkındayim ona rağmen yinede eski halinden daha düzgün tepkiler veriyor araçları degistiremedigimiz su günlerde aracıma bir kez daha aşık oldum bence herkes güvenlik ve konfor için belli km den sonra on takımı komple revize ettirmeli saygılarımla
Hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın.
Ben de düşünüyorum aslında bu işlemleri ancak orjinal parça kullanma taraftarı olduğumdan Citroen'in parça fiyatları korkutuyor beni.
quote:
Orijinalden alıntı: kartalus
Hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın.
Ben de düşünüyorum aslında bu işlemleri ancak orjinal parça kullanma taraftarı olduğumdan Citroen'in parça fiyatları korkutuyor beni.
Teşekkürler sağolun kaliteli yan sanayi oem parçalar kullanılmış yıpranmış orjinal parçadan çok daha iyi sonuç verecektir bence aracı sürekli günlük kullanıyorsanız tavsiye ederim
Serviste değiştirsen ne kadara cıkacaktı
quote:
Orijinalden alıntı: Polestar191
Teşekkürler sağolun kaliteli yan sanayi oem parçalar kullanılmış yıpranmış orjinal parçadan çok daha iyi sonuç verecektir bence aracı sürekli günlük kullanıyorsanız tavsiye ederim
Alıntıları Göster
Evet günlük kullanıyorum aracı. Ustamla bir konuşayım.
Benim de tam olarak kafamda bu var. Komple yayına kadar yürüyen aksamı revize etmek.
Ama parça fiyatı çok tutmamış mı yav Ben 1500e çıkarım diye düşünüyordum işçilikle beraber. Tabi arabadan arabaya fark eder de.
Elinize sağlık hocam güzel olmuş. İkinci el piyasasının halini görünce artık uzun bir süre mevcut araçlarımızla devam edeceğimiz anlaşıldı. O yüzden bence bu tür masraflardan çok kısmamak gerek. İyi kötü bir aracımız var bari zevk almaya bakalım değil mi. Bu bir yana, iyi bakılan volvoları görmek ayrı mutlu ediyor insanı.
Ben de yakın zamanda arka amortisörleri değiştirdim Bilstein ile. Önleri sene başında değiştirmiştim. Gerçekten fark çok tatlı oluyor. Yol durumundan bağımsız olarak arabanın istediğiniz tepkileri vermesi hem keyif hem güvenlik anlamında önemli bir şey. Sonraki aşamada helezon değil de, viraj demirlerini T4'lerin demirleriyle değiştirmeyi planlıyorum ben. Önler 2 mm, arkalar 3 mm kalınlaşmış olacak. Ben fren hortumlarını ve hidroliği de yeniledim. Arkalar normal kauçuk, önler çelik hortum. Hidrolik de Motul RBF660, piyasadaki en yüksek kaynama sıcaklığına sahip hidroliklerden birisi. Eğer düşünürseniz en azından hidroliği bu tarz üst sınıf bir şeyle değiştirin kesinlikle. Altınızdaki arabanın ne yaparsanız yapın dayanıklı frenlere sahip olduğunu bilmek güzel bir şey.
Önümüzdeki kış için de çok çılgın projelerim var. Bir tane supercharger monte etmek istiyorum araca. Çok büyük ihtimalle eski Mercedes kompresörleinden olacak (eaton m45). Eğer becerebilirsem şöyle 150-160 beygir bir şey çok tatlı olur gibi. Amaç maksimum güç değil de, rölantiden itibaren dolu dolu giden bir araç ortaya çıkarmak. Vazgeçmeyeyim, işi sağlam kazığa bağlayayım diye yurtdışından AFR cihazı da aldım. Bakalım neler olacak.
quote:
Orijinalden alıntı: aronmelkor
Serviste değiştirsen ne kadara cıkacaktı
7-8 bini bulurdu muhtemelen salıncak helezon amortisör 6 bin civarı amortisör takozu ve işçilikle düşünemiyorum Volvo servisini
quote:
Orijinalden alıntı: nacker
Elinize sağlık hocam güzel olmuş. İkinci el piyasasının halini görünce artık uzun bir süre mevcut araçlarımızla devam edeceğimiz anlaşıldı. O yüzden bence bu tür masraflardan çok kısmamak gerek. İyi kötü bir aracımız var bari zevk almaya bakalım değil mi. Bu bir yana, iyi bakılan volvoları görmek ayrı mutlu ediyor insanı.
Ben de yakın zamanda arka amortisörleri değiştirdim Bilstein ile. Önleri sene başında değiştirmiştim. Gerçekten fark çok tatlı oluyor. Yol durumundan bağımsız olarak arabanın istediğiniz tepkileri vermesi hem keyif hem güvenlik anlamında önemli bir şey. Sonraki aşamada helezon değil de, viraj demirlerini T4'lerin demirleriyle değiştirmeyi planlıyorum ben. Önler 2 mm, arkalar 3 mm kalınlaşmış olacak. Ben fren hortumlarını ve hidroliği de yeniledim. Arkalar normal kauçuk, önler çelik hortum. Hidrolik de Motul RBF660, piyasadaki en yüksek kaynama sıcaklığına sahip hidroliklerden birisi. Eğer düşünürseniz en azından hidroliği bu tarz üst sınıf bir şeyle değiştirin kesinlikle. Altınızdaki arabanın ne yaparsanız yapın dayanıklı frenlere sahip olduğunu bilmek güzel bir şey.
Önümüzdeki kış için de çok çılgın projelerim var. Bir tane supercharger monte etmek istiyorum araca. Çok büyük ihtimalle eski Mercedes kompresörleinden olacak (eaton m45). Eğer becerebilirsem şöyle 150-160 beygir bir şey çok tatlı olur gibi. Amaç maksimum güç değil de, rölantiden itibaren dolu dolu giden bir araç ortaya çıkarmak. Vazgeçmeyeyim, işi sağlam kazığa bağlayayım diye yurtdışından AFR cihazı da aldım. Bakalım neler olacak.
Hocam öyle ya maalesef ikinci el fiyatlarıda uçtu 0 lariyla birlikte en azından benim çok rahat 2014-2015 S80 alacak maddi durumum olması gerekiyordu su zamanda ama elimdeki aracı korursam başarı diyorum görece multimedya harici memnunumda s40 in konfor yoltutusu güvenliğinden bir motor canımı sıkıyor oda halloluyor çünkü Volvo ustasına ihtiyacım kalmıyor
Sizin kafanızdaki projeler çok güzel umarım halledecek maddi manevi güç bulabilirsiniz kendinizde kolay değildir çünkü tr de bu işler hiç olmadı bir kule gergisi bile iş gorecektir benimde kafamda var bakalım zaman ayırıp cizersem muhtemelen güzel birşey ortaya cikar gibi geliyor
Tabla burçlarını da poliüretanlarla değiştirebilirdiniz. Bir öneri.
Polestar191P
kullanıcısına yanıt
Çok iyi yırtmıssın o zaman.üstelik yesyeni hissettirmiş sana
Aracın kilometresi dışında herşeyi yazmışsın hocam. Hayırlı olsun.
quote:
Orijinalden alıntı: aronmelkor
Çok iyi yırtmıssın o zaman.üstelik yesyeni hissettirmiş sana
Hocam Volvo markalı ürünler çok daha kaliteli bariz ne kadar ekmek o kadar köfte durumu ama yinede farketti iyi dilekleriniz için teşekkürler
programmer_onur
kullanıcısına yanıt
Teşekkürler hocam
Bende yan sanayi aldım monreo amortisör . Hepsi patlaktı... Tavsiyem orjinal hemde gidip servisten alacaksın... İstediğin kadar orjinal yan sanayi de. Ama servise verdikleri mal daha çok özenerek yapılıyor. Hiçbir zaman üzerinde Volvo yazan amortisör kalitesi olmaz. Biraz kullan 3-4 sene sonra dediğimi anlarsın.
Aracın km si kaç ? Ben de benim arabaya düşünüyorum da daha 55 binde araba,ön takım takır tukur veriminin düştüğünü hissediyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
Bende yan sanayi aldım monreo amortisör . Hepsi patlaktı... Tavsiyem orjinal hemde gidip servisten alacaksın... İstediğin kadar orjinal yan sanayi de. Ama servise verdikleri mal daha çok özenerek yapılıyor. Hiçbir zaman üzerinde Volvo yazan amortisör kalitesi olmaz. Biraz kullan 3-4 sene sonra dediğimi anlarsın.
Kesinlikle öyle bariz bant farkı var marka logolu ürünler daha kaliteli
quote:
Orijinalden alıntı: PoloClassic75
Aracın km si kaç ? Ben de benim arabaya düşünüyorum da daha 55 binde araba,ön takım takır tukur veriminin düştüğünü hissediyorum..
Yan sanayi 15-20 bin km orjinal ekipman 25-30 bin km sorunsuz götürür bu km lerden sonra kondisyonu çok düşüyor
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme