Şimdi Ara

Hangi elektrikli araçların bataryası 3 senede daha az aşındı? İşte araştırma sonuçları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.919
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hangi elektrikli araçların bataryası 3 senede daha az aşındı? İşte araştırma sonuçları
    Elektrikli otomobillerde zamanla batarya eskimesi yaşansa da, bu durum çoğu kişinin düşündüğü kadar büyük bir sorun değil. Özellikle yeni batarya teknolojileri ve gelişmiş termal yönetim sistemleri bu kaybı önemli ölçüde yavaşlatmış durumda. Elektrikli araçlarım zaman içinde nasıl performans gösterdiğini inceleyen Recurrent adlı şirket, üç yıl kullanımdan sonra araçların menzil kaybı eğilimlerini dikkate alarak 14 markayı değerlendirdi.



    İşte araştırmanın sonuçları



    Gerçek araçlardan elde edilen telematik verilerini esas alan bu araştırmaya göre Cadillac, Hyundai, Mercedes-Benz, Rivian ve Mini en iyi sonuçları elde markalar oldu ve hiç menzil kaybı yaşamadılar. Tesla da iyi bir performans sergileyerek üç yıl sonunda %96’nın üzerinde menzili korumayı başardı. Volkswagen, BMW ve Jaguar ise zaman içinde daha fazla kayıp yaşayan markalar olsa da, yine de orijinal menzillerinin %90’ından fazlasını korumayı başardı.



    Hangi elektrikli araçların bataryası 3 senede daha az aşındı? İşte araştırma sonuçları
    Araştırmada, resmi olarak açıklanan menzilleri değil, müşterilerin araçlarını ilk satın aldıklarında gerçek hayatta elde ettikleri menzil değerleri esas alınıyor. Recurrent’ın piyasa içgörüleri direktörü Liz Najman, marka bazında örneklem büyüklüklerinin yüzlerce ile binlerce araç arasında değiştiğini belirtiyor.



    Sonuçlar ne anlama geliyor?



    Bu sonuçları incelerken akla gelen bir soru şu: Bazı markalarda nasıl oluyor da hiç menzil kaybı görünmüyor? Najman’a göre bunun birkaç açıklaması var. Bu, bataryanın hiç yaşlanmadığı anlamına gelmiyor.



    Birincisi, otomobil üreticileri bataryalarda gizli tampon alanlar bırakıyor. Zaman içinde batarya eskidikçe, üreticiler bu tampon bölümlerden biraz daha kapasite açarak kullanıcıların menzilde düşüş hissetmesini engelleyebiliyor. Ayrıca yazılım güncellemeleri de rejeneratif frenleme veya hızlanmayı optimize ederek menzili etkileyebiliyor.



    Bu nedenle, araştırma sonuçları bir elektrikli aracında gerçek kalitesini veya uzun ömürlülüğünü doğrudan göstermiyor olabilir. Ancak markaların ısı yönetimi, şarj stratejileri gibi konulardaki farklı yaklaşımları zamanla performans üzerinde etkili oluyor.



    Ayrıca Bkz.Yeni Chery Tiggo 8, iki farklı versiyonla çıktı | Toyota Hilux elektriklendi - DH Oto Gündem



    Farklı sonuçlara yol açabilecek başka nedenler de var. Örneğin Chevrolet’nin Cadillac’tan daha düşük sırada yer alması, her ikisi de GM çatısı altında olmasına rağmen, Chevy Bolt’un daha eski teknoloji kullanmasıyla açıklanabilir. Cadillac’ın elektrikli modelleri ise GM’in en yeni batarya teknolojisine dayanıyor. Benzer şekilde, Jaguar’ın I-Pace modeli 2018’de çıktığı için güncel batarya teknolojilerini kullanmıyor. BMW'nin sonuçları da 2014'ten 2022'ye kadar satışa sunduğu ilk elektrikli modeli i3'ün etkisiyle düşük çıkmış olabilir. 



    Elektrikli araç bataryalarının yıpranması lineer bir şekilde gerçekleşmiyor. İlk yıllarda menzil kaybı daha hızlı gerçekleşse de, sonraki yıllarda daha yavaş ve stabil bir düşüş yaşanıyor. Yani ilk yıllarda görülen kayıp, aracın ömrü boyunca karşılaşılacak toplam kaybın büyük kısmını oluşturuyor.



    Markalar arasında farklılıklar olsa da Recurrent’ın verilerine göre müşteriler açısından temel mesaj şu: Menzil kaybı konusunda aşırı endişeye gerek yok.



     




    Kaynak:https://www.recurrentauto.com/research/how-long-do-ev-batteries-last







  • 3 yılda %8-10 civarı kayıp çok büyük bir kayıp.Zaten %20 batarya kaybı yaşayan bir elektrikli araç rektefe isteyen bir icten yanmalı arac ile aynı kefeye konur.%80 batarya kapasitesi olan bir elektrikli aracı kimse almaz.Zaten sahibindene bakılırsa da kimse almıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Bizde iktidarda kalmak önemlidir.İktidarda kalmak için kendi öz çocuğunu öldüren bir neslin torunlarıyız malesef.
  • BYD yok. ABD'de Çin markaları satılamıyor sanırım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    be the change you want to see in the world
  • quote:

    BMW'nin sonuçları da 2014'ten 2022'ye kadar satışa sunduğu ilk elektrikli modeli i3'ün etkisiyle düşük çıkmış olabilir.


    Böyle sacma arastirma görmedim. Bir kere bu markaya gore degil modele gore olur. 2015 model İ3 ile i5 in batarya eskimesi ayni mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Elektrikli araçların hala 2. El piyasası yok. Arkadaşım taycanı 3 milyon gibi absürt bir rakam düşerek sattı. Arayanlar saçma rakamlar teklif etti. Yüksek yaş ve yüksek kmli bir elektrikli aracı ise kim almak ister?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • arabalarda ilk 12 saat şarj önemlidir dermişim :))))))

    Bu araçlardaki kıyaslamaya tabi olan batarya teknolojileri nedir ? şimdi bu örneğe bakarsak ilk 5 deki araçlar aynı bataryaya sahipken diğerleri farklı batarya tipi mi yorumu yapmamız gerekiyor ? hangi batarya teknolojisi daha verimli onun sonucu önemli değil mi ? Neden marka + batarya değil ?

  • Byd yi araştırmaya almamışlar
    %100 çıkmasından mı korktunuz?
    Yoksa çok aşırı menzil kaybı mı olacağı öngörüldü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • maligezgin kullanıcısına yanıt
    Porsche da yok

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Klasik Alman=sorunsali ama bu millet anlamaz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    ...
  • 3 yılda nasıl kayıp yaşamıyor nasıl %100 olur. Kim yapmış bu araştırmayı? NMC bataryalar hiç kullanmasan durduğu yerde kimyası değişiyor. Mucize falan heralde bu. Hz. Mercedes

  • Muhtemelen %100 lerde de verim kaybı var ama fazla kapasite verim kayboldukça vereye alınıyor. Bir yere kadar kapasite düşüşünü hissetmiyorsun.

  • Donanimous kullanıcısına yanıt

    porsche kaç tane ev satıyor?

    _____________________________
  • Verimlilik ve Tutarlılık açısından bence KIA/HYUNDAI araçları bu işin zirvesi. Fabrika verilerine gerçek anlamda en çok yaklaşabilen araçlar.

    _____________________________
    AO
  • maligezgin kullanıcısına yanıt
    Chevrolet ve Jaguar kaç tane satıyor ki listede var hocam?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Donanimous kullanıcısına yanıt

    Doğru orası öyle

    Fakat byd olmaması çok ilginç

    Kendi aralarında yapmışlar sanki 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • maligezgin kullanıcısına yanıt
    Her şey olabilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 2023 yılında yapılan araştırmada tesla 2013 modellerinde bile ortalama yüzde 95 ile sadece yüzde 5 kayıp vardı. ki o zamanki piller ilkeldi.


    şimdi eğer lfp olanlar 3 yılda yüzde 4 eskiyorsa, daha uzun ömürlü dedikleri batarya bu üstelik, sıkıntı büyük demektir. ucuz batarya ama daha sağlam teorisi çöker.


    keşke togg için de ölçüm yapılsa.

    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • Test tutarlı değil. KIA ve Hyundai aynı tip bataryaları kullanıyor anacak sonuçlar farklı.

  • gecceanduana kullanıcısına yanıt

    Ne alacağını iyi bilmek lazım. Zarar etme potansiyeli olmayan araçlarda var

    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.