|
Selam arkadaşlar, Yeni araç konularını görünce ben de konu açmak istedim. Kanada'da yaşıyorum ve yaklaşık 5 ay önce 2023 Model Bronco Sport Outer Banks almıştım. Türkiye'de satılmayan bir model olduğu için belki merak eden, ilgisini çeken vardır, izlenimlerimi paylaşmak isterim. Bu arada araç konularında çok bilgili veya yetkin değilimdir, bu sebeple normal bir kullanıcı olarak düşüncelerimi paylaşacağım. Eğer talep olursa youtube videosu çekebilirim araç incelemesi için. Fotoğraflarla başlayayım öncelikle, tavsiye istediğim konuda paylaşmıştım buraya da atayım. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aracı 50,000Cad + 6,000Tax ile toplam 56K$ a aldım. Bununla birlikte garanti uzatma vs ekledim fakat onları buraya eklemiyorum. Öncelikle araç Outer Banks donanım. En üstün bir altı paket olarak fakat aradaki fark motor(üst donanım 2.0 motorla birlikte satılıyor), jant/lastik ebatı(benim donanım 18", bir üst donanım 17" jant ile geliyor) ve 4x4 teknolojisinde sadece. Benim aldığım araç 1.5 Ford Ecoboost)180 Beygir, 191 Max Tork) motorla geliyor, galiba standart 1.5 Ford motoru. Bununla birlikte 8 ileri otomotik şanzıman standart. Benim aracım standart donanımlara ek Ford Co-Pilot360 Asist, Tech Paket, Class 2 çekici paketi, Moonroof ve Tavan rayları ile geldi. Özel sipariş almadığım için lot da bulunan aracı tercih ettim, bunun en büyük sebebi bekleme süresi maalesef özel siparişlerde çok uzundu. Ama istediğim donanımların hepsi var zaten araçta, rengi de bize uyuyor bu sebeple direkt satın aldık. Araç 4x4 geliyor. Goat mode var buradan farklı modlar arası geçiş yapabiliyorsunuz. Daha çok fazla test etme şansım olmadı, sadece geçenlerde bir yolculuğumuzda ana yol kapalıydı ve asfalt olmayan bir yoldan 1 saat kadar sürmek durumunda kaldım, fotoğraflarda aracın kirinden nasıl bir yol olduğu belli oluyordur:) Bayağı keyif aldım bu arada, aracı toprak moduna alıp 4x4 kullanmak özellik çukur, taşlı yerlerden geçerken hızlanması bayağı keyif verdi. ![]() ![]() Bunun dışında Co-Pilot paketi ile yarı otonom sürüş geliyor. Şerit sensörü ve lidar sensör sayesinde adaptif hız sabitleyiciği kullanırsanız araç kendini bulunduğu şeritte tutup öndeki araç ile verdiğiniz mesafeye bağlı olarak hızını kendi ayarlıyor. Eğer akıllı hız sabitleyiciyi aktif hale getirirseniz aynı zamanda tabela okuma sistemi ile kendisi maximum hızı otomatik hız sınırına göre ayarlıyor. Sadece bu modda giderken direksiyonu belirli bir süre tamamen bırakabiliyorsunuz, 15 saniye falan galiba sonra ilk uyarı geliyor hafif sonra sert bir şekilde ötmeye başlıyor tut şu direksiyonu artık gibisinden:) ama ABD ye 2 kere yolculuk yaptık araç aldığımızdan beri, otoyollarda şeritler düzgün olduğu için yolda hiç yorulmadım, %80ini oto pilotta direksiyonu sadece tutarak gittim bu sebeple bu kadar donanım arasından en kullandığım diyebilirim. Bunun dışında 8" ekran, carplay ve android auto ile geliyor. Maalesef Sync3 olduğu için kablosuz carplay yok fakat her inip bindiğimde telefonu takmamak için kablosuz carplay adaptörü aldım ve öyle kullanıyorum, gayet memnunum. Gecikme minimum ve hiç sorun yaşamadım. Tech paket ile birlikte de B&O 10 Hoparlör ve Subwoofer lu ses sistemi var araçta. Mükemmel diyemem ama gayet yeterli. Stereo değil de surround modunda araç içindeki ses dağılımı ve kalitesi gayet güzel. Burada çoğu araçta koltuk ısıtma standar, buna ek direksiyon ısıtma da mevcut. Kış günlerinde iyi olacaktır, ne kadar batı yakasında olsak da, burada da kısa süreliğine havalar bayağı soğuyor. Araçta önde park sensörü yok, sadece arkada sensör ve kamera mevcut. Aynı zamanda arkada trafik uyarı sistemi mevcut, geri viteste hareket ederken arkadan geçen araç olursa geldiği yeri ve yönünü ekranda gösterip ötmeye başlıyor, galiba otomatik fren de mevcut ama daha deneme şansım olmadı:) Dener miyim onu da bilemiyorum. Otomatik acil durum fren sistemi galiba Türkçesi, o mevcut ve istemeden bir kere araç kullandı. Hafif yan yol denebilecek bir yolda 35km hızla giderken öndeki araç otoparktan çıkan araca yol vermeyi istedi son anda ve aniden durdu, ben yavaşça duracaktım aslında ama araç mesafe yakın diye ötüp cart diye frene aslı kendisi:) Olan yan koltukta duran kruvasanımın öne fırlamasıyla sonuçlandı ama en azından çalıştığını görmüş oldum:) Bu arada çok ufak ama en sevdiğim donanım galiba otomatik sürücü koltuğu, araç duruken geriye doğru tamamen gidip araca inerken ve binerken kolaylık sağlaması, çalıştırdığında ise son kayıtlı ve kullanılan konuma otomatik geri gelmesi. Bunun dışında bir çok donanım günümüz araçlarında standart muhtemelen o yüzden girmiyorum. Eksik bulduğum taraflarından bahsedeyim biraz. Öncelikle en büyük eksiklik otomatik bagaj kapağı yok, opsiyonel olarak da yok. Bazen eller doluyken ulan acaba fikir değiştirmesem Outlander mı alsaydım diyorum:) Moonroof yerine tamamen cam tavan tercih ederim ama maalesef o da yok. Wireless carplay direkt araçla gelse muhtemelen daha iyi olurdu. Bagaj raf ile gelmiyor ve siparişte bagaj raf sistemini eklemezseniz sonradan 2000$ civarı bir tutara maloluyor çünkü biraz bagajı değişik yapmışlar, raf takılsın diye yandaki plastik kısımlar değişiyor falan bu sebeple bagaj tamamen açıkta gibi bir izlenim oluyor, bazen iyi yüksek şeyler koyarken fakan bazen insan arıyor. File aldım, onunla idare ediyorum. Bir de bazen trim sesi, çok hareketli yollarda tabi rahatsız ediyor ama bundan herkes şikayetçi ve çözüm yok:) Bunun dışında aracın mevcut donanımı tammaen bizim için yeterli. Şimdi biraz da sürüş ve izlenimlerinden bahsedeyim. Araçla yaklaşık 4200KM yaptım bu zamana kadar, %40ı uzun yoldur bunun. Öncelikle Kanada'da 1.5 motor mu alınır diyen olacaktır kesin, hız limitleri TÜrkiye'den de düşük ve Türkiye gibi hızlanayım uçayım kaçayım yok, direkt ehliyetsiz kalırsınız bir daha alamazsınız bu sebeple sakin kullanım için motor fazlasıyla yeterli. Hatta sport moda aldığınızda araç gerçekten tatmin ediyor boyutlarına göre. Süspansiyonlar klasik Ford gibi sert ama konforlu, yol tutuşu yine çok iyi bence. Fiesta sahibi olmuş ve farklı Ford araçlar önceden kullanmış olarak, ciddi anlamda konforlu diyebilirim. Bir kaç yerde deneme şansım oldu sert girdiğim virajlar vs. ve araç güven veriyor fazlasıyla. Yakıt tüketimini çok sallamıyorum ama ortalama 9 civarı oluyor, uzun yol yaparsam 7.5-8lere düşüyor. Sürüş donanımları ve destek sistemleri gayet yeterli ve iyi işler çıkarıyorlar. Şehir içinde bile bazen yola bağlı olarak sabitleyip şeritte tutmayı aktif edip gidiyorum. Araç kesinlikle yormuyor, dağ bayırlı yerden geçtiğimizde toplam yolculuğumuz 6-7 saat civarı sürdü 1 kahve molası ile ve bittiğinde hiç araç sürmüş yorgunluğum yoktu. Bir de ek olarak araç direkt 110V priz ile geliyor, çeşitli teknolojik aletleri direkt prize takığ şarj etmek çok iyi yolda giderken ve bir de araç buzdolabı aldım, bunu da bazen 12V yerine direkt prize takıyorum, uzun yolda, pikniğe vs giderken çok iş görüyor. Şimdilik bu kadar olsun, biraz daha bir şeyler eklerim zamanla. Umarım keyif alırsınız, dediğim gibi çok araba meraklısı veya ekstaer bilgili değilim.Merak edenler olursa soru sorabilirsiniz ve isterseniz youtube videosu çekmeye çalışırım bir fırsat bulup aracı inceleyebileceğim. |
|
_____________________________
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler









kullanıcısına yanıt
kullanıcısına yanıt
Hızlı






