Şimdi Ara

Nvidia PhysX Yazılımı Babadan Kalma ve Modern CPU'lar İçin Oldukça Yavaş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
556
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Real World Technologies'den David Kanter, Nvidia'nın PhysX yazılımını detaylı bir şekilde incelemiş ve ilginç bir durumun farkına varmış.

    Nvidia, şimdiye kadar PhysX'i oldukça güzel pazarladı fakat PhysX kullanan oyunlarda görülen ilginç durum da gözümüzden kaçmadı açıkcası. CPU'ların fizik işlemleri için yavaş kaldığını iddia eden Nvidia, nedense PhysX kullanan oyunlarda görülen büyük performans düşüşlerine bir çözüm getiremedi.

    Peki Nvidia, neden PhysX'i etkili bir şekilde kullanamıyor, GPU'lar fizik işlemleri için uygun değil mi yoksa, ya da PhysX, Nvidia'nın sadece bir reklam stratejisi mi?

    Bu sorulara cevap aramak için PhysX yazılımını derinlemesine inceleyen Real World Technologies'den David Kanter, ilginç bir gerçekle karşılaşmış.
    David Kanter'ın araştırmasına göre; PhysX yazılımı günümüz modern CPU'larına uygun değil. Kanter'a göre, PhysX yazılımı hala Intel'in 2005 yılında desteği kestiği X87 kodlarını kullanıyor. X87'nin yerine gelen SSE kodları ise PhysX yazılımında desteklenmiyor. SSE kodlarının 2000 yılından itibaren Intel, 2003 yılından itibaren ise AMD tarafından desteklendiğini düşününce bu durum kesinlikle kabul edilemez diye düşünüyoruz.

    Kanter da X87 için çirkin, eski ve günümüz modern CPU'ları tarafından desteklenmiyor diyor. Kanter, eğer PhysX yazılımında SSE kodları kullanılırsa performansta önemli artışlar görebileceğimizi söylüyor.

    PhysX ürün müdürü Mike Skolones da bu durumu şu sözlerle kabul etmiş "PhysX'in kod tabanı harap durumda, bunu inkar edemeyiz".

    Yazının tamamını okumak için

    http://donanim.thgtr.com/haber/donanim/nvidia-physx-yazilimi-babadan-kalma-ve-modern-cpular-icin-oldukca-yavas







  • Bunu bilinen bir gerçekti havok gibi fizik hesaplamalarını yapan cpular physx'mi yapamayacak?
  • PhysX ürün müdürü Mike Skolones da bu durumu şu sözlerle kabul etmiş "PhysX'in kod tabanı harap durumda, bunu inkar edemeyiz".

    Nvidia'nın savunması ise şöyle; ürün geliştirmekle sorumlu olan oyun geliştiricileridir ama konsoldan PC'e port edilen oyunlar genellikle PC'de daha performanslı olduğundan kimse PhysX'in eski kod tabanlarını yenilemeyi düşünmüyor. Ve eski kodları kullanıyorlar.
    Skolones, "PhysX'in daha hızlı çalışması için CPU'ları geliştirebileceğimiz ortada fakat CPU'ları aksattığımızı da düşünmüyoruz" diyor.

    Skolones ayrıca "PhysX 2.7 sürümleri oldukça eski ve kullanılan kodlar 2005 yılından öncesine dayanıyor ama 3.0 sürümleri ile artık PhysX yazılımının kodlarını geliştirmeyi düşünüyoruz ve şüphe yok ki, bu yenileme PhysX'in daha da hızlı çalışmasını sağlayacak" diyor.

    PhysX'in GPU'ların işlem gücünden yeterince yararlanamadığı ortada; oyun geliştiricileri daha fazla optimizasyon için bu işe al atmıyorsa bunu Nvidia'nın yapması gerekmez miydi şimdiye kadar?

    Merakla PhysX 3.0 sürümlerini bekliyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mirbey -- 14 Temmuz 2010; 18:47:11 >




  • Haber daha önce verilmişti diye hatırlıyorum ama bi kez daha tartışalım hadi
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.