DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Notebook Şarj Hatası : %4 kullanılabilir (prize takılı,dolmuyor)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
128
Cevap
1
Favori
149.130
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Teknik Yardım >> Notebook Şarj Hatası : %4 kullanılabilir (prize takılı,dolmuyor)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • 11 Şubat 2010 19:46:39 Konu Sahibi
      Arkadaşlar bilgisayar yaklaşık 1 haftadır "%4 kullanılabilir (prize takılı,dolmuyor)" hatasından dolayı şarj olmuyor. Fişi çektiğim an bilgisayar kapanıyor. Çözüm için denediğim yöntemler:

      - Bataryayı çıkarıp yaklaşık 8 saat dinlendirdim.
      - Üstüste 2 gün şarj ettim, fişi hiç çıkarmadım.
      - Şarj aletini farklı prizlerde (mekanlarda) denedim.

      hiçbiri işe yaramadı. Şarj etme sınırıyla ilgili bir ayar var mı acaba? Güç seçeneklerini de kontrol ettim öyle birşey göremedim.

      Sorunla ilgili resim :




      Lütfen "Bataryan ölmüş" demeyin üzülürüm.



      |
      |
      _____________________________

      Hesap Şifrem : ███████████
    • Yüzbaşı
      422 Mesaj
      11 Şubat 2010 20:00:39
      Bataryan ölmemiş olabilir bataryanın içinde ufak bir devre var onda yada pc nin şarj devresinde arıza olmuş olabilir. Yazılım vs ile çözebileceğini sanmıyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • 11 Şubat 2010 20:03:00 Konu Sahibi
      Anladım. Peki düzelme ihtimali var mıdır? Malum, yeni batarya en az bir 100 lira (Lenovo 3000 N200).
      |
      |
      _____________________________

      Hesap Şifrem : ███████████
    • Binbaşı
      1507 Mesaj
      11 Şubat 2010 22:58:12
      quote:

      Orijinalden alıntı: webkurdu47

      Anladım. Peki düzelme ihtimali var mıdır? Malum, yeni batarya en az bir 100 lira (Lenovo 3000 N200).

      Ebay'den baktım da şimdi en ucuzu 34dolar kargo dahil aklınızda bulunsun
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      17 Mesaj
      11 Şubat 2010 23:34:46
      webkurdu47 eğer şarjla ilgili bi problemin varsa başka bi şarj aleti denemekte yarar var. Bazen şarj aletlerinin içindeki dewrelerde yada direk sarj aletinde bi problem olabiliyor. Eğer garanti süresi dolmamış ise garantiye göndermeni tavsiye ederim. Eğer garantin dolmuş ise istanbulda oturuyorsa mecidiyeköyde adaptörcüler var yeni adaptörle orda bi dene yinede olmaz ise yeni bir batarya alırsın
      |
      |
      _____________________________

      Intel(R) CORE i3 370M 240 GHz - nVidia GEFORCE GT 420 M CUDA 2 GB - 320 GB HDD - 3 GB DDR3 MEMORY
    • 11 Şubat 2010 23:49:41 Konu Sahibi
      @Ugur851

      Eyvallah hocam olur da alırsam burdan alırım.


      @NETWORKKING

      Hocam Mersin'de oturuyorum. Etrafımda da Lenovo kullanan başka biri yok maalesef. O yüzden deneme imkanım da yok. Garantinin bitmesine daha 9 ay var. Sadece bataryayı göndersem olur mu? Batarya yüzünden tüm bilgisayarı göndermek istemiyorum.
      _____________________________

      Hesap Şifrem : ███████████
    • Çavuş
      99 Mesaj
      12 Şubat 2010 02:41:24
      arkadaş bataryanda sorun yok.sarj cihazının laptopa takılan kısmında yuvarlak deliğin içinde ince bir pin vardır.bir şekilde o pin kırılmış.yani anlayacağın sarj cihazının ağzının içini kontrol et.görürsün zaten
      _____________________________

    • 12 Şubat 2010 08:18:05 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: sasa222

      arkadaş bataryanda sorun yok.sarj cihazının laptopa takılan kısmında yuvarlak deliğin içinde ince bir pin vardır.bir şekilde o pin kırılmış.yani anlayacağın sarj cihazının ağzının içini kontrol et.görürsün zaten



      Sorunun bataryada olmamasına sevindim. Dediğin gibi şarj aletinin bilgisayara takılan kısmında pini gördüm yerinde duruyor. Acaba içten mi kırılmış?
      |
      |
      _____________________________

      Hesap Şifrem : ███████████
    • Yarbay
      7382 Mesaj
      12 Şubat 2010 09:01:35
      quote:

      Orijinalden alıntı: webkurdu47



      Alıntıları Göster




      Sorunun bataryada olmamasına sevindim. Dediğin gibi şarj aletinin bilgisayara takılan kısmında pini gördüm yerinde duruyor. Acaba içten mi kırılmış?

      bana sorun bataryada gibi geldi, batarya şarj almıyor anladığım kadarıyla. eğer şarj cihazında sorun olsaydı fişe takılı iken de çalışmazdı makine. demek şarj cihazında sorun yok ve notebook da direk şarj ile çalışıyor. bu da demek ki pilde sorun, bence pili gönder... ama en sağlıklısı bir yerden başka bir muadil notebook bulup bataryayı ve şarj cihazını denemek.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1506 Mesaj
      12 Şubat 2010 09:15:40
      Batarya sökük vaziyette iken cihaz şarj adaptörü ile çalışıyor mu?
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      99 Mesaj
      12 Şubat 2010 09:23:06
      quote:

      Orijinalden alıntı: nadir_en



      Alıntıları Göster


      bana sorun bataryada gibi geldi, batarya şarj almıyor anladığım kadarıyla. eğer şarj cihazında sorun olsaydı fişe takılı iken de çalışmazdı makine. demek şarj cihazında sorun yok ve notebook da direk şarj ile çalışıyor. bu da demek ki pilde sorun, bence pili gönder... ama en sağlıklısı bir yerden başka bir muadil notebook bulup bataryayı ve şarj cihazını denemek.

      var mısın iddiaya nadir bey arkadaşım sen o pine yoğunlaş.sorun onda.zaten o pinde sorun olunca bataryayı doldurmaz ve devamlı %4 de kalır.ve dediğin uyarıyı verir.şarja takılı ama batarya dolmuyor
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      422 Mesaj
      12 Şubat 2010 10:35:57
      Arkadaşlar pinde şarj aletinde diyorsunuzda pil şarj etmiyor demiş, Pc çalışıyor yani pin yada şarj aleti arızalı olsa pc de çalışmaz. Zaten resimde pc adaptör bağlantısını görüyor sarj olmuyor yazmış.
      En güzel tespit bir batarya bulup denemen yada garanti devam ediyorsa teknik servise götür 2dk denerler hemen.
      |
      |
      _____________________________

    • 12 Şubat 2010 10:50:23
      Böyle doluluk seviyesi az görünen pillerde kalibrasyon işlemi ile bu tür sorunlar aşılabiliyor fakat;
      bu ip yüzde 4 dolu ve adaptör çekilince direk kapanıyor ise pc çok da yapılabilecek birşey yok gibi görünüyor.
      Denetim masası güç seçeneklerinde kritik pil seviyesi vs. hepsini kapatmanız gerekiyor.Yani pilin sonuna kadar bitmesi lazım..
      denetim masasından bu ayarları yaptıktan sonra eğer adaptörü çekince kapanmazsa o zaman pil sonuna kadar bitecek ve sonra adaptörü takıp şarj etmeyi deneyin.
      Eğer bunu kotaramıyorsanız başka bir pille denemenizi ya da servise göndermenizi tavsiye edeceğim ben de.
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      99 Mesaj
      12 Şubat 2010 15:43:46
      quote:

      Orijinalden alıntı: ontpl

      Arkadaşlar pinde şarj aletinde diyorsunuzda pil şarj etmiyor demiş, Pc çalışıyor yani pin yada şarj aleti arızalı olsa pc de çalışmaz. Zaten resimde pc adaptör bağlantısını görüyor sarj olmuyor yazmış.
      En güzel tespit bir batarya bulup denemen yada garanti devam ediyorsa teknik servise götür 2dk denerler hemen.

      o pin zaten devreyi tamamlar ve sarj işlemini sağlar.o pin olmazsa laptop sarj olmaz ama elektriğe bağlı şekilde çalışır.arkadaşa tavsiyem laptop garantili ise sarj aletini garantiye gönder.sen bir müdahelede bulunamazsın.
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      11544 Mesaj
      12 Şubat 2010 15:50:00
      donanımsal bir sorun zaten servise götür...garantisi varsa
      |
      |
      _____________________________

      Mirom na rat idite i ratom mir činite. Ljubavlju na ljubav idite, ali krvlju krv srpsku branite"-Barışla savaşa gidin, savaşla barış yapın. Aşkla aşka gidin, ancak kanla Sırp kanını savunun.-STEFAN NEMANJA (1113-1199)
    • Yüzbaşı
      305 Mesaj
      12 Şubat 2010 16:07:05
      Dostum benim kullanmış olduğum netbokta yazılımsal olarak Batarya şarjını durdurabilme özelliği var (FN + F3) Ben bunu devreye soktuğumda pc açılıp kapansa dahi üzerindeki pil şarj olmuyor. ben ne zaman yazılımı evredışı bırakırsam pilim şarj olmaya başlar. Kullandığınız cihazda da böyle bir özellik olabilir Bi araştırmanı tavsiye ederim.
      |
      |
      _____________________________

    • 12 Şubat 2010 18:50:47 Konu Sahibi
      Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler cevaplar için.

      Keşke etrafımda Lenovo kullanan biri olsaydı da deneyebilseydim. O zaman kaynağın kesin nedenini anlardım. Mersin'de yetkili servis de yok (Migros - Kangurum dan almıştım). Lenovo yetkili servis olarak en yakını Adana' da.


      @mesuthaksoy

      Hocam dediğinizi yaptım fişi çekince yine kapandı bilgisayar.

      @CYMLZ

      Maalesef FN tuşuyla basılacak bataryayla ilgili bir tuş mevcut değil.



      Bu aralar bilgisayarla işim olduğu için yetkili servise de gönderemem. Neyse artık ben ve şansım.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi webkurdu47 -- 12 Şubat 2010; 18:53:48 >
      |
      |
      _____________________________

      Hesap Şifrem : ███████████
    • Emekli Yönetici
      11544 Mesaj
      12 Şubat 2010 18:58:26
      hayırlısı olsun...
      |
      |
      _____________________________

      Mirom na rat idite i ratom mir činite. Ljubavlju na ljubav idite, ali krvlju krv srpsku branite"-Barışla savaşa gidin, savaşla barış yapın. Aşkla aşka gidin, ancak kanla Sırp kanını savunun.-STEFAN NEMANJA (1113-1199)
    • Er
      4 Mesaj
      13 Mart 2010 12:38:08
      Bu sorunu ben de yaşıyorum ve çözemedim bir türlü. %8'den %1'e düştü. Araştırıyorum internette, batarya bir sorun var diyorlar;fakat emin olamadım. Başka bir batarya sorunu halletmeyi deneyenler oldu mu acaba? Yok mu bir çözüm bulan?



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gedai -- 13 Mart 2010; 12:46:29 >
      |
      |
      _____________________________

    • Er
      13 Mesaj
      16 Mayıs 2010 02:52:13
      arkadaşlar bende toshiba laptop var , bu makinanın yayında ve altında fanları
      pes2010 oynarken çok ısınıyor ve kapatıyor pc kendini
      bir süre soğumaya bırakıyoruz :D ondan sonra son sürat devam

      az önce pili çıkardım ısınmışmı diye
      taktığımda "fiş takılı - şarj olmuyor" yazdı tırstımm :D
      forumu gezerken priz değiştirdim
      3-4 kere şarj cihazını pc ye takıp çıkardım sorun çözüldü
      telaş etmeyin
      pc yi soğumaya bırakın
      1-2 saat sonra yeninden deneyin
      saygılar
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.