Şimdi Ara

NEt sürekli kopuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    40 gündür netimde sürekli kopmalar yasıyorum.. 2 gun bir sey yoksa haftanın diğer günleri 5 dk da bir kopuyordu.. en son 5 gun internetim de hic bir sorun yasamadım simdi yine kopmaya başladı ve kullanılmaz bir hal aldı. durmadan kopuyor.

    değerlerim bu şekilde:

    ADSL Hat Durumu SHOWTIME.L0
    ADSL Modu G992.5
    Gönderme Hızı 799 kbps
    İndirme Hızı 14335 kbps
    İndirme Hızı Zayıflaması 10
    Gönderme Hızı Zayıflaması 3
    İndirme Hızı SNR Marjı 17.4
    Gönderme Hızı SNR Marjı 12.8
    Üretici ID'si TP-LINK
    Firmware Versiyonu 3919b415
    CRC hataları 294
    Gönderme Hızı BER 0e-7
    İndirme Hızı BER 3e-7
    Yukarı Çıkış Gücü 6
    Aşağı Çıkış Gücü 8.5
    ES 1184
    SES 851
    UAS 1201

    bu değerler iyi mi? varsa sorunu çözmeye nerden başlamalıyım?



  • Çok kötü görünmüyor. Bağlantı kopuyor derken modemin internet bağlantısı mı kopuyor yoksa sizin modemle bağlantınız mı kopuyor? İkisi farklı şeyler çünkü.
  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    internet bağlantısı kopuyor..ve haftanın yarısı internette sorun yok yarısı ise sürekli kopma sorunu var
  • Alla alla, kablolarda sorun olsa, modemdeki değerlerde yansımasını görmemiz lazım. Modem yanlış ölçüm de yapıyor olabilir. Mümkünse bir yerden başka bir modem temin edip deneyin bakalım.
  • igorparker İ kullanıcısına yanıt
    saol arkadaşım bunu deneyeceğim..

    edit: ayrıca anlamadığım neden haftanın yarısı iyi yarısı kötü kablo ya da buna benzer bir sey olsa sürekli sorun olması gerekmez mi?..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tarkanbeyaz -- 17 Ocak 2014; 15:26:57 >
  • tarkanbeyaz kullanıcısına yanıt
    bu bilgilere göre hattın 16 yı rahat alır ki şu an zaten 14 mbit te.

    Sorun modemde olabilir ?
  • igorparker arkadaşın da dediği gibi farklı bir modem ile tekrar deneyeceğim..
  • tarkanbeyaz kullanıcısına yanıt
    kopma yaşadığınız an modem arayüzününden hat değerlerini atar mısınız?
  • Genel olarak hat değerleri iyi gibi görünürken böyle kopma sorunları oluyorsa;
    - modem arızası olabilir
    - port arızası olabilir
    - telefon kablolarında kısa devre olabilir (bir yerlere temas ediyordur)
    - data kullanımı arttıkça telefon hatlarındaki elektriksel yük arttığı için kalitesiz kablolarda böyle sorunlar olabilir

    En ucuz yöntem başka bir modemle denemek, sorun düzelmezse mevcut modemi apartmanın girişindeki ankastreye bağlayarak da deneyebilirsiniz. Bu noktada kopma yapmıyorsa, eve kadar olan kablolarda sorun olabilir. Zaten bu noktanın ötesindeki kablolar ve port, Türk Telekom'a arıza kaydı açmayı gerektirecek şeyler (Ttnet'e değil, Türk Telekom'a).
  • @wızard06

    şu anda internet yine normale döndüğü için hat değerlerini yazamıyorum ama kopmaya başladığı ilk fırsatta alıp paylaşacağım.

    @igorparker

    farklı modem deneyerek yukarıda yazdıklarını çözüme kavuşturmayı denemeye başlayacağım.. umarım en yakın zamanda çözerim çünkü çok can sıkmaya başladı ki online oyun oynayan biriyim ve ne yazık ki oynayamıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkanbeyaz

    @wızard06

    şu anda internet yine normale döndüğü için hat değerlerini yazamıyorum ama kopmaya başladığı ilk fırsatta alıp paylaşacağım.

    @igorparker

    farklı modem deneyerek yukarıda yazdıklarını çözüme kavuşturmayı denemeye başlayacağım.. umarım en yakın zamanda çözerim çünkü çok can sıkmaya başladı ki online oyun oynayan biriyim ve ne yazık ki oynayamıyorum..

    Emin ol seninle ilgili sorun yoktur.. Ben 3.5 aydır uğraşıyorum 1 gün var 3 gün yok .. Sonunda aradılar ve sorununuz tamamen santral kaynaklı dediler 1 hafta sorunsuz kullandım tekrar sorunlar başladı.. Fiber yok superonline geçemiyorum ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkanfc kullanıcısına yanıt
    ben de senin gibi düşünüyordum ama değerler düzgün gözüküyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkanbeyaz

    ben de senin gibi düşünüyordum ama değerler düzgün gözüküyor..

    Santral ile yaptığım kısa görüşmede karşımdaki bilgili !!! Çalışan bana aynen şunu söyledi.. Beyfendi sizin hattınız 1 mbitden fazlasını kaldırmıyor.. 16 mb alan hattım için bunu söledi şok oldum biraz sert çıkıştım teli kapadım 2 dkka sonra hızım 14 mbitti.. Demek istediğim şu gat değerlerin tesisat modem vs ne kadar iyi olursa olsun.. Onlar bozar onlar düşürür.. Tüm kararı onlar verir.. tevafuk olursa kısa sürede geçici internetini verimli kullanırsın.. Ta ki bi daha ki arızaya kadar.. He bi de şöyle ilginç durum var ne zaman ki btk ta şikayet edim ne hikmetse o gün yada 1 gün sonra netim düzeliyor..son 2 gündür net hiç yoktu dün btk ya şikayet ettim sabah işe giderken baktım net gelmiş..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkanfc kullanıcısına yanıt
    böyle bir durum var kesinlikle haklısın zaten o bilinen bir durum ve kesinlikle can sıkıcı ben önce beni ilgilendiren bir sorun var mı bakıp bir sorun keşfedemezsem zaten gidicem dayanacam kapılarına..

    burda bir yol calısması yaptılar halen devam ediyor yol calısması yüzünden günlerce elektriklerimiz de kesildi fln o calısma başladı benim net bu hale geldi ilk ondan dedim ama ben bir bakayım belki de sorun farklı değilse zaten gerekeni yapacağım ben de..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarkanbeyaz

    böyle bir durum var kesinlikle haklısın zaten o bilinen bir durum ve kesinlikle can sıkıcı ben önce beni ilgilendiren bir sorun var mı bakıp bir sorun keşfedemezsem zaten gidicem dayanacam kapılarına..

    burda bir yol calısması yaptılar halen devam ediyor yol calısması yüzünden günlerce elektriklerimiz de kesildi fln o calısma başladı benim net bu hale geldi ilk ondan dedim ama ben bir bakayım belki de sorun farklı değilse zaten gerekeni yapacağım ben de..

    Sabah işe giderken bi baktım net gelmiş... Dedim en son .. Akşam işten geldim bi baktım net gitmiş ve hala yok 10 sefer arıza kaydı bıraktım yok gelmedi.. Bende bıraktım artık pes ettim sanırım artık 2 ay sonra tahahhüt dolacak o zamana kadar faturalarımı öderim sonra da iptal ederim. Benim inancım kalmadı bellki bu internet yapılmayacak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkanfc kullanıcısına yanıt
    sizin hat değerleriniz nasıl ?

    paylaşırsanız yardımcı olalım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IsO6 -- 17 Ocak 2014; 23:11:59 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wızard06

    sizin hat değerleriniz nasıl ?

    paylaşırsanız yardımcı olalım



    Hat değerleri nasıl paylaşılıyor nerden ne şekilde bakılıyor bilmiyorum kusura bakma.. Hattım 16 mb yi destekliyor yıllarca kullandım .. Hatta en az 8.5 olarak kullandım 8 mbit paketim.. Ama ne olduysa oldu bu şekildeyim şuan.. Ne yapıcağımı şaşırdım arıza kaydı bırakıyorum olmuyor .. İnan pes ettim artık..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkanfc kullanıcısına yanıt
    modemin arayüzüne girmen lazım dostum.. orada benim yukarda paylaştığım değerler gibi değerler göreceğin durum sekmesi olması lazım.
  • arkadaşın getirdiği airties marka modemi denemeye başladım bakalım.. bir de hiç kullanılmamış splitter getirdi. sıra ile denemelere başladım.. bu modem de sıkıntı olmaz ise modem yenilemem gerekecek.

    Edit: Gariptir ki arkadasın modemini bağladıktan sonra 3 mbit düştü net hızı kendi modemimi geri bağladığımda artıyor yine ancak sole bir durumum var ki; arkadasın getiridigi modem hizmet programında bilgisayar ile modem arasında bağlantı var gösterirken internete bağlantı yok diyor. arayüze girdiğimde değerlere bakmak için bakamıyorum bağlantı yok diyor.. halbuki bağlantı var. bu garip durumu nasıl çözeceğim ya da nedeni nedir anlayamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tarkanbeyaz -- 19 Ocak 2014; 16:24:49 >
  • Tekrar selam arkadaşlar..

    Uzun bir deneme süresinden sonra durumun modem ile çözülebileceğini keşfettim.

    arkadaşımın getirdiği airties rt-206v4 model ttnet için üretilmiş modem ile gayet sorunsuz diyebileceğim; kullandığım 1 hafta boyunca sadece aynı gün içinde 2 kere yaşadığım kopma sorunu dışında bir durum olmayan bir tecrübe oldu. Hatta 1.5 sene boyunca kullandığım eski modemim ile oynadığım online oyunda bağlantı derecesini gösteren bar hep tek diş iken airties modem ile full dolmaya başladı..
    geçici olması nedeni ile arkadaşıma modemi geri verdim ve ben de abimde bulunan hiç kullanılmamış tp-link tdw8951nd model modemi alıp taktım. taktığım gibi bağlantım kopmaya başladı. daha az önce kapıdan arkadaşıma verdiğim airties ile online oyun oynuyorken sıfır modem ile bağlantı 30sn var 2-3 dk yok şeklini aldı. eski modemim ya da yenisi hangisini denesem 2-3 dk bir 30 sn bağlanabiliyordum. arayüzdeki hat değerleri yine normal gözüktüğü halde tp-link modemler ile yaşadığım bu durum çok garip bir haldir ve bunun nedeni ne olabilir acaba?..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.