Yıllardır halk olarak şu 14 gün cayma hakkını anlamamakta ısrar ediyoruz ya pes artık. Cayma, adı üstünde satın almaktan vazgeçmektir. Aldım, kullandım, memnun olmadım değil. Eğer uzaktan aldığınız bir ürünün "tekrar satılabilirliğini" bozmadıysanız, neden belirtmeden bile iade edebilirsiniz. Ürün teslim edildi ama bir problem var. Bu durumda da her satıcı, servis değişim/iade raporu ister. Çünkü iade/değişim karar yetkisi kendisinde değil, üreticidedir. |
N11 THH KARARINI UYGULAMIYOR! (4. sayfa)



-
-
Bu konuda bir çok yanlış bilgi ve bu bilgilere doğru yanlış yönlendirme gördüm.
İnternetten satın aldığınız bir ürünü cayma hakkınızı kullanarak iade edebilirisiniz (Kozmetik, kişisel bakım ürünleri, tek kullanımlık ürünler vs vs hariç).
Ürünü açıp deneyip kullanıp beğenmediğiniz takdirde iade etmenizde kanunen hiç bir sıkıntı yok. Kutusuna, kutu içeriğine zarar vermemeniz lazım.
Firma cayma hakkınızı kullanmaya izin vermiyorsa ürünü kullanmayın ve paketleyin. THH'ye başvurun. Hemen olmasa da paranızı geri alabilirsiniz.
-
Nerde yaşıyorsun Hocam?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dostlar bakın anlamıyosunuz. N11 gibi Gittigidiyor gibi hatta hepsiburada bile yer yer bunlara dahil oluyor bunlar kadar olmasada bu tarz platformlardan alışveriş YAAAAAPPIIILLLMAAAAZ.
Neden yapılmaz hemen izah etmeye başlayalım.
Derdimiz bu platformları yada satıcıları kötülemek değil lakin bu tarz platformlarda neredeyse her önüne gelen mağaza açabildiği için yani bir ticari işletmesi olan satabilecek ürünü olan kim varsa başvurup mağaza açabildiği için kaliteli bir hizmet bekleme şansınız yok.
Bilmem ne iletişimden telefon almışsınız tablet almışsınız ama o bilmem ne iletişimden beklediğiniz hizmet malesef apple dan beklediğiniz hizmetle aynı.
Dostlar gidin apple store da fiyat daha pahalı olsa bile oradan alın. Apple store dan alın xiaomi telefon mu alacaksın falanca aracı bilmem ne bilişim dükkanından değil xiaomi nin kendi store undan alın. Huawei mi alacaksın onunda store ları açılmaya başlandı. Bilgisayar malzemesi mi alacaksın hatalarıda olsa vatan en iyi alternatiflerden biri.
Evet bir miktar buraların fiyatları daha pahalı olabilir lakin genel olarak verilen hizmet türkiye standartlarında iyi denebilir.
En azından bir ürün sipariş ettiğinizde iade denildiğinde banane kardeşim bu ürün açılmış ben almam gibi aptalca cevaplar almazsınız. Ürün bozuk mu ? Bozuk. Ulan ben bu ürünü açıp denemeden bozuk olup olmadığını nasıl anlayacağım ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: triplesevendediğiniz gibi sim kartla ilgili bir madde yok hocam
ama öyle bir yalan atıyorlar ki anlatılamaz ya
adamlar aç sözleşmeyi bak diyorlar, benim önümde açık sizde açıp bakın diyorum, bizde de açık ve dediğimiz şekilde yazıyor diyorlar :)
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler
.b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
https://ticaret.gov.tr/data/5d1c99da13b87615344cd4a3/6502_kanun_uygulama_yonetmelik_nisan_2020.pdf
bunu yapıştıracaksın adamların yüzüne , hocam
-
İsterse 13 gün kullanır. 14. Gün iade eder.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tabi aldığı yer (cepekspres)firmayı suriyelilerin üstüne yapmadiysa. Thhden parasını alır. İcra yoluyla.
Merdiven altı firmalar Suriyelilerin üstüne yapıyor firmayı. Böylece icraya gitse bile alacak birşeyi olmuyor. Daha önce böyle olayla karşılaşan çok var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Keşke girişi “jelatin cizikli, ürün açık geldi” diyerek yapmasaydınız. Dış jelatinde çizikler olabilir zira ürünler pamuklar içinde saklanmıyor depolarda. Ürünün açık gelebilmesi pek inandırıcı değil zira ipad air ortalama 7- 8 gün açık halde bekleyebilir ki ürünün iade alınıp size açık halde gelmesi için bir mucize lazım. (ki ürünün jelatininde çizik vardı diyorsunuz yani orijinal jelatinle gelmiş, bu durumda açık gelmesi olası bile değil)
Yani inandırıcı gözükmenize gerek yok, 14 gün içerisinde iade kanuni hakkınız zaten (sadece online alışverişlerde)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kanunen haklı durumdayken, elimde belgeler olmasına rağmen ne diye basit yalanlar atıp milleti kendime inandırma çabasına gireyim ki? Olay ne ise onu anlattım, eksiksiz, fazlasız.
Bilirkişisiniz belli ki :)
-
ben bilirkişi değilim, sadece her insan gibi bir düşüncem ve bu düşüncemi belirtme hakkım var.
tekrar söylüyorum sizi haklı buluyorum ama sizi haklı bulmam tutarsızlıkları dile getirmeyeceğim anlamına gelmiyor.
varsa benim söylediklerimde bir tutarsızlık lütfen dile getirmekten çekinmeyin, sevgiler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
iğnelemeden belirtebilirdiniz, bu şekilde yalancı der gibi olmuş biraz, kesin konuşmuşsunuz çünkü
jelatini ilk ben açtım, normalde cihazın kapalı olması gerekirdi, ama tekrar belirtiyorum ekrana dokunur dokunmaz cihazın ekranı açıldı. Böyle bir durumun gerçekleşebilmesi için daha önce güç tuşundan açılmış olması gerekir, cihaz tam kapalıyken ekran dokunma ile uyanmaz.
tuhaf mı? evet. ama kesinlikle yalan değil.
-
Ben de Şengüller’den, N11 üzerinden Ipad air 4 aldım. Ekranda ölü piksel vardı. Bana da konu sahibi arkadaş gibi servisten rapor alın dediler. Bende aldım fakat raporda değişim veya iade ibaresi olmadığı için kabul etmeyip tekrar servise gönderdiler. Ben şu anda iade bekliyorum. Benzer süreci PT üzerinde de yaşadım. Kargoya vermem ve sıfır ürünü teslim almam tam 5 gün sürdü. Şengüller’de süreç çok uzun sürdü ama değişim yapacaklarını söylediler. Konu sahibi arkadaş da umarım en yakın zamanda sorununa çözüm bulabilir. Ne kadar basit gibi de gözükse para kolay kazanılmıyor ve insanı sorun çözülse bile yaşadığı sinir stres çok yoruyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi weightestim -- 28 Mayıs 2021; 21:24:20 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
tam 2 ay sonunda thh şikayetim karara bağlandı, sonucunu öğrenmek için tebligatın gelmesini bekliyorum. E-Devlette yazmıyor, kaymakamlığıda arayınca açan olmadı.
-
Ama başka bir dip not daha var
"hijyen gereği teknolojik ürünler geri alınamamaktadır" diye. bundan haberin var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cep telefonu ne zamandan beri hijyen kurallarına giriyor.
Bir araştır bakalım var mı öyle birşey.
Giyilebilir teknolojiler olmasın o. Kulaklık gibi mesela
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tebligat hala elime ulaşmış değil ancak kaymakamlıktan OLUMLU sonuçlandığı bilgisini aldım.
-
Thh olumlu karar verdi ancak kararın üzerinden 3 haftadan fazla süre geçmesine rağmen n11 hiçbir şekilde şikayetlerime aramalarıma maillerime cevap bile vermedi.
İade kararına rağmen hala paramı geri yatırmadılar.
Avukatımla görüşüp icra işlemlerini başlatacağım.
N11 pişmanlıktır. Bu kadar uğraştırdıkları için bu süreçte kimlerin emeği varsa hakkımı onlara helal etmiyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu ülkede adaletin olmadığını hakem heyeti kararını icraya verdiğimde gördüm:
Müdür Bey "Ben bunu haczedemem çünkü kararda teminine demiş, malı satıcıdan alınıp alacaklıya verilmesine dair bir ibare yok. Ben dosyayı açarım ama sen de Hakem Heyetine müracaat edip düzeltme talep et."
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
n11 yetkilileri zahmet edip yarım saat önce arayıp ürünü kargoya verip yollayın dediler, inşallah kargoda veya karşı tarafta ürüne zarar gelmez? de süreç burada sonlanır.
-
Merhaba @tripleseven,
Konu ile ilgili sizinle görüşmek ve yardımcı olmak isteriz. İrtibat bilginizi, PM olarak iletmeniz halinde ilgili ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.
n11.com
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X