Şimdi Ara

n11 televizyon iadesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
2.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • n11'den vestel marka televizyon sipariş verdim. 15 ekimde kargodan teslim aldım. 17 ekimde kurulumu servis tarafından yapıldı. Ürünü şimdi iade etmek istiyorum ancak mağaza iade almayacağını kargolasam bile teslim almayacağını söylüyor. tvnin seri numarası adıma kayıt edildiği için alamazmış. ne yapmam gerekiyor iade için. Nasıl bir yol izlemeliyim?



  • Ne güzel bir ülkede, ne güzel insanlarla alışveriş yapıyoruz. Ortada kanun var ama önemseyen uyan yok, çünkü uyması için hiçbir ceza-i müeyyide yok. Çünkü ortada güven yok. Alıcının da güveni suistimal edeni var, satıcının da. O haklı bu haklı demek doğru değil, asıl yanlış olan hukuk sistemi bence. Her iki tarafta da kanunları çiğneyen, delen, hiçe sayanlara sağlam cezalar verilmezse, ürünü alıp "iyi niyetle" iade etmek isteyen de mağdur olur, malı alıp birkaç gün kullanıp hevesini aldıktan sonra iade etmeyi alışkanlık haline getirmiş alıcılar yüzünden zarar eden satıcı da.
  • Kanuna göre 14 gün içinde cayma hakkını kullanabilmen lazım

    http://www.n11.com/genel/cayma-hakki-ve-iade-surec-bilgileri-65205

    Elektronik Ürünlerde Cayma Hakkı ve İade Süreci Nasıl Kullanılır?

    Elektronik ürünlerin "Cayma Hakkı"dahilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün,orjinal kutusuna zarar verilmemiş olması,faturasının ve tüm tamamlayıcı aksesuarlarının ürün ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.

    Kurulumu servis tarafından yapılan ürünler için servis haricinde kutunun açılması veya kurulumunun servis haricinde yapılması durumunda iade alınmayacaktır.

    Satın alınan cep telefonuna sim kart takılması, WiFi ile network bağlantı kurulması halinde cihaz 2. el statüsüne geçmiş olacaktır.İlgili mevzuat gereği cayma hakkı kapsamında "ürünün satılabilir özelliğinin kaybolmaması" gerekmektedir.Bu nedenle de sim kart takılan veya WiFi ile bağlantı kurulan ürünler cayma hakkı kapsamında iade alınamamaktadır.Ayıplı vs. ürün olması halinde mağaza ile irtibata geçilmelidir.Mağaza, teknik servis raporu talep edebilir.

    Cayma Hakkı dışında kalan 14 ila 6 ay arası iade talepleri için, ürünün teknik servise gitmesi ve servis tarafından iade kararı verilmiş olması gerekir.




  • doğrusu bende merak ediyorum kurulum yapılan bir ürünün iadesi varmı sizin yerinizde olsaydım almadan önce bayiye gider alıcı gözüyle bakardım sonra sipariş verirdim. kendinizi satıcı yerine koyun sizde almazdınız
  • bakkal34 B kullanıcısına yanıt
    @bakkal34,

    tüketici kanunu gayet açık, "kendinizi satıcı yerine koyun sizde almazdınız" gibi bir yorum talihsiz olmuş, e-ticaret yapıyorsan böyle durumları göze alman lazım



    @Felix88,

    direk THH'ye verin
  • n11 i arayarak mağazayı şikayet edin geri almadığını söyleyin onlar hallederler. olmadı thhye gitmeniz gerekicek.
  • çaylaq kullanıcısına yanıt
    iyi o zaman cep telefonu alalım hattımızı takalım kullanalım geri iade edelim yada laptop alalım işletim sistemini kuralım kullanalım fabrika ayarına alıp geri iade edelim hakem heyetide tüketiciyi haklı bulsun ben bunu etik olarak doğru bulmuyorum
  • Felix88 kullanıcısına yanıt
    info@n11.com adresine satıcı bilgileri sipariş numaranla birlikte bildir sonuna iletişim bilgilerini yaz. Satıcıyı arıyorlar sonra seni arayıp bilgilendiriyorlar geri iade edebileceğinle ilgili.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakkal34

    iyi o zaman cep telefonu alalım hattımızı takalım kullanalım geri iade edelim yada laptop alalım işletim sistemini kuralım kullanalım fabrika ayarına alıp geri iade edelim hakem heyetide tüketiciyi haklı bulsun ben bunu etik olarak doğru bulmuyorum




    Sen ister etik bul ister bulma kanun böyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakkal34

    iyi o zaman cep telefonu alalım hattımızı takalım kullanalım geri iade edelim yada laptop alalım işletim sistemini kuralım kullanalım fabrika ayarına alıp geri iade edelim hakem heyetide tüketiciyi haklı bulsun ben bunu etik olarak doğru bulmuyorum




    Bu duruma kötüye kullanırsan ozaman elbette etik değil. Aldığımız ürününü beğenmemiz gayet normal bir durum. Öyle gidip bayide izlediğinle olmuyor malesef.
  • Mesele etik bulup bulmamak değil.Her etkinin bir tepkisi vardır.Müşteri olarak biz böyle yaparsak satıcılar da bu şekilde zorluk çıkartır veya belirli bir yüzde ürün fiyatına göre eklemek durumunda kalır.

    Bu arada ürünü iade etmek istiyorsanız mutlaka resmi bir kanaldan 14 gün dolmadan iade etmek istediğinizi kanıtlayacak bir girişimde bulunmanızı öneririm.Bu da en basit haliyle e-telgraf çekmekle olur.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Mesele etik bulup bulmamak değil.Her etkinin bir tepkisi vardır.Müşteri olarak biz böyle yaparsak satıcılar da bu şekilde zorluk çıkartır veya belirli bir yüzde ürün fiyatına göre eklemek durumunda kalır.

    Bu arada ürünü iade etmek istiyorsanız mutlaka resmi bir kanaldan 14 gün dolmadan iade etmek istediğinizi kanıtlayacak bir girişimde bulunmanızı öneririm.Bu da en basit haliyle e-telgraf çekmekle olur.

    O zaman internetten satış fiyatlarını yüksek tutsunlar, o maliyete katlanmasınlar. Kanun varsa seve seve yapacaklar.
  • ecay kullanıcısına yanıt
    cevap veren herkese teşekkür ederim. info n11e mail attım. satıcının n11 üzerinden bana vermiş olduğu mail adresinede iade etmek istediğimi belirttiğim mail attım. ama kesinlikle iade almayacağını söyledi. iade etmek istediğinizi kanıtlayacak bir girişimde bulunmanızı öneririm demişsiniz. Bunu n11 sitesindeki ürünün karşısında bulunan iade etmek istiyorum seçeneğine basarak yapmam yeterli midir?
  • Hocam ben vaktinde kliksa dan led tv almıştım, servis geldi kurdu. Birkaç gün sonra üründe ciddi bir indirim oldu (400 TL) indirime girdi ve iade etmek istedim. Fakat yok servis gelip geri kutulayacak falan dediler iyi dedim gelsinler, adamlar 40 tl istediler. Sonradan şansımı deneyip kendim paketledim ve yolladım. 1 hafta sonra paramı iade ettiler.
  • teşekkürler hocam ancak satıcı ile görüştüm ürünü iade almayacağını söylüyor. kargodan teslim almam geri gelir dedi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Felix88

    teşekkürler hocam ancak satıcı ile görüştüm ürünü iade almayacağını söylüyor. kargodan teslim almam geri gelir dedi

    n11 kesinlikle size yardımcı olmayacaktır. iade için beni arayıp tost makinesi bile alsanız değişim raporu olmadan iade edemezsiniz demişlerdi. tüketici haklarını hiçe sayıp herseyi aynı katagoriye koyuyorlar. Ya dükkanla halledersiniz yada tüketici hakları için başvuru yaparsınız
  • Banada öyle geliyor. Olmazsa tükeci haklarına başvuracağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne güzel bir ülkede, ne güzel insanlarla alışveriş yapıyoruz. Ortada kanun var ama önemseyen uyan yok, çünkü uyması için hiçbir ceza-i müeyyide yok. Çünkü ortada güven yok. Alıcının da güveni suistimal edeni var, satıcının da. O haklı bu haklı demek doğru değil, asıl yanlış olan hukuk sistemi bence. Her iki tarafta da kanunları çiğneyen, delen, hiçe sayanlara sağlam cezalar verilmezse, ürünü alıp "iyi niyetle" iade etmek isteyen de mağdur olur, malı alıp birkaç gün kullanıp hevesini aldıktan sonra iade etmeyi alışkanlık haline getirmiş alıcılar yüzünden zarar eden satıcı da.
  • ticaretle uğraşan biri olarak şunu söylemek isterim

    N11 yada o mağaza o kullanılmış tv yi iade aldı ve gün geldi siz o tv yi satın aldınız, evinize geldi baktınız ki daha önce kullanılmış bir tv her halinden belli.

    bu durumda tepkiniz hangisi olacak?

    -olsun canım sonuçta birisi almış memnun kalmamış tüketici hakkı gereği iade etmiş benim için fark etmez ben yine de kullanırım

    -ulan o kadar para verdim kullanılmış malı neden alayım, geri iade hemen hemen hemen!

    tüketici hakkı her zaman işe yaramıyor bkz. vatan mağdurları

    burada iade hakkını savunan arkadaşlar yukarıdaki yazdığım durumlar gerçekleştiğinde tüketici hakkıdır olsun demeyip 2. madde gibi düşünecekleri için samimiyet yok ortada.
  • grimser G kullanıcısına yanıt
    Hocam bu duruma değinmeniz güzel oldu. Almış olduğum tvde kontrol ettim 2000 dk kullanım süresi var ve ben kullanmadım. Bu durum canımı sıktı ve tvde beklediğim gibi çıkmadı. Bu durumda ben ne yapmalıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grimser

    ticaretle uğraşan biri olarak şunu söylemek isterim

    N11 yada o mağaza o kullanılmış tv yi iade aldı ve gün geldi siz o tv yi satın aldınız, evinize geldi baktınız ki daha önce kullanılmış bir tv her halinden belli.

    bu durumda tepkiniz hangisi olacak?

    -olsun canım sonuçta birisi almış memnun kalmamış tüketici hakkı gereği iade etmiş benim için fark etmez ben yine de kullanırım

    -ulan o kadar para verdim kullanılmış malı neden alayım, geri iade hemen hemen hemen!

    tüketici hakkı her zaman işe yaramıyor bkz. vatan mağdurları

    burada iade hakkını savunan arkadaşlar yukarıdaki yazdığım durumlar gerçekleştiğinde tüketici hakkıdır olsun demeyip 2. madde gibi düşünecekleri için samimiyet yok ortada.



    böyle bir durum uzaktan mesafeli sözleşme ile alış yapan tüketicinin değil, satıcının sorunudur.
    kanun uzaktan satış yapmak isteyen satıcılara diyor ki bak bu tüketici ürünü görmeden, denemeden alıyor; ben ona 14 gün cayma hakkı tanıyorum; uzaktan satış yapacaksan bu kanun hükümlerine göre satış yapacaksın. yoksa klasik mağazadan satışa devam edeceksin. mağazadan satışta da tüketici ürünü görerek aldığı için ayıplı çıkmadığı müddetçe de seni korurum.

    o yüzden kanunlara uygun kendine uygun satış kanalını tercih edecek. hem mesafeli satışların kitlesi ile sürümden kazanayım, hem de mağazadan satışın kanunlarina tabi olayım deme lüksü yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aniceman -- 21 Ekim 2016; 21:47:58 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.