Şimdi Ara

▓ Multi FPS Oyuncusunun Rehberi (Donanım, ISS, Oyun Ayarları)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
227
Cevap
55
Favori
25.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili Multi FPS oyuncusu arkadaşlar!

    Zamanında kendi yaşadığım sorunları çözmeye dair kafa yormamın ardından bulduğum çözüm önerileri ile, oyunlarda başımızın belası olan lag, yüksek ping, düşük FPS, kasma gibi sorunların çözümlerine dair açtığım bir konudur bu. Zamanında ben çok çektim (ISS sebebiyle çekmeye de devam ediyorum ), siz çekmeyin fikriyle bu konuyu zaman içinde güncelleyerek nihâî halini vermiş bulunuyorum.

    Konuda, mevcut donanımınızdan optimum verim (FPS ve akıcılık) elde etmeden tutun, ekran kartı/monitör ilişkisine, bir FPS oyuncusunun ihtiyaç duyacağı faydalı linklere kadar konu içinde mevcut. Linklerin bir kısmı bu konuda, diğer kısmı ise imzamda da linki bulunan FPS Oyunları İçin Monitör Önerileri konusundadır. Katkıda bulunmak isteyen arkadaşlar, ek önerilerde bulunabilirler.

    İstifade etmeniz dileğiyle.





    Yaşadığım sorun:

    Multiplayer oyunlarda, oyun ayarlarında AA, özellikle de gölgeler açıksa, saliselik gecikmeler oluyor ve bu da anlık karşılaşmaları kaybetmeme sebep oluyor genelde. Ancak gölgeleri ve AA'yı kapattığımda bu gecikme ortadan kalkıyor. 470, 480, 580; hepsinde de aynı sorunu yaşadım. ATI 2600HD, yetersiz bir kart olduğu için, onda bütün efektleri kapattığım ve 1024x768 oynadığım halde gecikme çok daha fazla oluyordu mesela.

    Ben bu sorunu i7-950 işlemcili sistemle de, antika sayılabilecek bir bilgisayarla da yaşadım. Malum ki ekran kartları, her efekt için ayrı bir işlem yapıyor. Multi oyunlarda ise pingle birlikte bu saliselik gecikmelerde olunca, her efekt için 10-20 ping gecikme oluştursa sonuç malum. Bu efektleri açarakta oynayabiliyorum ancak karşı tarafımdakilerin pingleri düşükse daha fazla zorluyor bu beni. Ancak karşı tarafın pingleri düşük olduğu halde ben bu efektleri kapatıp oynarsam, müsabakayı kazanmam çok daha kolay oluyor.

    Vurduğunuzdan emin olduğunuz kişinin ölmemesi (videoya bakın) ve vurulduğunuzu sadece kill kameradan seyretmek zorunda kalmak, emin olun ki berbat bir durum.




    Bu video, sorunun ne olduğunu anlayamayanlar için:



    Yaşadığım soruna dair trajikomik bir anı:
    Kullandığımız farenin tuşunun gecikme süresinden tutun da, monitörün anakarta bağlandığı kabloya kadar bir sürü etken var işin içinde. FPS oyunlarındaki zaman kazancının ne kadar önemli olduğunu bütün iyi FPS oyuncuları bilirler. Bazı anlık karşılaşmaları saliselik zaman kayıpları sebebiyle kaybettilerini de iyi bilirler. Mesela benim kullandığım bilgisayarın monitörünün tepki süresi 14 veya 25ms imiş (input lag süresini siz hesap edin artık) ve ekran kartım da ATI 2600HD iken ("Bununla nasıl FPS oynuyordun?" diye soracaksınızdır eminim. Sadece oynamaya çalışıyordum diyeyim. ), yaptığım en iyi skor 15 kili geçmezken, bir gün "bir arkadaşımın bilgisayarında (monitörünü hatırlamıyorum ama ekran kartı GTX 260 idi) oynayayım." dedim. Daha bilgisayarın başına ilk oturduğumda, "Bu nasıl bir görüntü farkı, akıcılık ve serilik?" diye sormadan edememiştim. Ben bütün efektleri kapalı ve detaylar low'da olduğu halde 1024x768 çözünürlükte ancak oynayabilirken (daha doğrusu oynamaya çalışırken), o bütün efektler açık ve yüksek çözünürlükte olduğu halde oyunu gayet akıcı olarak oynayabildiğini gördüm ve aradaki uçurumluk fark karşısında resmen ağzım açık kalmıştı. Neyse bizim o zaman klan da vardı ve kendi aramızda da Team Speak kullanarak sesli iletimişim de kuruyorduk oyun içinde. Oyunu (COD MW2) bitirdiğimde skorum (yalan olmasın) 32/6 gibi birşeydi sanırım ve açılmamış 4 killstreak paketim (emergency) daha vardı (henüz atmıştım ama açmaya zaman kalmadı). Arkadaş bana döndü "Sen ne yaptın ya?" dedi. "Valla görüyorsun işte, sadece oyunumu oynadım." dedim. Sonuca hem ben, hem de o şaşırmıştı. Çünkü daha düne kadar 15 killden fazlasını yapamayan kişi (ben ), farklı bilgisayardaki ilk oyununda 32 kill yapmıştı. Sanırım iyi bir örnek olmuştur bu. Oyuncu aynı oyuncu ama donanım, monitör ve internete bağlanılan yer farklı.





    Sorunu nasıl çözemedim:

    İşin şakası bir tarafa, elimde olmayan sebeplerden ötürü kendi sorunumu çözemedim ama sorunun kaynaklarını buldum arkadaşlar. Sorunun çözümlerine dair, konuda emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkürlerimi sunuyorum.

    Benzeri sorun yaşayanlar için yol gösterici olması bakımından çözüm yollarını paylaşayım. Bu mesaj konu içinde vardır ama konuya ilk girenler fazla uğraşmasın diye buraya da alıyorum. Tabi sizin de tahmin edeceğiniz üzere, bu mesajın yazılma tarihi ile konunun açılma tarihi arasında uzunca bir süre var. Bu bir yana; benzer sorunları başka arkadaşlarımız da çekmesin veya çektiklerinde benim gibi fazla uğraşmadan çözüm bulsunlar diye ayrıca başka bir konu açmış bulunmaktayım. Üyelerin çoğunun FPS oyuncusu olduğunu da göz önünde bulundurduğumuzda, hemen herkes için faydalı olacağını düşünüyorum:
    ▓ FPS Oyunları İçin Monitör Önerileri


    quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    bf3 karşı karşıya gelince çabuk ölüyorum..yeni oynuyorum bazı özellikler gelişmedi de ondan mı? iyi nişan alıyorum kafaya ama ben ölüyorum.. neden?

    Bunun genel sebebi hit detection (© funkerman) başta olmak üzere yüksek ping. Monitörünün input lag süresinin fazla olmasının da bunda etkisi olabilir. Hem monitörünün input lag süresi fazla ve hem de server bağlantı pingin yüksekse, o oyun oynanmaz hale geliyor zaten. BF3'te bu gecikmeyi çok anlamıyorsun, çünkü kill kamera da düşmanının seni nasıl vurduğunu göremiyorsun. Ancak COD'da öyle değil. Nasıl vurulduğunu seyretme imkânın olduğu için, aradaki zaman kaybını net şekilde görebiliyorsun. Şöyle: Biriyle karşı karşıya kaldım. Ondan önce nişan alıp ateş etmeye başladım ama ben öldüm. Neden? Cevabını onun beni nasıl vurduğunu seyredince anlıyordum. Bırak ona ateş etmeyi, henüz nişan bile almamıştım. Aradaki zaman kaybını var hesap et. Ortalama 1-1.5 saniye. Bu ise, rakibinle yüzyüzeyken avantajın tamamen onun tarafında olduğu anlamına geliyor sonuç olarak. O kişi eğer kazmaysa, ancak öyle vurursun onu. Diğer türlü şansın yok.

    Yapılabilecekler:
    1- Kontrol masasından triple buffering'i aktif etmek © Process64
    2- Tazeleme hızı yeterli ve input lag süresi ile tepki süresi düşük monitörü, (varsa) sürücülerini de yükleyerek kullanmak.
    3- V-sync'i aktif etmekte kimine göre yarar sağlayabiliyor.
    4- İyi bir net bağlantı hızına sahip olmak. Mümkünse fiber bağlantı kullanmak ve santrale yakın bir yerde ikâmet etmek (bu kısmen elimizde).
    5- Pingi düşük tutmak için mümkün mertebe yakın serverlarda oynamak.
    6- Yine pingte ek yükselişleri ve gecikmeleri önlemek için antivirüs yazılımlarını kapatmak da iş görür çünkü bu yazılımlar oyun boyunca gelen ve giden paketleri takip ettiği için ister istemez gecikme yaşanması olasıdır. Aynı durum güvenlik duvarı için de geçerlidir. © musAKka
    7- Oynanan oyunun özelliklerine girip, uyumluluk kısmından XP SP3'ü seçmek ve uygulamanın yönetici olarak açılmasına dair tiki işaretlemek. © kangroo
    8- Bant genişliği yüksek modem kullanmak; özellikle de yükleme için. Yani, sizin tepkilerinizin karşı tarafa gecikmesiz olarak gitmesi için.
    9- Monitörü ekran kartına DVI, Display port veya HDMI kablo kullanarak bağlayın. VGA kablo kullanmak hem bazı yırtılmalara, hem de laga sebep oluyor. 20 ms civarında kayba sebep olduğunu gözlemledim.
    10- Modeminizdeki NAT ve DMZ'yi açın ki sunucuyla ilgili portlar aktif olsun. Bunu yapmazsanız pinginiz, yazdığından fazla olabilir ve/veya lag yaşayabilirsiniz. Misal olarak pinginiz 70 görünürken, sanki 200 pingle oynuyormuş gibi olabilirsiniz.
    11- İmkânınız varsa 120 hz ve üzeri monitör kullanın.

    Bu maddeler arasında en önemlileri 2. 4. 5. 6. 8. 9. ve 10. maddelerdir. Modeminizin bant genişliği düşükse, internet bağlantınız kötüyse ve/veya oyundaki pinginiz de yüksekse, diğer şartları yerine getirmiş olsanız bile sorun yaşamaya devam edersiniz.

    Bununla ilgili başka bir konu linki: cod:mw3 mouse sorunu (çözümlü)




    Önemli Bilgi!
    Sorunun kaynağı olarak yeni bir sorun daha keşfettim arkadaşlar. Bu ne ping, ne de input lag. Şaşırdınız, değil mi? Sorun: Monitörün kare atlaması. Benim malum monitörüm kare atlaması yapıyormuş. Yani bazı kareleri göstermiyormuş. Benim kimi zaman da takılma diye şikayet ettiğim sorun aslen buymuş. Tamamen monitör kaynaklı bir sorun yani. Siz de kendi monitörünüzde böyle bir sorun olmadığını aşağıdaki testi yaparak anlayabilirsiniz. İşte bu testi yaptığımda, monitörümün 30 FPS'yi bile akıcı ve kare kaybı olmadan yansıtamadığını görünce resmen dumura uğradım. Yukarıdaki maddelerden 2.'sini bunun için ekledim.

    Monitörünüzün performansını ölçün:
    Aşağıdaki linki kullanarak, kendi monitörünüzün ne kadar gecikme yaptığını ölçebilirsiniz. Yani, monitörünüzün FPS oyunları için yeterli performansa sahip olup olmadığını ve hangi FPS'lerde görüntüyü akıcı olarak oynattığını bu testle anlayabilirsiniz. Oradaki ayarları, ortalama oyun ayarlarınız neyse, o şekilde yapın. Ancak, FPS kısmında en az birini monitörünüzün ekran yinelem hızı kadar yapın. Diğerlerini karşılaştırma için daha düşük ya da daha yüksek yapabilirsiniz. Sağ üst tarafta bir nokta göreceksiniz. Onun aldığı rengin durumuna göre monitörünüzün akıcılık limitini bulabilirsiniz. Yanındaki oka tıklayın; küçük bir pencere açılacak. Orda Time Error kısmı, kaybedilen (atlanılan kareleri) göstermektedir.

    frames-per-second


    * * *

    Monitör/Ekran Kartı arasındaki dengeye dair:
    Monitördeki hz (tazeleme hızı), oyunların ekranda saniye/kare sayısına karşılık gelir. Yani, monitörde gördüğün her görüntü saniyede bilmem kaç kare olarak sıralanan resimlerin dizilişleridir. Çizgi filmlerin karelerin birleştirilmesiyle hareketli görüntüler elde edilerek yapılması gibi. Oyunun grafik ayarlarına göre değişmek üzere, oyundayken aldığınız kare sayısı (ekran kartının monitöre sıralı olarak gönderdiği resim sayısı) değişir. Bunun ekrandaki sayısı FPS (Frames Per Second: Saniye başına ekrana ekranda gösterilen kare sayısı) olarak ifade edilir. Bu sayı ne kadar fazlaysa, görüntü o kadar akıcı gelir göze.

    Bir de oyun tarzı olan FPS (First Person Shooter: Birinci kişi bakış açısından oynanan oyunlar) vardır. İki FPS ayrı yani. Aşağıda FPS diye yazdıklarım, yukarıdaki tanımdır.

    Ekranın hz'iyle FPS kare olarak aynı şeydir ama birisi ekran kartının monitöre gönderdiği kare sayısı (FPS), diğeri (hz) ise, monitörün bu kareleri yineleme (tezeleme de denir) hızına verilen isimdir.

    Yani 60 hz monitörde ancak 60 FPS görürsünüz. Lâkin, herşeyin fazlası zarar malum. FPS'nin bile fazlası zarar. FPS daha yüksekse ekranda yırtılma meydana gelir (Hassas gözü olmayanlar bunu farketmeyebiliyorlar) ve bu sorun, v-sync açılarak aşılır ama bu sefer de multi oyunlarında laga sebep olur. Yeni çıkan bazı oyunlarda bunun önüne geçmek için, v-sync açmadan kare hızını sabitleme özelliği getirilmiştir (Black Ops 2'de var). Bu özelliğin olmadığı oyunlarda da bunu Nvidia kartlar için Inspector'le yapılabiliyor. Genel olarak ise Msi afterburner'la yapılabildiğini öğrendim ama nasıl yapıldığına bakmadım.
    Bunun AMD olanı varmı bilmiyorum. ISS sorunları sebebiyle multi oynamayı bıraktığım için araştırmadım ama belki vardır. Varsa ve öğrenirsem bu mesajı editlerim. Ya da siz biliyorsanız bana PM atın.

    Oyun içinden bunu yapma imkânı yoksa, eski usül olarak da şu iki teknik kullanılıyor:
    1- Her oyunun cfg sinin içinde max fps komutu vardır. Ordan değiştirilebilir.
    2- Oyun içinden console'u açıp, com_maxfps75 gibi yazılıyor.
    3- Bunlardan haricen, konsolu oyun içinden açılamayan oyunlar için bir de Console Unlocker isimli programcık var. Bunun sayesinde oyunun konsoluna ulaşılabiliyor.

    Tersi durum da sorun olur. Diyelim ki 120-144 hz monitörünüz var ama oyundan aldığınız FPS, bu rakamın aldında kalıyorsa, bu sefer de monitörden tam istifade edemiyorunuz demektir. 120-144 hz monitörden 120-144 FPS alabilmek için ultimate bir PC'ye sahip olmak gerekir.

    Masrafı azaltmanın iki yolu var:
    1- Oyundan 120-144 FPS alabilmek için grafik ayarlarını alabildiğine kısarsınız. Bu kısma, kullanılan ekran kartının gücüne göre değişiklik gösterir. Nvidia Titan bile alsanız, ayar kısmadan bu FPS'yi almak imkânsızdır. O kadar yani.

    2- Uzman ve pro derecesindeki multi FPS oyuncuları, monitörlerini 75 hz'e çekip, oyunun grafik ayarlarını da en düşük 75 FPS alacak şekilde kısarlar. Genelde 1024x768 çözünürlük kullanırlar. Onların dediklerine göre, 60-75 FPS farkı fazla ama 75-120 FPS farkı pek azmış. Tabi bu kişiler çoğunlukla CRT veya Major League Gaming'de kullanılan 120 hz monitör kullanıyorlar. BenQ XL2420T gibi.

    Oyunlarda ayar kısmanın bile tüyoları vardır.
    1- Hazır ayarlardan kısma veya yükseltme yapabilirsiniz.

    2- Custom ayar kullanırsınız ki, bütün prolar böyle yapar. Çünkü, oyunda FPS'yi gereksiz yere düşüren ama (PC'lerde) grafiksel olarak da oyuna katkısı olmayan ayarlar olduğu gibi, kısıldığında pek az negatif etkisi olan ayarlar vardır.




    Oyunlarda, asgarî grafik kaybıyla optimum FPS elde etmenin yollarına dair grafik ayarları:
    (Yazacağım ayarların tamamı her oyunda bulunmaz. Ben genel yazacağım)

    1- HBAO, SSAO seçeneklerini kapatma imkânı varsa kapatın (Far Cry 3'te kapatma seçeneği yoktu mesela). Bu ek gölge ayarları, eski oyunlarda FPS'yi fazlaca düşürüyordu ama yeni çıkanlarda pek düşürmese de, lag yapması sebebiyle yine de kapatılmasında fayda var.
    2- AA (Anti Aliasing) ayarı:
    a) AA eçenekleri varsa, öncelikle SMAA kullanın. Çünkü en az FPS düşüren iki AA çeşidinden ikincisidir.
    b) FXAA, SMAA'dan daha performanlıdır ama kalitesi kötüdür. AA açmak ile açmamak arasında bir kalitededir. Bu sebeple önermem ama karar size kalmış.
    c) MSAA, AA çeşitleri içinde FPS'yi en fazla düşüren AA çeşididir. Kaliteli görüntü verir ama hem lag yapdığı, hem de sistemi gereksiz yere kastığı için oyunun akıcılığı, bu ayarla ciddi anlamda sekteye uğrar. Yani önermiyorum.
    d) TXAA: nVidia'nın kendine has AA teknolojisi. Ancak en büyük dezavantajı köşe yumuşatma yaparken çok fazla blur efekti koymasıdır. Bu da texture kalitesinde ciddi anlamda düşüş yaşatıyor. Bu yüzden özellikle SMAA varken çok fazla önerilmez. © musAKka

    3- İleri işleme (Sanırım Post FX diye geçiyor): Bunu medium veya low'da kullanın.

    4- Gölgelere ait tüm ayarları (Crysis 3 gibi bazı oynlarda, gölgeler ve gölgeleme diye iki çeşit gölge ayarı vardır) medium veya low'da kullanın. Tavsiyem low'dur.

    5- Motion Blur vb. ekstra efektleri ya kısın, ya da kapatın.

    6- Call of Duty Advanced Warfare'e has olarak COD Advanced Warfare için İdeal Grafik Ayarları konusuna bakabilirsiniz.

    İşte bu ayarları yaptığınızda, doku (texture) ayarını en yüksekte bile tutsanız, bu ayarla alacağınız FPS, hazır ayardan yapacağınız medium ayarına denk geldiği gibi, grafiksel olarak da yok denecek kadar az kaybınız olur. Pro multi FPS oyuncuları, lag (ekran kartından monitöre giden görüntünün gecikmesi ve bazen ISS'nin altyapısının kötü olmasından kaynaklanan gecikme) yaşamamak ve/veya bunu asgariye indirmek için, yukarıda kısılmasını önerdiğim ayarları (seçenek varsa) kapatırlar. Bu şekilde oyundaki akıcılık tavan yapar ve rakibe karşı size avantaj kazandırır. Rakibinizin pingi sizin pinginizden çok düşükse yine birşey yapamazsınız. Çünkü bu, sizin elinizde olmayan bir durumdur. Elimizde olan iyileştirmeleri ise yukarıda yazdım.

    Lag ve hit detection sorunlarını yaşamamak ve pingi düşük tutmaktaki bir vesile de fiber internet kullanmaktır. UyduNet, bu konuda Türkiye'deki en iyi ISS'dir mesela ama her yerde hizmetleri yok. TTNet kullanıyorum. Black Ops 2 oynadığım 2-3 ay boyunca sadece bir sefer harika bi bağlantı yakaladım. Onda da çıkmak istemedim ama net sorunu sebebiyle beni attı. Oynadığım 12 (Free For All) maçından sadece 1 tanesinde 3. diğer hepsinde 1. olmuştum. 3. olduğum maçta ise benden önceki iki kişinin pingleri 30-40 civarlarındaydı. Benimkisi ise 80-90 arasıydı sanırım. Bir daha böyle bir bağlantıya hiç denk gelmedim.

    Aşağıdaki sonuçlarda da görüleceği üzere, 230 pingle 1. olduğum zamanları da biliyorum. Ama lag ve hit detection denilen sorunlar yokken.
    Lag ve/veya hit detection varsa, 80-100 pingle bile olsa verimsiz oluyor. Aynı sorunu 80 pingle oynarken de yaşadım bolca.

    Pinglere ve K/D oranlarına bakın (Bar olanlar yanlış gösteriyor). Biri haricinde, ping yüksekken daha iyi skor yapmışım. Ama lag ve/veya hit detection sorunu olmadığı için. Bunlar gibi çok SS var. Ben sadece birkaçını aldım buraya.


     ▓ Multi FPS Oyuncusunun Rehberi (Donanım, ISS, Oyun Ayarları)
     ▓ Multi FPS Oyuncusunun Rehberi (Donanım, ISS, Oyun Ayarları)
     ▓ Multi FPS Oyuncusunun Rehberi (Donanım, ISS, Oyun Ayarları)
     ▓ Multi FPS Oyuncusunun Rehberi (Donanım, ISS, Oyun Ayarları)
     ▓ Multi FPS Oyuncusunun Rehberi (Donanım, ISS, Oyun Ayarları)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 5 Aralık 2014; 13:32:42 >







  • multi de nedir? ah abim yardım etmek isterdim ama multi olayı bana çok uzak.
  • MSI 580 Lightning'i zorlayan nasıl bir oyundur tahmin edemedim ama bahsettiğiniz Input Lag olayının bir numaralı sebebi Vsync'dir. Sadece Vsync'yi kapatarak deneyin. Sıkıntı devam ederse dediğiniz gibi AA ve gölge ayarlarını da düşürmekten başka çareniz yok (sürücü ve ilgili oyunların güncellemelerinin yüklü olduğunu varsayarsak).
  • Kartı zorlayan birşey yok zaten. Mesela MW2'de (bütün efektler açık olarak) minimum 170 FPS (300'e kadar çıktığını gördüm kimi zaman) alıyorum. Black Ops'ta ise oyun motoruyla ilgili bir durum sanki, 90'ın üzerine çıkmıyor, sınırlandırılmış gibi. Crysis 2 DX11 ve Ultra Detay paketi yüklü iken, 1600x900 çözünürlükte minimum 52, ortalama 60 FPS, DX 11 kapalıyken de ortalama 90 FPS alıyordum mesela. Enteresan olan şey, gölgeleri açtığımda FPS bir miktar düşmekle kalmıyor, işte bu saliselik gecikmeler olmaya başlıyor. FPS 10 değil de 20 düşse ancak gecikme olmasa keşke. Bunu ekran kartı üreticilerine yazsam, eminim ki bir çözüm bulurlar.

    Çok zaman önce değişik değişik efektleri teker teker denediğimde, FPS'yi en çok düşüren ve kartı en çok zorlayan efekt olarak gölgeleri keşfetmiştim. Herşey açık ve sadece gölgeler kapalı olsa bu sorun olmuyor gibi birşey yani. Benim bahsettiğim bu saliselik gecikmeyi herkesin fark edebileceğini düşünmüyorum, bende meslek itibariyle çok hassas bir göz var çünkü. Bu arada bütün sürücüler güncel. Vsync'i gölgelerle birlikte kapattığımda sorun kalmamıştı ancak bir de gölgeler ve AA açık, vsync kapalı olarak deneyeceğim, bakalım ne olacak.

    Monitörümüzün ortalama 60 hz olduğunu varsayarak, 60 üzeri FPS aldığımız oyunlarda vsync açtığımızda, ekran kartı bunu 60'ta stabil tutmak için ek işlem mi yapıyor ki bundan dolayı ayrı bir gecikme söz konusu oluyor. Peki kapalı olduğunda da örneğin 90 FPS alıyorsak, bunu ekrana 60 hz olarak yansıtmak için de bir işlem yapmıyor mu, yapmıyorsa aradaki bazı kareleri atlayarak mı yansıtıyor? Tam olarak nasıl oluyor bu?

    Ekleme: İşlemciye bir miktar hız aşırtma yapsam sorunu gidermede etkili olur mu? Her ne kadar FPS rakamların oldukça yüksek olsa da...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 8 Eylül 2011; 9:46:58 >




  • Benim sistem i5 2500k default hız turbo mode etkin, HD5870 , 2x4gb ram. Arasıra mw2, hergün black ops multi oynarım.. Bahsettğin problem arasıra bendede oluyor, gtx470, hd6950 2gb, kullandığım dönemde de oluyordu ama çok can sıkıcı değil, kafaya takılacak bir mevzu değil.. Pingin normalse ve bileğin iyiyse her türlü ilk 3'e girer çoğu zaman 1nci ayrılırsın musabakdan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OPTİMİST -- 8 Eylül 2011; 10:01:37 >
  • Hileciye denk gelmediğim sürece ve pingim diğerlerine göre çok yüksek değilse ilk 3'e giriyorum zaten genellikle. Gun game'i seviyorum mesela. Onda da ekseriyetle birinci bitiriyorum oyunu, b efektler açık olduğu halde.

    Efektleri açtığımızda FPS'nin düşmesini anlıyorum ancak bununla birlikte gelen gecikmeyi neyle izah edeceğiz, onu anlayamıyorum ... Bunun da bir açıklaması olsa gerek sanırım. nvidia denetim masasındaki ayarlarla bir alakası var mı acaba bir de? Girift bir durum olduğunun farkındayım bunun.
  • Hocam dediğim gibi Input Lag'ın başlıca sebebi Vsync'dir. Vsync kapalı iken de (güncel sistemde) sorun devam ediyorsa sorun oyun motorundan kaynaklıdır. Şöyle de bir şey var; Aynı grafik ayarlarında A marka ekran kartında sorun olmuyor da B markada sorun oluyorsa o zaman B markasının ilgili oyun için bi'şeyler yapması söz konusu olabilir.
  • Ekran kartlarının hepsinde gölge açıkken gecikme oluyordu. Kartlarda sorun yok yani. Madem vsync'i açmak böyle bir soruna sebep oluyor, ne işe yarar ki bu o zaman?
  • Vsync teorik olarak Input Lag sorununu teşkil eder ama biz bunu her sistemde algılayamayız (zamanlamalarımızın sinek kadar hassas olması lazım). Vsync'yi sistemin kaldırdığı durumlarda açmak görüntü kalitesi açısından her zaman daha iyidir. Kullanım amacı ekrandaki yırtılmayı engellemektir. Vidyodaki kuleye dikkatli bakın, hareket ettikçe ayaklarda kırılma oluşuyor. Şahsen bu durumdan rahatsız olduğum (ve çoğunlukla çevrimdışı oyun oynadığım) için her zaman açarım bu ayarı (oyunun motoru da özürlü değilse).



    60 Hz'lik monitörünüzün olduğunu varsayalım. Vsync kapalıyken 60'ın üzerinde fps aldığınız sahnelerde Tearing (vidyodaki yırtılma) meydana gelir. Vsync açmak için ekran kartınızın en azından Double Buffer (Triple çıktı sonradan o daha da iyi) özelliğinin de olması gereklidir. Görüntünün bir karesi ekrandayken sıradaki kare (ekranda görüntülenmeyen) diğer hafızada hazırlanır ve bir önceki karenin gösterimi bittiğinde ikinci kare gösterilir. Bu işlem her kare için sırasıyla tekrar eder. Vsync'den faydalanabilmek için bu ayarı aktifleştirmeden önce sisteminizin ilgili oyunun her sahnede 60 Fps ve üzeri bir değerde olması gereklidir. Vsync üst sınır gibi alt sınırı da 60 Fps olarak ayarlar, bu yüzden 60 ile 30 Fps arasındaki bir değerde Double Buffer ile 30 Fps gibi bir değer alırsınız ve bu durum Tearing'den çok daha fazla rahatsız eder.




  • Bence fpsyi sabitleyip bir dene. Bende online olarak cod oynarim surekli eger ful ayar aciksa vede fps sabit degilse gecikmelere sebep olur. Mw2 ve bo da yanlis hatirlamiyorsam console a com_maxfps yazilmiyordu ama cfg den degistirilebiliyordu egrr hala yapilabiliyirsa mw2 de 125 e sabitleyip birdene. Bo da zaten kendi siniri 91 di yanlis hatirlamiyirsam bunu 60 a sabitlersen iyi olur.

    Bana kalirsa cod serisinde biraz ayardan kisip 91(yani 85) 125-150 yada 250 fps ilr oynanmali oyun motorubdan herhalde oyun en akici ve lagsiz bu seviyelerde isliyor.
  • Deniyecem, bakalım ne olacak sonuç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Deniyecem, bakalım ne olacak sonuç.


    nvidiaya uzağım ama nvidia kontrol panelde triblebuffer varsa onu aç. yoksa riva tuner ile d3doverrider birlikte geliyor onu kur.
  • Ben de tam bu konudan bahseden bir başlığa bakıyordum , tevafuk oldu. Yalnız benim söylediğim gecikmeler özellikle de gölgeleri açtığımda oluyor, gölgeler kapalıyken sorun hiç olmuyor, vsync açık ve kapalı olarak denediğimde bir fark görmemiştim. Umarım sorunu doğru anlatabilmişimdir.

    Triple buffering'i de yeni öğrendim, kontrol masasında açık mı değil mi bilmiyorum, akşam bakıcam.

    Şurdan bakıyordum ben de:http://resim.donanimhaber.com/m_45067139/mpage_1/f_/key_//tm.htm#52486410
    http://www.pclabs.com.tr/2008/09/19/lcdlerde-oyun-problemi-refresh-rate/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 8 Eylül 2011; 15:05:50 >




  • biri gun game mi dedi? eğer alteriwnet oynuyorsan gel beraber oynayalım
  • input lag bende acayip çok fazla.
  • Dün akşam sırf sorun olup olmadığını gözlemlemek için, nvidia denetim masasından ayarları kaliteye çekip, triple buffering'i, oyun içinden de vsync'i açıp denedim. Öncekine göre, sanırım daha iyiydi durum.
  • Benzer sorunu yaşayanlar sürekli oluyor. Bu sebeple konuyu güncelliyorum.
  • Multi oyun oynanıyorsa yapılacaklar

    1.İPS panel yerine TN panel monitör.İps paneller genellikle input laglı oluyor.Hele LCD-LED TV asla.Bende Dell u2410 var 14ms input lag var.Ama İPS lerde en azı bu.

    2.Görüntü ayarlarını mümkün oldukça kısacağız.Mesela BF 3 Multide ben özellikle mediumda oynuyorum.Ultra da 60 FPS olsa bile parçacık bolluğunda çakılıyor fps,zaten birde boktan Supression efekti var.

    3.v sync kesinlikle açılmaz neyse onunla oynanır.
  • Kimi arkadaş input lag süresi, kimisi de tepki süresi daha önemli diyor. Her ikisi de çok düşük olan monitörler zaten çok pahalı. Monitörlerdeki input lag süresi ile tepki süresi dengesini ne şekilde gözeteceğiz peki?
  • Benım gozlemledıgım kadarıyla vsync acıkken ınput lag olmuyor dıyebılırım.Ayrıca vsync yı kapattıgımda tearıng(yırtılma) oluyor ve bu benı delı edıyor.Slı sıstem kullandıgım ıcın ms etkısını en aza ındırmek ıcın vsync acmak kesınlıkle sart.Input lag denılen olay fare yada klavyenın tusa basılmasından bellı bır sure ıle ekrana gelmesı demek.Ama bence burada en onemlı unsur klavye ve mouse un da 1ms tepkı suresıne sahıp olması gerekıyor kı ınput lag oluyorsa bıle daha az hıssedılsın.

    Bırde su direct3doverrıder programı var daha duzgun bır vsync kalıtesı sundugu bır gercek.Hersey yazılımda bıtıyor donanımları bosuna bu kadar guclu yapıyorlar.Sadece directx bıle kalksa su an kı oyunları 5 kat daha hızlı oynayabılecegımız barız bellı
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.