Şimdi Ara

▓ Multi FPS Oyuncusunun Rehberi (Donanım, ISS, Oyun Ayarları) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
226
Cevap
55
Favori
25.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Kimi arkadaş input lag süresi, kimisi de tepki süresi daha önemli diyor. Her ikisi de çok düşük olan monitörler zaten çok pahalı. Monitörlerdeki input lag süresi ile tepki süresi dengesini ne şekilde gözeteceğiz peki?

    Bence de en ıyısı 2ms gercek tn panel olan monıtorlerı tercıh etmek mantıklı.Hatta 120hz olursa bu monıtor yeme yanında yat.Ornek monıtor samsung 27a950d yı kullanmanızı sıddetle tavsıye ederım durumu musaıt olanlar ıcın.

    Input lag sadece vsync acıkken gerceklesen bır olay degıl.Tv de oyun oynanırsa 50-80ms daha gec ekrana goruntu verıyor.Ips paneller bıle gecıkme yasatıyor ama tv ler kadar değil.Youtube da vıdeolar var ınput lag ıle ılgılı onları bır gozden gecırın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DUKES -- 28 Mayıs 2012; 19:21:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DUKES

    Bence de en ıyısı 2ms gercek tn panel olan monıtorlerı tercıh etmek mantıklı.Hatta 120hz olursa bu monıtor yeme yanında yat.Ornek monıtor samsung 27a950d yı kullanmanızı sıddetle tavsıye ederım durumu musaıt olanlar ıcın.

    ▓ FPS Oyunları İçin Monitör Önerileri diye bir konu açtım ve bu monitör, oradaki önerilerim arasında var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 2 Ekim 2012; 18:26:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    üstatlar bf3 karşı karşıya gelince çabuk ölüyorum..yeni oynuyorum bazı özellikler gelişmedide ondan mı?
    iyi nişan alıyorum kafaya ama ben ölüyorum.. neden?


    Ahanda bir mağdur daha.

    Bunun genel sebebi yüksek pingtir. Monitörünün input lag süresinin fazla olmasının da bunda etkisi olabilir. Hem monitörünün input lag süresi fazla ve hem de server bağlantı pingin yüksekse, o oyun oynanmaz hale geliyor zaten. BF3'te bu gecikmeyi çok anlamıyorsun, çünkü kill kamera da düşmanının seni nasıl vurduğunu göremiyorsun. Ancak COD'da öyle değil. Nasıl vurulduğunu seyretme imkânın olduğu için, aradaki zaman kaybını net şekilde görebiliyorsun. Şöyle: Biriyle karşı karşıya kaldım. Ondan önce nişan alıp ateş etmeye başladım ama ben öldüm. Neden? Cevabını onun beni nasıl vurduğunu seyredince anlıyordum. Bırak ona ateş etmeyi, henüz nişan bile almamıştım. Aradaki zaman kaybını var hesap et. Ortalama 1-1.5 saniye. Bu ise, rakibinle yüzyüzeyken avantajın tamamen onun tarafında olduğu anlamına geliyor sonuç olarak. O kişi eğer kazma değilse, ancak öyle vurursun onu. Diğer türlü şansın yok.

    Yapılabilecekler:
    1- Kontrol masasından triple buffering'i aktif etmek
    2- Input lag süresi ile tepki süresi düşük monitör kullanmak.
    3- V-sync'i aktif etmekte kimine göre yarar sağlayabiliyor.
    4- İyi bir net bağlantı hızına sahip olmak (bu kısmen elimizde)
    5- Pingi düşük tutmak için mümkün mertebe yakın serverlarda oynamak.




  • Hmm ilginç bir sorun. Gecikmeden kasıtı anlamadım tam olarak. Ping mi yoksa input lag dediğimiz olay mı?

    Input lag'i komple önlemek mümkün Triple Buffering sayesinde. Ben D3doverdrive kullandığımdan beri bu sorunu hiç yaşamıyorum açıkçası.

    Eğer grafik ayarlarına bağlı olarak ping artıyorsa, (ki bunu test edebilirsiniz oyun içindeki ping değerine bakarak), o oyunun kendi kodlarından gelen bir sorundur. Netcode dediğimiz olay iyi kotarılamamıştır, zira normalde grafik ayarlarının ping üzerinde doğrudan bir etkisi olmaması lazım (dolaylı etkisi olabilir, bunu önlemek de yine Triple Buffering'den geçiyor).

    Tabi ciddi oyuncuyum diyorsanız 0.3 tepki süresine sahip bir LCD de şart gibi.

    Her halikarda, input lag'den şikayeti olanlar Rivaturner ile birlikte gelen D3DOverride'ı kullanmalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yerroner -- 4 Ekim 2012; 16:26:01 >
  • Açıkçası sizin konunuzu okumuştum ve Riva Tuner'lı D3DOverrider'ı indirip denemiştim bile ama bu programın kurduktan sonrakiyle önceki hali arasında bana yansıyan bir fark gözlemleyemedim. Gerçi bu programın esas amacının yırtılmaları önlemek olduğu hesap edilecek olursa, bir fark anlamamış olmam sanırım doğal.
  • D3dOverrider'ın olayı şuydu. Nvidia sürücülerine Triple Buffering etkinleştirmeyi bundan 1-2 yıl önce falan ekledi (aslında daha öncesinde vardı ancak sadece OpenGL oyunları içindi, DirectX oyunlarını etkilemiyordu etkinleştirdiğinizde). Eskiden driverdan yapılamıyordu. O yüzden bazı konsol portları oyunlarda ciddi input lag oluyordu V-sync açtığınızda (Valve gibi firmaların oyunlarında böyle şeyler asla olmuyordu tabi).

    O yüzden triple buffering için D3DOverrider gibi ekstra bir program kullanmak gerekiyordu.
  • Artık gerek kalmadı o zaman; doğru anladım, değil mi?
  • Evet, şu an bildiğim kadarıyla Triple Buffering açılabiliyor Nvidia sürücülerde. Ben hala D3D kullanıyorum ama, alışkanlık :D
  • ÖNEMLİ! Yeni Bilgi:
    Sorunun kaynağı olarak yeni bir sorun daha keşfettim arkadaşlar. Bu ne ping, ne de input lag. Şaşırdınız, değil mi? Sorun: Monitörün kare atlaması. Benim malum monitörüm kare atlaması yapıyormuş. Yani bazı kareleri göstermiyormuş. Benim kimi zaman da takılma diye şikayet ettiğim sorun aslen buymuş. Tamamen monitör kaynaklı bir sorun yani. Siz de kendi monitörünüzde böyle bir sorun olmadığını aşağıdaki testi yaparak anlayabilirsiniz. İşte bu testi yaptığımda, monitörümün 30 FPS'yi bile akıcı ve kare kaybı olmadan yansıtamadığını görünce resmen dumura uğradım.

    Monitörünüzün performansını ölçün:
    Aşağıdaki linki kullanarak, kendi monitörünüzün ne kadar gecikme yaptığını ölçebilirsiniz. Yani, monitörünüzün FPS oyunları için yeterli performansa sahip olup olmadığını ve hangi FPS'lerde görüntüyü akıcı olarak oynattığını bu testle anlayabilirsiniz. Oradaki ayarları, ortalama oyun ayarlarınız neyse, o şekilde yapın. Ancak, FPS kısmında en az birini monitörünüzün ekran yinelem hızı kadar yapın. Diğerlerini karşılaştırma için daha düşük ya da daha yüksek yapabilirsiniz. Sağ üst tarafta bir nokta göreceksiniz. Onun aldığı rengin durumuna göre monitörünüzün akıcılık limitini bulabilirsiniz. Yanındaki oka tıklayın; küçük bir pencere açılacak. Orda Time Error kısmı, kaybedilen (atlanılan kareleri) göstermektedir.

    frames-per-second



    Monitörünüzle ilgili olarak yapabileceğiniz diğer testler için imzamdaki konuya bakabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 11 Ekim 2012; 12:18:58 >




  • ips monitörle fps oynamaya mı çalışıyorsunuz ne yapıyorsunuz hocam? 30fps'yi bile akıcı verememek ne demek..

    zamanında 85-100-120hz monitörlerle quake 3 arena oynadık. şuanki fpslerde o kadar atiklik gerekmiyor, orta seviye 60hz herhangi bir monitör iş görecektir.
  • Masraf yapmamak için mevcutla yetinmeye çalışıyorum sadece. Yoksa artık biliyorum neye ihtiyacım olduğunu. Bu sorunlar, bana sadece bu konuyu değil, imzamdaki monitör konusunu da açtırttı. "Ben çektim, başkası çekmesin" diye açtım yani her iki konuyu da.
  • bf3 lag benim gördüğüm yüksek pingden oluyor, lag oldugu zaman oyunda hemen bakıyorum listeye bazılarının ping uçuyor (300-500 arası). Görüntü lag olunca bazen komik oluyor mesela bir bakıyorum adamın biri yerinde sayıyor, patinaj yapar gibi;), adama çakıyom çakıyom bişi olmuyor çünkü adam orada değil, çoktan gitmiş:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoRaXiN

    adama çakıyom çakıyom bişi olmuyor çünkü adam orada değil, çoktan gitmiş:)

    Adama niye çakıyon? Vursana. Ayıp değil mi?
  • :D:D: tamam bir dahaki sefere Allah yarattı demem vururum kafire :D:D:D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BoRaXiN

    :D:D: tamam bir dahaki sefere Allah yarattı demem vururum kafire :D:D:D

    Bu iyi geldi vallahi.
  • heyt :) ilaç gibi geldi.
    üşeniyordum araştırmaya zaten ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibraxi

    heyt :) ilaç gibi geldi.
    üşeniyordum araştırmaya zaten ...
    @ibraxi:

    "Ben çektim, başkaları çekmesin" diye açtım zaten bu konuyu ve monitör konusunu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibraxi

    heyt :) ilaç gibi geldi.
    üşeniyordum araştırmaya zaten ...

    Konudaki ayarlardan hangilerini yaptın? Bir de ayarlardan önceki ve sonraki duruma dair farklılık nasıl oldu? Bu mesajını ayarları uyguladıktan sonra mı, yoksa önce mi yazdığını anlayamadım da...
  • @bocekgrafik

    hocam bu kadar uğraşmışsın eline sağlık ama bence bunlar gereksiz şeyler.adam iyi oyuncu olduktan sonra tüplü monitörde bile oynar.örnek vermek gerekirse bf3 multide 100-150 ms arası ping ile oynadığım halde 10 oyundan 7-8'de birinci oluyorum.ama bazıları takıntılı olabilir bu konularda onlar için gayet yararlı bi konu olmuş eline sağlık.(daha yeni görüyorum başlığı kusura bakma)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Orijinalden alıntı: ibraxi

    heyt :) ilaç gibi geldi.
    üşeniyordum araştırmaya zaten ...

    Konudaki ayarlardan hangilerini yaptın? Bir de ayarlardan önceki ve sonraki duruma dair farklılık nasıl oldu? Bu mesajını ayarları uyguladıktan sonra mı, yoksa önce mi yazdığını anlayamadım da...



    quote:

    Orijinalden alıntı: nightwish34

    @bocekgrafik

    hocam bu kadar uğraşmışsın eline sağlık ama bence bunlar gereksiz şeyler.adam iyi oyuncu olduktan sonra tüplü monitörde bile oynar.örnek vermek gerekirse bf3 multide 100-150 ms arası ping ile oynadığım halde 10 oyundan 7-8'de birinci oluyorum.ama bazıları takıntılı olabilir bu konularda onlar için gayet yararlı bi konu olmuş eline sağlık.(daha yeni görüyorum başlığı kusura bakma)

    @nightwish34

    hocam öyle değil ama :)
    LED heleki büyük monitorlerde kayma oluyor. kırık ve kesik şekilde geliyor
    üstüne birde ping lag geldimi kapatıorsun moral bozuluyor..

    eski tüplüde ayar her zaman kapalı idi + ekran kartı ve çözünürlük farkı,
    yeni 27" 68CM 1920*1080P durumda ciddi oranda perf. kaybı oldu..

    bocekgrafik arkdaşımızın monitor ve ayar tavsiyeleri üzerine perf. yükseldi..
    ama tekleme var üstüne düşemedim bir türlü..

    @bocekgrafik ayarını açtım çözünürlük normal bazı ayarları kıstım çok daha güzel oldu....




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.