Şimdi Ara

motorsiklet şarj devresi için yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
9.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkdaşlar bılen bılır bende 82 model jawa ceylan bir motorsiklet var şarj devresinde bir sorun var sanırım eskı mekanık duzen bı sarj kontrol devresı var tam olarak gorevı ıse kontagı actıgımda motor akuden guc alıyor motor calıstıkdan sonra belli bir devire cıkınca motorun kendı dınamosu 6v nın uzerıne ve gereklı ampere ulastıgında aku ıle motorun bagını kesiyor ve o dınamo hem motorsıkletı besliyor hemde aküyü şarj etmeye başlıyor fakat dediğim gibi şu an bir sıkıntı var bunu tamir ettirmek yerine kendim yeni bir elektronık sistem yapmak istiyorum

    akünün özellikleri 6v 12Ah
    dinamo özellikleri 6v 10,7 Ah (not: motorsiklet yüksek devirlere çıktıgında 8v'ta kadar güç verdiğini ölçtüm)

    istediğim ise anlattığım gibi motor eski model parçalarını bulmam oldukça zor öyle bir sistem yapmalıyım ki kontağı açtığımda motorsıklet akunun gucu ıle calısacak yeterlı voltaja ulaşınca aküden harcamayacak hem akü şarj olacak hem motorsıkleti besleyecek

    ve artı olarak motorun gostergedekı ampullerden bıle bulmak oldukca zor buralara kırmızı veya yeşil ledler takacağım bunlarada direnç beğlamam gerekiyor değeri ne olmalı 6v ile tek bir led patlamayacak şekilde yanmalı

    şimdiden teşekkürler bilgi gerekirse sorabilirsiniz..

    resimde dinamonun resmi var banım anladıgım 6v 10,7 Ah ama baska seylerde var işinize yararsa




     motorsiklet şarj devresi için yardım lütfen







  • 6 Voltla uğraşma hocam 90 model Honda yı 12 volta çevirdim ben. Çin malı konjektör taktım mis gibi gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    6 Voltla uğraşma hocam 90 model Honda yı 12 volta çevirdim ben. Çin malı konjektör taktım mis gibi gidiyor.

    Bende bir tavsiye üzerine yapmıştım ve durumu bu şekilde rahatlatıp kurtarmış olduk.hemen sizde uygulayın bence.çok sağlıklı bir tavsiyede bulunmuş (Nipp10)
  • ah keske yapabilsem ölçtüm 12v motorlarınki sığmıyor cok dediğiniz gibi olsa cok daha iyi olur. siz tam olarak nasil yaptınız bi fotografi falan varmi ben dis kapağını bile kesmeyi düşündüm ama genişlik olarakda sığmıyor sanirim ama çin mali motorlarınkini hic görmedin büyüklüğünü falan bilmiyorum arastiracagim bu durumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yhackup -- 2 Ağustos 2012; 8:11:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yhackup

    ah keske yapabilsem ölçtüm 12v motorlarınki sığmıyor cok dediğiniz gibi olsa cok daha iyi olur. siz tam olarak nasil yaptınız bi fotografi falan varmi ben dis kapağını bile kesmeyi düşündüm ama genişlik olarakda sığmıyor sanirim ama çin mali motorlarınkini hic görmedin büyüklüğünü falan bilmiyorum arastiracagim bu durumu


    Motorsiklet Tekirdağ'da ben İstanbul'dayım bu nedenle resim koyamadım, bobinin yerine sığma olayını pas geçin uygun bir yere monte ile kablo uzantısı devam ettirin benim yaptığımda bu gibi idi zaten,şayet yeterli olamıyorsanız piyasa motorcularıda bunu bilir yapar .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THE SUBTİTLE

    quote:

    Orijinalden alıntı: yhackup

    ah keske yapabilsem ölçtüm 12v motorlarınki sığmıyor cok dediğiniz gibi olsa cok daha iyi olur. siz tam olarak nasil yaptınız bi fotografi falan varmi ben dis kapağını bile kesmeyi düşündüm ama genişlik olarakda sığmıyor sanirim ama çin mali motorlarınkini hic görmedin büyüklüğünü falan bilmiyorum arastiracagim bu durumu


    Motorsiklet Tekirdağ'da ben İstanbul'dayım bu nedenle resim koyamadım, bobinin yerine sığma olayını pas geçin uygun bir yere monte ile kablo uzantısı devam ettirin benim yaptığımda bu gibi idi zaten,şayet yeterli olamıyorsanız piyasa motorcularıda bunu bilir yapar .

    piyasadakı motorculara götürdüm 6v sisteminden anlamıyorlarmış uygun bir monte derken dinamo motora bağlı benimkinde dur bi foto çekip koyayım




  •  motorsiklet şarj devresi için yardım lütfen


     motorsiklet şarj devresi için yardım lütfen

    arızalı olan kırmızı işaretli parça
     motorsiklet şarj devresi için yardım lütfen

    bu da dinamosu 12vlik dinamolar bunun yerine sığmıyor




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Klima için yardım lütfen
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Statorun şeklini görmemiz lazım. Yıldız mı yassı mı tek faz mı 3 faz mı fln neyse. Ben de oturup kendi nüvesine sardım zaten. Makina gibi düzgünce yanyana sarmak lazım. Yoksa nüveye sığmıyor bobin teli. En az 0.8 mm2 kesitinde bobin teli kullanamk gerekiyor. Bu arada her motor aynı olmadığı için biraz deneme-yanılma gerekiyor. Statoru rölantide yaklaşık 25 volt civarı üretecek spirde sarın ve Mondial 150 HS Konjektörü bağlayın kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nipp10 -- 2 Ağustos 2012; 20:18:10 >
  • Yıldız değil yassı ve ac değil dc elektrik üretiyor yani bazı 12v motorlar yıldız ve ac elektrık uretıyor diyotlarla dogrultuluyor bu boyle degıl dırek dc üretiyor. 6vden sarım artırarak 25v gibi bir voltaj almam imkansız kabloyu 0,2ml küçük bi kablo ile sarsam elektrık kazancım maximum 8v olacaktır.

    Kısaca dinamonun iç sarımdan iki kömür var bu komurlerın kablolarının biri şasede bağlı diğer ucu dış bobine bağlı aynı anda akü şarj devresine bağlı dış sarımın diğer ucuda yine aynı şekilde şarj devresinde çizmeye çalıştım biraz
     motorsiklet şarj devresi için yardım lütfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yhackup -- 2 Ağustos 2012; 22:38:21 >




  • Yüksüz boştayken o sargılar kaç volt veriyor? Rotor bobini var ise zor işe benziyor.
  • rolantinde 6-6,5v veriyor en yüksek devirlerde 8vye çıktığını ölçtüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yhackup

    rolantinde 6-6,5v veriyor en yüksek devirlerde 8vye çıktığını ölçtüm

    PM.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: THE SUBTİTLE

    quote:

    Orijinalden alıntı: yhackup

    rolantinde 6-6,5v veriyor en yüksek devirlerde 8vye çıktığını ölçtüm

    PM.

    cevaplandı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    6 Voltla uğraşma hocam 90 model Honda yı 12 volta çevirdim ben. Çin malı konjektör taktım mis gibi gidiyor.

    iyide hocsm bu sistem oldukca zor ve pahali degilmi.lambalar, bobin,marş motoru nunda degismesi gerekmiyormu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxuma@ya.ru


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    6 Voltla uğraşma hocam 90 model Honda yı 12 volta çevirdim ben. Çin malı konjektör taktım mis gibi gidiyor.

    iyide hocsm bu sistem oldukca zor ve pahali degilmi.lambalar, bobin,marş motoru nunda degismesi gerekmiyormu

    tabi ki bobinden lambalara tüm elektrikle çalışan parçalar değişecek ama buna değer motor daha iyi çalışır ve eski motorlarda marş motoru yok ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxuma@ya.ru


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    6 Voltla uğraşma hocam 90 model Honda yı 12 volta çevirdim ben. Çin malı konjektör taktım mis gibi gidiyor.

    iyide hocsm bu sistem oldukca zor ve pahali degilmi.lambalar, bobin,marş motoru nunda degismesi gerekmiyormu

    Hayır çoğu motosiklette ateşleme ve şarj sistemi üreteçleri ayrıdır. aydınlatmayı 12 volt yaptık ama ateşleme 6 volt devam etti. Sonra da CDI a geçtim zaten. Ampuller, korna,akü ve sinyal flaşörü değişir. + marş motoru yok kickstart




  • merhaba arkadaslar 150 uf 35 v yerıne hangı kondansatoru kullanabılırım yardımcı olur ısenız sevınırım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanazim

    merhaba arkadaslar 150 uf 35 v yerıne hangı kondansatoru kullanabılırım yardımcı olur ısenız sevınırım

    Platine bağlanana meksefeden mi bahsediyorsun?
  • evet bu kondansator elektronık kart uzerınde... 150 uf 35 v yerıne 220 uf 63 v kulansam sorun olurmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    quote:

    Orijinalden alıntı: maxuma@ya.ru


    quote:

    Orijinalden alıntı: Nipp10

    6 Voltla uğraşma hocam 90 model Honda yı 12 volta çevirdim ben. Çin malı konjektör taktım mis gibi gidiyor.

    iyide hocsm bu sistem oldukca zor ve pahali degilmi.lambalar, bobin,marş motoru nunda degismesi gerekmiyormu

    Hayır çoğu motosiklette ateşleme ve şarj sistemi üreteçleri ayrıdır. aydınlatmayı 12 volt yaptık ama ateşleme 6 volt devam etti. Sonra da CDI a geçtim zaten. Ampuller, korna,akü ve sinyal flaşörü değişir. + marş motoru yok kickstart

    ateşleme neden 6v o kadar parca degıstıkden sonra bobın meksefeyıde degıstırıp 12v neden yapmayalım kı ?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.