Şimdi Ara

Motordaki yalama civata yuvalarına ne yapabiliriz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
26.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Manifoltun takıldığı, motorun üst kapağında 3 civata yuvası yalama vaziyette. Manifolt emanet duruyor.

    Buna kendim birşeyler yapabilirmiyim ? Yoksa tekrar diş açtırmak vs şeyler için tamirciye, tornacıya vs uğramaktan başka çare yokmu ?

    Portatif önerilere açığım Bu tür yalama yuvalara özel civata üretmiyorlarmı ? Sıktıkça genişleyen vs....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XDiscovery -- 31 Ekim 2007; 22:04:15 >



  • hırdavat veya nalburlarda, sanırım bison marka çelik yapıştırıcısı veya çelik macunu olarak adlandırılan bir malzeme var. 85 derece ısıya dayanıklı olduğunu duymuştum. el ile yoğurup uyguluyorsun. o malzemeden bulup bir deneyin. malzemeyi yalama olan vida yuvasına besleyip üzerine vidayı vidalayın veya hiç vidalanmıyorsa saplayın ve donana kadar manifolt üzerine yeterince baskı uygulayın. sonuç alınacağını tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 31 Ekim 2007; 16:34:16 >
  • Eğer bahsedilen manifold egsoz manifoldu ise 85 derece sıcaklığı oldukça aşacaktır, dolayısıyla bahsettiğiniz yapıştırıcı malzeme yetersiz kalabilir.
    Daha farklı bir metot uygulanabilir (yalama deliğin içine kılavuz ile yeniden diş açılması gibi...)
  • Evet bunu deneyebilirim. Ancak sıcaklığa daha dayanıklısını bulmam lazım. Malüm üst kapak en çok ısınan kısım. Teşekkürler dostum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    hırdavat veya nalburlarda, sanırım bison marka çelik yapıştırıcısı veya çelik macunu olarak adlandırılan bir malzeme var. 85 derece ısıya dayanıklı olduğunu duymuştum. el ile yoğurup uyguluyorsun. o malzemeden bulup bir deneyin. malzemeyi yalama olan vida yuvasına besleyip üzerine vidayı vidalayın veya hiç vidalanmıyorsa saplayın ve donana kadar manifolt üzerine yeterince baskı uygulayın. sonuç alınacağını tahmin ediyorum.
  • Egsozunkiler sağlam. Sadece emme manifoltunun takılacağı kısımdaki yerlerden 3 tanesi yalama. Aslında diş açmak en mantıklısı ama bende de klavuz yok diş açacak. Sanayiye gitsem nazlanırlar ve sırf 3 yere diş açmak için her tarafı sökerler bir tonda para isterler. Valla bıktım tamircilerden. Kendi işimi kendim görmeye çalışıyorum. Ancak hırdavatcılarda tek olarak klavuz satıyorlarsa önce diş açmayı deniyeceğim. Tabi ona görede civata alırım artık.

    quote:

    Orjinalden alıntı: arikanturk

    Eğer bahsedilen manifold egsoz manifoldu ise 85 derece sıcaklığı oldukça aşacaktır, dolayısıyla bahsettiğiniz yapıştırıcı malzeme yetersiz kalabilir.
    Daha farklı bir metot uygulanabilir (yalama deliğin içine kılavuz ile yeniden diş açılması gibi...)
  • sorununun emme manifoldunda olduğunu tahmin ediyorum. eğer egzoz manifoldunda ise zaaten hiçbir yapıştırma işlemi ile sorunu çözemezsin. sorun emme manifoldunda ise, o kısım 85 dereceye ulaşmaz. ama yine de farklı alternatifler için şu linki incele.

    http://www.yetkinmakina.com/enyap.htm

    kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 31 Ekim 2007; 17:15:18 >
  • Sorunlu bölgeye yeniden diş açınız kurtarmaz ise bir numara büyük kılavuz ile diş açınız ve bir numara daha büyük vida veya saplama atınız bu şekilde kurtarabilirsiniz..

    Kılavuz tek olarak satılmaktadır ve çok pahalı değildir..Sanayideki ustadan daha ucuza mal etme ihtimali oldukça yüksektir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Özel vida nasıl sökülür?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    sorununun emme manifoldunda olduğunu tahmin ediyorum. eğer egzoz manifoldunda ise zaaten hiçbir yapıştırma işlemi ile sorunu çözemezsin. sorun emme manifoldunda ise, o kısım 85 dereceye ulaşmaz. ama yine de farklı alternatifler için şu linki incele.

    http://www.yetkinmakina.com/enyap.htm

    kolay gelsin.


    Evet sorun emme manifoldunda. Verdiğin linkdeki yapıştırıcıları inceledim. Ancak bir sorun var. Şimdi diyelim civatanın sırtına bu dolgu-yapıştırıcıyı sıktık ve yuvaya geçirdik. Bu seferde civatayıda yuvayıda yapıştıracak bu yapıştırıcı. Sıkmaya kalkışınca ne olacak ? Civatamı dönecek yoksa civatayla beraber yapıştırıcıda dönerse.... ?




  • Evet dostum diş açmak bana yapıştırıcıdan daha mantıklı geliyor. En güzeli ben diş açmak için klavuz araştırmasına geçeyim. Kendim zaten karbüratörü sökebiliyorum. Onu söktükten sonra manifolt direk ortaya çıkıyor. Rahat rahat diş açabilirim. Valla tamirciden dahada pahalıya patlasa en azından başka yeri bozmayacağım için yine avantajlıyım . Çünkü bu civata yerlerini yalama eden tamircinin esas görevi daha farklıytı. Görevinin yanı sıra işte bunlarda bana kalıntıları.
    Bundan sonra motor rektefe olana kadar tamirciye gitmemeye kararlıyım. Zaten arabamda parçası ucuz tamiri kolay araba. Reno11. Aynı çocukların oynadıkları lego gibi. Geçenlerde kalorifer peteği su kaçırıyordu. Petek+montaj=150 ytl istediler. Alırsın babayı dedim (İçimden tabi ) . Gittim parçacıya en iyi peteği 35 ytl ye aldım ve yaklaşık 6-7 saatte kendim değiştirdim. Üstelik daha hiç ön konsolu sökmemiştim.

    Kısaca kendi işini kendin göreceksin. Devir böyle. Yada paran bol olacak. . Yada tamircilerimiz işini temiz yapmasını öğrenecek.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin

    Sorunlu bölgeye yeniden diş açınız kurtarmaz ise bir numara büyük kılavuz ile diş açınız ve bir numara daha büyük vida veya saplama atınız bu şekilde kurtarabilirsiniz..

    Kılavuz tek olarak satılmaktadır ve çok pahalı değildir..Sanayideki ustadan daha ucuza mal etme ihtimali oldukça yüksektir.




  • yeni diş açmak tabii ki en iyi yöntem. ama bir numara büyük diş açman gerekirse, yalama dişlerin kalıntılarını alman gerekebilir. bu işi uygun boydaki matkap ucu ile yapmak mümkün olacaktır ama hatırlı bir el becerisi gerektirir. sorun değil diyorsan bu yöntemi kullan.

    eğer yapıştırma yöntemini kullanacaksan. yapıştırma işlemi iyi sonuç verirse, zaaten sökmene gerek kalmayacak. sökmen gerekirse de sökeceksin ve yeniden yapıştıracaksın.
  • bu arada sorunlu yerin derinliğini, çapını ve fotoğrafını verebilirsen daha iyi yardımcı olunabilir.
  • en iyisi dis ac kendin yapabilirsin biraz anlarsan bu islerden

    git klavuz al alirken eski vidayi olc ondan bir iki mm buyuk olmasi lazim

    numaralari olmasi lazim yanlis hatirlamiyorsam klavuzlari 1 2 3 ilk once bir ile sonra iki ile en son uc ile sert meteller icin sanirim sirayla yapmak lazim alu falan olsa bir kerede yapabilirsin ama dokum se sirayla gitmek iyi olur

    birde ilk once vidayi alirsan daha iyi olur ona gore klavuz al

    sonra dis cerersin vida disi uymaz uygun uzunlukta bulamazsin falan ugrastirir kolay gelsin
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    yeni diş açmak tabii ki en iyi yöntem. ama bir numara büyük diş açman gerekirse, yalama dişlerin kalıntılarını alman gerekebilir. bu işi uygun boydaki matkap ucu ile yapmak mümkün olacaktır ama hatırlı bir el becerisi gerektirir. sorun değil diyorsan bu yöntemi kullan.

    eğer yapıştırma yöntemini kullanacaksan. yapıştırma işlemi iyi sonuç verirse, zaaten sökmene gerek kalmayacak. sökmen gerekirse de sökeceksin ve yeniden yapıştıracaksın.

    Uygun klavuz ve civatasını bulabilirsem diş açmayı deniyeceğim. Muhtemelen yapabilirim.Tek korktuğum nokta ise diş açacağım yuvanın kısa oluşu.Takriben 1 cm derinliği ancak var.
    Genişlik ise mm olarak bilemiyorum ama 13 anahtarla sıkılan civataya göre bir genişlik.Klavuz aceba 1 cm derinliğe diş açabilecekmi?
    Daha önceleri görmüş olduğum birkaç klavuz 2-3 cm uzunluğunda ve ortasına doğru genişliyordu. Ancak 1cm lik yerler içinde üretmişlerdir
    herhalde diye umuyorum....Teşekkürler


    quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    bu arada sorunlu yerin derinliğini, çapını ve fotoğrafını verebilirsen daha iyi yardımcı olunabilir.


    Fotoğrafını ancak karbüratörü söktükten sonra çekebilirim.Sökme işinide uygun klavuz ve civataları ve ayrıyetten yedekte durması için dediğiniz
    yapıştırıcıdan aldıktan sonra başlayacağım.Teşekkürler

    quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    en iyisi dis ac kendin yapabilirsin biraz anlarsan bu islerden

    git klavuz al alirken eski vidayi olc ondan bir iki mm buyuk olmasi lazim

    numaralari olmasi lazim yanlis hatirlamiyorsam klavuzlari 1 2 3 ilk once bir ile sonra iki ile en son uc ile sert meteller icin sanirim sirayla yapmak lazim alu falan olsa bir kerede yapabilirsin ama dokum se sirayla gitmek iyi olur

    birde ilk once vidayi alirsan daha iyi olur ona gore klavuz al

    sonra dis cerersin vida disi uymaz uygun uzunlukta bulamazsin falan ugrastirir kolay gelsin


    Tabiki önce civatayı seçip sonra klavuzu seçeceğim. Diş açılacak yer aliminyum gibi birşey olduğu için tek seferde açarım gibime geliyor.Gerçi döküm oluyor galiba bu üst kapaklar.Ama neticede yumuşak bir madde.Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XDiscovery -- 31 Ekim 2007; 22:53:18 >




  • derinlik çok az. yapabileceğin başka şeyler de var. elindeki civatanın aynısından bul, bulduğun civatayı bir tornacıya götür. başsız kısmından ve yuvanın derinliği katarlık bir kısmına, kendinden dört milim daha dar çapta içine yeniden diş açılsın ve o açılan dişe göre yeni civata al yeni civatanın başı dar gelirse pul filan kullan tabii ki. elde ettiğin yeni parçayı, manifolttaki yerine ilk mesajlarımda tarif ettiğim yöntemlerle yapıştır hatta japon yapıştırıcısı bile kullansan olur nerdeyse.

    zira manifolt üzerindeki yalama yere yeni diş açmaya çalışırken daha da berbat edebilirsin belki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mbbilici -- 1 Kasım 2007; 9:14:11 >
  • arkadaşlar bu kolay degil oraya HELECOİL geçecek tanesi 10 ytl felan bozuk olan yere metrik 6 ise oraya metrik 8 kılavuz geçer sonra çelik ten yapılan dişli vida takılır ve aynı civataları kullanırsın....
  • sanayide herhangi bir tanıdık esnaf bedavaya klavuz çekecektir.Bir üst civata ile sorununuzu çözerseniz.Yanlız Cİvalarda sıcak ortamda bozulmaması için ısıl işlem görmüş olanları alınmalıdır.Genelde bu dişe uygun civata takılır ve araç gönderilir ama cıvata ısınınca kitlenir kalır ve sıcakta çalışan civatalar özeldir aynen sizin aracınızdaki gibi ancak dışarıdan bakınca iki civata arasında fark göremezseniz ama civata satıcısı sizin ihtiyacınız olanı gösterecektir.
  • Yardımcı olmaya çalışan tüm arkadaşlara teşekkürler.

    Ben bu manifoltun vidalarını sıkma sebebim araçta rölanti bozukluğu olduğu için ve bunun sebebinin emme manifoltundan hava alma ihtimalinden dolayı içindi.
    Ancak araca subap ayarı yapıldıktan sonra rölanti düzeldi. Dolaysıyla emme manfoltunun aciliyeti ortadan kalktı. Bu diş açma olayını ertelemiş bulunmaktayım. Sadece geçici çözüm olarak güçlü yapıştırıcı(dolgu türü) ile vidaları sabitleyeceğim. Başka bir sebepten ötürü sanayiye yolum düşerse o zaman diş açtıracağım.

    Tekrar tüm sağolun var olun.
  • sağlam olmasını istersen helikoil yaptırmalısın
  • http://www.hepsiburada.com/alcon-metalize-plastic-steel-100-gr/productDetails.aspx?categoryid=263039&productid=otso10524#tablnk

    Arkadaşlar bu yapıştırıcı sayesinde yalama olan yuvayı tamir edebilirmiyiz. benim sorunum krank da krank ısısı 100 dereceyi geçer m i ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.