Conta yanık olduğundan şüpheleniyorum. Araç sürekli su eksiltiyor. Sanayiye götüreceğim ama kapak taşlama için çok para istiyorlar. Sadece contanın değişmesi ile bu işin çözülmesi mümkün değilmi? Her conta yanması durumunda mutlaka kapak taşlatma yapmak gerekir mi ?
Evet gerekir. Silindir kapağının yüzeyi, yeni contaya tam uyumlu olmayacağından aradan kaçak yapacaktır.
Önlemek için(daha doğrusu günü kurtarmak için) kapak saplamalarına aşırı sıkma torku veren ustalar var. O da saplamanın kopup motorun darmadağın olma ihtimalini oluşturuyor.
msansertekin
kullanıcısına yanıt
Anladım. Conta yanarsa her durumda bu taşlama işinin yapılması gerekiyor yani. Vicdansız ustaların eline düşmek kötü (Her meslek dalında)
Duruma göre değişir.
Eğer kapak yüksek ısı gördüyse, yüzeyinde dalgalanma olacağı için taşlama şarttır. Aksi durumda taşlanmadan da konulabilir.
İyi ve dürüst bir usta tarafından bakılıp öyle karar verilmesi lazım.
Taşlama çok pahalı bir iş değil. Ben en son bir çift kapağı 80 tl ye taşlattım. Şahin için ne isterler ki ?
Delifisek.Tux
kullanıcısına yanıt
taşlama işlemi için 150 tl istiyorlar 87 eski kasa şahin
Sen başka yerlerde usta bak. Sırf taşlamada özellikle yapılan bir iş yoktur. İşçilik vs gerektirmez. Zaman alan bir iş değildir. 10 dk falan biter. Fren diski taşlamasının bir türevidir. O para olmaz.
Şu anda yeni motor için kapak yaptırıyorum. Çıkma kapak alındı elden geçirildi, egzantrik yatakları değişti. Blueprint (giriş çıkış kanalları açıldı vs) yapıldı, a dan z ye her ne gerekiyorsa yapıldı.
Bu işlemlerin işçilik maliyeti, İzmir de ki sayılı kapakçılardan Recep abimiz tarafından 150 tl ye yapıldı. Ki ustalığı bir tarafa dürüst adamdır.
Senin işinin ederi 50 tl max. Oda istanbul olduğu için.