Şimdi Ara

Motor Yağına Mazot karışması?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.879
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Bugun sabah araba (Rio 1,4 cdri) dpf uyarısı verdi. ben ilk defa ikazı gördüğümden durup internette ne olduğuna baktım. sonra tekrar çalıştırdım aracı. bu sefer motor ışığıyla birlikte yanmaya başladı dpf. ev iş arası 3 km genelde kısa mesafe kullanmak zorundayım. öğlen dpf netten batığım kadarıyla devirli sürmem konusunda açıklamalar vardı ben de bi yarım saat 2500 devirde kullandım ve dpf söndü. sonra aklıma motor yağına bakmak geldi.

    baktığımda yağ seviyesi biraz yükselmiş ve kokusu değişmişti. resmen mazot akmış içine.

    şimdi soru olarak ne yapmam gerekir?

    motor yağını değiştirsem bu olay tekrarlar mı?

    dpf yi iptal mi etirsem?

    alternatif fikri olan?




    _____________________________
    Katılım zamanı: 12 Mayıs 2005 Fosil
  • Yağı değiştirin. Mazot yağı çözmüştür. Ayrıca düşük küllü low saps dpf uygun yağ kullanmalısınız. Yani c2 c3 c5 gibi artık ne özellik isteniyorsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • forumun birinde birisi güzel açıklamış


    Iptal etmeye gerek yok.

    Kısaca çalışma mantığına değineyim.

    Dizel partikül filtresi eksozda zararlı partikülleri tutup daha sonra yakarak küle çevrilerek atılmasını sağlar.

    Yani dolması normaldir. Çalışma mantığı bunun üzerine kurulmuştur.


    Beyin dpf giriş ve çıkış basınç farkını okuyarak doluluk oranınını anlar. Ve görevine başlar. Rejenerasyon yapar yani dpf de kurumu yakıp kül etme ve def etme işlemi.

    Rejenerasyon şartları sağlanmışsa yani dpf sıcaklığı 600 derece olmalı devir en az 2000 olmalı.


    Başka araçlarda rejenerasyon için yanıcı mavi renkli sıvı kullanarak yaparken Hyundai araçlarda ise kendi yakıtı dizeli kullanır. Dpf sıcaklığı 600 derece olmuşsa beyin pistonlara eksoz defi zamanında mazot verir. Bu mazot dpf içinde yanarken kurumu da yakıp kül eder eksoz basıncıyla dışarı atar.

    Yani bu hep rutin bir durum.


    Sorun şu ki rejenerasyon devam ederken bizim aracımızı durdurmuş olmamiz. Piston üzerinde kalan mazot karter inip yeğin özelliğini bozması.


    Rejenerasyon kontrolü bizde olmadığından size tavsiyem dpf iptal etmeyin temizletin. Temizletirken filtre taşına 4 delik açrtırın. Bu giriş çıkış arasında basınç farkı oluşmasını engeller böylece sizden habersiz rejenarsyon yapmayacak zaten mutlaka bir uzun yol yapacağınız olacaktır o esnada kurumu atar.


    Motor yağının yükselmesinin sebebi dpf dolulugundan. Boşuna enjektörlere müdahale etmeyin.


    Ve pahalı parçamızı söktürmeyelim.

    _____________________________
    Katılım zamanı: 12 Mayıs 2005 Fosil




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    megane2 motor suyu yag gördüm
    9 yıl önce açıldı
    MOTOR YAĞ KAÇIRIYOR
    18 yıl önce açıldı
    Motor yağı
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.